Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 330d öljynpainevalo alko palaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wope
    Bimmer Rookie
    • Oct 2003
    • 58
    • Jyväskylä

    e46 330d öljynpainevalo alko palaa

    öljyä koneessa riittävästi mittatikun mukaan. mikä muu voi olla ja mistä päin alkaa tutkimaan? piuhan päähän vaan vai?
    hmm..veikkaisin vian löytyvän jostain rekisterikilpien väliltä!"
  • NokiLeka
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2341
    • Eurajoki

    #2
    Jos kyseessä on keltainen valo niin ei aihetta paniikkiin, se syttyy yleensä käynnistyksen jälkeen kun kone on vielä lämmin ja palaa hetken aikaa, kunnes öljynpaine palautuu normaaliksi. Jos taas valo on punainen tai jää palamaan niin sitten on jossain vikaa.
    "I do everything my Rice Crispies tell me to"

    Comment

    • wope
      Bimmer Rookie
      • Oct 2003
      • 58
      • Jyväskylä

      #3
      joo keltainen valo siellä yläällä akku valon vieressä. se välähti 3kertaa kesken ajon. ei aikaisemmin tehny vastaava.
      hmm..veikkaisin vian löytyvän jostain rekisterikilpien väliltä!"

      Comment

      • jannejm
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 348
        • tampesteri

        #4
        heps,

        odotanpa ratkaisua tähänkin... kun itsellä samanlainen diisseli... mutten tienny että on öljyllä keltainenkin valo...
        #######
        e30 325i cab
        ja aiemmin nippu muita e ja f-koppasia

        Comment

        • Convertible
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2003
          • 2638
          • Turku

          #5
          Niin, se keltainen syttyy silloin, kun se haluaa litran öljyä koneeseen. Pitäisi syttyä sammuttamisen jälkeen, jos alhainen öljytaso.
          F25 X3 35d
          E87 118i
          E46 330ti
          E46 M3
          E30 M3
          E30 M3 Convertible
          Z3 Roadster

          Comment

          • FastFred
            Bimmer Rookie
            • Jun 2003
            • 73
            • Helsinki

            #6
            Omassa -02 330i syttyy keltainen öljykannunvalo satunnaisesti ajon aikana, ja taas joskus kun sammutan auton.
            Jos katson heti sammutamisen jälkeen mittatikkua se on alarajalla, mutta jos annan koneen viilentyä n.1-1,5h niin öljytaso on mittatikussa normaali.

            Autolla ajettu öljynvaihdon jälkeen n.2000km

            Mistä alkaisin etsimään vikaa?
            Mjuussia...

            Comment

            • Kytölä
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2006
              • 672
              • Lohja

              #7
              Itellä oli samaa vikaa ja vaihdoin öljymääräanturin, ni sillä korjaantu. Tuo on ihan tyyppivika.
              '88 325i cabrio
              '90 318is

              Comment

              • fastandfurious
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 1731
                • Tampesteri

                #8
                Originally posted by Kytölä View Post
                Itellä oli samaa vikaa ja vaihdoin öljymääräanturin, ni sillä korjaantu. Tuo on ihan tyyppivika.

                Täällä kanssa sama vika... Syttyy joskus kun sammuttaa auton, mutta empä oo moiselle ainakaan mitään vielä tehnyt. Öljyä kun on ylämerkkiin asti normaalisti.
                ---------------------------------------------------
                E91 325d M-Sport
                ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                Comment

                • djanni
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 883
                  • 03

                  #9
                  Tuntematta tarkemmin k.o. mallin antureita, mutta tekisi mieli arvata (korjatkaa tietävät jos olen väärässä), että noista mainituista punainen valo on öljynpaine ja keltainen öljymäärä.
                  Jos öljynpaine-anturissa (öljykellossa) on vikaa, niin sitä, että jos öljynpaine onkin jonain päivänä oikeasti liian alhainen ei mittatikusta näe, joten tuo anturi kannattaa ainakin pitää kunnossa. E46:seen moinen maksaa motonetissä € 5,20 - eikä liene merkkiliikkeessäkään kallis

                  Comment

                  • Sanna
                    Newbiemmer
                    • Jun 2007
                    • 3
                    • Tuusula

                    #10
                    hm.

                    " että jos öljynpaine onkin jonain päivänä oikeasti liian alhainen ei mittatikusta näe,"
                    anteeksi nyt, on varmaan kirjoitusvirhe mutta pakko oikaista siis eihän öljynpainetta siitä tikusta näe millään tavalla, ja valon vilkkuminen ajossa voip johtua jos esmes kaarteessa vilahtaa, todennäköisesti vaan anturin läheisyydestä on öljy "karannut".
                    tai siis. loiskumisilmiö.

                    Comment

                    • djanni
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 883
                      • 03

                      #11
                      Originally posted by Sanna View Post
                      " että jos öljynpaine onkin jonain päivänä oikeasti liian alhainen ei mittatikusta näe,"
                      anteeksi nyt, on varmaan kirjoitusvirhe mutta pakko oikaista siis eihän öljynpainetta siitä tikusta näe millään tavalla, ja valon vilkkuminen ajossa voip johtua jos esmes kaarteessa vilahtaa, todennäköisesti vaan anturin läheisyydestä on öljy "karannut".
                      tai siis. loiskumisilmiö.
                      Tuo siinä juuri oli pointti
                      No niinhän siinä yrittää lukea, että öljynpainetta ei mittatikusta näe. Mutta taisi kiireessä tulla hieman epäselvää tekstiä

                      Koitetaanpa muotoilla sama hieman toisella tavoin:
                      Öljynpaine-anturi (öljykello) kannattaa pitää kunnossa, koska pelkkä öljymäärän seuraaminen ei kerro mitään öljynpaineen riittävyydestä.

                      Comment

                      • fastandfurious
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 1731
                        • Tampesteri

                        #12
                        Jeps, jeps... Mutta nyt on kyse siitä oranssista valosta, jolla ei ole öljyn paineen kanssa mitään tekemisttä, vaan öljyn määrää se ilmaisee, eikö?

                        ---------------------------------------------------
                        E91 325d M-Sport
                        ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                        E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                        Comment

                        • djanni
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 883
                          • 03

                          #13
                          Originally posted by fastandfurious View Post
                          Jeps, jeps... Mutta nyt on kyse siitä oranssista valosta, jolla ei ole öljyn paineen kanssa mitään tekemisttä, vaan öljyn määrää se ilmaisee, eikö?

                          Joo, niinpä on - lähinnä sillä huutelin, kun otsikko kertoo, että "e46 330d öljynpainevalo alko palaa", ja saman otsikon alla vähät välitetään merkkivalojen toimivuudesta - vaikkakin säännönmukaisesti tekstissä puhutaan öljynmäärävalosta :think

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎