Elikkä otsakkeen mukaisessa M3:ssa on ollut teho-ongelmia oikeastaan koko sen vajaa puoli vuotta mitä se on ollut itsellä käytössä.
Tuntuu, että auto lähtee liikkeelle ihan mukavasti vain silloin, jos ei ole kostea ilma. Kostean ilman vaikutus on dramaattinen, tehoista täytyy puuttua ainakin 30%? Vähän sellainen "Civic Type-R" -fiilis . Vaikka ilma ei olisi kostea, niin silti tuntuu että reippaasti satasen yläpuolella (Suomessa alle 120 km/h tietysti ), meno hyytyy tällöin "kuminauhamaiseksi". Tuntumaverrokkina esim. chipatut Volvo V70R & Audi S4, jotka _tuntuvat_ kiihtyvän paremmin (ei testattu yhdessä tosin).
Autoon vaihdettiin koko kaasuzydeemi (tämä ns. "sticky pedal fix"), jopa itse kaasupoljin on näköjään vaihdettu (ilmeisesti "yhtä pakettia" kaikki). Kaasussa ilmeni sellainen vika, että kaasun liikeradan loppuvaiheessa kuului naksuvaa ääntä ja loppuosa oli myöskin jäykempi. Tämä on nyt täysin kunnossa kun vaihto on tehty. Tuntuu myöskin, että auto reagoi kaasuun selvästi paremmin.
Penkissä tätä ei ole käytetty, se voisi antaa vähän tarkempaa tietoa asiasta. Voisi varmaankin yrittää mitata GPS:llä kiihtyvyyden. Vikakoodit on varmaan luettu, kun BMW vaihtoi tuon kaasusysteemin.
Yhdessä kaverin Audi S4:ssa vaihdettiin joku potentiometri, kun hänen Audinsa kiihtyi erittäin huonosti. Auto jäi ennen tuota korjausta vanhalle V70R:lle satoja metrejä parin kilometrin matkalla; korjauksen jälkeen osat vaihtuivat . Voisiko olla tämäntyyppinen vika?
Moottorin ääni kuulostaa täysin normaalilta ja auto tuntuu kaikin puolin täysin ehjältä. Kilometrejä on taulussa reilut 90 tonnia, vuosimalli on 2002. Vaihteisto on SMG II (joka muuten toimii todella hienostil, suosittelen!).
Voi tietty olla, että aiemmat kokemukset turbolla varustetuista autoista vaikuttavat asiaan, onhan niissä meno huomattavasti "repivämpää", pitää varmaan lähteä sopivan auton kanssa viivalle.
Tuntuu, että auto lähtee liikkeelle ihan mukavasti vain silloin, jos ei ole kostea ilma. Kostean ilman vaikutus on dramaattinen, tehoista täytyy puuttua ainakin 30%? Vähän sellainen "Civic Type-R" -fiilis . Vaikka ilma ei olisi kostea, niin silti tuntuu että reippaasti satasen yläpuolella (Suomessa alle 120 km/h tietysti ), meno hyytyy tällöin "kuminauhamaiseksi". Tuntumaverrokkina esim. chipatut Volvo V70R & Audi S4, jotka _tuntuvat_ kiihtyvän paremmin (ei testattu yhdessä tosin).
Autoon vaihdettiin koko kaasuzydeemi (tämä ns. "sticky pedal fix"), jopa itse kaasupoljin on näköjään vaihdettu (ilmeisesti "yhtä pakettia" kaikki). Kaasussa ilmeni sellainen vika, että kaasun liikeradan loppuvaiheessa kuului naksuvaa ääntä ja loppuosa oli myöskin jäykempi. Tämä on nyt täysin kunnossa kun vaihto on tehty. Tuntuu myöskin, että auto reagoi kaasuun selvästi paremmin.
Penkissä tätä ei ole käytetty, se voisi antaa vähän tarkempaa tietoa asiasta. Voisi varmaankin yrittää mitata GPS:llä kiihtyvyyden. Vikakoodit on varmaan luettu, kun BMW vaihtoi tuon kaasusysteemin.
Yhdessä kaverin Audi S4:ssa vaihdettiin joku potentiometri, kun hänen Audinsa kiihtyi erittäin huonosti. Auto jäi ennen tuota korjausta vanhalle V70R:lle satoja metrejä parin kilometrin matkalla; korjauksen jälkeen osat vaihtuivat . Voisiko olla tämäntyyppinen vika?
Moottorin ääni kuulostaa täysin normaalilta ja auto tuntuu kaikin puolin täysin ehjältä. Kilometrejä on taulussa reilut 90 tonnia, vuosimalli on 2002. Vaihteisto on SMG II (joka muuten toimii todella hienostil, suosittelen!).
Voi tietty olla, että aiemmat kokemukset turbolla varustetuista autoista vaikuttavat asiaan, onhan niissä meno huomattavasti "repivämpää", pitää varmaan lähteä sopivan auton kanssa viivalle.
Comment