Onkos kellään tietoa tuon LUK:n LF-20:n paineen/virtauksen säädöstä?
Siis ainakin tossa meikäläisen avossa on kyseinen pumppu ohjaustehostimen sydämenä. Tarkoitus olisi laskea ohjaustehostimen sylintereille virtaavan nesteen painetta ja sitä kautta "heikentää tehostusta". Heikompi tehostus=parempi ohjaustunto. E46:a ajamattomille tiedoksi että E46:n ohjaustunto on kaukana siitä mitä se on mm. E36:ssa...
BMW:n osaluettelon mukaan erillistä paineensäätöyksikköä ei ohjaustehostimen hydraulijärjestelmässä ole ja toisaalta pumpun valmistaja ilmoittaa että pumpussa on integroitu paineen/virtauksen säätö. Uskoisin että kyseessä on jousikuormitteinen ohivuotoventtiili, josta paluulinja on vedetty takaisin pumpun imupuolelle. Voisikohan jousen vaihtaa "heikompaan" ja siten laskea painetta vai olisiko parempi lisätä erillinen paineensäädin pumpun ja hammastangon väliin...?
Kaikki tiedot kullanarvoisia!!
Nimimerkillä: nyt on tosi kyseessä, isot modaukset edessä ja jos ei POIKA ala tottelemaan niin myydään pois ja haetaan se perhanan 996 Carrera...
Siis ainakin tossa meikäläisen avossa on kyseinen pumppu ohjaustehostimen sydämenä. Tarkoitus olisi laskea ohjaustehostimen sylintereille virtaavan nesteen painetta ja sitä kautta "heikentää tehostusta". Heikompi tehostus=parempi ohjaustunto. E46:a ajamattomille tiedoksi että E46:n ohjaustunto on kaukana siitä mitä se on mm. E36:ssa...
BMW:n osaluettelon mukaan erillistä paineensäätöyksikköä ei ohjaustehostimen hydraulijärjestelmässä ole ja toisaalta pumpun valmistaja ilmoittaa että pumpussa on integroitu paineen/virtauksen säätö. Uskoisin että kyseessä on jousikuormitteinen ohivuotoventtiili, josta paluulinja on vedetty takaisin pumpun imupuolelle. Voisikohan jousen vaihtaa "heikompaan" ja siten laskea painetta vai olisiko parempi lisätä erillinen paineensäädin pumpun ja hammastangon väliin...?
Kaikki tiedot kullanarvoisia!!
Nimimerkillä: nyt on tosi kyseessä, isot modaukset edessä ja jos ei POIKA ala tottelemaan niin myydään pois ja haetaan se perhanan 996 Carrera...
Comment