Announcement

Collapse
No announcement yet.

Foorumilla piristettyjä E39 M5 / E46 M3?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Dexi
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2006
    • 769
    • Vihti

    Foorumilla piristettyjä E39 M5 / E46 M3?

    Pisti tuossa mieleeni ihan uteliaisuuttaan, että onkos BTCF porukan seassa huomattavasti vakiosta terhakampia E39 M5:ia tai esim. E46 kopan M3:ia?

    (Tai E60 / E90 toki mutta epäilen vahvasti jostain syystä? )

    Ulkomailla pörrää mm. E39:istä noita Dinan S2 ja S3 Editioneita, joissa kakkosessa 470hp vaparina, kolmosessa 620hp. Sitten on noita monen viripajan tuotteita kuten...

    Suomessakin on kuitenkin asiantuntevaa viripajaa, ja tuolta ulkomailtakin saa settiä tilattua, niin rupesin tuumimaan kun ei remmiahdettua M:läistä ole tullut vastaan hiljattain?







    sekä myös M3:ta on netissä monenlaista Competition ja "GTR" varusteltua:





    Ihan BMW:n "oma" kireämpi versio M3:ta eli CSL on kyllä tullut tien päällä useaankin otteeseen vastaan.


    .
    **********
    & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


    (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
    (ex. E90 320Si M-Tech '07)
    (ex. E60 530Da '04)
    (ex. E39 M5 Facelift '99)
    (ex. E39 540i '98)
    *
  • Guest's Avatar

    #2
    Tohonhan on parikin lakiteknistä syytä ettei niitä pysty toteuttamaan. Mm. tehopainosuhteen ylittäminen.

    Comment

    • Maniver
      BTCF Member
      • Apr 2005
      • 1953
      • Helsinki

      #3
      Kiitos suomen lainsäädännön ei taida tollasia vehkeitä paljoo olla.. Tosin nettiautosta muistaakseni katoin joskus et oli myynnissä joku e46 m3 remmillä.. Faktaa vai fiktiota siitä en tiedä.
      F20 125

      Comment

      • Cabi
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 228
        • Mustasaari

        #4
        Originally posted by Maniver View Post
        Kiitos suomen lainsäädännön ei taida tollasia vehkeitä paljoo olla.. Tosin nettiautosta muistaakseni katoin joskus et oli myynnissä joku e46 m3 remmillä.. Faktaa vai fiktiota siitä en tiedä.
        Oli muistaakseni 330i ja tais olla vielä katsastettukin remmin kanssa:think

        mutta eipä näitä tehokkaammaksi ruuvattuja hirveesti näe; Kiitos Suomen lainsäädännön
        Last edited by Cabi; 22-10-2007, 15:45.

        Comment

        • beast99
          Bimmer Rookie
          • Jan 2007
          • 138

          #5
          remmin kun kunnolla piilottaa niin ei ne puukkosilmä katsastus miehet mitään huomaa...

          e39 m5 on aika hyvin alapuolelta peitossa ja ruotsissa oli yksi paja mikä teki remmisettiä 2:della ahtimella ja tuli just noiden alamuovi suojien alle

          toi kuvan setti voikin olla hankalampi saada läpi...

          Comment

          • _Dexi
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2006
            • 769
            • Vihti

            #6
            Originally posted by beast99 View Post
            remmin kun kunnolla piilottaa niin ei ne puukkosilmä katsastus miehet mitään huomaa...

            e39 m5 on aika hyvin alapuolelta peitossa ja ruotsissa oli yksi paja mikä teki remmisettiä 2:della ahtimella ja tuli just noiden alamuovi suojien alle

            toi kuvan setti voikin olla hankalampi saada läpi...

            Ratkaisuna hömelö katsastusmies ja "Se on uusi laturi hifien takia"

            Ei vaiskaan, mutta rupesin juuri tuota tarkemmin miettimään - ei teho/painosuhde uskoisi olevan ongelma, jos remmisarjasta kiskoisi lukemat ulos "paineitta".

            Päästöjen puolesta taasen VTT on ratkaisu, ja yksi uskalias pioneeri kun testauttaisi - niin loput pääsisi samoilla papereilla pientä korvausta vastaan.


            En ole kyllä lainsäädäntöä tarkemmin tutkinut missään vaiheessa että onko muuta estettä.
            **********
            & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


            (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
            (ex. E90 320Si M-Tech '07)
            (ex. E60 530Da '04)
            (ex. E39 M5 Facelift '99)
            (ex. E39 540i '98)
            *

            Comment

            • Esko
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 11675
              • Kouvola

              #7
              Muistaakseni esim. toi Dinan S3 setti maksaa jenkeissä noin 80k$ eli halpaa kuin saippua. Tuonne 450hv haarukoille pääsee kyllä E39 M5:ssa melko perinteisin virityskeinoin vielä. Jo pelkkä putkiston ja pakosarjan vaihto tuo mukavat n. +30hv lisää. CAI, Nokat, Softa vielä ja aletaan olla perillä.

              Comment

              • LeMansBlau
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2006
                • 1060
                • Insomniac

                #8
                Täytyy muistaa, että noi Dinan setit sisältää paljon muutakin kuin pelkkää tehon lisää. Eli itse ainakin keskittyisin ennemmin ajo-ominaisuuksien paranteluun omassani, kuin tehojen lisäämiseen. Monen maassamme olevan M5:sen kohdalla olisi kaikkein halvin viritys hakea ensin ne alkuperäisetkin tehot takaisin.

                M5:sessa ainoa oikeasti tuntuvaa tehoa lisäävä modi on toi pakosarjojen vaihto, mutta sekin kun maksaa useamman tuhat taalasen, niin siinäkin tulee vastaan toi terve järki.

                Kaverillani on toi e46 330 remmillä suomessa leimattuna. Ja samanlailla se leimaaminen täälläkin tapahtuu kun ruotsin maassa, missä laki on kuitenkin yhtä negatiivinen noita virejä vastaan. Eihän se katsastus-setä nyt kuitenkaan mikään kaikki näkevä ole!
                ///MADE IN FINLAND

                sigpic

                TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                F32 COUPE PERFORMANCE
                F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                Comment

                • Juhis
                  BTCF Honorary Member
                  • Jul 2002
                  • 19175
                  • -

                  #9
                  Originally posted by LeMansBlau View Post
                  Monen maassamme olevan M5:sen kohdalla olisi kaikkein halvin viritys hakea ensin ne alkuperäisetkin tehot takaisin.
                  Täysin samaa mieltä. Autot vaan ensin penkkiin ja katsomaan, onko edes tehtaan hevoset tallella. Kutittelee ne ensin ilmoille ja vasta sitten suunnittelee lisävirityksiä.
                  All good things come to those who wait.

                  Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                  Sound Factory Bar & Nightclub

                  Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                  Comment

                  • Stone
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 4073
                    • Helsinki

                    #10
                    Meneeköhän nämä (siis E39 M5:set) edes vakiona pussitestistä läpi..

                    Vois se remmi ym. härpäkkeet olla siinä ihan näön vuoksi ruuvattuna ja katsastuksen jälkeen vasta "letkut kiinni" jonka jälkeen KW:ja renkaille.. Joo ehkä aika lapsellinen ajatus, mutta toisinaan sormet vaan sylkee ne tuohon ruutuun puoli väkisin.

                    Ed: No joo.. Tuskin ne nyt VTT:llä niin idiooteja ovat notta tällainen kepuli jäis huomaamatta...
                    Last edited by Stone; 22-10-2007, 20:36.
                    E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                    VW Pornstarter (työjuhta)
                    Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                    Finnmaster T8







                    Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                    Comment

                    • _Dexi
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2006
                      • 769
                      • Vihti

                      #11
                      Originally posted by Esko View Post
                      Muistaakseni esim. toi Dinan S3 setti maksaa jenkeissä noin 80k$ eli halpaa kuin saippua. Tuonne 450hv haarukoille pääsee kyllä E39 M5:ssa melko perinteisin virityskeinoin vielä. Jo pelkkä putkiston ja pakosarjan vaihto tuo mukavat n. +30hv lisää. CAI, Nokat, Softa vielä ja aletaan olla perillä.
                      Dinanin sivuilla vajaat 30k$ kun katselin, kenties katsoin ihan kieroon. Anyways, liian kaukana ja liian kallista joten se on se ja sama onko 30 vai 100k.
                      **********
                      & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


                      (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
                      (ex. E90 320Si M-Tech '07)
                      (ex. E60 530Da '04)
                      (ex. E39 M5 Facelift '99)
                      (ex. E39 540i '98)
                      *

                      Comment

                      • _Dexi
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2006
                        • 769
                        • Vihti

                        #12
                        Originally posted by Juhis View Post
                        Täysin samaa mieltä. Autot vaan ensin penkkiin ja katsomaan, onko edes tehtaan hevoset tallella. Kutittelee ne ensin ilmoille ja vasta sitten suunnittelee lisävirityksiä.

                        Yksi vajaatehoinen lambdakoodien kanssa tappeleva ilmoittautuu.

                        Nimim. hermot meni, uudet maffit ja kaikki lambdat+kenties CPS:t tulossa.


                        Ja eihän tuo auto lisää tehoa "tarvitse", mahd. vakavampaa rata-ajoa varten M5 kyllä kaipaa alustan päivityksen jos moista meinaa harrastaa. On ne monenmoiset ratkaisut silti teknisesti kiehtovia ihmetellä ja mietiskellä, siinä missä ne kiehtoisi pellin allakin.
                        Last edited by _Dexi; 23-10-2007, 01:33.
                        **********
                        & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


                        (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
                        (ex. E90 320Si M-Tech '07)
                        (ex. E60 530Da '04)
                        (ex. E39 M5 Facelift '99)
                        (ex. E39 540i '98)
                        *

                        Comment

                        • LeMansBlau
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2006
                          • 1060
                          • Insomniac

                          #13
                          Originally posted by _Dexi View Post
                          Yksi vajaatehoinen lambdakoodien kanssa tappeleva ilmoittautuu.

                          Nimim. hermot meni, uudet maffit ja kaikki lambdat+kenties CPS:t tulossa.


                          Ja eihän tuo auto lisää tehoa "tarvitse", mahd. vakavampaa rata-ajoa varten M5 kyllä kaipaa alustan päivityksen jos moista meinaa harrastaa. On ne monenmoiset ratkaisut silti teknisesti kiehtovia ihmetellä ja mietiskellä, siinä missä ne kiehtoisi pellin allakin.

                          Voisit laittaa vaikka privalla oireista ja mahd. vikakoodeista, niin selvitellään yhdessä mikä vaivaa.
                          Noita katin jälkeisiä lambdoja on ihan turha uusia, koska ne on siellä ainoastaan tarkkailemassa, että katit tekee tehtävänsä.
                          ///MADE IN FINLAND

                          sigpic

                          TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                          E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                          F32 COUPE PERFORMANCE
                          F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                          Comment

                          • Antza
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2002
                            • 2143
                            • Espoo

                            #14
                            Originally posted by _Dexi View Post
                            Ei vaiskaan, mutta rupesin juuri tuota tarkemmin miettimään - ei teho/painosuhde uskoisi olevan ongelma, jos remmisarjasta kiskoisi lukemat ulos "paineitta".
                            Siis eikös nettotehosuhteessa ole tuo 7kg/kW absoluuttisena alarajana? Tämä rajahan alittuu jo vakiona M3/M5:n tapauksessa.

                            Mitenkäs muuten jos vaihtaa M3/M5:n nokat tai pakosarjat? Normaalistihan ko. toimenpide ei edellytä tehomittausta eikä muutoskatsastusta (ts. täysin laillinen operaatio sellaiseaan), ellei ole syytä epäillä että nettotehosuhde alittuu. Ja nythän käy väkisinkin niin, ellei viritys epäonnistu Ts. onko virinokat/pakosarjat joka tapauksessa Suomessa laittomia näissä vehkeissä?
                            Current rides:
                            F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

                            Previous rides:
                            E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

                            Comment

                            • Jukii
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2003
                              • 35
                              • FIN

                              #15
                              Originally posted by Antza View Post
                              Mitenkäs muuten jos vaihtaa M3/M5:n nokat tai pakosarjat? Normaalistihan ko. toimenpide ei edellytä tehomittausta eikä muutoskatsastusta (ts. täysin laillinen operaatio sellaiseaan), ellei ole syytä epäillä että nettotehosuhde alittuu.
                              Onkohan toi ny vähäpäästöiseen moottoriin kovinkaan laillista?
                              E39 M57

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎