Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46. Kannattaako massaus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cojootti
    Bimmer Rookie
    • May 2007
    • 155

    E46. Kannattaako massaus?

    Eli hommasin tossa saksan tuonti 328:n -98. Kannattaako tai saako alustaa massata/ruostesuojata?
  • Cojootti
    Bimmer Rookie
    • May 2007
    • 155

    #2
    E46. Kannattaako massaus?

    Saksan tuliainen 328 -98. Kannattaako tai saako alustaa massata/ruostesuojata?

    Comment

    • 2bar..ahhh
      BTCF Honorary Member
      • Nov 2004
      • 3351
      • haapavesi

      #3
      massaus kannataa kunhan on paikat rasattu puhtaaksi....

      Originally posted by Cojootti View Post
      Saksan tuliainen 328 -98. Kannattaako tai saako alustaa massata/ruostesuojata?


      tottakait kannataa!
      ei muuta kuin puhtaaksi pohjat ja suojankaaret ja masaa vain!!!
      koteloihin ja palkkeihin kotelosuojaa!

      itte just sain e34:sen massattua ja kotelosuojattua
      €34 M5 pelastetaan museoinnilta

      Comment

      • okko
        BTCF Honorary Member
        • Apr 2005
        • 1763
        • Honkajoki

        #4
        ei mitään hyötyä sinkityssä kopassa. ei ehdi sun omistuaikana muuttuun koppa haperoksi, ei sisältä eikä päältä. Vanhemmat korit on sitten eriasia
        When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

        Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

        Comment

        • Cojootti
          Bimmer Rookie
          • May 2007
          • 155

          #5
          Originally posted by okko View Post
          ei mitään hyötyä sinkityssä kopassa. ei ehdi sun omistuaikana muuttuun koppa haperoksi, ei sisältä eikä päältä. Vanhemmat korit on sitten eriasia
          Olisko noin. Jossain threadissä taidettiin mainita ettei suomen bmw edes massausta suosittele. Ja jostain luin että autossa on pvc muovipäällysteinen pohja jota ei saa massata???...

          Comment

          • Lallevihtinen
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2006
            • 690
            • Tampere

            #6
            Itte ainakin massasin ja suojasin. Hyvälle näyttää ja paremmalla mielellä saa ajella. Kuhan pitää huolen että sitä massaa ei oo joka paikka täynnä, esim. helmojen "tuuletusreijät".
            sigpic
            BMW E93 335i & BMW M550Dx
            EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
            XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

            Comment

            • himonussija
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2005
              • 392
              • Finland

              #7
              E46:ssa ja E39:ssä on muovimassattu pohja, jota ei saa jälkikäsitellä bitumipohjaisilla alustamassoilla. Ja näitä bitumimassojahan ne ruosteenestofirmat autojen pohjiin laittaa.

              Käytännössä muovimassattu pohja on ulkoa päin ruostumaton jos sitä ei kolhi mihinkään.

              Comment

              • SledgeHammer82
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1651
                • Pk-seutu

                #8
                Originally posted by Lallevihtinen View Post
                Itte ainakin massasin ja suojasin. Hyvälle näyttää ja paremmalla mielellä saa ajella. Kuhan pitää huolen että sitä massaa ei oo joka paikka täynnä, esim. helmojen "tuuletusreijät".
                Tai perän huohotusreikä, eräässä e30:ssä meni tiivisteet perästä kun massaaja oli massanut huohotusreiän umpeen.

                Comment

                • Dani
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2007
                  • 3847
                  • Espoo

                  #9
                  Mitä tolla alkuperäiselle muovimassalle tapahtuu jos päälle huitasee bitumimassaa?
                  Miten/millä pitää muovimassattu pohja paikataan jos on tullut kolhu/naarmu niin että se on mennyt suojan läpi?
                  sigpic
                  Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                  Comment

                  • Dani
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2007
                    • 3847
                    • Espoo

                    #10
                    Mitä tolla alkuperäiselle muovimassalle tapahtuu jos päälle huitasee bitumimassaa?
                    Miten/millä pitää muovimassattu pohja paikataan jos on tullut kolhu/naarmu niin että se on mennyt suojan läpi?
                    sigpic
                    Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                    Comment

                    • Cojootti
                      Bimmer Rookie
                      • May 2007
                      • 155

                      #11
                      Originally posted by Dani View Post
                      Mitä tolla alkuperäiselle muovimassalle tapahtuu jos päälle huitasee bitumimassaa?
                      Miten/millä pitää muovimassattu pohja paikataan jos on tullut kolhu/naarmu niin että se on mennyt suojan läpi?
                      Tätä juuri ajoin takaa. Siis jos autossa on muovipohja.

                      Comment

                      • himonussija
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2005
                        • 392
                        • Finland

                        #12
                        Laittakaahan pojille näytille se BMW Finlandilta tullut kirje jossa sanotaan että jälkeenpäin tehty ruosteenestokäsittely ei ole BMW:n suosittelema. Olen kyseisen lappusen tällä foorumilla muistaakseni nähnyt skannattuna.

                        Ja sikaflex, Würth liima/tiivistemassa, koriliima jne. ovat sopivia tuon muovimassan paikkaukseen.

                        Jos en ihan väärässä ole, niin tärpättiohjenteiset bitumivellit syövyttävät & hikoiluttavat muovimassaa.

                        Comment

                        • arska84
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 1356
                          • Seinäjoki

                          #13
                          Itse en ainakaan massaa! Sinkkikori ja jos ruostuu niin ruostukoot..
                          BMW PREMIUM

                          BMW E46 318

                          Comment

                          • Tyggis
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2005
                            • 415

                            #14
                            Ei todellakaan saa massata! Ryyppää vaikka mielummin ne rahat, enemmän iloa niistä silloin on...

                            Asiasta on juttua paljon, searchia vaan kehiin...

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #15
                              Originally posted by himonussija View Post
                              Laittakaahan pojille näytille se BMW Finlandilta tullut kirje jossa sanotaan että jälkeenpäin tehty ruosteenestokäsittely ei ole BMW:n suosittelema. Olen kyseisen lappusen tällä foorumilla muistaakseni nähnyt skannattuna.

                              Ja sikaflex, Würth liima/tiivistemassa, koriliima jne. ovat sopivia tuon muovimassan paikkaukseen.

                              Jos en ihan väärässä ole, niin tärpättiohjenteiset bitumivellit syövyttävät & hikoiluttavat muovimassaa.
                              Nimenomaan näin. e46:ssa on 2-K PU (polyuretaanipinnoitettu=muovitettu) pohja, jonka päälle ei missään tapauksessa saa vetää maaöljytesleohenteisia alustamassoja. Tästä ei välttämättä ole suoranaista haittaa niin kauan kunnes muovitus pysyy ehjänä, mutta jos/kun syntyy vaurio, alkaa muovin alla tapahtua. Pointti on kuitenkin siinä, että itse rakenne ei missään tapauksessa ole suunniteltu pinnoitettavaksi konventionaalisilla pikipohjaisilla suoja-aineilla jotka ovat tarkoitettu selkeästi erityyppisille/vanhemmille rakenteille.
                              Eli oikea suojaustapa on vuosittainen alustapesu+alustan tarkistus+mahdollisten vaurioiden paikallinen korjaus alkuperäisin/alkuperäisen kaltaisin ainein(kotikonstein koriliima).

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎