Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 mönjää öljytikussa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • seidltuning
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 1941
    • Vantaa

    #16
    Originally posted by markok View Post
    Pistetään tähän nyt vielä tarkennuksena kun talvi on lähestymässä niin ei porukka heti huolestu kun mönjää löytyy öljyntäyttökorkista ja mittatikusta. M52 ja M54 kone kerää pakkasilla pätkäajossa todella paljon tuota kerman väristä mönjää venttiilikoppaan ja löytyy sitä mittatikustakin. Tuo johtuu veden kondensoitumisesta eikä sinällään ole vakavaa. Vakavampia vaikutuksia tulee sitten sitä kautta kun tuota kertyy huohotinjärjestelmään tukkien huohotuksen ja öljyt tulevat pihalle. Tästä löytyy kuviakin hakua käyttämällä ja osa kuvista on aika karun näköisiä. Tämä siis pakkasella tapahtuvaa kondensoitumista. Kesällä jos tuota mönjää alkaa löytymään niin silloin asiaa kannattaa tutkia tarkemmin.

    Tuo tumma kiinteä "piki" sitten johtuu siitä liian pitkistä öljyjen vaihtoväleistä niinkuin tässä on jo useaan kertaan mainittu.
    lisään sen verran ,että uusikaa huohotin ja letkut/putsatkaa venttiilikopan sisältä niin ei tule ongelmia talvella
    G30 530e Sedan
    E30 325i Cabriolet

    Comment

    • DannyBoy
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 720

      #17
      Niin, onko tämä sitä "pikeä", mikä tulee pitkästä öljynvaihto välistä? Tuo ei irtoa millään tikusta. ruostetta tuntus olevan..
      Attached Files
      Kokovartalokyrpä

      Nyt ajossa:
      BMW X5 E45 M-Sport -20
      BMW X5 Sport package -07
      EX: Pirusti Pemareita

      Comment

      • AlpinWeiss
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2007
        • 927
        • West coast

        #18
        Originally posted by DannyBoy View Post
        Niin, onko tämä sitä "pikeä", mikä tulee pitkästä öljynvaihto välistä? Tuo ei irtoa millään tikusta. ruostetta tuntus olevan..
        Ei oo kyllä pikeä. Sulla on vaan keppi ruosteessa! Vettähän siellä on öljyn seassa, eikä toi tikku öljyn peitossa ole niin ruostuuhan se. Ei huolia, joka bemarissa mitä tähän päivään on tullut omistettua niin tikut pikkusen ruosteessa.
        MBCLK240 -02
        E36 318 -93
        E46 320 Ci -01
        E46 330 CiA -01
        E60 520i -04
        E93 325i -07
        F36 420xi -16

        Comment

        • DannyBoy
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 720

          #19
          Originally posted by AlpinWeiss View Post
          Ei oo kyllä pikeä. Sulla on vaan keppi ruosteessa! Vettähän siellä on öljyn seassa, eikä toi tikku öljyn peitossa ole niin ruostuuhan se. Ei huolia, joka bemarissa mitä tähän päivään on tullut omistettua niin tikut pikkusen ruosteessa.
          Aivan. eli kovaa ajoa vaan. Auton ostaessa venakopan tiiviste vuoti, ja edellisen omistaja sanoi sen se jo vuotanee puol vuotta. Eikä ole jaksanut vaihtaa varmaan on hiukan kosteutta imaissut...
          Kokovartalokyrpä

          Nyt ajossa:
          BMW X5 E45 M-Sport -20
          BMW X5 Sport package -07
          EX: Pirusti Pemareita

          Comment

          • daah
            Newbiemmer
            • Feb 2011
            • 17
            • Lempäälä

            #20
            Täällä kertyy myös vaaleaa "kermaa" öljytikkuun, aika nopeastikkin öljynvaihdon jälkeen. Talvella kertyi myös öljykorkkiin, nyt kesällä ei. Nesteet on ok, ja auto pelaa moitteetta. Normaalia ? N42
            Last edited by daah; 16-07-2014, 19:58.

            Comment

            • Nifa
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2008
              • 292
              • Kymenlaakso™

              #21
              Originally posted by daah View Post
              Täällä kertyy myös vaaleaa "kermaa" öljytikkuun, aika nopeastikkin öljynvaihdon jälkeen. Talvella kertyi myös öljykorkkiin, nyt kesällä ei. Nesteet on ok, ja auto pelaa moitteetta. Normaalia ? N42
              Enemmän taikka vähemmän on ainakin itsellä kaikki bemarin kutoskoneet keränneet varsinkin syksy-talvi-kevät akselilla vaaleaa kermaa tikkuun / öljyntäyttökorkkiin (ja itseasiassa 2 venttiilikopan kantta irrottaneena myös sinne). Aina on pidemmät moottorimarssit tai kesä vienyt mönjät pois. Johtuu pätkäajosta.
              "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

              Comment

              • daah
                Newbiemmer
                • Feb 2011
                • 17
                • Lempäälä

                #22
                Originally posted by Nifa View Post
                Enemmän taikka vähemmän on ainakin itsellä kaikki bemarin kutoskoneet keränneet varsinkin syksy-talvi-kevät akselilla vaaleaa kermaa tikkuun / öljyntäyttökorkkiin (ja itseasiassa 2 venttiilikopan kantta irrottaneena myös sinne). Aina on pidemmät moottorimarssit tai kesä vienyt mönjät pois. Johtuu pätkäajosta.
                Laskin öljyt, ja ne oli kyllä aivan ok. Pätkäajon "seurauksia" sitten nuo, niin se pitää uskoa. Joskus on saanut öljyä lisätä, mutta ei tuo nyt sitä varsinaisesti syö. Ei myöskään savuttele. Tuo N42 on kyllä nelos moottori, mutta ei silllä nyt tässä asiassa ole mitää merkitystä :think

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎