Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 330da egr + muut

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • baijerilainen
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 197
    • Lappeenranta

    e46 330da egr + muut

    Tuli vaihdettyy e39 520i -01 touring -> e46 330da -02 touring.... menoa piisaa vaikka muille jakaa, olen taivaissa. Mutta mutta...

    Auttakaapa miestä mäessä. Palstalla on puhuttu paljonkin imuläppien poistamisesta ja EGR tukkimisesta. Osa porukkaa on ehdottomasti sitä mieltä että tukkoon ja pois. Toinen porukka on sitä mieltä että BMW:n huolto-ohjelma riittää kyllä. Kysyisinkin onko tuo porukka joka haluaa kaiken pois sitä porukkaa joka tekee/teettää huollot jossain muualla kuin BMW:llä? Autossa on nimittäin täydellinen huoltokirja ja sellaisena aijon sen pitää.

    Niin ja muutenkin, autoon tulee huolto kohta mitä mun kannattaa vaatia.... parempia öljyjä laatikkoon, uutta ohjelmaa samaan kohteeseen yms. Autohan on suoraa nahkapöksylandiasta.
    Last edited by baijerilainen; 27-09-2007, 07:28. Reason: muuten vaan
    g30 530e iPerformance
    g31 520 xda Sport edition touring
    f20 120da Sport edition
    f30 320da Sport edition
    ex f31 318da M-SPORT LCI touring
    ex f11 520 xda LCI touring
    ex f11 530 xda touring
    ex e90 316d sport
    ex f30 318 da
    ex f31 320 da touring
    ex e91 318i LCI touring
    ex e61 525ia touring
    ex e46 330da touring
    ex e39 520i touring
  • jannejm
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 348
    • tampesteri

    #2
    onnittelut valinnasta...

    itsellä 330xda enkä ole egr:lle tehnyt mitään enkä läppiä poistattanu... hyvin on toiminut silti.. ajattelin, että miksi korjata ehjää?

    tuskin kannattaa laatikkoon öljyjä vaihtaa... saattaapi vain alkaa oireileen kun kakat lähtee liikkeelle... kyselin aikoinaan sitä huoltohintaa kun nesteet laatikkoon ois vaihdettu, oli hinta niin suolainen, että kiitos ja hei. entiseen autoon volvoon vaihdatin autom.laatikkoon öljyt niin alkoi vaihtaminen kestämään ja sinkumaan, vaikkakin ohjeet oli 80tkm välein vaihtaa laatikonöljyt.
    #######
    e30 325i cab
    ja aiemmin nippu muita e ja f-koppasia

    Comment

    • reddewil
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 3015
      • West Coast

      #3
      EGR:n tukkimisesta ei ole kuin hyötyä, tai no luonto saastuu ja maailma ei pelastu, mutta noin auton elinikää ajatellen. Läpistä olet lukenut että sellainen kun irtoo, niin halvalla et selviä, että onko se sen arvoista "kokeilla"? Alkuperäiseen huolto-ohjelmaan nuo kaksi asiaa ei vaikuta, eli jos kiinnostusta riittää niin läpät pois (jos niitä edes on tuossa?) ja egr tukkoon. Ja kovaa ajoo!
      ...

      Comment

      • baijerilainen
        Bimmer Rookie
        • Aug 2005
        • 197
        • Lappeenranta

        #4
        niin

        Originally posted by reddewil View Post
        EGR:n tukkimisesta ei ole kuin hyötyä, tai no luonto saastuu ja maailma ei pelastu, mutta noin auton elinikää ajatellen. Läpistä olet lukenut että sellainen kun irtoo, niin halvalla et selviä, että onko se sen arvoista "kokeilla"? Alkuperäiseen huolto-ohjelmaan nuo kaksi asiaa ei vaikuta, eli jos kiinnostusta riittää niin läpät pois (jos niitä edes on tuossa?) ja egr tukkoon. Ja kovaa ajoo!
        Onkos tuossa e46 facelift ne kuuluisat läpät olemassa.... tietääkö kukaan? Joku vois listata kaikki bmw mallit missä ne helvetinperkeleen läpät on.
        g30 530e iPerformance
        g31 520 xda Sport edition touring
        f20 120da Sport edition
        f30 320da Sport edition
        ex f31 318da M-SPORT LCI touring
        ex f11 520 xda LCI touring
        ex f11 530 xda touring
        ex e90 316d sport
        ex f30 318 da
        ex f31 320 da touring
        ex e91 318i LCI touring
        ex e61 525ia touring
        ex e46 330da touring
        ex e39 520i touring

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Originally posted by jannejm View Post
          itsellä 330xda enkä ole egr:lle tehnyt mitään enkä läppiä poistattanu... hyvin on toiminut silti.. ajattelin, että miksi korjata ehjää?
          Meininki on kun venäläisessä ruletissa, niin kauan kaikki on hyvin että tuuri loppuu, meinaan noiden läppien kanssa Ei ne ilmoittele itsestään ennenkun ovat koneessa sisällä. Mutta kukin tavallaan.

          btw. 530D:ssä läppien poisto ja egr hilujen poistaminen imupuolelta imusarjan putsauksen kera näkyi kulutuksessakin parin desin verran...
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Tur_re
            BTCF Member
            • May 2007
            • 199
            • Lahti

            #6
            Originally posted by reddewil View Post
            EGR:n tukkimisesta ei ole kuin hyötyä, tai no luonto saastuu ja maailma ei pelastu, mutta noin auton elinikää ajatellen. Läpistä olet lukenut että sellainen kun irtoo, niin halvalla et selviä, että onko se sen arvoista "kokeilla"? Alkuperäiseen huolto-ohjelmaan nuo kaksi asiaa ei vaikuta, eli jos kiinnostusta riittää niin läpät pois (jos niitä edes on tuossa?) ja egr tukkoon. Ja kovaa ajoo!
            Samaa mieltä, läpät pois ja egr tukkoon.
            Kun olet imusarjan irrottanu niin ymmärrät yskän, karstaa sun muuta skeidaa about puoli senttiä joka puolella ni ei ainakaan hymyilytä..
            Koko hommaan kuluu noin 4-6 tuntia, riippuu miten eliminoit egr:n.
            F10 nokileka:think

            Comment

            • baijerilainen
              Bimmer Rookie
              • Aug 2005
              • 197
              • Lappeenranta

              #7
              kysymys kuuluukin?

              Originally posted by Tur_re View Post
              Samaa mieltä, läpät pois ja egr tukkoon.
              Kun olet imusarjan irrottanu niin ymmärrät yskän, karstaa sun muuta skeidaa about puoli senttiä joka puolella ni ei ainakaan hymyilytä..
              Koko hommaan kuluu noin 4-6 tuntia, riippuu miten eliminoit egr:n.
              Kuuluuko imusarjan vaihto BMW:n huolto-ohjelmaan? Jostain olen lukenut että imusarja vaihdettaisiin, siis läpällinen, 100 tkm välein huolto-ohjelman puitteissä. Onko näin?
              g30 530e iPerformance
              g31 520 xda Sport edition touring
              f20 120da Sport edition
              f30 320da Sport edition
              ex f31 318da M-SPORT LCI touring
              ex f11 520 xda LCI touring
              ex f11 530 xda touring
              ex e90 316d sport
              ex f30 318 da
              ex f31 320 da touring
              ex e91 318i LCI touring
              ex e61 525ia touring
              ex e46 330da touring
              ex e39 520i touring

              Comment

              • Tur_re
                BTCF Member
                • May 2007
                • 199
                • Lahti

                #8
                Originally posted by baijerilainen View Post
                Kuuluuko imusarjan vaihto BMW:n huolto-ohjelmaan? Jostain olen lukenut että imusarja vaihdettaisiin, siis läpällinen, 100 tkm välein huolto-ohjelman puitteissä. Onko näin?
                Pistitpä aika pahan...
                Tähän täytyy varmaan niitten vastata jotka tietävät, en ole kuullut ainakaan..
                Viime viikonloppuna halkesi oma ja tilalle vaihdoin 530da:n imusarjan (samanlainen kuin sinulla) joka oli läpillä, jossa sitä paskaa riitti ihan kympillä.
                Omani siis manuaali askilla joten läppiä ei alunperin ole mutta likaa riitti omassakin imusarjassa vaikka ei läppiä ollutkaan.
                Hox: Painepesurilla ja kuumalla vedellä lähtee lika parhaiten ja jotain liuotin ainetta sekaan.
                F10 nokileka:think

                Comment

                • Laxa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2004
                  • 1363
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by Tur_re View Post
                  Viime viikonloppuna halkesi oma ja tilalle vaihdoin 530da:n imusarjan (samanlainen kuin sinulla) joka oli läpillä, jossa sitä paskaa riitti ihan kympillä. Omani siis manuaali askilla joten läppiä ei alunperin ole mutta likaa riitti omassakin imusarjassa vaikka ei läppiä ollutkaan.
                  Kuraa siellä imusarjan seinämissä riittää kyllä, mutta ihan pakko täsmentää, kun tuossa yllä on vähän hassusti mainittu samassa jutussa, että siihen kuran määrään siellä imusarjassa ei vaikuta että onko siellä läpät vai ei, vaan EGR-venttiili.

                  Mitä tulee tuollaisen projektin läpivientiin ajallisesti niin itselläni meni ensikertaa tehdessä miltei 8 tuntia, kaikkine tupakilla, syömässä käynnin, pudonneiden tavaroiden kaivamisten kanssa. Toisaalta, en ollut kyllä varsinaisesti valmistellut etukäteen vaan ihan fiilispohjalta aloin purkamaan. Läpät nypin pois, akseleineen, alipainekelloineen. Purkamista siinä nimittäin riittää.
                  Attached Files
                  Last edited by Laxa; 27-09-2007, 18:47.
                  Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

                  E30 325i Cabrio M-Tech II -91

                  EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
                  EX: E61 530xdAT -07
                  EX: E60 520dA Sedan -08
                  EX: F30 320dA xDrive Sport -13
                  EX: E39 530dAT -02
                  EX: E36 320iA -91
                  EX: R1150RT -03

                  Comment

                  • Tur_re
                    BTCF Member
                    • May 2007
                    • 199
                    • Lahti

                    #10
                    Originally posted by Laxa View Post
                    että siihen kuran määrään siellä imusarjassa ei vaikuta että onko siellä läpät vai ei, vaan EGR-venttiili.
                    Aivan, kiitos täsmennyksestä vähän tuli ajattelemattomasti laitettua.
                    Joku vinkkasi siihen egr:n tukkimiseen et 5-6mm laakerikuula kellolle menevään putkeen. Silloinhan ei alipaine pääse aukasemaan venttiiliä.

                    Originally posted by Laxa View Post
                    Mitä tulee tuollaisen projektin läpivientiin ajallisesti niin itselläni meni ensikertaa tehdessä miltei 8 tuntia, kaikkine tupakilla, syömässä käynnin, pudonneiden tavaroiden kaivamisten kanssa. Toisaalta, en ollut kyllä varsinaisesti valmistellut etukäteen vaan ihan fiilispohjalta aloin purkamaan. Läpät nypin pois, akseleineen, alipainekelloineen. Purkamista siinä nimittäin riittää.
                    Itse väännin koko homman samaan pakettiin ku oli kiirus ja tuloksena oli yks hävinny kuuskolo pultti joka tippui alla olevaan kaivoon
                    Ihmeen nätisti on BMW toteuttanut ton suunittelun tossa moottorissa, ei siinä omasta mielestä sitä purkamista niin hirveästi ole.
                    F10 nokileka:think

                    Comment

                    • Laxa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2004
                      • 1363
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by Tur_re View Post

                      Itse väännin koko homman samaan pakettiin ku oli kiirus ja tuloksena oli yks hävinny kuuskolo pultti joka tippui alla olevaan kaivoon

                      Ihmeen nätisti on BMW toteuttanut ton suunittelun tossa moottorissa, ei siinä omasta mielestä sitä purkamista niin hirveästi ole.
                      Toisen helppous on toisen painajainen

                      Onko sitten eroa E39 ja E46 välillä, en tiedä, mutta itseni kaltaiselle konttorirotalle purkamista riitti. E39:ssä pitää ottaa pois raitisilmakanava häkkyrät (vai miksi niitä sanotaan) molemmilta puolilta ja muovinen "tulipelti", jotta imusarja pääsee nousemaan paikoiltaan. Apuvirtapistokkeen plusnapa, öljytikun kannake, pultteja imusarjassa 12 + muttereita 7 jne + muuta kivaa. Paineanturikin vittuili ja ei suostunut lähtemään piuhastaan irti vaan sekin piti ottaa irroittamalla sen pultti, kivan ahdasta ja kaiken kukkuraksi kunnon työvalaisin sanoi sopimuksen irti, aah että mä oikein nautin silloin...ttu..tana. Siihen päälle vielä mutteri tai pari, flektin kotelon sisään ja eikun magneettia etsimään. Toisaalta asennusta hidasti ehkä sekin että piti muutama asennusolut, kun alkoi välillä niin vituttamaan.

                      Eli jos aamu alkaa hyvin niin silloin kannattaa tehdä, mutta muuten ei
                      Attached Files
                      Last edited by Laxa; 27-09-2007, 19:54.
                      Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

                      E30 325i Cabrio M-Tech II -91

                      EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
                      EX: E61 530xdAT -07
                      EX: E60 520dA Sedan -08
                      EX: F30 320dA xDrive Sport -13
                      EX: E39 530dAT -02
                      EX: E36 320iA -91
                      EX: R1150RT -03

                      Comment

                      • Tur_re
                        BTCF Member
                        • May 2007
                        • 199
                        • Lahti

                        #12
                        Originally posted by Laxa View Post
                        Toisen helppous on toisen painajainen

                        Onko sitten eroa E39 ja E46 välillä, en tiedä, mutta itseni kaltaiselle konttorirotalle purkamista riitti. E39:ssä pitää ottaa pois raitisilmakanava häkkyrät (vai miksi niitä sanotaan) molemmilta puolilta ja muovinen "tulipelti", jotta imusarja pääsee nousemaan paikoiltaan. Apuvirtapistokkeen plusnapa, öljytikun kannake, pultteja imusarjassa 12 + muttereita 7 jne + muuta kivaa. Paineanturikin vittuili ja ei suostunut lähtemään piuhastaan irti vaan sekin piti ottaa irroittamalla sen pultti, kivan ahdasta ja kaiken kukkuraksi kunnon työvalaisin sanoi sopimuksen irti, aah että mä oikein nautin silloin...ttu..tana. Siihen päälle vielä mutteri tai pari, flektin kotelon sisään ja eikun magneettia etsimään. Toisaalta asennusta hidasti ehkä sekin että piti muutama asennusolut, kun alkoi välillä niin vituttamaan.

                        Eli jos aamu alkaa hyvin niin silloin kannattaa tehdä, mutta muuten ei
                        Kuulostaa tutulta, taitaapi samoja olla osat tuossa minunkin katiskassa mitkä pitää irroittaa.
                        Apuvirtapistokkeen kaapelia en ottanu kun mahtui imusarja solahtamaan ali.
                        Itse tein koko homman parkkipaikka remonttina ja sytkärin valossa kasailin loput muovit paikalleen ainut mikä otti päähän ni naapurit jotka tuli kyselemään että "onko pemari hajonnu, ostaisit kunnon auton."
                        Tiedetään, talli olisi hyvä mutta ei tuossa niin paljoa remonttia ole että kannattaisi vuokrata hallipaikkaa.
                        Menipä vähän ot:ksi
                        F10 nokileka:think

                        Comment

                        • Lallevihtinen
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2006
                          • 690
                          • Tampere

                          #13
                          Itse olen sitä mieltä egr kiinni ja läpät puhdistukseen! Ite puhdistin läpät ja imusarjan ja tarkastin kunnon, nyt ajelen aika hyvillä mielin.
                          sigpic
                          BMW E93 335i & BMW M550Dx
                          EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                          XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                          Comment

                          • baijerilainen
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2005
                            • 197
                            • Lappeenranta

                            #14
                            itse itselleni vastaten

                            Originally posted by baijerilainen View Post
                            Kuuluuko imusarjan vaihto BMW:n huolto-ohjelmaan? Jostain olen lukenut että imusarja vaihdettaisiin, siis läpällinen, 100 tkm välein huolto-ohjelman puitteissä. Onko näin?
                            Ei kuulu huolto-ohjelmaan mutta suositus on että vaihdetaan noin 100 tkm välein ja imusarjan hinta 650-700 egee.... että silleen.

                            Tietääkö kukaan Lappeenranta Imatra alueelta hyvää pajaa missä läppien poistaminen ja EGR:än tukkiminen käy edullisesti ja jouhevasti.
                            g30 530e iPerformance
                            g31 520 xda Sport edition touring
                            f20 120da Sport edition
                            f30 320da Sport edition
                            ex f31 318da M-SPORT LCI touring
                            ex f11 520 xda LCI touring
                            ex f11 530 xda touring
                            ex e90 316d sport
                            ex f30 318 da
                            ex f31 320 da touring
                            ex e91 318i LCI touring
                            ex e61 525ia touring
                            ex e46 330da touring
                            ex e39 520i touring

                            Comment

                            • newport
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2006
                              • 58
                              • Kerava

                              #15
                              Originally posted by baijerilainen View Post
                              Ei kuulu huolto-ohjelmaan mutta suositus on että vaihdetaan noin 100 tkm välein ja imusarjan hinta 650-700 egee.... että silleen.

                              Tietääkö kukaan Lappeenranta Imatra alueelta hyvää pajaa missä läppien poistaminen ja EGR:än tukkiminen käy edullisesti ja jouhevasti.
                              Entäs pk.seudulla?
                              330daT M-Sport II -02 170kw/520nm

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎