Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 korimoduuli??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NokiLeka
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2341
    • Eurajoki

    e46 korimoduuli??

    Pari kysymystä kun ei oikein vastauksia vanhoista ketjuista löytynyt:

    1. Missä päin autoa sijaitsee tämä surullisen kuuluisa korimoduuli? Löytyykö sekin hanskalokeron takaa vai jostain muualta?
    2. Voiko tilalle vaihtaa käytetyn osan jos sen jälkeen koodauttaa sen merkkihuollossa vai pitääkö ostaa uusi sikahinnalla?

    Eli ongelmanahan on keskuslukituksen kauko-ohjaus joka ei toimi enää ollenkaan. Avain on mallia akku ja koska kumpikin avain lopetti toimintansa samaan aikaan niin kyseessä tuskin on akun väsähtäminen, joten jäljelle taitaa jäädä joku ohjainmoduuleista. Keskuslukko toimii kyllä ovesta avaimella ja samaten napista sisältä, mutta kauko-ohjaus ei pukahdakaan.
    "I do everything my Rice Crispies tell me to"
  • Noppe
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2006
    • 535
    • Kuopio

    #2
    Eikös se löydy hanskalokeron takaa.
    Todennäköisesti sieltä boksin sisältä on menny yksi rele, jos ei toimi pelkästään kaukolukitus.

    Comment

    • Tomppa123
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 1980
      • Salo

      #3
      Originally posted by Noppe View Post
      Eikös se löydy hanskalokeron takaa.
      Todennäköisesti sieltä boksin sisältä on menny yksi rele, jos ei toimi pelkästään kaukolukitus.
      näkeekö sen vikalukijalla bmw liikkeessä?

      Comment

      • Noppe
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2006
        • 535
        • Kuopio

        #4
        Originally posted by Tomppa123 View Post
        näkeekö sen vikalukijalla bmw liikkeessä?
        Sitä en tiedä, koska tietämässäni tapauksessa boksi purettiin ja ihan silmillä diaknosoitiin... Rele on vain kiven alla ainakin normaaleissa elektroniikka-liikkeissä. Se on jonkunlainen elektroninen rele, periaatteessa senkin voi korjata jos löytää siihen jostakin komponentteja ja kolvi pysyy kädessä.
        Saan kyllä releen numeron selville, jos joku haluaa koittaa metsästää sitä jostakin.

        Comment

        • NokiLeka
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2341
          • Eurajoki

          #5
          Jos paikka on selvillä, eli hanskalokeron takana niin seuraavaan kysymykseen. Eli voiko tilalle laittaa käytetyn boksin ja uudelleenohjelmoida sen merkkiliikkeessä?
          "I do everything my Rice Crispies tell me to"

          Comment

          • MazterI
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 312
            • Jyväskylä

            #6
            Käsittääkseni kyllä. Eli voi joko ostaa uuden (ei ole ohjelmoitu, vaati pakolla sen) tai vanhan ja koodauttaa sen uudelleen. Joltain ulkomaiselta foorumilta itse lueskelin että ilman koodausta pääsisi jos on samoilla varusteilla oleva auto mistä boksi on peräisin. Eli esim. hälyt sun muut ois samaa kamaa. Mutta tiedä sitten...

            Itte tilasin muuten releet just eBaystä pitäisi tulla huomenna seurannan mukaan. Releet tais olla 8 rahaa kappale ja mulle niitä pari on tulossa. Mulla nääs on just sama kauko-ohjaus ei toimi ropleemi...

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9080
              • Oulu

              #7
              Originally posted by MazterI View Post
              Itte tilasin muuten releet just eBaystä pitäisi tulla huomenna seurannan mukaan. Releet tais olla 8 rahaa kappale ja mulle niitä pari on tulossa. Mulla nääs on just sama kauko-ohjaus ei toimi ropleemi...
              Onkos "releet" samanlaisia, kuin tuossa aiemmassa valomoduli-topikissa mainitut?
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • NokiLeka
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2341
                • Eurajoki

                #8
                Originally posted by MazterI View Post
                Käsittääkseni kyllä. Eli voi joko ostaa uuden (ei ole ohjelmoitu, vaati pakolla sen) tai vanhan ja koodauttaa sen uudelleen. Joltain ulkomaiselta foorumilta itse lueskelin että ilman koodausta pääsisi jos on samoilla varusteilla oleva auto mistä boksi on peräisin. Eli esim. hälyt sun muut ois samaa kamaa. Mutta tiedä sitten...

                Itte tilasin muuten releet just eBaystä pitäisi tulla huomenna seurannan mukaan. Releet tais olla 8 rahaa kappale ja mulle niitä pari on tulossa. Mulla nääs on just sama kauko-ohjaus ei toimi ropleemi...
                Hyvä tietää

                Ilmottele sitten auttoko pelkän releen vaihto ja jos niin minkä, niin ei tarttis ostaa koko penteleen moduulia.
                "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                Comment

                • MazterI
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2004
                  • 312
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Eivät oo samoja kuin noi valomodulin. Nää on isoja relemölliköitä. Tyyppi on mulla ainakin Siemens V23084-C2001-A303-001752B ja niitä on boksissa 2-4 kappaletta varustuksesta riippuen.

                  Minulle Suomen elektroniikkaliikkeet esitti että valmistus on lopetettu, korvaavaa tuotetta tekee Tyco. Sitäkään ei mistään tuntunut saavan edes tilaamalla, siksi suora osto eBaystä.

                  Tässä linkki vielä komponenttiin jota vaihtamalla pitäisi homman alkaa toimata, mutta saa siis nähdä http://catalog.tycoelectronics.com/T...23084C2001A303

                  Comment

                  • MazterI
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2004
                    • 312
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Vaihto on nyt tehty ja ihan hyvältä toistaiseksi näyttää. Tai auto ainakin pelaa ja vaihdon jälkeen remote ongelmia nolla.

                    Mulla on vaan muutenkin ollut oikean takaoven kanssa lukossa jotain muuta häikkää, varmaan vaatisi rasvaa. Eli nuppi ei mee pohjaan asti vaan jää "puolitiehen" matkalla alas mutta täytyy siihen tutustua vielä.

                    Ja lukituksen toimivuudesta osaa sanoa vasta kun tuota on tovin käytellyt, välillä kun se toimi ennen vaihtoakin pitkään hyvin.

                    t.Pekka

                    Comment

                    • miika320
                      Newbiemmer
                      • Oct 2009
                      • 9
                      • Kempele

                      #11
                      Oisko suoraan linkkiä mistä nuo releet voi tilata kun en vaan löydä mistään??

                      Kiitos..
                      Last edited by miika320; 25-11-2009, 14:46.

                      Comment

                      • Heke68
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2008
                        • 43
                        • Porvoo

                        #12
                        Originally posted by miika320 View Post
                        Oisko suoraan linkkiä mistä nuo releet voi tilata kun en vaan löydä mistään??

                        Kiitos..
                        Itse tilasin tuolta

                        E90 325d -07

                        ex-bemut
                        E21 316 -81
                        E28 520i -82
                        E46 320d touring -01

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎