Autoni (E46 318 -98) alta kuuluneen pörinän aiheuttajaksi paljastu eilen katalysaattori (ensimmäinen pönttö pakosarjalta katottuna), eli sisäosat ilmeisesti siellä helisee. Mitäs mieltä immeiset täällä on, kannattaako vaihtaa pelkkä katti (pakosarjalta katille ja katin jälkeen rälläkällä poikki) vai koko putkisto? Alla näkyy olevan 3 pönttöö mikä se keskimmäinen niistä on? Kun jossakin malleissa (ilmeisesti 6-koneissa) on 2 kattia? Ja mistäköhän tota katalysaattoria kannattas alkaa ettiin, ja kannattaako ostaa kylmästi uus vai ettiä romuttamoilta...?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW E46 katti ääntelee
Collapse
X
-
Uusi katti vaan sinne,mitäs niitä vanhoja sinne lyömään,kun esim.HT-Tune verkkokaupasta saa tilailtua läpivirtaavia rosteri katteja muutamalla sadalla eurolla.Turha sitä koko putkistoa on uusia jos se on hyvässä hapessa,mutta jos haluaa niin ht tunelta saa suoraa rosteriputkeakin.Sitä vaan katilta takapöntölle.Mä itse korvasin sen keskipöntön suoralla rosteriputkella ja takapöntön supersprintin rosteripöntöllä.Vielä on orggis katit kiinni,mutta kun ne sieltä lahoaa niin lähti tilaus HT-Tunelle ja rosterikattia tilalle.E36 95 316i Sedan
E39 97 540i Touring
E46 99 320Ci Coupe
E53 01 X5 4,4 V8
E65 05 730d
F10 11 523i Sedan
F90 08 320i Sedan
-
-
Oottako aatelleet niin sanottua syöpymis ilmiötä, jalonpi materiaali uhrautuu huonomman tieltä.
Tästä syystä laivoissa ja ainaski isommissa paateissa käytetään niinsanottuja sinkkipaloja.Liva itessään on tavallista rautaa ja sinkkipala hoitaa sen korroosion. Siis pakoputkessa käy samanlailla.Siis sulla syöpyy se rst katti.E39 540iA Touring
Comment
-
-
Originally posted by Juhaska View PostMutta eikö näillä kateilla pitänyt olla E-hyväksyntä/tuv-hyväksyntä?
Saattaa katsastusmies jotain mainita jos tuollaisen virikatin lyö kiinni uudempaan vähäpäästöiseksi rekisteröityyn autoon.:thinkE36 95 316i Sedan
E39 97 540i Touring
E46 99 320Ci Coupe
E53 01 X5 4,4 V8
E65 05 730d
F10 11 523i Sedan
F90 08 320i Sedan
Comment
-
-
Originally posted by Keke71 View PostOottako aatelleet niin sanottua syöpymis ilmiötä, jalonpi materiaali uhrautuu huonomman tieltä.
Tästä syystä laivoissa ja ainaski isommissa paateissa käytetään niinsanottuja sinkkipaloja.Liva itessään on tavallista rautaa ja sinkkipala hoitaa sen korroosion. Siis pakoputkessa käy samanlailla.Siis sulla syöpyy se rst katti.E36 95 316i Sedan
E39 97 540i Touring
E46 99 320Ci Coupe
E53 01 X5 4,4 V8
E65 05 730d
F10 11 523i Sedan
F90 08 320i Sedan
Comment
-
-
Originally posted by Keke71 View PostOottako aatelleet niin sanottua syöpymis ilmiötä, jalonpi materiaali uhrautuu huonomman tieltä.
Tästä syystä laivoissa ja ainaski isommissa paateissa käytetään niinsanottuja sinkkipaloja.Liva itessään on tavallista rautaa ja sinkkipala hoitaa sen korroosion. Siis pakoputkessa käy samanlailla.Siis sulla syöpyy se rst katti.
ÖÖÖÖÖÖ.. Se menee kyllä just päin vastoin. Epäjalompi uhrautuu.
Ja se rosteri ei kyllä syövy mihinkään, ei vaikka fysiikantunnit oiskin nukuttu.Ex: E21 320/6 11/'78 fjord "UNU-444"
Ex: E30 316i 04/'90
Ex: E28 Hartge H5S "528i"
Comment
-
-
Originally posted by Keke71 View PostOottako aatelleet niin sanottua syöpymis ilmiötä, jalonpi materiaali uhrautuu huonomman tieltä.
Tästä syystä laivoissa ja ainaski isommissa paateissa käytetään niinsanottuja sinkkipaloja.Liva itessään on tavallista rautaa ja sinkkipala hoitaa sen korroosion. Siis pakoputkessa käy samanlailla.Siis sulla syöpyy se rst katti.
Comment
-
-
Tässäpä vähän metallien jalouksia:
Olisikohan se niissä laivoissa kuitenkin se epäjalompi sinkki se syöpyvä osapuoli?
Mutta oli tuossa syöpymisjutussa vissi pointtikin. Eli kun rosteriputken lykkää kiinni epäjalommasta materiaalista tehtyyn loppuosaan syntyy potentiaalieroja ja tämän epäjalomman materiaalin syöpyminen kiihtyy. Eli sen rosteriputken ansiosta viereinen epäjalompi putki syöpyy - jopa huomattavasti - nopeammin kuin jos koko putkisto olisi esim. sinkittyä alumiinilevyä.
Comment
-
-
Originally posted by SledgeHammer82 View PostTässäpä vähän metallien jalouksia:
Olisikohan se niissä laivoissa kuitenkin se epäjalompi sinkki se syöpyvä osapuoli?
Mutta oli tuossa syöpymisjutussa vissi pointtikin. Eli kun rosteriputken lykkää kiinni epäjalommasta materiaalista tehtyyn loppuosaan syntyy potentiaalieroja ja tämän epäjalomman materiaalin syöpyminen kiihtyy. Eli sen rosteriputken ansiosta viereinen epäjalompi putki syöpyy - jopa huomattavasti - nopeammin kuin jos koko putkisto olisi esim. sinkittyä alumiinilevyä.
Tottakait,,, tämä oli asiaa.
Täytyypä olla tarkenpi näissä asioissa, mutta tulipahan otettua tämäkin asia esille.E39 540iA Touring
Comment
-
Comment