Announcement

Collapse
No announcement yet.

318Ci E46(M43) konetilassa rahisee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tuukkis
    Bimmer Rookie
    • Oct 2007
    • 32
    • Lahti

    318Ci E46(M43) konetilassa rahisee

    Tervehdys!

    Tässä syksyn kylmetessä olen havainnut parikin "uutta" ääntä autosta ja ajattelinpa kysäistä ko. koneesta kokemusta omaavilta onko kokemusta näistä äänistä vai kurvailenko Lahdessa suoraan korjaamolle.
    Elikkä auto on vuoden 2001 318Ci (M43) , mittarissa 161000 km ja tullut mulle tuossa kolmisen kuukautta sitten. Äänet ovat siinä määrin uusia että en niitä muista parin ekan kuukauden aikana kuulleeni.

    Ääni 1 : Moottori "rahisee" tai raksuttaa. Ääni tuntuu tulevan jostain laturin kohdalta tai sen takaa. Olen täältä lukenut että kyseessä saattaisi olla hajoava imukanavan pituutta säätelevä läppä mikä ilmeisesti on muovia. (?!) Vaiko sittenkin laturi..
    Tähän ilmeisesti liittyen vaihdetta vaihtaessa ainakin melko kylmässä koneessa kuuluu hetkellisesti kierrosten mukana laskeva rahina.
    :think
    Ääni 2 : Bensatankin vieressä puhaltaa/sirittää, lieneekö bensapumppu? Tosin ääni ei ole huolestuttavan kova.
    Ääni 3 : Kun auton sammuttaa niin sekunti viimeisen sylinterin hengenvedon jälkeen kuuluu jonkinmoinen purkausääni. Tämä taitaa kuulua asiaan.?

    Muuten auto tuntuu pelaavan moitteettomasti (kop kop).

    -T
  • Lanttu
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 1643

    #2
    1) Moniurahihnan kiristinrullat kenties tulleet vaihtokuntoon.

    Comment

    • Tuukkis
      Bimmer Rookie
      • Oct 2007
      • 32
      • Lahti

      #3
      Originally posted by Lanttu View Post
      1) Moniurahihnan kiristinrullat kenties tulleet vaihtokuntoon.
      Kiitos ehdotuksesta. Pitääpä tutkailla tuota. Ainakin alfamerin arvaa-mistä-kohdasta-autoa-kuva-on opas mainitsee erikseen hydraulisen hihnankiristimen ja mekaanisen hihnankiristimen. Kummathan tuolla kannen alla sitten lienee?! Jos se tuoksi osoittautuu pitää varmaan toivoa että se halvempi.

      -T
      Last edited by Tuukkis; 21-10-2007, 18:27. Reason: typo

      Comment

      • -PT-
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2006
        • 580
        • Rovaniemi

        #4
        2) Tuo pieni sirinä kuuluu polttoainepumpusta. Ei kannata huolestua.
        Peugeot 407 HDi 136 -04
        Ex: E46 320i -00
        Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

        Comment

        • Tuukkis
          Bimmer Rookie
          • Oct 2007
          • 32
          • Lahti

          #5
          Originally posted by -PT- View Post
          2) Tuo pieni sirinä kuuluu polttoainepumpusta. Ei kannata huolestua.
          Kiitokset. Tosiaan tuota arveltiinkin, on vain ensimmäinen auto jossa tuo pistää korvaan. (on tosin ensimmäinen oma autokin...)

          Pienenä päivityksenä; tänään töistä lähtiessä en ääniä huomannut ja auton menohalutkin tuntui olevan yllättävästi kohdallaan.. Mutta saapa nähdä huomenna.

          -T

          Comment

          • Tamzu
            Bimmer Rookie
            • Jan 2007
            • 56
            • Tampere

            #6
            1. Tuli vaan mieleen, että jos rahina kuuluu tuosta imusarjasta (läpästä), niin se EI kai ole hajoavaa mallia. Toivottavasti. Itselläni myös M43. Eli se läppä rahisee, mutta ei aiheuta sen enempää harmia. Rahina johtuu siitä että se läppä kuluu väljäksi.?
            BMW 730iA E32
            BMW 525iA E34

            Comment

            • Tuukkis
              Bimmer Rookie
              • Oct 2007
              • 32
              • Lahti

              #7
              Originally posted by Tamzu View Post
              1. Tuli vaan mieleen, että jos rahina kuuluu tuosta imusarjasta (läpästä), niin se EI kai ole hajoavaa mallia. Toivottavasti. Itselläni myös M43. Eli se läppä rahisee, mutta ei aiheuta sen enempää harmia. Rahina johtuu siitä että se läppä kuluu väljäksi.?
              Enpä tiedä. Suora lainaus Total BMW:n lokakuun numerosta vastauksena lukijan kysymykseen jossa harkitsee E36 318Ci:n hankintaa ...

              "Watch out for rattling from disintegrating variable inlet manifold (they're plastic) ... ..elsewhere, watch for worn control arm bushes and fluctuating temperature gauge which can be down to a broken plastic thermostat. "

              tosin pienenä lohtuna... "...but essentialy 118 bhp 318Ci was the most reliable car in the coupe line-up."

              -T

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎