
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 320d lastutus
Collapse
X
-
kävin asennuttaan voimaacomin ohjelman 320da -00 autoon vakiona oli 136hv/280nm ja ohjelman jälkeen erikseen kävin penkittämässä ihan eri firmalla nii tehoja oli tullut 180hv/420nm keskimäärin. tietysti voimaacomin kaverin kans pitkään puhuttuun tuosta ja päädyttiin siihen että otetaan vielä kohtuu turvallisesti tuota tehoa, koska auto muuten vakio. tarkoituksena oli ottaa noin 170hv mutta tuli vähän extraaniiden normaali ohjelmalla olisi tullu 163hv/335nm mutta se ei olis riittäny joten tehtiin täysin yksilöity ohjelma. nyt olis kiva päästä kokeileen että miten tuolla pärjää 3litran dieselille.
-
-
320d -02
onko kukaan laittanut lastua 320d?
jos on niin kuinka hankala asentaa ja paljo tuo lisä heppoja?
ja tietoa kuinka paljon maksaa?
Leave a comment:
-
-
320d lastu ongelma
eli laitetaan tännekki et jos joku oulun alueella osais korjata lastuja niin vois laittaa vaik viestiä tulemaan.itsellä lastussa joku vika ku saattaa sammua auto ajosta ja muutaman kerran ei ole käynnistynyt ku pitkän starttauksen jälkeen.ilman lastua toimii moitteetta.
Leave a comment:
-
-
mersuun ja moneen muuhun käy bulkki softa jos ecun numero ja ohjelman numero sama
mutta ei bemariin samalla ecun/softan numerolla
samalla softan numerolla tiedän pahimmillaan löytyvän 8 erilaista versiota
kyllä ne joutuu jokaisen erikseen hakkaamaan ettei tuu yllätyksiäLast edited by elreino; 23-01-2011, 18:34.
Leave a comment:
-
-
Millaisia käppyröitä on porukka saanut E46 330:siin? Kun ajattelin että voisi kesäksi päräyttää joltain softan tms autooni! Mitenkäs tämä bemarin vaihdelaatikko(automaatti) kestää väännön nousun? Entäpä muut osat? Ja siis auto johon ajattelin piristystä hakea on 330xdA elikkäs nelikko(talvella erittäin mukava)Koitin haun kautta etsiä aiheesta jotajn mut ainakaan vielä ei ole kohdilleen osunut, joku voisi tänne laittaa linkin jos jossain on 330:sen lastutuksesta, kiitoa ja anteeksi....
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tupelex View PostMinullakin on tuo lastutettu mutta en tiedä mikä ohjelma siinä on koska oli jo ostattaessa.
Tuntuu kuitenki hyvin liikkuvan koska lähtee paremmin kuin tuo minun entinen lastutettu m50b25vanos ja se oli motorsportin lastulla lähti paljon paremmin kuin vakiona.
Jos tuon lyö piuhan päähän niin selviääkö siitä ohjelma?
Leave a comment:
-
-
e46 320d -00
Minullakin on tuo lastutettu mutta en tiedä mikä ohjelma siinä on koska oli jo ostattaessa.
Tuntuu kuitenki hyvin liikkuvan koska lähtee paremmin kuin tuo minun entinen lastutettu m50b25vanos ja se oli motorsportin lastulla lähti paljon paremmin kuin vakiona.
Jos tuon lyö piuhan päähän niin selviääkö siitä ohjelma?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tuikku View Post.
Kyllä ne autojen softat on ihan bulkkitavaraa tehtaalta tullessaan.
Ei niitä saa mitenkään yksilölliseksi, vaikka miten vääntäisi.
Esim bemareihin, vaikkapa samantehoisiin kolmelitraisiin, piezo suuttimilla ja hiukkaspöntöllä niitä voisi vaikkapa kymmenkunta erilaista softaa olla edc-16 boxiin.
Jos on sama ecun numero ja sama softan numero, niin silloin sen voi turvallisesti korjoittaa ko. autoon, vaikkei se siitä alunperin olisi luettukkaan, mutta se on se sama softa.
Varusteet voi olla mitä on, mutta niiden käyttöjärjestelmät löytyy sieltä softasta, jos siis vaan on samannumeroinen.
Ja kun siihen samaan softaan on joskus saanut tehtyä toimivan lastun, niin melkeinpä fiksuinta on kirjoituttaa juuri se softa, jonka tietää varmasti toimivan, kuin että alkaa käytännössä niitä samoja karttoja siirtämään softasta toiseen, virheen mahdollisuus kasvaa vaan.
Sitten muutetut autot on erikseen, tai jos joku erikseen haluaa jotain tiettyä muutosta.
Lähes kaikilla jälleenmyyjillä on ne "orjapurkit", niistä on turha kiihdytellä, ei ne ole mitenkään Voimaa commin etuoikeus, tai häpeä, miten vaan, samalla periaatteella toimii moni muukin firma tämän asian tiimoilla.
Jälleenmyyjillä kyllä "orjapurkit" niinkuin monella muulla toimijalla, mutta softa tulee oman talon sisältä joko softapankista (aiemmin VoimaaComin tekemä samanlainen softa) tai sitten yksilöidysti. Ja softapäässä päivystää käytännössä koko ajan oikea ihminen jolloin softan muokkaus lennossa onnistuu.
Eiköhän olla sovussa joka ikinen ja jatketaan mulkkuina pemaristeina olemista ja morjestellaan ku nähdään ja lopetetaan bullshit.
Leave a comment:
-
-
.
Kyllä ne autojen softat on ihan bulkkitavaraa tehtaalta tullessaan.
Ei niitä saa mitenkään yksilölliseksi, vaikka miten vääntäisi.
Esim bemareihin, vaikkapa samantehoisiin kolmelitraisiin, piezo suuttimilla ja hiukkaspöntöllä niitä voisi vaikkapa kymmenkunta erilaista softaa olla edc-16 boxiin.
Jos on sama ecun numero ja sama softan numero, niin silloin sen voi turvallisesti korjoittaa ko. autoon, vaikkei se siitä alunperin olisi luettukkaan, mutta se on se sama softa.
Varusteet voi olla mitä on, mutta niiden käyttöjärjestelmät löytyy sieltä softasta, jos siis vaan on samannumeroinen.
Ja kun siihen samaan softaan on joskus saanut tehtyä toimivan lastun, niin melkeinpä fiksuinta on kirjoituttaa juuri se softa, jonka tietää varmasti toimivan, kuin että alkaa käytännössä niitä samoja karttoja siirtämään softasta toiseen, virheen mahdollisuus kasvaa vaan.
Sitten muutetut autot on erikseen, tai jos joku erikseen haluaa jotain tiettyä muutosta.
Lähes kaikilla jälleenmyyjillä on ne "orjapurkit", niistä on turha kiihdytellä, ei ne ole mitenkään Voimaa commin etuoikeus, tai häpeä, miten vaan, samalla periaatteella toimii moni muukin firma tämän asian tiimoilla.
Leave a comment:
-
-
[QUOTE=jsr85;2199352]Originally posted by juzu3 View Post
Minullakin on jonkinlainen kuva em. firmasta ja sen synnystä, ei kovin luottamusta herättävää toimintaa.
Mitä asentaja pystyy nykyään tekemään sillä orja pulikallaan?
Asentaja pystyy sillä lukemaan ja kirjoittamaan VoimaaCom:n oman softapajan tekemän softan. Tekemisen määrä riippuu tietenkin myös laitteesta jolla optimointi tehdään, niitäkin on käytössä monia erilaisia.
[QUOTE=Esal;2199418]Originally posted by juzu3 View Post
Ai että joku odottaa koneella ja tekee sen odottaessa? ei varmaankaan. Se on sitten eri asia jos oikeaa versiota ei löydy. Sama toimintatapahan on Turbotec.illä (karala), jälleenmyyjiä on kolmattakymmentä suomessa, ja ensin alkuperäinen lähetetään järjestelmään, (maksetaan,) ja paluupostissa tulee automaattisesti oikea muokattu ohjelma. Tällä varmaan varmistetaan varmasti oikea versio.
EDIT: Kaikesta huolimatta on varmaan turha tässä sen enempiä jauhaa VoimaaCom:sta tai muistakaan firmoista yleistä bullshittiä. VoimaaComilla on suomen n.40-50 jälleenmyyjän lisäksi mm.Ruotsissa,Kanadassa,Norjassa jne. jälleenmyyjiä, joten jos joku jälleenmyyjistä on antanut epäammattimaisen kuvan niin sehän voi olla mahdollista. Alotin itse tästä jauhamisen siksi koska halusin oikaista käsityksen VoimaaCom:n "samasta" softasta DT,EMJ:n tms. kanssa.
Leave a comment:
-
-
[QUOTE=juzu3;2199329]Originally posted by janne320d View PostVoimaaCom ei liity mitenkään näihin kuvioihin vaan softa tehdään tosiaan itse ajoneuvon alkuperäistä ohjelmaa muokaten. Optimoinnin alussa ajoneuvosta "imetään" alkuperäisen softan kopio omalle koneelle, jonka jälkeen se lähetetään softalabraan muokattavaksi. Odotellaan n.10-60min riippuen ajoneuvosta ja saadaan muokattu softa takaisin. Tämän jälkeen kirjoitetaan muokattu softa alkuperäisen päälle ajoneuvon ohjauslaitteeseen.
Näin siis VoimaaCom:lla. Itse näitä Varsinais- Suomessa asentelen joten tiedän miten homma toimii. Ei herneitä mihinkään suuntaan
Leave a comment:
-
-
[QUOTE=juzu3;2199329]Originally posted by janne320d View PostItse näitä Varsinais- Suomessa asentelen joten tiedän miten homma toimii. Ei herneitä mihinkään suuntaan
Mitä asentaja pystyy nykyään tekemään sillä orja pulikallaan?
Leave a comment:
-
-
[QUOTE=janne320d;2199323]Originally posted by juzu3 View PostTämä väite ei muuten pidä paikkaansa. VoimaaCom:n softa tehdään ihan oman firman sisällä olevien kavereiden toimesta,eikä siten tilata suoraan keneltäkään "ulkopuoliselta". Digillä näin toimitaan, EMJ:stä en osaa sanoa.
juurikin emj asentaja sanoi että ovat käytännössä samaa puljua digituningin kanssa ja ohjelmat tulevat samasta paikasta saksasta kummallekkin,kait niille on joku yhteinen nimikin kehitteillä,kun kyselin emj:n tarraa niin sanoi että tarroja ei tehdä tällähetkellä kun se nimi saattaa muuttua
VoimaaCom ei liity mitenkään näihin kuvioihin vaan softa tehdään tosiaan itse ajoneuvon alkuperäistä ohjelmaa muokaten. Optimoinnin alussa ajoneuvosta "imetään" alkuperäisen softan kopio omalle koneelle, jonka jälkeen se lähetetään softalabraan muokattavaksi. Odotellaan n.10-60min riippuen ajoneuvosta ja saadaan muokattu softa takaisin. Tämän jälkeen kirjoitetaan muokattu softa alkuperäisen päälle ajoneuvon ohjauslaitteeseen.
Näin siis VoimaaCom:lla. Itse näitä Varsinais- Suomessa asentelen joten tiedän miten homma toimii. Ei herneitä mihinkään suuntaan
Leave a comment:
-
-
Originally posted by juzu3 View PostTämä väite ei muuten pidä paikkaansa. VoimaaCom:n softa tehdään ihan oman firman sisällä olevien kavereiden toimesta,eikä siten tilata suoraan keneltäkään "ulkopuoliselta". Digillä näin toimitaan, EMJ:stä en osaa sanoa.
Leave a comment:
-
-
[QUOTE=juzu3;2198964]Tämä väite ei muuten pidä paikkaansa. VoimaaCom:n softa tehdään ihan oman firman sisällä olevien kavereiden toimesta,eikä siten tilata suoraan keneltäkään "ulkopuoliselta". Digillä näin toimitaan, EMJ:stä en osaa sanoa.
juurikin emj asentaja sanoi että ovat käytännössä samaa puljua digituningin kanssa ja ohjelmat tulevat samasta paikasta saksasta kummallekkin,kait niille on joku yhteinen nimikin kehitteillä,kun kyselin emj:n tarraa niin sanoi että tarroja ei tehdä tällähetkellä kun se nimi saattaa muuttua
Leave a comment:
-
Leave a comment: