Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 328 lähtee välillä huonosti käyntiin ja on tehoton

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • peltone
    replied
    Lukekaa niitä vikakoodeja ensin.

    Leave a comment:


  • bantse325
    replied
    Täälä samanlaista vikaa, eli kun kylmästä laittaa käyntiin pelaa kokoajan hienosti, mutta jos lämpöisen auton sammuttaa ja käy vaikka kaupassa niin vika tulee päälle eli tehottomuus...alaväännöt katoaa täysin... välillä pitää startata vähän pidempään että lähtee käyntiin...ja voi sammua itsekseen...ja kun vika päällä ajaa niin sen jälkeen haisee uuden vuoden pommeilta

    Kertokaa nyt joku missä se vika teillä on ollu...

    Leave a comment:


  • neukka
    replied
    onko tänne jo vika selvinnyt?

    Leave a comment:


  • Cojootti
    replied
    Moi.

    Mun auto(E46 328) nykii kihhdytettäessä, puuroutuu täysin ja melkein sammuu tai sammuu. Käynnistys... ja sammuu heti. Tätä muutaman kerran kunnes jää käyntiin. Tyhäkäynti ei seilaa eikä myöskään kulutusmittari. Muutenkin kulutus ok. Vikakoodeja ei ole, Maffi vaihdettu uuteen orkkikseen. Ilman maffin johtoa vikatilassa kuitenkin toimii.

    Oiskohan myös tässä se kampianturi sökö?

    Niin juu, nykii myös osakaasulla.

    Leave a comment:


  • -PT-
    replied
    Originally posted by John_Q View Post
    Aattelin nyt kirjotella kanssa tähän topickiin, kun itellä saman moista vikaa. Välillä saa sahata käyntiin ja painaa saman aikaisesti kaasua että auto starttaa.

    Välillä lähti käyntiin ihan ok, mutta kaasun painalluksesta pienillä kierroksilla auto tukehtu/sammu. Ja pitkän sahaus starttauksen jälkeen tehot ihan hukassa.

    24.6 Vaihdettiin pako ja imupuolen asentotunnistimet, kaasun painalluksesta matalilla kierroksilla auton sammumista ei enään tapahdu, mutta välillä sahaa pitkään käyntiin ja sen jälkeen taas tehot ihan hukassa.

    vikakoodeja en ole uudestaan käynyt lukemassa vielä. Ennen tunnistimien vaihtoa vikakoodi näytti herjaavan sitä tulo puolen anturia.

    Että mistähän seuraavaksi kannattas vikaa hakee?
    Vahva veikkaus, että kampuran asentoanturi on rikki.

    Leave a comment:


  • John_Q
    replied
    Aattelin nyt kirjotella kanssa tähän topickiin, kun itellä saman moista vikaa. Välillä saa sahata käyntiin ja painaa saman aikaisesti kaasua että auto starttaa.

    Välillä lähti käyntiin ihan ok, mutta kaasun painalluksesta pienillä kierroksilla auto tukehtu/sammu. Ja pitkän sahaus starttauksen jälkeen tehot ihan hukassa.

    24.6 Vaihdettiin pako ja imupuolen asentotunnistimet, kaasun painalluksesta matalilla kierroksilla auton sammumista ei enään tapahdu, mutta välillä sahaa pitkään käyntiin ja sen jälkeen taas tehot ihan hukassa.

    vikakoodeja en ole uudestaan käynyt lukemassa vielä. Ennen tunnistimien vaihtoa vikakoodi näytti herjaavan sitä tulo puolen anturia.

    Että mistähän seuraavaksi kannattas vikaa hakee?

    Leave a comment:


  • Jesper
    replied
    Originally posted by EsaE View Post
    Hoh hoh..
    Eli vikana ollut edelleen tehottomuus..
    Nokan antureiden vaihdon jälkeen sammuilu on loppunut mutta edelleen starttaus on välillä liian pitkä..
    Tänään ilmeni taas uusi vika.. eli auto rupes tärisemään niin perkeleesti.. mutta toisella starttauksella vika katosi
    Toimenpiteet: vikakoodien luku -> kummatkin nokan anturit sekä 6. pytyn sytytyshäiriö tjs
    Seuraukset: Itse suksin perjantaina Saksaan hommaamaan uutta bmw-merkkistä ongelmapesäkettä ja passitan auton korjaamolle.. saas nähdä tuleeko ehjänä takasin :think
    No tuo vapina on tullut kyllä varmasti tulpan tai puolan viasta...:think

    Leave a comment:


  • -PT-
    replied
    Originally posted by EsaE View Post
    Hoh hoh..
    Eli vikana ollut edelleen tehottomuus..
    Nokan antureiden vaihdon jälkeen sammuilu on loppunut mutta edelleen starttaus on välillä liian pitkä..
    Tänään ilmeni taas uusi vika.. eli auto rupes tärisemään niin perkeleesti.. mutta toisella starttauksella vika katosi
    Toimenpiteet: vikakoodien luku -> kummatkin nokan anturit sekä 6. pytyn sytytyshäiriö tjs
    Seuraukset: Itse suksin perjantaina Saksaan hommaamaan uutta bmw-merkkistä ongelmapesäkettä ja passitan auton korjaamolle.. saas nähdä tuleeko ehjänä takasin :think
    Oletko tarkastanut imusarjan päällä olevaa huohotinletkua, että veteleekö sieltä ilmoja?

    Leave a comment:


  • EsaE
    replied
    Hoh hoh..
    Eli vikana ollut edelleen tehottomuus..
    Nokan antureiden vaihdon jälkeen sammuilu on loppunut mutta edelleen starttaus on välillä liian pitkä..
    Tänään ilmeni taas uusi vika.. eli auto rupes tärisemään niin perkeleesti.. mutta toisella starttauksella vika katosi
    Toimenpiteet: vikakoodien luku -> kummatkin nokan anturit sekä 6. pytyn sytytyshäiriö tjs
    Seuraukset: Itse suksin perjantaina Saksaan hommaamaan uutta bmw-merkkistä ongelmapesäkettä ja passitan auton korjaamolle.. saas nähdä tuleeko ehjänä takasin :think

    Leave a comment:


  • EsaE
    replied
    Ja sirkus jatkuu
    Eli auto toimi eilen vikakoodien nollauksen jälkeen oikeasti hyvin semmotteet 40km ja nyt tänään rupes taas kettuilemaan...
    Kaikkein erikoisinta on, että auto toimi paremmin kuin koko aikana kun vika on ollut päällä..

    Korjaamon tyyppi ehdotti että josko tuo ilmamassa-mittari antais osittain väärää tietoo ja sen takia ei antais vikakoodia.

    Tapahtuuko siis vikakoodien nollauksen yhteydessä joitain muitakin nollaantumisia moottorin-ohjausjärjestelmässä?
    Olisko kellään lainata toimivaa ilmamassa-mittaria vaikka Tampereen lähistöltä?

    Leave a comment:


  • EsaE
    replied
    Noniin
    Nyt kulkee taas hetken ainakin hyvin...

    Kävin luetuttaan vikakoodit ja kummatkin nokan asentotunnistimet oli päällä (sekä ajonesto oli antanut kans koodin että jotain ongelmaa oli ollut myös 2-avaimen tunnistamisen kanssa)

    Kummatkin nokan tunnistimet on nyt siis vaihdettu ja sen jälkeen koodit nollattu.
    Ennen vikakoodien lukua oon irrotellut noita antureiden johtoja ja toi nro "5" liitin oli jopa hetken irti kun auto oli käynnissä.. eli se on saattanut antaa jo siitäkin syystä vikakoodin
    Nro "18" tunnistimen johto näytti hivenen saaneen rasitusta siellä anturin päässä.. eli vika tod. näk. siellä

    Eli nyt auto on toiminut hyvin semmotteen 5 km ajolenkin

    Leave a comment:


  • EsaE
    replied
    Originally posted by Tozi View Post
    Olisko tästä linkistä mitään hyötyä?

    http://www.realoem.com/bmw/showparts...11&fg=15&hl=22
    Kiitoksia!
    Eli tosta linkistä noi "18" ja "5" ovat nämä nokka-akselin tunnistimet

    Leave a comment:


  • Tozi
    replied
    Olisko tästä linkistä mitään hyötyä?

    Leave a comment:


  • Dani
    replied
    ..ja jos nyt joku näyttää RealOEMin kautta niin näyttää sitten molemmat eli pako ja imuanturin.

    Leave a comment:


  • 3BMW
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Kesällä vaihdoin pakonokalle tunnistimen ja nyt vähä aikaa sitten imunokalle. Pakonokan makso muistaakseni reilu 70€ ja imulle 55€. KL-varaosista ilmeisesti tilattu tarvikkeena.

    Oma kiesi ensimmäisen kerran temppuili keväällä, muistaakseni jopa syttyi luistoneston valo myös silloin, vikakoodi oli pakonokan asen.tunn.. Kesäkuun alussa alkoi enemmän olemaan ongelmia, lämpimänä huonosti käyntiin ja sitten tehot ihan nollilla, myös koneen käyntiääni muuttui radikaalisti kun vika oli "päällä". Vaihdoin tämän jälkeen pakonokalle anturin ja toimi pari päivää ilman ongelmia. Tosin kylmänä lievä nykiminen hävisi pakonokan anturin vaihdon jälkeen ja ei sen jälkeen ole nykinyt, eli tasakaasulla pienellä vaihteella oli hankala ajaa hiljaa.

    Välillä auto toimi pitkiä jaksoja hyvin, etenkin jos ajoa oli paljon, mutta kun lomat loppu ja aloin ajaa lyhyttä työmatkaa, niin ongelmat palasi. Kylmänä lähti moitteetta ja heti käyntiin. Sit kun esim. kaupassa kävi ja tuli useita käynnistyksiä, niin joutu sahaa lämmintä konetta käyntiin ja taas oli tehot kadoksissa.

    Käytin useamman kerran testerissä ja aina oli sama ilmoitus: "nokka-akselin singaali, tulo (sit oli joku numero, 46, tms.)" Paikallisella pajalla eivät osanneet tulkita kyseistä ilmoitusta.

    Vaihdoin lopulta imunokan anturin ja ei sen koomin ole oikutellut.
    Missä tämä imunokan anturi sijaitsee? Linkki vaikka RealOEM:n osaan olisi kova sana

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎