Eli hommasin tossa saksan tuonti 328:n -98. Kannattaako tai saako alustaa massata/ruostesuojata?
E46. Kannattaako massaus?
Collapse
X
-
massaus kannataa kunhan on paikat rasattu puhtaaksi....
Originally posted by Cojootti View PostSaksan tuliainen 328 -98. Kannattaako tai saako alustaa massata/ruostesuojata?
tottakait kannataa!
ei muuta kuin puhtaaksi pohjat ja suojankaaret ja masaa vain!!!
koteloihin ja palkkeihin kotelosuojaa!
itte just sain e34:sen massattua ja kotelosuojattua
€34 M5 pelastetaan museoinnilta
Comment
-
ei mitään hyötyä sinkityssä kopassa. ei ehdi sun omistuaikana muuttuun koppa haperoksi, ei sisältä eikä päältä. Vanhemmat korit on sitten eriasiaWhen you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway
Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...
Comment
-
Olisko noin. Jossain threadissä taidettiin mainita ettei suomen bmw edes massausta suosittele. Ja jostain luin että autossa on pvc muovipäällysteinen pohja jota ei saa massata???...Originally posted by okko View Postei mitään hyötyä sinkityssä kopassa. ei ehdi sun omistuaikana muuttuun koppa haperoksi, ei sisältä eikä päältä. Vanhemmat korit on sitten eriasia
Comment
-
Itte ainakin massasin ja suojasin. Hyvälle näyttää ja paremmalla mielellä saa ajella.
Kuhan pitää huolen että sitä massaa ei oo joka paikka täynnä, esim. helmojen "tuuletusreijät".
sigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
Comment
-
E46:ssa ja E39:ssä on muovimassattu pohja, jota ei saa jälkikäsitellä bitumipohjaisilla alustamassoilla. Ja näitä bitumimassojahan ne ruosteenestofirmat autojen pohjiin laittaa.
Käytännössä muovimassattu pohja on ulkoa päin ruostumaton jos sitä ei kolhi mihinkään.
Comment
-
Tai perän huohotusreikä, eräässä e30:ssä meni tiivisteet perästä kun massaaja oli massanut huohotusreiän umpeen.Originally posted by Lallevihtinen View PostItte ainakin massasin ja suojasin. Hyvälle näyttää ja paremmalla mielellä saa ajella.
Kuhan pitää huolen että sitä massaa ei oo joka paikka täynnä, esim. helmojen "tuuletusreijät".
Comment
-
Mitä tolla alkuperäiselle muovimassalle tapahtuu jos päälle huitasee bitumimassaa?
Miten/millä pitää muovimassattu pohja paikataan jos on tullut kolhu/naarmu niin että se on mennyt suojan läpi?
Comment
-
Mitä tolla alkuperäiselle muovimassalle tapahtuu jos päälle huitasee bitumimassaa?
Miten/millä pitää muovimassattu pohja paikataan jos on tullut kolhu/naarmu niin että se on mennyt suojan läpi?
Comment
-
-
Laittakaahan pojille näytille se BMW Finlandilta tullut kirje jossa sanotaan että jälkeenpäin tehty ruosteenestokäsittely ei ole BMW:n suosittelema. Olen kyseisen lappusen tällä foorumilla muistaakseni nähnyt skannattuna.
Ja sikaflex, Würth liima/tiivistemassa, koriliima jne. ovat sopivia tuon muovimassan paikkaukseen.
Jos en ihan väärässä ole, niin tärpättiohjenteiset bitumivellit syövyttävät & hikoiluttavat muovimassaa.
Comment
-
Nimenomaan näin. e46:ssa on 2-K PU (polyuretaanipinnoitettu=muovitettu) pohja, jonka päälle ei missään tapauksessa saa vetää maaöljytesleohenteisia alustamassoja. Tästä ei välttämättä ole suoranaista haittaa niin kauan kunnes muovitus pysyy ehjänä, mutta jos/kun syntyy vaurio, alkaa muovin alla tapahtua. Pointti on kuitenkin siinä, että itse rakenne ei missään tapauksessa ole suunniteltu pinnoitettavaksi konventionaalisilla pikipohjaisilla suoja-aineilla jotka ovat tarkoitettu selkeästi erityyppisille/vanhemmille rakenteille.Originally posted by himonussija View PostLaittakaahan pojille näytille se BMW Finlandilta tullut kirje jossa sanotaan että jälkeenpäin tehty ruosteenestokäsittely ei ole BMW:n suosittelema. Olen kyseisen lappusen tällä foorumilla muistaakseni nähnyt skannattuna.
Ja sikaflex, Würth liima/tiivistemassa, koriliima jne. ovat sopivia tuon muovimassan paikkaukseen.
Jos en ihan väärässä ole, niin tärpättiohjenteiset bitumivellit syövyttävät & hikoiluttavat muovimassaa.
Eli oikea suojaustapa on vuosittainen alustapesu+alustan tarkistus+mahdollisten vaurioiden paikallinen korjaus alkuperäisin/alkuperäisen kaltaisin ainein(kotikonstein koriliima).
Comment

Comment