Announcement

Collapse
No announcement yet.

300 srj e46 imusarja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #16
    Oisko jollain ohjeistusta imusarjan irroitukseen? Mitä osia kannattaa hakea valmiiksi, muutakuin imusarjantiiviste?

    Comment

    • kosmik
      Bimmer Rookie
      • Jul 2006
      • 167
      • Tampere

      #17
      Originally posted by Bmw Master View Post
      Oisko jollain ohjeistusta imusarjan irroitukseen? Mitä osia kannattaa hakea valmiiksi, muutakuin imusarjantiiviste?
      Samalla asialla ollaa ....

      Tarkoitus olisi vaihtaa huohotinlinjan separaattori. Ilmeisesti imusarja pitää ottaa pois tieltä.

      Eli mitä osia tarvitaan? Auto siis 5/97
      ---------------
      e39 528iA
      ex: e36 325TDS

      Comment

      • herja
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 1649

        #18
        Ei tarvi ottaa imusarjaa pois tieltä.
        Retard Member

        Comment

        • kosmik
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 167
          • Tampere

          #19
          Ahaa. Voiko tästä päätellä, että en tarvitse muuta kuin sen separaattorin ja läjän työkaluja?
          ---------------
          e39 528iA
          ex: e36 325TDS

          Comment

          • okko
            BTCF Honorary Member
            • Apr 2005
            • 1768
            • Honkajoki

            #20
            ota myös molemmat letkut, niin käy joutusammin, kun ei tarvi varoo purkaes ja lähtee kesken hakeen. M52b28 yhdellä vanoksella ei vaadi imusarjan irroitusta TU:sta ei tietoa.
            When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

            Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

            Comment

            • creative 22
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2005
              • 560
              • Alavus

              #21
              Originally posted by Hemi View Post
              Muistutan siksi, kun hyviä neuvoja sinällään voi tulla sivutolkulla, mutta kaikki puhuu ihan eri asiasta. Tämä kyllä juuri topikin ollessa päällä selviää kysyjälle jossain vaiheessa, mutta jos=KUN näitä neuvoja sitten joku muu hakee myöhemmin Search:lla, ei topikista käy selväksi mistä oikeastaan onkaan kyse. Näin nämä "Neuvot" muuttuvat käytännössä ongelmajätteeksi, josta on monissa tapauksissa vastausta ongelmaansa etsivälle jopa enemmän haittaa kuin hyötyä.
              e39:ssä tämän 9/98-valmistuskuukauden rajapyykki on aivan täysin välttämätön olla selvillä ENNEN kuin voidaan mitään neuvoja oikeastaan yhtään mihinkään tekniseen kysymykseen antaa.
              Tuon valmistuskuukauden eri puolen e39:it ovat käytännössä TÄYSIN eri autot korikehikkoa+korin pintaosia lukuunottamatta, joten kaikki toiminnallista tekniikkaa sisältävissä keskusteluissa on AIVAN VÄLTTÄMÄTÖNTÄ tehdä selväksi onko kyse "uudemmasta" vai "vanhemmasta" e39:stä. Se rajapyykki kulkee tuossa, koska varsinainen uudempi facelift ei ole enään käytännössä muuta kuin maalatut kylkilistat .
              Eli jos nyt palaamme vielä tähän imusarjakysymykseen, niin se on hyvä esimerkki siitä miten 9/98-vanhemman ohjeilla ei tee kerta kaikkiaan yhtään mitään, tätä uudemman m52TU/m54 moottorin ohjeilla, ja päinvastoin.
              Tämä vielä muistutukseksi niille jotka tämän topikin lukevat vastaavaa vastausta etsiessään v.2011.
              Et taida ihan vielä kaikkea tietää E39:stä?En tiedä minäkään mutta sen tiedän että 8/98 vs. Facelift on tietääkseni kyllä hieman enemmän eroja kuin vain maalatut kylkilistat?Esim, polttoainejärjestelmä on eri, Dme:n ohjaus, Täysin elektroninen kaasuläppäkotelo jne.
              Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

              Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

              BMW Freude Am Fahren

              Comment

              • Matula
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2007
                • 1706

                #22
                Originally posted by creative 22 View Post
                Et taida ihan vielä kaikkea tietää E39:stä?En tiedä minäkään mutta sen tiedän että 8/98 vs. Facelift on tietääkseni kyllä hieman enemmän eroja kuin vain maalatut kylkilistat?Esim, polttoainejärjestelmä on eri, Dme:n ohjaus, Täysin elektroninen kaasuläppäkotelo jne.
                Olisiko sinun kenties tarpeen lukea uudelleen tuo lainaamasi Hemin kirjoitus?

                Comment

                • creative 22
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2005
                  • 560
                  • Alavus

                  #23
                  Originally posted by Matula View Post
                  Olisiko sinun kenties tarpeen lukea uudelleen tuo lainaamasi Hemin kirjoitus?
                  Ja mikähän siinä sitten muuttuu kun verrataan 9/98 m52tu moottorilla olevia autoja ja Faceliftiä jossa m54 moottorit tämän asian suhteen?
                  Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                  Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                  BMW Freude Am Fahren

                  Comment

                  • janne1974
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2006
                    • 405
                    • Kuopio

                    #24
                    Originally posted by okko View Post
                    ota myös molemmat letkut, niin käy joutusammin, kun ei tarvi varoo purkaes ja lähtee kesken hakeen. M52b28 yhdellä vanoksella ei vaadi imusarjan irroitusta TU:sta ei tietoa.

                    Just tänään vaihdoin omaan M52b28TU:hun kaikki letkut ja sen "separaattorin". Eikä tarvitse ottaa imusarjaa irti. Ainoastaan ilmanputsarilta kaasuläppään asti kaikki pois niin silloin mahtuu tekemään tuon. Samalla kannattaa ottaa "imusarjan jatkaja" ja "tyhjäkäynti moottori" irti ja putsata molemmat.

                    -Janne-
                    -Janne-

                    F10 535iX sedan -11
                    ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
                    ex. E39 528i touring -99
                    ex. E36 325ia coupe -93

                    Comment

                    • janne1974
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2006
                      • 405
                      • Kuopio

                      #25
                      Originally posted by creative 22 View Post
                      Ja mikähän siinä sitten muuttuu kun verrataan 9/98 m52tu moottorilla olevia autoja ja Faceliftiä jossa m54 moottorit tämän asian suhteen?
                      Eihän Hemi ole niitä verrannutkaan. Kannattaa lukea teksti ajatuksen kanssa uudelleen.
                      -Janne-

                      F10 535iX sedan -11
                      ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
                      ex. E39 528i touring -99
                      ex. E36 325ia coupe -93

                      Comment

                      • creative 22
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2005
                        • 560
                        • Alavus

                        #26
                        Originally posted by janne1974 View Post
                        Eihän Hemi ole niitä verrannutkaan. Kannattaa lukea teksti ajatuksen kanssa uudelleen.
                        Niin kyllä.Minä vaan tarkoitin sitä että 9/98->Facelift on muutakin eroa kuin ne "maalatut kylkilistat".Myös M54:ssa onnistuu tuo separaattorin purku/huolto imusarjaa irroittamatta mikäli joku tätä suunnittelee.
                        Ex: -90 520i, -97 520i, -00 525ia, -01 520ia, -04 530Da, -01 525i Touring

                        Vikakoodienlukua ja perustason koodausta -96-08 bemareista.Alavus ja lähialueet, privalla tavoittaa.

                        BMW Freude Am Fahren

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎