öljyä koneessa riittävästi mittatikun mukaan. mikä muu voi olla ja mistä päin alkaa tutkimaan? piuhan päähän vaan vai?
e46 330d öljynpainevalo alko palaa
Collapse
X
-
Jos kyseessä on keltainen valo niin ei aihetta paniikkiin, se syttyy yleensä käynnistyksen jälkeen kun kone on vielä lämmin ja palaa hetken aikaa, kunnes öljynpaine palautuu normaaliksi. Jos taas valo on punainen tai jää palamaan niin sitten on jossain vikaa."I do everything my Rice Crispies tell me to"
-
Niin, se keltainen syttyy silloin, kun se haluaa litran öljyä koneeseen. Pitäisi syttyä sammuttamisen jälkeen, jos alhainen öljytaso.F25 X3 35d
E87 118i
E46 330ti
E46 M3
E30 M3
E30 M3 Convertible
Z3 Roadster
Comment
-
Omassa -02 330i syttyy keltainen öljykannunvalo satunnaisesti ajon aikana, ja taas joskus kun sammutan auton.
Jos katson heti sammutamisen jälkeen mittatikkua se on alarajalla, mutta jos annan koneen viilentyä n.1-1,5h niin öljytaso on mittatikussa normaali.
Autolla ajettu öljynvaihdon jälkeen n.2000km
Mistä alkaisin etsimään vikaa?Mjuussia...
Comment
-
Originally posted by Kytölä View PostItellä oli samaa vikaa ja vaihdoin öljymääräanturin, ni sillä korjaantu. Tuo on ihan tyyppivika.
Täällä kanssa sama vika... Syttyy joskus kun sammuttaa auton, mutta empä oo moiselle ainakaan mitään vielä tehnyt. Öljyä kun on ylämerkkiin asti normaalisti.
Comment
-
Tuntematta tarkemmin k.o. mallin antureita, mutta tekisi mieli arvata (korjatkaa tietävät jos olen väärässä), että noista mainituista punainen valo on öljynpaine ja keltainen öljymäärä.
Jos öljynpaine-anturissa (öljykellossa) on vikaa, niin sitä, että jos öljynpaine onkin jonain päivänä oikeasti liian alhainen ei mittatikusta näe, joten tuo anturi kannattaa ainakin pitää kunnossa. E46:seen moinen maksaa motonetissä € 5,20 - eikä liene merkkiliikkeessäkään kallis
Comment
-
hm.
" että jos öljynpaine onkin jonain päivänä oikeasti liian alhainen ei mittatikusta näe,"
anteeksi nyt, on varmaan kirjoitusvirhe mutta pakko oikaistasiis eihän öljynpainetta siitä tikusta näe millään tavalla, ja valon vilkkuminen ajossa voip johtua jos esmes kaarteessa vilahtaa, todennäköisesti vaan anturin läheisyydestä on öljy "karannut".
tai siis.loiskumisilmiö.
Comment
-
Originally posted by Sanna View Post" että jos öljynpaine onkin jonain päivänä oikeasti liian alhainen ei mittatikusta näe,"
anteeksi nyt, on varmaan kirjoitusvirhe mutta pakko oikaistasiis eihän öljynpainetta siitä tikusta näe millään tavalla, ja valon vilkkuminen ajossa voip johtua jos esmes kaarteessa vilahtaa, todennäköisesti vaan anturin läheisyydestä on öljy "karannut".
tai siis.loiskumisilmiö.
No niinhän siinä yrittää lukea, että öljynpainetta ei mittatikusta näe. Mutta taisi kiireessä tulla hieman epäselvää tekstiä
Koitetaanpa muotoilla sama hieman toisella tavoin:
Öljynpaine-anturi (öljykello) kannattaa pitää kunnossa, koska pelkkä öljymäärän seuraaminen ei kerro mitään öljynpaineen riittävyydestä.
Comment
-
Jeps, jeps... Mutta nyt on kyse siitä oranssista valosta, jolla ei ole öljyn paineen kanssa mitään tekemisttä, vaan öljyn määrää se ilmaisee, eikö?
Comment
-
Originally posted by fastandfurious View PostJeps, jeps... Mutta nyt on kyse siitä oranssista valosta, jolla ei ole öljyn paineen kanssa mitään tekemisttä, vaan öljyn määrää se ilmaisee, eikö?
Comment
Comment