Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 328 lähtee välillä huonosti käyntiin ja on tehoton

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • EsaE
    replied
    Soittelin tänään tampereen kl-varaosiin ja kertoivat anturien hinnoiksi 45€ ja 55€...
    Kurkkasin myös pellin alle ja löysin ainakin tämän toisen anturin jossa on kiinteä johto.. se näytti antavan tasasta arvoa, eli varmaankin kunnossa..
    Missäs tämä toinen anturi sijaitsee??? Vai olisiko se tämä koneen etuosassa vasemalla puolella oleva 3 napainen anturi?

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Originally posted by Dani View Post
    Missä hinnoissa nämä imu+pakonokkien anturit ovat?
    Onko Laakkosen lisäksi muita firmoja jotka myy näitä?
    ..ja vielä se että missä kohtaa mottia noi anturit sijaitsevat?

    Kesällä vaihdoin pakonokalle tunnistimen ja nyt vähä aikaa sitten imunokalle. Pakonokan makso muistaakseni reilu 70€ ja imulle 55€. KL-varaosista ilmeisesti tilattu tarvikkeena.

    Oma kiesi ensimmäisen kerran temppuili keväällä, muistaakseni jopa syttyi luistoneston valo myös silloin, vikakoodi oli pakonokan asen.tunn.. Kesäkuun alussa alkoi enemmän olemaan ongelmia, lämpimänä huonosti käyntiin ja sitten tehot ihan nollilla, myös koneen käyntiääni muuttui radikaalisti kun vika oli "päällä". Vaihdoin tämän jälkeen pakonokalle anturin ja toimi pari päivää ilman ongelmia. Tosin kylmänä lievä nykiminen hävisi pakonokan anturin vaihdon jälkeen ja ei sen jälkeen ole nykinyt, eli tasakaasulla pienellä vaihteella oli hankala ajaa hiljaa.

    Välillä auto toimi pitkiä jaksoja hyvin, etenkin jos ajoa oli paljon, mutta kun lomat loppu ja aloin ajaa lyhyttä työmatkaa, niin ongelmat palasi. Kylmänä lähti moitteetta ja heti käyntiin. Sit kun esim. kaupassa kävi ja tuli useita käynnistyksiä, niin joutu sahaa lämmintä konetta käyntiin ja taas oli tehot kadoksissa.

    Käytin useamman kerran testerissä ja aina oli sama ilmoitus: "nokka-akselin singaali, tulo (sit oli joku numero, 46, tms.)" Paikallisella pajalla eivät osanneet tulkita kyseistä ilmoitusta.

    Vaihdoin lopulta imunokan anturin ja ei sen koomin ole oikutellut.

    Leave a comment:


  • iikka
    replied
    Originally posted by EsaE View Post
    :think Minkähänlaista arvoa näitten tunnistimien pitäisi ehjänä näyttää?

    Olishan se tietty kiva päästä oikeen vikakooditkin lukeen.. mutta tuntuu vaan niin uskomattoman vaikealta päästä mihinkään merkki-liikkeeseen luetuttaan.. ainakaan ilman että joutuisi varaamaan ajan ja odottamaan sen pari viikkoa..

    Eli oon käynyt jo yhdellä nyrkkipajalla luetuttaan, mutta ei saatu muodostettua yhteyttä auton ja testerin välillä.. voishan sitä tietty käydä jollain muullakin pikkukorjaamolla kokeilemassa
    en muista mitä se anturi näyttää ku se on mykkä!

    oisko noitten antureiden hinnat ollu jotain 50-90€/kpl jotain sitä luokkaa..

    joo nyrkki pajojen testereillä ei kyl yleensä nää paljo mitään.. suosittelen vaan soittaan sinne merkkihuoltoon, kyllä ne johonki väliin yhen vikakoodinluvun saa laitettua ilman että tarttee oottaa montaa päivää!

    Leave a comment:


  • Dani
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    m52TU/m54 moottoreissa ei kuitenkaan ole enään ongelmia kampiakselin asentotunnistimien kanssa, johtuen aivan eri konstruktiosta suhteessa vanhempiin singlevanos m50/m52 moottoreihin.
    Imu+pakonokkien asentotunnistimia näistä kyllä sitten menee ja huomioitavaa on se että aina ongelma EI NÄY testerillä.
    Missä hinnoissa nämä imu+pakonokkien anturit ovat?
    Onko Laakkosen lisäksi muita firmoja jotka myy näitä?
    ..ja vielä se että missä kohtaa mottia noi anturit sijaitsevat?

    Leave a comment:


  • EsaE
    replied
    Originally posted by iikka View Post
    nokka-akselin imu- tai pakopuolen anturi todennäkösesti pimeenä! eli käys testerin nokassa kattoon kumpi se on.. Tohtisin veikata tota imupuolen anturia, se taitaa yleisemmin niistä mennä!!!?
    :think Minkähänlaista arvoa näitten tunnistimien pitäisi ehjänä näyttää?

    Olishan se tietty kiva päästä oikeen vikakooditkin lukeen.. mutta tuntuu vaan niin uskomattoman vaikealta päästä mihinkään merkki-liikkeeseen luetuttaan.. ainakaan ilman että joutuisi varaamaan ajan ja odottamaan sen pari viikkoa..

    Eli oon käynyt jo yhdellä nyrkkipajalla luetuttaan, mutta ei saatu muodostettua yhteyttä auton ja testerin välillä.. voishan sitä tietty käydä jollain muullakin pikkukorjaamolla kokeilemassa

    Leave a comment:


  • iikka
    replied
    Originally posted by EsaE View Post
    Taas tuli vika päälle
    Eli nyt vähäsen oireet muuttu.. mutta pikkusen uudenlaistakin ilmeni..
    Eli tehoton ja nyt se ei enää riitä että joutuu starttaan välillä pitkään, vaan nyt rupes jo sammuileen kesken ajonkin
    Itellä alkaa oleen semmonen olo näin perstuntumalta, että vika olis jossain anturissa
    nokka-akselin imu- tai pakopuolen anturi todennäkösesti pimeenä! eli käys testerin nokassa kattoon kumpi se on.. Tohtisin veikata tota imupuolen anturia, se taitaa yleisemmin niistä mennä!!!?

    Leave a comment:


  • 730ia
    replied
    Mulla ois sitte yks pakopuolen anturi myytävänä mikäli tarvii. uusi ja paketissa.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    m52TU/m54 moottoreissa ei kuitenkaan ole enään ongelmia kampiakselin asentotunnistimien kanssa, johtuen aivan eri konstruktiosta suhteessa vanhempiin singlevanos m50/m52 moottoreihin.
    Imu+pakonokkien asentotunnistimia näistä kyllä sitten menee ja huomioitavaa on se että aina ongelma EI NÄY testerillä.

    Leave a comment:


  • 3BMW
    replied
    Voin laittaa viestiä jos omasta* lähtee viat huomenna antureiden vaihdolla, vikakoodit näyttää vieläkin nollaa. Tyhjäkäynnin seilaaminen mikä johti liikennevaloissa sammumiseen oli maailman helpoin korjata-->lisäsi puoli litraa jäähdytinnestetä

    *http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=112603
    Last edited by 3BMW; 07-09-2007, 20:35.

    Leave a comment:


  • EsaE
    replied
    Taas tuli vika päälle
    Eli nyt vähäsen oireet muuttu.. mutta pikkusen uudenlaistakin ilmeni..
    Eli tehoton ja nyt se ei enää riitä että joutuu starttaan välillä pitkään, vaan nyt rupes jo sammuileen kesken ajonkin
    Itellä alkaa oleen semmonen olo näin perstuntumalta, että vika olis jossain anturissa

    Leave a comment:


  • Jesper
    replied
    Originally posted by EsaE View Post
    Aiemmasta postauksestani huolimatta vika oli sittenkin tuossa kampiakselin asento-tunnistimessa ...
    Pelkkä anturin vaihto ei auttanutkaan, vaan siihen kun lisäks otti akun miinus navan vartiksi irti niin johan rupesi pelittämään...
    Kiitoksia kaikille jotka vastasitte tähän topiciin
    Hyvä näin.

    Leave a comment:


  • EsaE
    replied
    Aiemmasta postauksestani huolimatta vika oli sittenkin tuossa kampiakselin asento-tunnistimessa ...
    Pelkkä anturin vaihto ei auttanutkaan, vaan siihen kun lisäks otti akun miinus navan vartiksi irti niin johan rupesi pelittämään...
    Kiitoksia kaikille jotka vastasitte tähän topiciin

    Leave a comment:


  • EsaE
    replied
    Kampiakselin asentotunnistimen toiminta testattiin ihan kokeilemalla toista varmasti ehjää tunnistinta.. että se nyt on siis ihan varma tapaus
    Missäspäin konetta toi nokka-akselin tunnistin sijaitsee?

    Leave a comment:


  • Jesper
    replied
    Entäs se nokan tunnistin?
    Ja miten sait selville ettei vika ole kampiakselin tunnistimessa?

    Leave a comment:


  • EsaE
    replied
    Edelleenkään en oo onnistunut luetuttaan noita vikakoodeja..
    mutta asia on työn alla.. yks juttu mikä selvis tänään, on että vika ei olekkaan tuossa kampiakselin asento-tunnistimessa vaan ihan jossain muussa.. Olisko porukalla muita ehdotuksia?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎