Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E46 katti ääntelee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeMyWife320
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 56
    • Suami

    BMW E46 katti ääntelee

    Autoni (E46 318 -98) alta kuuluneen pörinän aiheuttajaksi paljastu eilen katalysaattori (ensimmäinen pönttö pakosarjalta katottuna), eli sisäosat ilmeisesti siellä helisee. Mitäs mieltä immeiset täällä on, kannattaako vaihtaa pelkkä katti (pakosarjalta katille ja katin jälkeen rälläkällä poikki) vai koko putkisto? Alla näkyy olevan 3 pönttöö mikä se keskimmäinen niistä on? Kun jossakin malleissa (ilmeisesti 6-koneissa) on 2 kattia? Ja mistäköhän tota katalysaattoria kannattas alkaa ettiin, ja kannattaako ostaa kylmästi uus vai ettiä romuttamoilta...?
  • V-Power
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2006
    • 1333
    • Varsinais-Suomi

    #2
    Uusi katti vaan sinne,mitäs niitä vanhoja sinne lyömään,kun esim.HT-Tune verkkokaupasta saa tilailtua läpivirtaavia rosteri katteja muutamalla sadalla eurolla.Turha sitä koko putkistoa on uusia jos se on hyvässä hapessa,mutta jos haluaa niin ht tunelta saa suoraa rosteriputkeakin.Sitä vaan katilta takapöntölle.Mä itse korvasin sen keskipöntön suoralla rosteriputkella ja takapöntön supersprintin rosteripöntöllä.Vielä on orggis katit kiinni,mutta kun ne sieltä lahoaa niin lähti tilaus HT-Tunelle ja rosterikattia tilalle.
    E36 95 316i Sedan
    E39 97 540i Touring
    E46 99 320Ci Coupe
    E53 01 X5 4,4 V8
    E65 05 730d
    F10 11 523i Sedan
    F90 08 320i Sedan

    Comment

    • Juhaska
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 3970
      • Suomi

      #3
      Mutta eikö näillä kateilla pitänyt olla E-hyväksyntä/tuv-hyväksyntä?
      Saattaa katsastusmies jotain mainita jos tuollaisen virikatin lyö kiinni uudempaan vähäpäästöiseksi rekisteröityyn autoon.:think
      ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

      Comment

      • Keke71
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2007
        • 340
        • Kiiminki

        #4
        Oottako aatelleet niin sanottua syöpymis ilmiötä, jalonpi materiaali uhrautuu huonomman tieltä.
        Tästä syystä laivoissa ja ainaski isommissa paateissa käytetään niinsanottuja sinkkipaloja.Liva itessään on tavallista rautaa ja sinkkipala hoitaa sen korroosion. Siis pakoputkessa käy samanlailla.Siis sulla syöpyy se rst katti.
        E39 540iA Touring

        Comment

        • V-Power
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2006
          • 1333
          • Varsinais-Suomi

          #5
          Originally posted by Juhaska View Post
          Mutta eikö näillä kateilla pitänyt olla E-hyväksyntä/tuv-hyväksyntä?
          Saattaa katsastusmies jotain mainita jos tuollaisen virikatin lyö kiinni uudempaan vähäpäästöiseksi rekisteröityyn autoon.:think
          On niillä.
          E36 95 316i Sedan
          E39 97 540i Touring
          E46 99 320Ci Coupe
          E53 01 X5 4,4 V8
          E65 05 730d
          F10 11 523i Sedan
          F90 08 320i Sedan

          Comment

          • V-Power
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2006
            • 1333
            • Varsinais-Suomi

            #6
            Originally posted by Keke71 View Post
            Oottako aatelleet niin sanottua syöpymis ilmiötä, jalonpi materiaali uhrautuu huonomman tieltä.
            Tästä syystä laivoissa ja ainaski isommissa paateissa käytetään niinsanottuja sinkkipaloja.Liva itessään on tavallista rautaa ja sinkkipala hoitaa sen korroosion. Siis pakoputkessa käy samanlailla.Siis sulla syöpyy se rst katti.
            siis mitä vittua?en ole kyllä kuullut
            E36 95 316i Sedan
            E39 97 540i Touring
            E46 99 320Ci Coupe
            E53 01 X5 4,4 V8
            E65 05 730d
            F10 11 523i Sedan
            F90 08 320i Sedan

            Comment

            • karhunen
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 490
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by Keke71 View Post
              Oottako aatelleet niin sanottua syöpymis ilmiötä, jalonpi materiaali uhrautuu huonomman tieltä.
              Tästä syystä laivoissa ja ainaski isommissa paateissa käytetään niinsanottuja sinkkipaloja.Liva itessään on tavallista rautaa ja sinkkipala hoitaa sen korroosion. Siis pakoputkessa käy samanlailla.Siis sulla syöpyy se rst katti.

              ÖÖÖÖÖÖ.. Se menee kyllä just päin vastoin. Epäjalompi uhrautuu.


              Ja se rosteri ei kyllä syövy mihinkään, ei vaikka fysiikantunnit oiskin nukuttu.
              Ex: E21 320/6 11/'78 fjord "UNU-444"
              Ex: E30 316i 04/'90
              Ex: E28 Hartge H5S "528i"

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Originally posted by Keke71 View Post
                Oottako aatelleet niin sanottua syöpymis ilmiötä, jalonpi materiaali uhrautuu huonomman tieltä.
                Tästä syystä laivoissa ja ainaski isommissa paateissa käytetään niinsanottuja sinkkipaloja.Liva itessään on tavallista rautaa ja sinkkipala hoitaa sen korroosion. Siis pakoputkessa käy samanlailla.Siis sulla syöpyy se rst katti.
                Nyt on kyllä fysiikan tunnit lintsattu....

                Comment

                • SledgeHammer82
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1651
                  • Pk-seutu

                  #9
                  Tässäpä vähän metallien jalouksia:



                  Olisikohan se niissä laivoissa kuitenkin se epäjalompi sinkki se syöpyvä osapuoli?

                  Mutta oli tuossa syöpymisjutussa vissi pointtikin. Eli kun rosteriputken lykkää kiinni epäjalommasta materiaalista tehtyyn loppuosaan syntyy potentiaalieroja ja tämän epäjalomman materiaalin syöpyminen kiihtyy. Eli sen rosteriputken ansiosta viereinen epäjalompi putki syöpyy - jopa huomattavasti - nopeammin kuin jos koko putkisto olisi esim. sinkittyä alumiinilevyä.
                  Last edited by SledgeHammer82; 07-07-2007, 18:03. Reason: Ajatuskatkos..

                  Comment

                  • Keke71
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2007
                    • 340
                    • Kiiminki

                    #10
                    Originally posted by SledgeHammer82 View Post
                    Tässäpä vähän metallien jalouksia:



                    Olisikohan se niissä laivoissa kuitenkin se epäjalompi sinkki se syöpyvä osapuoli?

                    Mutta oli tuossa syöpymisjutussa vissi pointtikin. Eli kun rosteriputken lykkää kiinni epäjalommasta materiaalista tehtyyn loppuosaan syntyy potentiaalieroja ja tämän epäjalomman materiaalin syöpyminen kiihtyy. Eli sen rosteriputken ansiosta viereinen epäjalompi putki syöpyy - jopa huomattavasti - nopeammin kuin jos koko putkisto olisi esim. sinkittyä alumiinilevyä.


                    Tottakait,,, tämä oli asiaa.

                    Täytyypä olla tarkenpi näissä asioissa, mutta tulipahan otettua tämäkin asia esille.
                    E39 540iA Touring

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎