Announcement

Collapse
No announcement yet.

Foorumilla piristettyjä E39 M5 / E46 M3?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheLate
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 418

    #16
    Originally posted by Jukii View Post
    Onkohan toi ny vähäpäästöiseen moottoriin kovinkaan laillista?
    1. Muun kuin ahtimella varustetun tai 4 §:ssä mainitun poikkeusluvan nojalla vaihdetun tai muutetun moottorin muuttaminen vaihtamalla kaasutin, asentamalla polttoaineen suihkutuslaitteisto tai muuttamalla sitä, muuttamalla sytytyslaitteistoa, muuttamalla puristussuhdetta, vaihtamalla nokka-akseli, muuttamalla venttiilikoneistoa ja siihen liittyviä kanavia sekä vaihtamalla imusarja ja pakosarja on sallittua ehdolla, ettei 5 §:ssä mainittua auton omamassan ja moottorin nettotehon suhdetta aliteta.

    Eli ämmäläisiin ei voi lain mukaan vaihtaa pakosarjaa, kun taitaa jokainen(paitsi M3 E30(SE ei mukaan)) alittaa tuon 7kg/kw suhteen.

    Originally posted by Liikenne -ja viestintäministeriö
    Liikenneturvallisuus on perustelu tuolle tehopainosuhderajalle. Koska kyse näissä alkuperäisen moottorin tehon muutoksissa on yleensä tehon muuttamisesta niin suureksi, etteivät auton alkuperäiset suunnitteluinsinöörit ja täten valmistajatehdas ole kyseistä automallia alunperinkään tällaiselle teholle rakenteeltaan ja turvaominaisuuksiltaan suunnitellut, niin on pidetty perusteltuna asettaa normaaliin tielikenteeseen sallituille ajoneuvoille, niitä alkuperäisestä muuttaen viritettäessä rajaksi tuo 7kg/KW.
    Saas nährä mitä vastaavat kysymykseen: "Mitä, jos auto on alittanut kyseisen suhteen jo tehtaalta tullessaan?"

    Comment

    • LeMansBlau
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 1060
      • Insomniac

      #17
      No huh huh miksä jeesusteluksi tämäkin kääntyi.

      Kenenköhän luulette noita suhteutuksia kyttäilevän?
      Perus nyrkkisääntö kuitenkin lienee, että kulkuluvan saa jos tehonlisäys ei näy eikä kuulu. Oli viritys aste tai tapa sitten minkä asteinen tahansa.
      ///MADE IN FINLAND

      sigpic

      TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
      E30 SEDAN IX M-TECNIC II
      F32 COUPE PERFORMANCE
      F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

      Comment

      • Stone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 4073
        • Helsinki

        #18
        Originally posted by TheLate View Post

        Eli ämmäläisiin ei voi lain mukaan vaihtaa pakosarjaa, kun taitaa jokainen(paitsi M3 E30(SE ei mukaan)) alittaa tuon 7kg/kw suhteen.
        Eli siis juurikin tuon pykälän takia kaikki muutokset pussitesteineen menee puihin heti alkumetreillä M5/M3:en kohdalla. Pienemmissä malleissa on sitten eri juttu kun tuo raja ei ole niin lähellä.

        Originally posted by TheLate View Post
        Saas nährä mitä vastaavat kysymykseen: "Mitä, jos auto on alittanut kyseisen suhteen jo tehtaalta tullessaan?"
        No sitten tuli heti mieleen minullekin, että onko kaikki 2000-luvulla valmistetut ämmät laittomia suomessa?
        E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
        VW Pornstarter (työjuhta)
        Dodge RAM Cummins (venejuhta)
        Finnmaster T8







        Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

        Comment

        • Jukii
          Bimmer Rookie
          • Oct 2003
          • 35
          • FIN

          #19
          Originally posted by TheLate View Post
          1. Muun kuin ahtimella varustetun tai 4 §:ssä mainitun poikkeusluvan nojalla vaihdetun tai muutetun moottorin muuttaminen vaihtamalla kaasutin, asentamalla polttoaineen suihkutuslaitteisto tai muuttamalla sitä, muuttamalla sytytyslaitteistoa, muuttamalla puristussuhdetta, vaihtamalla nokka-akseli, muuttamalla venttiilikoneistoa ja siihen liittyviä kanavia sekä vaihtamalla imusarja ja pakosarja on sallittua ehdolla, ettei 5 §:ssä mainittua auton omamassan ja moottorin nettotehon suhdetta aliteta.
          Eli imumoottoria saa virittää, mutta ahdettua ei? Outoa :think
          E39 M57

          Comment

          • m5 lemans
            Bimmer Rookie
            • Oct 2005
            • 190
            • espoo

            #20
            Olen aktiivisesti seurannut keskusteluja sekä suomessa ja ulkomailla (El Diablo, Dinan, Ruotsin "Alucar" tai jotain siihen suuntaan) , sekä kokemuksia remmittämisestä. Ehkä kiteyttäisin näin.

            1. 2001 530 "Kimi" (Kompressor Intercooler M-Sport Injection; 360 hp etc) oli mielenkiintoinen kokemus, enkä tekisi/tee sitä uudestaan. Pikkuongelmia tekniikan kanssa kylläkin oli, mutta katsastus etc oli suurin päävaiva (katsastettiin ilman remmiä).

            2. Nykyisen ämmän "virittäminen";

            A. Vaihdettu MAFit, CPS'it , O2 sensorit, tulpat, filtterit ja öljyt. Kellener Motorsport putkisto. Mielestäni neiti reagoi nyt paremmin. Seuraava "järkevä" modaus olisi esim SuperSprintin systeemi headereista alkaen (20 hp + till!?). Lastua en aio vaihtaa. Toisaalta 3.45 diffi taakse olisi nannaa

            B. Ajettavuuspuolella Bilsteinin säädettävä alusta, AC Schnitzerin kallistuksenvakaimet + muuta pientä sälää. Selkeästikin jämäkämpi. Seuraava "järkevä" modaus olisi mielestäni paremmat etujarrut.

            Summa: En lähtisi remmittämään ämmää suomessa, vaan varmistamaan että peruspaketti toimii...ja on vähäsen parannettu. My 5 cents.

            Comment

            • _Dexi
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2006
              • 769
              • Vihti

              #21
              Originally posted by LeMansBlau View Post
              Voisit laittaa vaikka privalla oireista ja mahd. vikakoodeista, niin selvitellään yhdessä mikä vaivaa.
              Noita katin jälkeisiä lambdoja on ihan turha uusia, koska ne on siellä ainoastaan tarkkailemassa, että katit tekee tehtävänsä.

              Juu tiedän, mutta sattui anturit jäämään eräästä asiakasprojektista ylimääräiseksi niin uusin varmaan post-catitkin samantien muodon vuoksi

              Homma on jo suht hyvin hallussa, eli ongelmina oli kaksi koodia (Fuel System & Precat O2 Sensor) mutta lähden hommaa ratkomaan vaihtamalla pre-cat anturit ristiin, seuraavaksi syyniin CPS:t ja sitten vielä MAFien jännitteet ajonaikaiseen seurantaan. Katsotaan missä häiriö piilee.
              **********
              & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


              (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
              (ex. E90 320Si M-Tech '07)
              (ex. E60 530Da '04)
              (ex. E39 M5 Facelift '99)
              (ex. E39 540i '98)
              *

              Comment

              • _Dexi
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2006
                • 769
                • Vihti

                #22
                Originally posted by m5 lemans View Post
                Seuraava "järkevä" modaus olisi esim SuperSprintin systeemi headereista alkaen (20 hp + till!?). Lastua en aio vaihtaa. Toisaalta 3.45 diffi taakse olisi nannaa
                Ei oikein onnistu, headerien vaihto vaatii softan optimoinnin.

                Supersprintin headereilla 35-40hp lisää. Pelkän cat-backin vaihdollahan haetaan ääntä, vaikka huhuavatkin 5-8hp väliltä tehonlisäyksiä mutta tuollaiset alle 10hp lisäykset on täysin yhtä tyhjän kanssa tämän teholuokan autoissa minun mielestä, eli ihan äänien vuoksi ne hankitaan.
                **********
                & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


                (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
                (ex. E90 320Si M-Tech '07)
                (ex. E60 530Da '04)
                (ex. E39 M5 Facelift '99)
                (ex. E39 540i '98)
                *

                Comment

                • Tukisuksi
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2006
                  • 73
                  • FIN

                  #23
                  Esimerkiksi http://www.teamtiger.se löytyy aika tiukka vapari M3 (tosin kilpa-autoksi rakennettu),tekstin perusteella 472hk ja mitä olikaan vääntöä jotain yli 400nm,aika kiukkusesti näky videoitten perusteella vetävän.
                  MB 300D -88
                  KTM 690SMC -08

                  ex e36 325 cabrio -94
                  e36 320 -91
                  e30 325E


                  "Mies,joka voi hymyillä asioiden mennessä pieleen,on tullut keksineeksi jonkun,jota voi syyttää"

                  Comment

                  • veku
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6322
                    • P-Pohjanmaa

                    #24
                    Nostellaampa tätä kun pitkä talvi tulossa ja aikaa toteuttaa .

                    Eli minulla kesäautona M5 vm 99 jonka tekniikkaa on remontoitu\vaihdettu kahden vuoden sisään isolla summalla.

                    Mitäs piristystä porukka on tehnyt näille jolla saa pikkasen enempi räyhää pellin alle

                    Putkisto
                    Ohjelma
                    Pakosarja
                    VT550

                    Onko tuo Evolve ns uusi softa koneesen ?
                    Millaista höytyä tällä on todettu jos vertaa vakioon?
                    Last edited by veku; 13-10-2012, 07:55. Reason: Evolve
                    F11 M550D
                    E39 M5
                    F26 3.0 Da M-Sport
                    E61 535D M-Sport

                    Comment

                    • jumuli
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2010
                      • 496
                      • Seinäjoki

                      #25
                      Eikös tälläkin foorumilla oo ainakin kaks e46 M3:sta remmillä Itse en tiedä ainakaan ovatko rekisterissä remmillä vai ilman....

                      E: topikki olikin vuodelta -07 joku oli vähä nostellu..........
                      Last edited by jumuli; 13-10-2012, 20:57.
                      Nyt
                      Porsche Cayenne E-Hybrid XVS-900
                      Ex
                      F25 30d M-sport GNA-500
                      E93 335i M-Sport N54 CLJ-585
                      F20 LCI 118i M-Sport UZG-218
                      E90 LCI 335d M-Sport VZR-604
                      F25 20d M-Sport UZV-655
                      Audi B8 S4 ILM-448
                      F31 330d M-Sport VYZ-717
                      E90 LCI 335i M-Sport N55 KNP-585
                      E60 LCI 530d M-Sport CJT-868
                      F30 320d M-Sport VXU-494
                      E91 LCI 335d M-Sport CJT-859
                      E91 335i M-Sport N54 CJT-858
                      E91 335d M-Sport NJN-958
                      E91 330d M-Sport GJB-752
                      E46 330d Touring M-Sport II EUI-403
                      E36 2.8 Coupe M-Sport MKE-141

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎