...ja vm98. Auto varsin uusi tuttavuus, enkä ole aikaisemmin ajellut tällaisella joten vertailupohjaa ei ole, mutta ostajaehdokas piti autoa ehkä tehottomana, ja hetken funtsittuani aloin jo itsekin epäilemään että onko kaikki ok, siispä kysyn kokeneemmilta.
Tietoja: 15tkm sitten vaihdettu ilmamäärämittari ja lambda, auto toimii normaalisti, kulutusmittarin ei seilaa ja pompsahtaa helposti 20L/100km lukemiin, tyhjäkäynti ok. Kiertää ok ainakin yli 5000rpm ilman röpötyksiä tms.
"Oireita": Kylmäkäynnistyksen jälkeen hetkeksi imuäänet kovenee, oletan olevan normaalia tyhjäkäyntimoottorin aiheuttamaa ääntä. Pintakaasulla auto liikahtaa huomattavan hyvin, tämä yllätti aikanaan, mutta sitten kun polkaisee kaasun pohjaan asti niin ei oikeastaan enää mitään tapahdukaan, ehkä jopa niin, että kun kaasua nostaa hieman ylöspäin niin auto jopa kiihtyisi paremmin, joka viittaisi ilmamassamittariin ?
Vien auton lukutestiin ke, kysyn kuitenkin kohtalotovereilta että onko muita potentiaalisia virhelähteitä (nokka-akselin tunnistin ?) vai kuulostaako normaalilta e46 318i :ltä ?
Kiitos!
Tietoja: 15tkm sitten vaihdettu ilmamäärämittari ja lambda, auto toimii normaalisti, kulutusmittarin ei seilaa ja pompsahtaa helposti 20L/100km lukemiin, tyhjäkäynti ok. Kiertää ok ainakin yli 5000rpm ilman röpötyksiä tms.
"Oireita": Kylmäkäynnistyksen jälkeen hetkeksi imuäänet kovenee, oletan olevan normaalia tyhjäkäyntimoottorin aiheuttamaa ääntä. Pintakaasulla auto liikahtaa huomattavan hyvin, tämä yllätti aikanaan, mutta sitten kun polkaisee kaasun pohjaan asti niin ei oikeastaan enää mitään tapahdukaan, ehkä jopa niin, että kun kaasua nostaa hieman ylöspäin niin auto jopa kiihtyisi paremmin, joka viittaisi ilmamassamittariin ?
Vien auton lukutestiin ke, kysyn kuitenkin kohtalotovereilta että onko muita potentiaalisia virhelähteitä (nokka-akselin tunnistin ?) vai kuulostaako normaalilta e46 318i :ltä ?
Kiitos!
Comment