Announcement
Collapse
No announcement yet.
e46 328 lähtee välillä huonosti käyntiin ja on tehoton
Collapse
X
-
Täälä samanlaista vikaa, eli kun kylmästä laittaa käyntiin pelaa kokoajan hienosti, mutta jos lämpöisen auton sammuttaa ja käy vaikka kaupassa niin vika tulee päälle eli tehottomuus...alaväännöt katoaa täysin... välillä pitää startata vähän pidempään että lähtee käyntiin...ja voi sammua itsekseen...ja kun vika päällä ajaa niin sen jälkeen haisee uuden vuoden pommeilta
Kertokaa nyt joku missä se vika teillä on ollu...
Leave a comment:
-
-
Moi.
Mun auto(E46 328) nykii kihhdytettäessä, puuroutuu täysin ja melkein sammuu tai sammuu. Käynnistys... ja sammuu heti. Tätä muutaman kerran kunnes jää käyntiin. Tyhäkäynti ei seilaa eikä myöskään kulutusmittari. Muutenkin kulutus ok. Vikakoodeja ei ole, Maffi vaihdettu uuteen orkkikseen. Ilman maffin johtoa vikatilassa kuitenkin toimii.
Oiskohan myös tässä se kampianturi sökö?
Niin juu, nykii myös osakaasulla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by John_Q View PostAattelin nyt kirjotella kanssa tähän topickiin, kun itellä saman moista vikaa. Välillä saa sahata käyntiin ja painaa saman aikaisesti kaasua että auto starttaa.
Välillä lähti käyntiin ihan ok, mutta kaasun painalluksesta pienillä kierroksilla auto tukehtu/sammu. Ja pitkän sahaus starttauksen jälkeen tehot ihan hukassa.
24.6 Vaihdettiin pako ja imupuolen asentotunnistimet, kaasun painalluksesta matalilla kierroksilla auton sammumista ei enään tapahdu, mutta välillä sahaa pitkään käyntiin ja sen jälkeen taas tehot ihan hukassa.
vikakoodeja en ole uudestaan käynyt lukemassa vielä. Ennen tunnistimien vaihtoa vikakoodi näytti herjaavan sitä tulo puolen anturia.
Että mistähän seuraavaksi kannattas vikaa hakee?
Leave a comment:
-
-
Aattelin nyt kirjotella kanssa tähän topickiin, kun itellä saman moista vikaa. Välillä saa sahata käyntiin ja painaa saman aikaisesti kaasua että auto starttaa.
Välillä lähti käyntiin ihan ok, mutta kaasun painalluksesta pienillä kierroksilla auto tukehtu/sammu. Ja pitkän sahaus starttauksen jälkeen tehot ihan hukassa.
24.6 Vaihdettiin pako ja imupuolen asentotunnistimet, kaasun painalluksesta matalilla kierroksilla auton sammumista ei enään tapahdu, mutta välillä sahaa pitkään käyntiin ja sen jälkeen taas tehot ihan hukassa.
vikakoodeja en ole uudestaan käynyt lukemassa vielä. Ennen tunnistimien vaihtoa vikakoodi näytti herjaavan sitä tulo puolen anturia.
Että mistähän seuraavaksi kannattas vikaa hakee?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by EsaE View PostHoh hoh..
Eli vikana ollut edelleen tehottomuus..
Nokan antureiden vaihdon jälkeen sammuilu on loppunut mutta edelleen starttaus on välillä liian pitkä..
Tänään ilmeni taas uusi vika.. eli auto rupes tärisemään niin perkeleesti.. mutta toisella starttauksella vika katosi
Toimenpiteet: vikakoodien luku -> kummatkin nokan anturit sekä 6. pytyn sytytyshäiriö tjs
Seuraukset: Itse suksin perjantaina Saksaan hommaamaan uutta bmw-merkkistä ongelmapesäkettä ja passitan auton korjaamolle.. saas nähdä tuleeko ehjänä takasin :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by EsaE View PostHoh hoh..
Eli vikana ollut edelleen tehottomuus..
Nokan antureiden vaihdon jälkeen sammuilu on loppunut mutta edelleen starttaus on välillä liian pitkä..
Tänään ilmeni taas uusi vika.. eli auto rupes tärisemään niin perkeleesti.. mutta toisella starttauksella vika katosi
Toimenpiteet: vikakoodien luku -> kummatkin nokan anturit sekä 6. pytyn sytytyshäiriö tjs
Seuraukset: Itse suksin perjantaina Saksaan hommaamaan uutta bmw-merkkistä ongelmapesäkettä ja passitan auton korjaamolle.. saas nähdä tuleeko ehjänä takasin :think
Leave a comment:
-
-
Hoh hoh..
Eli vikana ollut edelleen tehottomuus..
Nokan antureiden vaihdon jälkeen sammuilu on loppunut mutta edelleen starttaus on välillä liian pitkä..
Tänään ilmeni taas uusi vika.. eli auto rupes tärisemään niin perkeleesti.. mutta toisella starttauksella vika katosi
Toimenpiteet: vikakoodien luku -> kummatkin nokan anturit sekä 6. pytyn sytytyshäiriö tjs
Seuraukset: Itse suksin perjantaina Saksaan hommaamaan uutta bmw-merkkistä ongelmapesäkettä ja passitan auton korjaamolle.. saas nähdä tuleeko ehjänä takasin :think
Leave a comment:
-
-
Ja sirkus jatkuu
Eli auto toimi eilen vikakoodien nollauksen jälkeen oikeasti hyvin semmotteet 40km ja nyt tänään rupes taas kettuilemaan...
Kaikkein erikoisinta on, että auto toimi paremmin kuin koko aikana kun vika on ollut päällä..
Korjaamon tyyppi ehdotti että josko tuo ilmamassa-mittari antais osittain väärää tietoo ja sen takia ei antais vikakoodia.
Tapahtuuko siis vikakoodien nollauksen yhteydessä joitain muitakin nollaantumisia moottorin-ohjausjärjestelmässä?
Olisko kellään lainata toimivaa ilmamassa-mittaria vaikka Tampereen lähistöltä?
Leave a comment:
-
-
Noniin
Nyt kulkee taas hetken ainakin hyvin...
Kävin luetuttaan vikakoodit ja kummatkin nokan asentotunnistimet oli päällä (sekä ajonesto oli antanut kans koodin että jotain ongelmaa oli ollut myös 2-avaimen tunnistamisen kanssa)
Kummatkin nokan tunnistimet on nyt siis vaihdettu ja sen jälkeen koodit nollattu.
Ennen vikakoodien lukua oon irrotellut noita antureiden johtoja ja toi nro "5" liitin oli jopa hetken irti kun auto oli käynnissä.. eli se on saattanut antaa jo siitäkin syystä vikakoodin
Nro "18" tunnistimen johto näytti hivenen saaneen rasitusta siellä anturin päässä.. eli vika tod. näk. siellä
Eli nyt auto on toiminut hyvin semmotteen 5 km ajolenkin
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tozi View Post
Eli tosta linkistä noi "18" ja "5" ovat nämä nokka-akselin tunnistimet
Leave a comment:
-
-
Olisko tästä linkistä mitään hyötyä?
Leave a comment:
-
-
..ja jos nyt joku näyttää RealOEMin kautta niin näyttää sitten molemmat eli pako ja imuanturin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bemmeri View PostKesällä vaihdoin pakonokalle tunnistimen ja nyt vähä aikaa sitten imunokalle. Pakonokan makso muistaakseni reilu 70€ ja imulle 55€. KL-varaosista ilmeisesti tilattu tarvikkeena.
Oma kiesi ensimmäisen kerran temppuili keväällä, muistaakseni jopa syttyi luistoneston valo myös silloin, vikakoodi oli pakonokan asen.tunn.. Kesäkuun alussa alkoi enemmän olemaan ongelmia, lämpimänä huonosti käyntiin ja sitten tehot ihan nollilla, myös koneen käyntiääni muuttui radikaalisti kun vika oli "päällä". Vaihdoin tämän jälkeen pakonokalle anturin ja toimi pari päivää ilman ongelmia. Tosin kylmänä lievä nykiminen hävisi pakonokan anturin vaihdon jälkeen ja ei sen jälkeen ole nykinyt, eli tasakaasulla pienellä vaihteella oli hankala ajaa hiljaa.
Välillä auto toimi pitkiä jaksoja hyvin, etenkin jos ajoa oli paljon, mutta kun lomat loppu ja aloin ajaa lyhyttä työmatkaa, niin ongelmat palasi. Kylmänä lähti moitteetta ja heti käyntiin. Sit kun esim. kaupassa kävi ja tuli useita käynnistyksiä, niin joutu sahaa lämmintä konetta käyntiin ja taas oli tehot kadoksissa.
Käytin useamman kerran testerissä ja aina oli sama ilmoitus: "nokka-akselin singaali, tulo (sit oli joku numero, 46, tms.)" Paikallisella pajalla eivät osanneet tulkita kyseistä ilmoitusta.
Vaihdoin lopulta imunokan anturin ja ei sen koomin ole oikutellut.
Leave a comment:
-
Leave a comment: