Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 328 CI ja hepat karannu..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6935
    • N/A

    E46 328 CI ja hepat karannu..

    Kirjottelen tässävaiheessa tosta e46 coupesta kun olen alkanut ihmettelemään että miten ei jaksa toi 2.8i moottori viedä tota taajama-ajossa muutakun käytännössä todella reilulla kaasunkäytöllä.

    Ongelma on hyvin esillä kun esm liikennevaloista lähtee, saa polkea lähes kaasupohjassa että pysyy edes muun liikenteen mukana.
    Taajamakulutus pyörii siinä 12-14 litran välillä kun ajelee tohon tyyliin että kerkeää.

    Autossa on sähkösäätöiset penkit, kattoluukku ja muutenkin aika hyvät varusteet ( painoa) mutten silti käsitä miten on noin älytön ero verrattuna entiseen e36 328i mikä lähti ihan sama mikä kierrosalue tai vauhti niin herkemmin liikkeelle ja veti paremmin.

    Vituttaa oikein tolla ajaa kaupungissa, mielummi ajan kohta pyörällä kun hirmunen pyörre käy tankissa vaan ei mene mihkään.

    Vikakoodit on luettu tossa 1kk sitten Inspection II huollossa minkä teetätin, samalla pantiin bensanputsarikin ja ei mitään poikkeavaa missäänkohdin näkynyt.

    Jos tosiaan toi vaan on "ominaisuus" ni kyllä on menny huonompaan suuntaan tossa mallisarjassa.
    Sitten vielä yksi asia, ajoin tolla Aksun 328ia e46 ja siinä oli selvästi herkempi kaasupoljin, liekö noissakin jotain eroja?

    edit:

    Dynoon ajattelin viedä vielä tämän kuun aikana jos vaan saan sovituks ajan ja sitten vielä lisää että moottori pyörii tosi nätisti ja vetää nykimättä tms.
    Kaikki muu on ok paitsi että vedoltaan ku joku 320
    Last edited by Antti O; 16-05-2007, 10:50.
  • Dani
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 3847
    • Espoo

    #2
    Juu ei vaan mulla tommosta tukkoisuutta ole, liikkeelle lähtee herkästi ja vääntää myös alhalta.
    sigpic
    Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

    Comment

    • Axu83
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 601
      • Vantaa

      #3
      Tuntuu että bemareissa on jännä tuo kaasupoljin, jos on tottunu esim japanilaisiin. Saa painaa aika lattiaan että mitään tapahtuu. Esim E30 320i ja E39 540iA
      E91 330dA LCI MSport 82tkm *for sale*
      E92 325i Black Coupe 51tkm *sold*
      Listen, and understand. That terminator is out there. It can't be bargained with.
      It can't be reasoned with. It doesn't feel pity, or remorse, or fear.
      And it absolutely will not stop, ever, until you are dead.

      Comment

      • Aukes!
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 2014
        • Riihimäki

        #4
        Tää on tosiaan jännä, kun tuntuis kuitenkin tehot olevan täyskaasu ajossa tallella Automaattiin en ehkä vertaisi, voi olla että moottorinohjaus/kaasupoljin on tomaateissa hieman herkemmällä säädöllä kun pelkoa nykimisestä ei kuitenkaan juuri ole. Kokeileppa ajaa toista manuaalia ja sano sitten onko eroa, ihmeelliseltä tuo kuulostaa. Moottori käy kuten pitää ja vuotoja tms. ei ilmene.


        - E60 -05 "too small to mention"
        ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

        Comment

        • Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6935
          • N/A

          #5
          Originally posted by Axu83 View Post
          Tuntuu että bemareissa on jännä tuo kaasupoljin, jos on tottunu esim japanilaisiin. Saa painaa aika lattiaan että mitään tapahtuu. Esim E30 320i ja E39 540iA
          Itsellä on kokemuksia E34 535i (sähköisillä kaasuläpillä) ja E36 328i vaijerikaasulla, sekä E46 316i (valvetronic)
          Näissä missään ei ole kaasun kanssa ollut mitään ongelmia vaan se on todella herkkä ja fiksu ajaa.

          Oikeastaan ainut missä on ollut "tanakampi" on M3 mutta se kuuluu auton luonteeseen..

          Comment

          • Antti O
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6935
            • N/A

            #6
            Originally posted by Aukes! View Post
            Tää on tosiaan jännä, kun tuntuis kuitenkin tehot olevan täyskaasu ajossa tallella Automaattiin en ehkä vertaisi, voi olla että moottorinohjaus/kaasupoljin on tomaateissa hieman herkemmällä säädöllä kun pelkoa nykimisestä ei kuitenkaan juuri ole. Kokeileppa ajaa toista manuaalia ja sano sitten onko eroa, ihmeelliseltä tuo kuulostaa. Moottori käy kuten pitää ja vuotoja tms. ei ilmene.
            Kunhan on mahdollisuus niin pitää kokeilla, Aksun coupella jo ajelin mutta se tuntu paljo herkemmin kulkevan.. tosin siinä on automaattiloota mikä hämää osaltaan.

            Comment

            • Northstar
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2003
              • 745
              • Järvenpää

              #7
              Jos jollain tutullasi on, tai sovi jonkun boardilaisen kanssa jolla on, vikakoodienluku laitteistot nollauttamaan ne mukautumat autossasi. Ei pitäisi kyllä noin rankasti vaikuttaa mutta mistäs sitä tietää ennenkuin koittaa. Kyllä 328Ci:llä pitäisi muun liikenteen mukana pysyä ihan pintakaasulla ja jos runttaa syvemmälle niin menee jo 95% tapauksista edessäajavan takakonttia sen hanskalokeroon.
              sääliä saa lahjaksi, kateus pitää ansaita

              Comment

              • Zeta
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7508
                • Kotona

                #8
                Originally posted by Antti O View Post
                Kirjottelen tässävaiheessa tosta e46 coupesta kun olen alkanut ihmettelemään että miten ei jaksa toi 2.8i moottori viedä tota taajama-ajossa muutakun käytännössä todella reilulla kaasunkäytöllä.

                Ongelma on hyvin esillä kun esm liikennevaloista lähtee, saa polkea lähes kaasupohjassa että pysyy edes muun liikenteen mukana.
                Vähän samaa tautia on mun E36 323i. Siis hyvin auto pelaa kun vauhtiin pääsee ja tasaisesti/nätisti menee, mutta ei kyllä räjähtävää lähtöä ole. Tosin onhan tuo 323i nuhainen verrattuna E46 328i... Aikaisempaa kokemusta mulla on vain E36 318i niin ei oikeen osaa verrata. Kulutus on mulla pysynyt alle kympissä, vaikka taajamassa hieman joutuis polkemaankin.
                -
                Käyttöautona: F20
                Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
                Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                -

                Comment

                • Antza
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2002
                  • 2143
                  • Espoo

                  #9
                  Antti O: Jos tulet käväsemään täällä päin, voidaan lukea vikakoodit, seurata livedatalla eri arvoja (lambdat, a/f yms) ja verrata mun autoon (nämähän ovat tekniikaltaan identtisiä). Olen myös tulossa käymään sielläpäin 3 viikon päästä, voisi olla silloin vähän aikaa tehdä samat operaatiot.

                  Taajamakulutus ei itselläni ole todellakaan mitään 12-14 litraa näin kesäkeleillä, vaikka ajan pääkaupunkiseudun ruuhkissa. Pari, kolme litraa vähemmän menee. Vetoja löytyy ihan alakierroksilta lähtien ja muutenkin tuntuu menevän ihan kuten pitäisikin, mm. 750i:n kanssa suurin piirtein tasoihin (terveiset länteen ) ja varttimailin ajoin alle 14.9 @ 151 vieläpä aika kehnolla lähdöllä..
                  Current rides:
                  F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

                  Previous rides:
                  E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

                  Comment

                  • Janzki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 4947
                    • Lohja

                    #10
                    Miten muistelen että siitä ei ole kauaa kun jollain oli samantyyppisiä ongelmia ja vika oli ilmamassamittarissa..

                    Mutta tosiaan ehkä kannattaa aloittaa edellisen kirjoittajan ohjeistuksella ja sitten vaikka lainata jostain toimivaa ilmamassamittaria testiin..
                    Sähköposti.
                    IG: janzki_

                    Comment

                    • Ändi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 1292
                      • Pori

                      #11
                      ooks testannut et akkuirti 30 minuutiks... mitä vaikuttaa?
                      sigpic
                      E46 2d 330 -02
                      EX.
                      E36 2d 328 -97
                      e92 335d -07
                      330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                      Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                      Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                      Bmw 325 iA 2D -93
                      Bmw 325 4d -92

                      Comment

                      • Antti O
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6935
                        • N/A

                        #12
                        Originally posted by Antza View Post
                        Antti O: Jos tulet käväsemään täällä päin, voidaan lukea vikakoodit, seurata livedatalla eri arvoja (lambdat, a/f yms) ja verrata mun autoon (nämähän ovat tekniikaltaan identtisiä). Olen myös tulossa käymään sielläpäin 3 viikon päästä, voisi olla silloin vähän aikaa tehdä samat operaatiot.

                        Taajamakulutus ei itselläni ole todellakaan mitään 12-14 litraa näin kesäkeleillä, vaikka ajan pääkaupunkiseudun ruuhkissa. Pari, kolme litraa vähemmän menee. Vetoja löytyy ihan alakierroksilta lähtien ja muutenkin tuntuu menevän ihan kuten pitäisikin, mm. 750i:n kanssa suurin piirtein tasoihin (terveiset länteen ) ja varttimailin ajoin alle 14.9 @ 151 vieläpä aika kehnolla lähdöllä..
                        juu vois ollakin.. voidaan vaikka messengerillä tosta sopia paremmin.
                        Ilmamäärämittareitahan vois vaihtaa ja tesmata onko minkäänsortin vaikutusta, sitten ajaa molemmilla autoilla ja tunnustella onko eroja menossa.

                        Kävin punnittemassa äsken auton ja se painoi täydellä tankilla 1510kg..

                        Tein havainnon että kaasua saa painaa lähes 50% ennenkun auto alkaa niinku vetämään kun tasakaasulla ajaa.

                        Comment

                        • Antti O
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6935
                          • N/A

                          #13
                          Originally posted by Ändi View Post
                          ooks testannut et akkuirti 30 minuutiks... mitä vaikuttaa?
                          En ole testannut, merkkihuollossa kaveri sanoi että mukautumat nollasi ja se vaatii lähinnä yön yli ton akunkengän irti oloa jos ymmärsin oikein mitä selvitti.
                          Vanhemmissa bemareissahan ruiskun sai nollattua kun piti maakenkää irti esm 1h.

                          Comment

                          • jkf
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2004
                            • 38
                            • Rauma

                            #14
                            Taajamassa kulutus ollut siinä 9-10L tienoilla, maantiellä mennään haluttaessa alle 7L ilman että jäädään jalkoihin. Vääntö löytyy jopa perstuntumalta hieman alempaa kuin vanhemmassa E36 mallisarjassa.

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #15
                              Käyppä nyt ihmeessä lukaisemassa vikakoodit ja erityisesti nokkien asentotunnistimien suhteen.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎