Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia (204hv) 330d:eestä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TurboD
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 84

    Kokemuksia (204hv) 330d:eestä?

    Niin, millaisia kokemuksia on kertynyt uudemmalla koneella(204hv) varustetuista 330d:eistä. (Ehkä "söörtsillä" löytyy juttua, mutta en osaa käyttää sitä, niin kertokaapa mulle...) Sika säkissä tulee satamaan, elämä on jännää...
  • Vertigo
    Bimmer Fanatic
    • May 2005
    • 806
    • Paska Kaupunni

    #2
    kävin tesettään 330xd bemmua ja eihän sillä voi ajaa ku se on nelivetonen. ihan turha laitos no ei vaiteskaan mukava oli ja syönti pysyy kurissa jos maltto olla kiltisti kaasun kanssa joka on tuossakin autossa uskomattoman vaikeaa. ei paljo moukut tunnu ja mutkiinki taipuu kuin kusi pytyn reunoille.
    I Don't Know! I Don't Like It!
    Nykyiset:
    E36 328i cöype
    Exät:
    Fiat Uno 60ies '93
    E30 316i
    E28 520ia
    Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
    Fiat 127
    Saab 900

    Comment

    • jantsu
      Bimmer Rookie
      • May 2004
      • 168
      • siilinjärvi

      #3
      Pienikulutuksinen,ja tasaisesti vetävä,tehokas auto verrattuna edellisen sukupolven (M57) moottoreihin

      Comment

      • Showman
        Newbiemmer
        • Apr 2007
        • 28

        #4
        Hyvä kone tuo 204hv versio on. Pelkällä härskillä custom-lastulla oma 330xDA meni varttimailin MÄRÄLLÄ stripillä 14.057sek./160km/h ja takapotku on vielä kevyempi.

        Comment

        • TurboD
          Bimmer Rookie
          • Nov 2005
          • 84

          #5
          No nyt on kokemusta jo hieman kertynyt itsellekin. Livakkaa on kulku ja juureva ajotuntuma. Konepuolella on tapahtunut selvää edistystä edelliseen malliin verrattuna. Hirveästi ei tässä versiossa haittaa tuo tunnetusti tehoja ja polttoainetta lutkuttava steppi...

          Comment

          • EPDM
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2005
            • 4621
            • Lahti.

            #6
            nostetaanpas tämä ylös .

            Eli onko siis eroja 204hv ja 184hv 330d moottoreissa muuta kun softa?
            Viviendo en Lahiti
            BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
            Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
            Vw Corrado vr6

            Comment

            • henri
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 5752
              • Kiuruvesi/Iisalmi

              #7
              Originally posted by EPDM View Post
              nostetaanpas tämä ylös .

              Eli onko siis eroja 204hv ja 184hv 330d moottoreissa muuta kun softa?
              Ainaki tuo 204hv versio on commonraililla

              Tuolto löytyy juttua, noista eroista:



              esim.

              Originally posted by NokiLeka
              Jos on aikaa ja kiinnostusta, niin kannattaa varmaan ensin selata mobilen ja autoscoutin sivuilta itseä kiinnostavat autot jotka on sopivan etäisyyden päässä toisistaan ja käydä itse potkimassa renkaita.

              Omani tuotin liikkeen kautta, kulut on vähän korkeemmat mutta palvelun laatu kohdallaan ja auton saa avaimet käteen periaatteella.

              Nuo turbojen ja ilmamassamittareiden feelut on kanssa vähän yksilökohtaisia. Mulla on 170tkm ajettu auto ja kummassakaan palikassa ei ole ollut mitään vikaa. Nuo etupään nivelet sen sijaan on enemmänkin ominaisuus, ne on nyt alkanu itelläkin kolisemaan alustan vaihdon jälkeen.

              Normaali käytössä auto on aika lailla huoltovapaa. Tai ainakin oma on ollut

              Ja 330d:tä saa kahdella eri tehoversiolla, vanhempi on 184hv/390nm ja uudempi (muistaakseni vaihtuu joskus '01 tai '02) 204hv/410nm. Mutta tuota tehon nousua ei ole toteutettu pelkällä softalla. Muistaakseni esim. kansi on erilainen, samoin vauhtipyörä / kytkin ja vaihdelaatikko muuttuu 6-vaihteiseksi.

              Eli jos katot 330d:tä, niin ota mieluummin tuo 204hv versio. Se kestää lastutuksenkin paremmin kuin vanha.
              Last edited by henri; 05-05-2008, 17:19.
              Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
              Ex. E30 320i 2d GTS -88


              E46 330Cd (projekti V.2)


              ----------------------------

              Comment

              • Showman
                Newbiemmer
                • Apr 2007
                • 28

                #8
                Commonrailkoneita molemmat. Jos lastutuspotentiaalia etsii, niin tuossa 204hp versiossa on:

                - 1600bar commonrail (1300bar)
                - isompi 2260 turbo

                Tuosta 204hp versiosta on penkissä jarrutettu pelkällä customlastulla +270hp/+700Nm tehoja.

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9135
                  • Oulu

                  #9
                  Loppupään E46 330d:ssä on on uudempi M57N, joka 5-sarjaan tuli vasta E60:n myötä.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • NokiLeka
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 2341
                    • Eurajoki

                    #10
                    Originally posted by NokiLeka
                    Nuo turbojen ja ilmamassamittareiden feelut on kanssa vähän yksilökohtaisia. Mulla on 170tkm ajettu auto ja kummassakaan palikassa ei ole ollut mitään vikaa. Nuo etupään nivelet sen sijaan on enemmänkin ominaisuus, ne on nyt alkanu itelläkin kolisemaan alustan vaihdon jälkeen.

                    Normaali käytössä auto on aika lailla huoltovapaa. Tai ainakin oma on ollut.
                    Tuohon liittyen niin voisin hiukan päivittää, eli nyt autolla on ajettu 230tkm ja ilmamassamittari sekä korkeapainepumppu on tähän mennessä vaihdettu. Varsinaista vikaa ei mittarissa vielä ollut, eli tehot eivät olleet aivan kateissa mutta vikakoodina oli herjaillut satunnaisesti IMM:vikaa. Vanhemman mallin tilalle vaihdettiin uusi ja samalla ohjelmoitiin se. Turbo on edelleen alkuperäinen, mutta kyllä sekin piakkoin alkaa tulla tiensä päähän, pientä ulinaa on havaittavissa ja vedossa on selkeästi pientä puutumista alemmilla kierroksilla.

                    Alustasta on uusittu etupäästä alatukivarret, kaikki puslat ja raidetangot sekä takapäästä alatukivarsien isot puslat, kallistuksenvakaajien puslat ja koiranluut. Takajousia tuo e46 koppanen tuntuu syövän kuin leipää, eli ne on vaihdettu kahteen kertaan katkeamisen takia. Toisella kertaa asiaa saattoi auttaa hinaaminen tuonne korkeapainepumpun vaihtoon
                    "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                    Comment

                    • docjones
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2005
                      • 127

                      #11
                      Originally posted by NokiLeka View Post
                      Tuohon liittyen niin voisin hiukan päivittää, eli nyt autolla on ajettu 230tkm ja ilmamassamittari sekä korkeapainepumppu on tähän mennessä vaihdettu.
                      Onko nimenomaan uudempi 204hv(M57N) versio? Tuossahan ei pitäisi olla samanlaisia pumpun ongelmia kuin aikaisemmassa 184hv(M57) versiossa..

                      -
                      JN

                      Comment

                      • EPDM
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2005
                        • 4621
                        • Lahti.

                        #12
                        Koeajoin pari päivää sitten nettiauton halvin mutta muuten säänöllisesti huolettu 184hv 330dxa touring.

                        Kulkupuoli oli sen verran vaisu että vaikka laittaisin oma tehoboksi niin enpä usko että se kauan olis säilynyt mielenkiintoni kun tottunut tehokaiseen JA jotenkin enemmän luonnekaita menopeleihin.

                        En nähtävästi saa itselleni selvää että tän kaltainen auto on nimenomaan järkevä käyttöauto, eikä mitään hupipeli...vanha koira ei opi uusia temppuja...
                        Viviendo en Lahiti
                        BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                        Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                        Vw Corrado vr6

                        Comment

                        • schwarze
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2004
                          • 2017
                          • Kangasala

                          #13
                          Originally posted by docjones View Post
                          Onko nimenomaan uudempi 204hv(M57N) versio? Tuossahan ei pitäisi olla samanlaisia pumpun ongelmia kuin aikaisemmassa 184hv(M57) versiossa..

                          -
                          JN
                          Pumpun ongelmista tuossa vanhemmassa en vielä ole kuullutkaan, edes 194hv versiossa, laatikkoo, lappää ja pakosarjan halkeemista kyllä (olihan se rail pumppu)
                          Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                          Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                          Comment

                          • NokiLeka
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2341
                            • Eurajoki

                            #14
                            Originally posted by docjones View Post
                            Onko nimenomaan uudempi 204hv(M57N) versio? Tuossahan ei pitäisi olla samanlaisia pumpun ongelmia kuin aikaisemmassa 184hv(M57) versiossa..

                            -
                            JN
                            Originally posted by schwarze View Post
                            Pumpun ongelmista tuossa vanhemmassa en vielä ole kuullutkaan, edes 194hv versiossa, laatikkoo, lappää ja pakosarjan halkeemista kyllä (olihan se rail pumppu)
                            Nimenomaan vanhempi M57-koneinen ja kyseessä rail-pumppu, eli korkeapainepumppu. Autossahan on kolme polttoainepumppua, kaksi siirtopumppua ja viimeisenä korkeapainepumppu.

                            En nyt tiedä voiko yhtä tapausta aina sanoa ongelmaksi, mutta omasta tuo laukesi ja parista tapauksesta olen täälläkin lukenut tuon lisäksi.
                            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                            Comment

                            • BMW
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2004
                              • 3822
                              • California

                              #15
                              Anteeksi vanhan tredin nosto, en nyt löytäny tuoreempaakaan aihetta sivuavaa. Jotenka miten tuo E46 M57N koneisen voimansiirto kestää 260hv-320hv tehoja?

                              Saako vääntöä rajattua penkissä vaikka haetaan n. 300hv tehoja?

                              Nippelitietona kysyisin vielä E46 330d M57N manuaali farkun, sedanin ja coupen omapainot?

                              Kiitos
                              Last edited by BMW; 09-08-2010, 15:20.
                              P
                              R
                              N
                              D

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎