Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 328 CI ja hepat karannu..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6929
    • N/A

    #16
    Originally posted by Hemi View Post
    Käyppä nyt ihmeessä lukaisemassa vikakoodit ja erityisesti nokkien asentotunnistimien suhteen.
    Niinkun aiemmin sanoin niin vikakoodeja ei löytynyt ja tosi tarkasti ne katottiin, katoin itse vierestä.

    Edit:

    Tuossa tutkin tota kaasumekanismia niin sieltä löyty aika iso yllätys, nimittäin kaasuvaijeri.
    Oletin äsköseen hetkeen asti että se on sähkösellä kaasuläpillä.
    Vaijeri tuntui jonkinverran jumittavan, tilasin uuden vaijerin merkkiliikkeestä.
    Säädin vanhaa vaijeria aavistuksen tiukemmalle että kaasusta hävisi sellanen turha alue missä ei tapahdu mitään, nyt auto tuntuu ainaskin vähän paremmin reagoivan kaasuun.
    Last edited by Antti O; 17-05-2007, 09:34.

    Comment

    • Antti O
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6929
      • N/A

      #17
      Voidaan varmaan tämä keskustelu lopettaa tälläiseen lopputulokseen:

      Dynossa eilen mitattiin 210.4 hv ja 309nm moottoritehoa
      Pyöräteho 164.1hv ja oliko 241nm.

      Vääntökäyrä oli 280nm jo 1800rpm kohdalla.
      Todettiin että autossa kyllä on voimat tallella ihan hienosti
      Ilmeisesti tässä on tämä psykologinen vaikutus kun auto on painavampi ja hiljaisempi vrt e36 että se ei todellakaan tunnu kiihtyvän mihkään.

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        #18
        tosta kaasuvaijerista vielä sen verran, että kyllä sitä läppää ohjaa sähkömoottori sen vaijerin välityksellä... :think

        oliko käyrät muuten normaalit? voihan sieltä huipputeho löytyä, mutta vääntö voi silti olla hukassa, jos nokkien säätö ei toimi...?
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6929
          • N/A

          #19
          Voin tänään laittaa käyrän tänne kuvana.
          Joo vääntökäyrä oli oikein hyvä, mitä nyt pientä sahalaitakuviota yläkierroksilla oli havaittavissa.
          edit:
          Vai sellanen politiikka.. justjust, eli toisinsanoen nekin läpät voisivat teoriassa jumitella, vanhasta e34 tuli putsailtua noi EML mekanismit ja läpät putsailtua ja rasvattua kun olivat niin hyvin esillä.

          Comment

          • Antza
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 2143
            • Espoo

            #20
            Laitapa kuva esille!

            Aikoinaan mun autosta tutkittiin livedataa, ja huomattiin, ettei tehtaan jäljiltä kaasuläppä avautunut täysin kun kaasun painoi pohjaan, prosenteissa tais olla jotain reilut 90. Säädettiin manuaalisti optimiin (joka lähempänä sataa). En kuitenkaan huomannut mitään eroa persdynossa

            Voitas sunkin autosta testata kun ehditään.

            Kiihtyvyys on niin kumma asia, tunne usein hämää todellisuutta. Minunkin mielestä tuo E46 328 tuntuu kiihtyvän melko joustavalla rytmillä ilman, että halu kerätä kierroksia nimenomaan ylärekisterissä kasvaisi. Silti ajoin tuon yllämainitun ajan. Minkälaisia arvoja E36:lla on saatu? En ihmettelisi, vaikka parempiakin, mikäli teho- ja vääntökäyrä ovat lähes identtiset - onhan tosiaankin painoeroa jonkin verran.
            Last edited by Antza; 31-05-2007, 20:13.
            Current rides:
            F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

            Previous rides:
            E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

            Comment

            • Petri.Kekkonen
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 7367
              • Oulu

              #21
              Originally posted by Antti O View Post
              Dynossa eilen mitattiin 210.4 hv ja 309nm moottoritehoa
              Pyöräteho 164.1hv ja oliko 241nm.
              Voimansiirron häviö siis 22%? Eikös tuo ole aika epätavallisen iso kuitenkin manuaalilootalla, jos nyt yhtään oikein esim. E39 dynothreadin tuloksia muistelen.
              Last edited by Petri.Kekkonen; 31-05-2007, 14:50.
              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
              E39 523i M Sport '00, Titansilber

              Comment

              • Antti O
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6929
                • N/A

                #22







                Last edited by Antti O; 31-05-2007, 15:50.

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #23
                  Originally posted by Antti O View Post
                  Voidaan varmaan tämä keskustelu lopettaa tälläiseen lopputulokseen:

                  Dynossa eilen mitattiin 210.4 hv ja 309nm moottoritehoa
                  Pyöräteho 164.1hv ja oliko 241nm.

                  Vääntökäyrä oli 280nm jo 1800rpm kohdalla.
                  Todettiin että autossa kyllä on voimat tallella ihan hienosti
                  Ilmeisesti tässä on tämä psykologinen vaikutus kun auto on painavampi ja hiljaisempi vrt e36 että se ei todellakaan tunnu kiihtyvän mihkään.
                  Siis e46 m52TU/m54 moottorilla on kuitenkin täysin eri aikakauden tuote kuin e36 jossa tuo "voiman tuntu" on läsnä vain ja ainoastaan vähemmän sivistyneen kokonaisuuden vuoksi. Eli tuo m52TU/m54 moottorin mm.kaksoiskanavaimusarjan ja tuplavanoksen tuottama huomattavasti tasaisempi/laajempi vääntöälue kesyttää kaikki piikit jolloin kiihtyvyys on enemmän kuminauhamaista.
                  Tähän "ongelmaan" nimittäin törmää aika usen niiden henkilöjen kohdalla jotka siirtyvät vanhasta m50/m52 tekniikan bemusta uudempaan m52TU/m54 tekniikan autoon.

                  Comment

                  • Antti O
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6929
                    • N/A

                    #24
                    Hemi:

                    Okei uskon kyllä tuota, en ole ajanut koskaan e36 328i kanssa vierekkäin niin en osaa sitä sanoa.
                    Mutta sille ei varmaan tuplavanossitkaan tai muuttuvat imusarjat mahda mitään että e36 painoi 1340kg ja e46 painaa 1510kg.
                    Sama teho ja tuo painoero niin e36 sanoo moromoro.. näin uskoisin.

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #25
                      Originally posted by Antti O View Post
                      Hemi:

                      Mutta sille ei varmaan tuplavanossitkaan tai muuttuvat imusarjat mahda mitään että e36 painoi 1340kg ja e46 painaa 1510kg.
                      Sama teho ja tuo painoero niin e36 sanoo moromoro.. näin uskoisin.
                      Ei, vaan kyllä e46 328i coupe taitaa siltikin olla muutaman kympin nopeampi kuin e36 328i. Eli tuo m52TU/m54 koneen tuottama todellinen suorituskyky on huomattavasti parempi kuin tuon m52 koneen vaikka maksimihepat olisivatkin kutakuinkin samat. Itse asiassa e46 coupe taitaa painoerosta huolimatta olla aavistuksen jopa nopeampi 2.5l koneella kuin tuo e36 2.8l:lla.

                      Comment

                      • Dani
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2007
                        • 3847
                        • Espoo

                        #26
                        Originally posted by Antti O View Post
                        Tässä mun E46 328i:n dynolappunen, 1900RPM:n kohdalla 300nM
                        Eli ihan kunnossa ovat molemmat kotterot

                        sigpic
                        Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                        Comment

                        • veku
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6321
                          • P-Pohjanmaa

                          #27
                          En jaksanut uutta topicia tehdä.

                          Eli auto 328 e46 manual jota saa todellakin käskeä että kulkee

                          Muistelen kun oli E36 325 että sekin liikahtaa jotenkin mutta tämä tuntuu jotenkin lussulta,talvella kun tämän ostin niin tuntui silloin ihan pirteältä.
                          Tänään ajelin uudehkon vito 112d peräs nelosella ja vauhtia 90 ja kaveri ilmeisesti tinttas kaasun pohjaan niin ei puhettaakan että 328 ois pysyny imussa..

                          Tietty nyt hämää kun ajaa enimmäkseen 535d:llä joka kuitenkin jotenkin edes liikahtaa..

                          Olisko maffit jo tiensä päässä ?
                          Vitosella kun tinttaa 100 km nopeusta kaasun pohjaan niin sen ilmiön lisäksi "että juurikaan mitään ei tapahdu" niin kulutusmittari pysähtyy 18l lukeman nurkille..

                          Edit:

                          Auto pelaa muuten todella hienosti ei nyki tms ja tyhjäkäynti on aina tasaista.
                          Vikakoodeja ei ole luettu.
                          Vm 98 aj 256tkm
                          Last edited by veku; 26-07-2011, 21:14. Reason: lisäinfoa..
                          F11 M550D
                          E39 M5
                          F26 3.0 Da M-Sport
                          E61 535D M-Sport

                          Comment

                          • Antti O
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6929
                            • N/A

                            #28
                            Originally posted by veku View Post
                            En jaksanut uutta topicia tehdä.

                            Eli auto 328 e46 manual jota saa todellakin käskeä että kulkee

                            Muistelen kun oli E36 325 että sekin liikahtaa jotenkin mutta tämä tuntuu jotenkin lussulta,talvella kun tämän ostin niin tuntui silloin ihan pirteältä.
                            Tänään ajelin uudehkon vito 112d peräs nelosella ja vauhtia 90 ja kaveri ilmeisesti tinttas kaasun pohjaan niin ei puhettaakan että 328 ois pysyny imussa..

                            Tietty nyt hämää kun ajaa enimmäkseen 535d:llä joka kuitenkin jotenkin edes liikahtaa..

                            Olisko maffit jo tiensä päässä ?
                            Vitosella kun tinttaa 100 km nopeusta kaasun pohjaan niin sen ilmiön lisäksi "että juurikaan mitään ei tapahdu" niin kulutusmittari pysähtyy 18l lukeman nurkille..

                            Edit:

                            Auto pelaa muuten todella hienosti ei nyki tms ja tyhjäkäynti on aina tasaista.
                            Vikakoodeja ei ole luettu.
                            Vm 98 aj 256tkm
                            Käytä dynossa autosi niin saat ihan ensimmäisenä vastauksen tarviiko sitä alkaa korjaamaan. Aikanaan minun e46 328ci tuntui laiskalta mutta dynossa kyllä antoi kaikki luvatut hepat ja vääntökäyrä oli hyvä.

                            Comment

                            • veku
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6321
                              • P-Pohjanmaa

                              #29
                              Originally posted by Antti O View Post
                              Käytä dynossa autosi niin saat ihan ensimmäisenä vastauksen tarviiko sitä alkaa korjaamaan. Aikanaan minun e46 328ci tuntui laiskalta mutta dynossa kyllä antoi kaikki luvatut hepat ja vääntökäyrä oli hyvä.
                              Niin kai on tehtävä kai tuo vähän lussulta tuntuu kun 535d lukemat oli 370\775nm
                              F11 M550D
                              E39 M5
                              F26 3.0 Da M-Sport
                              E61 535D M-Sport

                              Comment

                              • Antti O
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6929
                                • N/A

                                #30
                                Originally posted by veku View Post
                                Niin kai on tehtävä kai tuo vähän lussulta tuntuu kun 535d lukemat oli 370\775nm
                                Alavääntö osaa sitten karata helposti jos vanoksen tiivisteitä ei ole vaihdettu. Tuo M54B25 sedanissa piristy melkoisesti kun hoiti vanoksen tiivisteet kuntoon.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎