Niin, millaisia kokemuksia on kertynyt uudemmalla koneella(204hv) varustetuista 330d:eistä. (Ehkä "söörtsillä" löytyy juttua, mutta en osaa käyttää sitä, niin kertokaapa mulle...) Sika säkissä tulee satamaan, elämä on jännää...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kokemuksia (204hv) 330d:eestä?
Collapse
X
-
kävin tesettään 330xd bemmua ja eihän sillä voi ajaa ku se on nelivetonen. ihan turha laitos no ei vaiteskaan mukava oli ja syönti pysyy kurissa jos maltto olla kiltisti kaasun kanssa joka on tuossakin autossa uskomattoman vaikeaa. ei paljo moukut tunnu ja mutkiinki taipuu kuin kusi pytyn reunoille.I Don't Know! I Don't Like It!
Nykyiset:
E36 328i cöype
Exät:
Fiat Uno 60ies '93
E30 316i
E28 520ia
Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
Fiat 127
Saab 900
-
-
Originally posted by EPDM View Postnostetaanpas tämä ylös .
Eli onko siis eroja 204hv ja 184hv 330d moottoreissa muuta kun softa?
Tuolto löytyy juttua, noista eroista:
esim.
Originally posted by NokiLekaJos on aikaa ja kiinnostusta, niin kannattaa varmaan ensin selata mobilen ja autoscoutin sivuilta itseä kiinnostavat autot jotka on sopivan etäisyyden päässä toisistaan ja käydä itse potkimassa renkaita.
Omani tuotin liikkeen kautta, kulut on vähän korkeemmat mutta palvelun laatu kohdallaan ja auton saa avaimet käteen periaatteella.
Nuo turbojen ja ilmamassamittareiden feelut on kanssa vähän yksilökohtaisia. Mulla on 170tkm ajettu auto ja kummassakaan palikassa ei ole ollut mitään vikaa. Nuo etupään nivelet sen sijaan on enemmänkin ominaisuus, ne on nyt alkanu itelläkin kolisemaan alustan vaihdon jälkeen.
Normaali käytössä auto on aika lailla huoltovapaa. Tai ainakin oma on ollut
Ja 330d:tä saa kahdella eri tehoversiolla, vanhempi on 184hv/390nm ja uudempi (muistaakseni vaihtuu joskus '01 tai '02) 204hv/410nm. Mutta tuota tehon nousua ei ole toteutettu pelkällä softalla. Muistaakseni esim. kansi on erilainen, samoin vauhtipyörä / kytkin ja vaihdelaatikko muuttuu 6-vaihteiseksi.
Eli jos katot 330d:tä, niin ota mieluummin tuo 204hv versio. Se kestää lastutuksenkin paremmin kuin vanha.Last edited by henri; 05-05-2008, 17:19.Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
-
Originally posted by NokiLekaNuo turbojen ja ilmamassamittareiden feelut on kanssa vähän yksilökohtaisia. Mulla on 170tkm ajettu auto ja kummassakaan palikassa ei ole ollut mitään vikaa. Nuo etupään nivelet sen sijaan on enemmänkin ominaisuus, ne on nyt alkanu itelläkin kolisemaan alustan vaihdon jälkeen.
Normaali käytössä auto on aika lailla huoltovapaa. Tai ainakin oma on ollut.
Alustasta on uusittu etupäästä alatukivarret, kaikki puslat ja raidetangot sekä takapäästä alatukivarsien isot puslat, kallistuksenvakaajien puslat ja koiranluut. Takajousia tuo e46 koppanen tuntuu syövän kuin leipää, eli ne on vaihdettu kahteen kertaan katkeamisen takia. Toisella kertaa asiaa saattoi auttaa hinaaminen tuonne korkeapainepumpun vaihtoon"I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Originally posted by NokiLeka View PostTuohon liittyen niin voisin hiukan päivittää, eli nyt autolla on ajettu 230tkm ja ilmamassamittari sekä korkeapainepumppu on tähän mennessä vaihdettu.
-
JN
Comment
-
-
Koeajoin pari päivää sitten nettiauton halvin mutta muuten säänöllisesti huolettu 184hv 330dxa touring.
Kulkupuoli oli sen verran vaisu että vaikka laittaisin oma tehoboksi niin enpä usko että se kauan olis säilynyt mielenkiintoni kun tottunut tehokaiseen JA jotenkin enemmän luonnekaita menopeleihin.
En nähtävästi saa itselleni selvää että tän kaltainen auto on nimenomaan järkevä käyttöauto, eikä mitään hupipeli...vanha koira ei opi uusia temppuja...Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
Originally posted by docjones View PostOnko nimenomaan uudempi 204hv(M57N) versio? Tuossahan ei pitäisi olla samanlaisia pumpun ongelmia kuin aikaisemmassa 184hv(M57) versiossa..
-
JNExät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Originally posted by docjones View PostOnko nimenomaan uudempi 204hv(M57N) versio? Tuossahan ei pitäisi olla samanlaisia pumpun ongelmia kuin aikaisemmassa 184hv(M57) versiossa..
-
JNOriginally posted by schwarze View PostPumpun ongelmista tuossa vanhemmassa en vielä ole kuullutkaan, edes 194hv versiossa, laatikkoo, lappää ja pakosarjan halkeemista kyllä (olihan se rail pumppu)
En nyt tiedä voiko yhtä tapausta aina sanoa ongelmaksi, mutta omasta tuo laukesi ja parista tapauksesta olen täälläkin lukenut tuon lisäksi."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Anteeksi vanhan tredin nosto, en nyt löytäny tuoreempaakaan aihetta sivuavaa. Jotenka miten tuo E46 M57N koneisen voimansiirto kestää 260hv-320hv tehoja?
Saako vääntöä rajattua penkissä vaikka haetaan n. 300hv tehoja?
Nippelitietona kysyisin vielä E46 330d M57N manuaali farkun, sedanin ja coupen omapainot?
KiitosLast edited by BMW; 09-08-2010, 15:20.
Comment
-
Comment