e46 328 lähtee välillä huonosti käyntiin ja on tehoton

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • EsaE
    replied
    Tänään kävin eräällä nyrkkipajalla luetuttamassa vikakoodit ja jostain syystä luku ei onnistunut, koska laite ei saanut yhteyttä autoon
    Huomenna Metro-autoon luetettavaks josko ne sais koodit ulos
    Alkaa jo oleen pelko perseessä että tossa diagnostiikka järjestelmässäkin olis vikaa..

    Leave a comment:


  • -PT-
    replied
    Originally posted by EsaE View Post
    Kiitos vastauksista.. Vikakavalo ei oo syttynyt palamaan, eikä kulutuskaan ole mitenkään selvästi noussut.. Ens viikolla olis suunnitelmissa käyttää vikakoodien luennassa ja jättää sit mahollisesti korjattavaksi..
    Semmonen kysymys olis vielä, että onko toi millanen projekti vaihtaa toi kampiakselin asentotunnistin, vai olisko vaan parempi jättää ammattilaisten hoidettavaks.. mikäli vika on tuossa?
    Jeps, mikäli vika on kampiakselin asentoanturissa niin vaihto menee seuraavasti ---> Irroita keulasta alhaalta ne muovit pois. Kampiakselin asento anturi sijaitsee heti siinä startin alla. Liitin irti ja uusi anturi tilalle(varo vääntämästä anturin kiinnitys pulttia ylimomenttiin)

    Leave a comment:


  • maukka86
    replied
    Itseltä tulee veikkaus kampiakselin tunnistimen suuntaan. Oli juuri samanlaiset ongelmat kuin sulla, mutta mulla palo lisäksi asc-valo, eli luistonesto ei toiminut. Tehoja ei ollut yhtään, sillä jopa 80-luvun hiace jätti mut valoissa.

    Leave a comment:


  • EsaE
    replied
    Originally posted by -PT- View Post
    Kampuran asentoanturi vois olla ehkä rikki. Mulla tuossa omassa kiesissä nokka-akselin asentoanturin vika ei aiheuttanut huonoa käynnistyvyyttä, mutta tehon puutetta aiheutti. Palaako moottori häiriövalo? Paras ratkaisu on, että käyt luetuttaan vikakoodit

    Edit: Jesper kertoikin jo olennaisen
    Kiitos vastauksista.. Vikakavalo ei oo syttynyt palamaan, eikä kulutuskaan ole mitenkään selvästi noussut.. Ens viikolla olis suunnitelmissa käyttää vikakoodien luennassa ja jättää sit mahollisesti korjattavaksi..
    Semmonen kysymys olis vielä, että onko toi millanen projekti vaihtaa toi kampiakselin asentotunnistin, vai olisko vaan parempi jättää ammattilaisten hoidettavaks.. mikäli vika on tuossa?

    Leave a comment:


  • -PT-
    replied
    Kampuran asentoanturi vois olla ehkä rikki. Mulla tuossa omassa kiesissä nokka-akselin asentoanturin vika ei aiheuttanut huonoa käynnistyvyyttä, mutta tehon puutetta aiheutti. Palaako moottori häiriövalo? Paras ratkaisu on, että käyt luetuttaan vikakoodit

    Edit: Jesper kertoikin jo olennaisen
    Last edited by -PT-; 25-08-2007, 19:50.

    Leave a comment:


  • Jesper
    replied
    Kampi tai nokka-akselin asentotunnistinta veikkaisin.
    Itsellä oli prikulleen sama vika tuossa 540:ssä ja se oli nokan tunnistin...
    Tai sitten jos kulutus on noussut todella selvästi, niin voi olla myös ilmamäärämittari.
    Käytä vaikka piuhan päässä, niin se selventää jo reilusti!

    Leave a comment:


  • e46 328 lähtee välillä huonosti käyntiin ja on tehoton

    Auto on -98 mallinen automaatti ja 84tkm lasissa...
    Nyt on pari kertaa käynyt niin, että auto ei lähde ekalla yrittämällä käyntiin. Sitten kun se käy, niin kaasun painallukselle ei saa normaalia vastinetta vaan tuntuu kuin autossa olisi yli puolet vähemmän tehoa...
    Tehottomuus ilmenee välillä ilman käynnistymishäiriötäkin..
    ongelma on täysin satunnainen ja välillä se toimii ihan loistavastikin :think
    Kuinka todennäköistä on, että kyseessä olisi tuo paljon puhuttu kampiakselin asentotunnistin? Vai onko kellään parempia ehdotuksia.. :think
Working...
X