Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 320d lastutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JoonasT
    replied
    MAF:in kartassa maffin arvoja voi nostaa 900mg --> 950mg. Vakiosuuttimet antaa sen verran ruokaa että saa kytkimen luistamaan niilläkin. 65mg suuttimien maksimisyöttö ja lisää saa duraatiota lisäämällä. vakiona maksimi syöttö 50mg luokkaa. MAF mittauksen ohitus voi olla järkevää suurempia tehoja haettaessa, mutta saattaa tuoda pientä turbolagia, sillä ECU lukee aina MAF arvon ennen MAP:ia.

    Kulutuksen väheneminen = tehon/väännön nousu on urbaania legendaa. Kulutusta saa himenan pienennettyä vakio-ohjelmassa hienosäätämällä ruiskutuksen aloitusta eri kierrosluvuilla.

    Suuttimia saa paria eri merkkiä +50% syötön nousulla. Firad HF 748 ja DLLA145P748 +50%. Bosiolta mallilla BLLA 145 P 748
    Last edited by JoonasT; 24-07-2014, 14:53. Reason: typo

    Leave a comment:


  • EPDM
    replied
    En ole kyllä kuullut että merkkiliikkeet sellaiset tekee.

    Mutta periaatteessa kyllä kulutus hieman pitäisi tippua maantienajossa, mutta puhutaan sitten muutamasta deseista, ei litroista, per satasella.

    Leave a comment:


  • Hastra
    replied
    Kattelin nettiautossa yhtä -03 320d:tä, johon oli laitettu kuulema merkkiliikkeessä eko-ohjelma. Pitäisi pienentää kulutusta ja lisätä vääntöä, niinhän kaikki virittäjätkin mainostaa.
    Mutta onko jollakin tarkempaa tietoa tosta ohjelmasta?

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    Ja sellainen juttu että kannattaa pyytää lastuttajaa ohittamaan tuo maf kokonaan, kestää laittaa syötöt "tappiin" 1,4 ahdoilla ilman kummoista savutusta jolloin se ilmamassan mittaus on ihan turha. Kytkin ei pidä kyllä enään tässä kohdassa muutakun hetken aikaa uutena. Pienet suuttimet siis rajoittaa menoa. Kärkikuppeja sais maailmalta, niillä tehojen nosto onnistuu taas seuraavalle pykälälle.

    Leave a comment:


  • Matson^
    replied
    Ei mitään, muistui vain heti mieleen, kun on tuota topicia tullut mielenkiinnosta seurattua. Mikään ole niin ärsyttävää kuin luistava tomaatti

    Niin ja moottorin ohjelmointi ei vaikuta automaatin toimintaan, juurikaan/ollenkaan.

    Leave a comment:


  • JiiB
    replied
    Matsonille kiitokset. Tuo vaikuttaa vähintäänkin mielenkiintoiselta! Pitääpä lukea ajan kanssa vielä läpi ja ruveta suunnittelemaan toimenpiteitä.

    Leave a comment:


  • Matson^
    replied
    Ei tästä löytyisi apua näihin?

    Leave a comment:


  • JiiB
    replied
    Tämä automaatin lukittumis asia kiinnostaa itseäkin. Omassa tuo lukko menee päälle vasta siinä 100kmh vauhdissa ja tuntuu hölmöltä kun vaikka ajaa 80 niin kierrokset tietenkin seilaa jonkun verran kun lukko ei mene aikaisemmin päälle vaikka tosiaan vääntöä varmaa olisi sen verta tarjolla että voisi hyvin pitää lukittunakin. Jostakin automaattia käsittelevästä topikista kyllä luin että tuo on normaali käytös näitten automaatti laatikoille. :think mielestäni pienempää ei kyllä vaihda mutta tosiaan ei kierroksellaan pysy vakiona kuitenkaan.

    Leave a comment:


  • riippis
    replied
    Mitenkä tuo lastutus vaikuttaa automaattilootan käyttäytymiseen? Nythän pienenkin loivan ylämäen kohdalla vaihtaa pienempää, vaikka tuntuisi ettei todellakaan tarvitsisi. vai onko lukko joka lähtee pois ja tuntuu kuin pienempää menisi päälle? Eli saako tuota ohjelmoinnilla muutettua?

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Originally posted by Niok View Post
    ensin kannattaa ainakin käydä ottaan autosta livedataa että kaikki pelaa ja kaikki pyynnit ja saannit vastaavat. Esimerkiksi mulla ilmanmassa mittari ei antanut ku 1/3:n sen takia lastutuksen jälkeen tuntui ettei lisää tehoa ollut edes tullut. Kävin luetuttaan ja ilmanmassa mittari ei antanut edes vikakoodia, mutta livedatalla näki ettei täysiä ilmoja tullu. Tämän putsattua auto käyttäytykin sitten ihan erinlailla ja tehot tuli takaisin
    mjaahas, miltähän tuon ilmamassamittarin datan pitäisi näyttää , piuhathan ja inpat mutta ei ymmärrystä

    Leave a comment:


  • Niok
    replied
    Originally posted by kaikkone View Post
    Mitähän huoltotoimenpiteitä / kevyitä päivityksiä kannattaisi tehdä ennen lastutusta? Autolla ajettu n 266tkm
    ensin kannattaa ainakin käydä ottaan autosta livedataa että kaikki pelaa ja kaikki pyynnit ja saannit vastaavat. Esimerkiksi mulla ilmanmassa mittari ei antanut ku 1/3:n sen takia lastutuksen jälkeen tuntui ettei lisää tehoa ollut edes tullut. Kävin luetuttaan ja ilmanmassa mittari ei antanut edes vikakoodia, mutta livedatalla näki ettei täysiä ilmoja tullu. Tämän putsattua auto käyttäytykin sitten ihan erinlailla ja tehot tuli takaisin

    Leave a comment:


  • kaikkone
    replied
    Mitähän huoltotoimenpiteitä / kevyitä päivityksiä kannattaisi tehdä ennen lastutusta? Autolla ajettu n 266tkm

    Leave a comment:


  • ockelbo4500
    replied
    Originally posted by Esal View Post
    Miten tuo nelivetojen penkitys tähän 320da -00 liittyy? Tais mennä sekaisin tuon ylempänä olleen 23.1 2011 kysytyn kanssa
    Ei mitenkään

    Pieni ajatushärö sattunut kirjoittaessa. Piti siis kirjoittaa automaattien penkityksestä.

    Leave a comment:


  • Esal
    replied
    Originally posted by ockelbo4500 View Post
    Tuskin pitää paikkaansa tuo mitattu vääntö ( ja siitähän tuo tehokin lasketaan). No voi se aika lähellä olla, mutta nelivetojen penkitys on haasteellista kun voimalinja ei ole "yhtä puuta"
    Miten tuo nelivetojen penkitys tähän 320da -00 liittyy? Tais mennä sekaisin tuon ylempänä olleen 23.1 2011 kysytyn kanssa

    Leave a comment:


  • ockelbo4500
    replied
    Originally posted by Niok View Post
    kävin asennuttaan voimaacomin ohjelman 320da -00 autoon vakiona oli 136hv/280nm ja ohjelman jälkeen erikseen kävin penkittämässä ihan eri firmalla nii tehoja oli tullut 180hv/420nm keskimäärin. tietysti voimaacomin kaverin kans pitkään puhuttuun tuosta ja päädyttiin siihen että otetaan vielä kohtuu turvallisesti tuota tehoa, koska auto muuten vakio. tarkoituksena oli ottaa noin 170hv mutta tuli vähän extraa niiden normaali ohjelmalla olisi tullu 163hv/335nm mutta se ei olis riittäny joten tehtiin täysin yksilöity ohjelma. nyt olis kiva päästä kokeileen että miten tuolla pärjää 3litran dieselille.
    Tuskin pitää paikkaansa tuo mitattu vääntö ( ja siitähän tuo tehokin lasketaan). No voi se aika lähellä olla, mutta nelivetojen penkitys on haasteellista kun voimalinja ei ole "yhtä puuta"

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎