E46 perse ääntää!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • puhvc
    Bimmer Rookie
    • Dec 2006
    • 73
    • Oulu

    #31
    juu no eikö se perä sillo pitäisi "vasta" hajota kun se ääntää koko ajan tuo tumpsahdus taitaa olla jo iha lisävarusteena

    Comment

    • -PT-
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2006
      • 580
      • Rovaniemi

      #32
      Originally posted by puhvc View Post
      juu no eikö se perä sillo pitäisi "vasta" hajota kun se ääntää koko ajan tuo tumpsahdus taitaa olla jo iha lisävarusteena
      Näin se taitaa vissiin olla. Vois tuossa seku vielä öljyt vaihtaa/tarkistaa perämurikkasta:think
      Peugeot 407 HDi 136 -04
      Ex: E46 320i -00
      Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

      Comment

      • -PT-
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2006
        • 580
        • Rovaniemi

        #33
        Onkohan nuo apungon etummaiset puslat rikki kun puslan reunan ja korin välissä oleva välys menee kiinni kun autoa nytkyttää edes takaisin käsijarru päällä. Se puslan reuna ikään kuin paukkuu koria vasten. Elikkä lepo tilassa välys 4-5mm ja veto päällä välys menee kiinni. Kuuluuko siinä puslan ja korin välissä olla edes noin suurta välystä?
        Peugeot 407 HDi 136 -04
        Ex: E46 320i -00
        Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

        Comment

        • Juubi
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2004
          • 999

          #34
          Originally posted by -PT- View Post
          Onkohan nuo apungon etummaiset puslat rikki kun puslan reunan ja korin välissä oleva välys menee kiinni kun autoa nytkyttää edes takaisin käsijarru päällä. Se puslan reuna ikään kuin paukkuu koria vasten. Elikkä lepo tilassa välys 4-5mm ja veto päällä välys menee kiinni. Kuuluuko siinä puslan ja korin välissä olla edes noin suurta välystä?
          Ei siellä kuuluisi minkään paukkua, puslat vaihtoon!

          Comment

          • -PT-
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2006
            • 580
            • Rovaniemi

            #35
            Originally posted by Juubi View Post
            Ei siellä kuuluisi minkään paukkua, puslat vaihtoon!
            Jep, täytyy vaihtaa nytten syksyn mittaan. En taida alkaa ite vaihtamaan ei ole nosturia tai monttua tiedossa missä vois tuota autoa käyttää. Melkein selvin homma kun vien suoraan korjaamolle puslat vaihdettaviksi
            Peugeot 407 HDi 136 -04
            Ex: E46 320i -00
            Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

            Comment

            • irr3l3vant
              Newbiemmer
              • Oct 2007
              • 2
              • Tampere

              #36
              Niin, Perd olikin tuolla jo kysynyt tätä, mutta huhuillaan nyt vielä uudestaan..

              Osaatteko sanoa koskeeko tuo repeämisongelma yhtälailla touring malleja ja/tai neilvetoja? :think

              Comment

              • Lallevihtinen
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2006
                • 690
                • Tampere

                #37
                Originally posted by irr3l3vant View Post
                Niin, Perd olikin tuolla jo kysynyt tätä, mutta huhuillaan nyt vielä uudestaan..

                Osaatteko sanoa koskeeko tuo repeämisongelma yhtälailla touring malleja ja/tai neilvetoja? :think
                Farkkuja ainakin...kokemuksella.
                sigpic
                BMW E93 335i & BMW M550Dx
                EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                Comment

                • henri
                  BTCF Member
                  • Aug 2002
                  • 5752
                  • Kiuruvesi/Iisalmi

                  #38
                  330cd- 03...91tkm

                  itellä samaa "ääntä" havaittavissa...taitaa olla perän puslat menossa pikku hiljaa tai sitte se kardaanin rättinivel, perästä kuuluu sellanen tumpsahdus, kun vaihtaa 2-3, tai 4-5 ja nostaa kytkimen takas...

                  perän ei kyllä pitäs olla irti/ei ainakaan kesällä ollu ja sillon alko nuo "oireet", ärsyttävä ääni, pakko laitattaa kuntoon viimestään keväällä kun huoltaa muutenkin sitte, ottaa tunnon päälle ku "uudesta" autosta kuuluu ylimääräsiä ääniä...väljyyttä tuntuu myös kun laittaa käsijarrun ja nytkyttää autoo varovasti eteenpäin...joustaa sillen vähän matkaa ja sitte toppaa ja kuuluu taas se tumpsahdus...ei rusahda, kolahda tai narisi...

                  paljonko maksaa suunnilleen perään niiten puslien vaihto? (työt + osat)
                  Last edited by henri; 10-11-2007, 19:36.
                  Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                  Ex. E30 320i 2d GTS -88


                  E46 330Cd (projekti V.2)


                  ----------------------------

                  Comment

                  • Dani
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2007
                    • 3847
                    • Espoo

                    #39
                    Joko olette vaihtaneet rättinivelet ja loppuko ääntely?
                    sigpic
                    Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                    Comment

                    • m-sport newbie
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2007
                      • 142
                      • Vantaa

                      #40
                      hmm johtuuko tuo "tumpsahdus" ääni nyt sitten puslista vai tuosta kardaanin rättinivelestä? Pitäisikö katsastusmiehen huomata tuollainen?:think
                      ***************************************
                      E90 -06 330D
                      E46 -99 328ci cossmosschwartz m-sport
                      ex -06 Mazda 6 1.8 sportwagon
                      ex -04 Peugeot 307 2.0
                      ex -85 Ford Escort Mk3 1.6 XR3i

                      Comment

                      • henri
                        BTCF Member
                        • Aug 2002
                        • 5752
                        • Kiuruvesi/Iisalmi

                        #41
                        Originally posted by m-sport newbie View Post
                        hmm johtuuko tuo "tumpsahdus" ääni nyt sitten puslista vai tuosta kardaanin rättinivelestä? Pitäisikö katsastusmiehen huomata tuollainen?:think
                        itellä kuuluu vielä tuo tumpsahtelu...korjataan asia tossa kesällä, kun auto menee öljyhuoltoon yms...ni samalla pistää uusiks noita palikoita tuolta pohjasta/alustasta

                        kuuluu, ku kytkimen nostaa vaihteen vaihdon jälkeen takasi ylös (joskus 2-3, 3-4 vaihteilla)ei aina...ite perä ei kolise eikä pauku, kun kiihdyttää... ei oikeistaan muilla vaihteilla...ja sitte kun kylmällä koneella lähtee liikenteeseen, niin ku tekee pienessä vauhdissa nopean jarrutuksen, että ottaa jalan kaasulta, ni kuuluu kans se tumpsahdus...Perä ei oo revennyt irti. Ja se on sellanen kumimaisen pehmee tumpsahdus, ei kolahdus/narina ja pamaus
                        Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                        Ex. E30 320i 2d GTS -88


                        E46 330Cd (projekti V.2)


                        ----------------------------

                        Comment

                        • Loju
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2005
                          • 55
                          • Oulu

                          #42
                          Tuossapa tuota...

                          E46 328 Sedan

                          Comment

                          • henri
                            BTCF Member
                            • Aug 2002
                            • 5752
                            • Kiuruvesi/Iisalmi

                            #43
                            Originally posted by Loju View Post
                            Thänks...elikkäs pistetäämpä kesällä ko. pusla vaihtoon jos ei löydy muualta väljää ja katotaan...ensin kuitenki tutkitaan
                            Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                            Ex. E30 320i 2d GTS -88


                            E46 330Cd (projekti V.2)


                            ----------------------------

                            Comment

                            • eerikt
                              Newbiemmer
                              • May 2010
                              • 4
                              • Helsinki

                              #44
                              Originally posted by Lallevihtinen View Post
                              Rakennetta on parannettu -00 vuoden aikana, olikohan ny niin että se pala on sillon hitsattu kiinni myös sivusta, pitäis kestää paremmin, tiedä sitten.

                              Oon luullu että tää repeeminen olis vaan kutos koneisten ongelma mutta näköjään kaikista repee.
                              Osaako joku antaa tähän lisä tietoa? Perheessä yks e91 ja kovasti tekis mieli ostaa e46 kakkospirssiksi mutta vähän jo hirvittää tuon ikäinen/suhteessa hintaan... Rohkaisua vaaditaan!
                              e91 325 diesel
                              e46 320i

                              Comment

                              • huppu
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2010
                                • 423
                                • Rovaniemi

                                #45
                                Originally posted by eerikt View Post
                                Osaako joku antaa tähän lisä tietoa? Perheessä yks e91 ja kovasti tekis mieli ostaa e46 kakkospirssiksi mutta vähän jo hirvittää tuon ikäinen/suhteessa hintaan... Rohkaisua vaaditaan!
                                Antaa mennä vaan, kerranhan sitä eletään! ja rahaahan se vain on, mitä näiden autojen remontoimiseen menee
                                BMW E46 318d 10/04

                                Comment

                                Working...
                                X