Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 320d 136hv piristys.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mizter
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 245
    • Turku

    #16
    joskus noita juttuja lueskelin ja 320d:hen luvattiin pelkällä lastuttamisella 165-170hv. kai sillä sitten 200 hevosen tuntuu voisi päästä vähä isommilla muutoksilla :think
    Impreza WRX STI Vers.IV -99


    ex: e36 325i cabrio -94
    ex: e34 520i -88
    ex: e30 316 -86
    ex: e34 M5 -89
    ex: e36 325i -91
    ex: e36 320i -92

    Comment

    • Tapsa.k
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2003
      • 2676
      • Oulu

      #17
      Originally posted by mizter View Post
      joskus noita juttuja lueskelin ja 320d:hen luvattiin pelkällä lastuttamisella 165-170hv. kai sillä sitten 200 hevosen tuntuu voisi päästä vähä isommilla muutoksilla :think
      520;destä otettu ohjelmoinnilla 139->161hv / 277->373Nm , mukavasti ainakin vääntöä lisää.
      Last edited by Tapsa.k; 04-04-2007, 22:10.
      -Official member of BTCF-Sauna Team-

      Comment

      • Juhaska
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2007
        • 3983
        • Suomi

        #18
        Alpinahan teki oman version 320d bemarista. Malli taitaa olla kylläkin e90 mutta siihen oli ainakin erilainen ahdin vaihdettu ja muuta säätöä (en nyt muista mitä ) että kait tuosta vanhemmastakin jotain 180-200hv saa irti puhumattakaan niistä väännöistä, kun tietää mitä tekee.:think
        Järkevintähän tieten olisi 330d:een hankinta mutta siinä nousee jo hankinta kustannukset vähän eri tasolle...
        Mutta mielenkiinnolla seuraan mitä saat nokivasarasta irrotettua.
        ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

        Comment

        • tuikku
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 1353

          #19
          .
          Kukas Tapsan auton on lastuttanu ?

          Meinaan, kun väännöt on lisääntyneet suhteessa lisääntyneen tehon määrään tuplasti.

          Jos ruiskutusta vaan lisätään esim 15-20%, niin silloin tehon ja väännön pitäisi lisääntyä tuon lisääntyneen polttoainemäärän verran, eli suunnilleen yhtäpaljon, jos niinkuin ei hullutella sen lisäyksen kanssa.

          Jos ruiskutusta lisätään aivan älyttömästi, niin silloin väännöt nousee taivaisiin, mutta tehot ei, koska polttoaineen palamisen hyötysuhde huononee suuremmilla kierroksilla liian pitkän ruiskutusajan takia, eikä teho nouse samassa suhteessa.

          Tehon nousun esteitähän voi olla kyllä paljonkin.
          Se ei siis välttämättä johdu liian pitkästä ruiskutusajasta.
          Imusarjan tukkoisuus, väljä moottori, vahana ruiskutuspumppu.......jne....
          Elä nyt niele herneitä nokan kautta, ei ole tarkoitus arvostella, vaan tuoda esille, että ehken jostain syystä moottori ei anna nyt täyttä tehoaan.
          Tai sitten ohjelmointi on tehty nimenomaan vääntöä lisäämään, mikä ei kyllä ole voimansiirron kannalta erikoisen fiksua.
          .
          CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
          Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
          Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
          tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

          Comment

          • LASSI-S
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 4918
            • hattula/hämeenlinna.

            #20
            höpö höpö.
            E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

            Comment

            • Tapsa.k
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2003
              • 2676
              • Oulu

              #21
              Originally posted by tuikku View Post
              .
              Kukas Tapsan auton on lastuttanu ?

              .
              Eipä ole oman autoni lukemia, http://www.hestec.fi/chiptuning/bmw520d.jpg ..
              -Official member of BTCF-Sauna Team-

              Comment

              • tuikku
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 1353

                #22
                .
                Jaaha
                Kyllä siitä on sitten varmasti ruuvattu ihan kaikki.
                Nykyään ei enää taida olla tuota kuoppaakaan tehokäyrässä.
                .
                CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                Comment

                • hidas
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2006
                  • 12

                  #23
                  Mitäs tämä egr:n poisto auttaa?? Ja miten poistetaan? Tulpataan?

                  Comment

                  • bmwbmw
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 1370
                    • Kainuu

                    #24
                    Originally posted by hidas View Post
                    Mitäs tämä egr:n poisto auttaa?? Ja miten poistetaan? Tulpataan?
                    ainakin sillä on se etu että se lopettaa imusarjan totaalisen paskaamisen. siitä ei kylläkään ole tietoa että miten ja mitä vaikutusta kulkupuoleen?
                    sigpic
                    Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎