Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 330d hankitaan liittyviä kysyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • parviainenp
    Bimmer Rookie
    • Nov 2007
    • 57
    • espoo

    #16
    Originally posted by miccou View Post
    No kuitenkin, paikka josta tilasin lämmittimen sanoivat että kyseiseen konemalliin ei saa lohkolämmitintä.
    Enpä tiedä ... alla olevassa topicissa on vaikka minkä näköstä väitettä lohko- ja säteilylämmittimistä... tähän olis tosiaan kiva saada selvyyttä :think


    Toisaalta tuolla http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=92247 olis taas maininta wintterpaketista ja siitä, ettei lisälämmitintä ole saksasta tuoduissa autoissa vakiona. Ainakaan ks. topicissa esitetyn väitteen mukaan... ja mites se huohariputken lämmitys? onkohan nyt sitten kuitenkaan vakiokamaa?

    selittäkää nyt tyhmälle, että onko tää näin:

    lohko, säteilylämmitin, webasto, eberi = esilämmitykseen
    lisälämmitin ja huohotinputken lämmitys = ajonaikainen

    lämmittimiä rupee tulemaan jo joka tuutista niin menee ihan sekasin

    niin ja tuolta jostain löysin jonkun "wintteri"-homman kanssa ... laittaa hakuun vaan "842" niin pitäis löytyy ... ilmeisesti joku ilmastoinnin modaus kylmiä maita varten ... tiedä sitten kuinka tarpeellinen?
    BMW e46 330D Touring -03

    Comment

    • ruikki
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 585

      #17
      näky käyttäjänoppaassa olevan peilejen sähköinen lämmitys merkitty tahdellä. joka tarkoittaa: tehdas lisävarustetta, maakohtaista varustetta tai lisävarustetta!
      muita tähdellä merkittyjä käyttäjän oppaassa:
      ohjauspyörän näppäimet, kallistushälytin, sisätilavalvonta, varoituskolmio, ensiapulaukku, varashälytin, matkatavaraverkko, turvakatkaisin (voi estää takaikkunoiden käytön esim. lasten varalta), lasikattoluukku, urheiluistuimet, sähköiset istuimiensäädöt, ristiselän tuki, istuin- ja peilimuisti, istuinlämmitys, peilin pysäköintiasento, peilien kääntö "parkkiasentoon", automaattisesti himmentyvä sisätaustapeili, sivuturvatyynyt takana, 6-vaihdetta, sekventiaalivaihteisto SMG, automaattivaihteisto jossa steptronic, sadetunnistin, vakionopeuden säätö, ajotietokone, parkkitutka, alamäkihidastin HDC, rengasrikkonäyttö, xenonvalot, pysäköintivalo vasemmalla tai oikealla, etusumuvalot, lukuvalot edessä, automaatti-ilmastointi, hi-fi-kaiutinjärjestelmä, ladattava käsilamppu, itegroitu yleisavaaja (voi ohjata esim. autotallin nosto-ovea tai pihan porttia auton sisätaustapeilin napeista), keskikyynärnoja edessä, muita lokeroita ja verkkoja, lisäsäilytyslokeropaketti, aurinkolasilokero, autopuhelin+ varusteet, tuhkakuppi edessä/takana, suksipussi,jakajaverkko, irr. vetokoukku, taakkatelineet.
      !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #18
        Originally posted by miccou View Post
        Kumman? Sen että en saa lohkolämmitintä vai säteilylämmittimen teho on surkea?

        No kuitenkin, paikka josta tilasin lämmittimen sanoivat että kyseiseen konemalliin ei saa lohkolämmitintä.

        Säteilylämmittimen tehottomuuden olen todennut viime talven pakkasissa. -30 asteen lämpötilassa jouduin lämmittämään moottoria 4-5 tuntia ennenkuin sain (silloinkin) viidennellä starttauksella käyntiin. Muutenkin -15 ja -25 asteen pakkasissa säteilylämmitintä joutuu pitämään monta tuntia päällä jonka jälkeen vieläkin tuntuu että kone lähtee ihan kylmiltään käyntiin. Siis _kuulostaa_ aivan siltä kuin ei olisi lämmitetty ollenkaan. Tiedä sitten onko asennuksessa jotenkin kustu vai mistä johtuu, säteilylämmitin on kiinnitetty öljypohjaan.
        Säteilylämmitin koneessasi lämmittää öljypohjaa, ja siten pääasiassa öljyjä. Kun öljyt ovat lämpimät, ne lähtevät välittömästi kiertämään ja voitelu toimii HETI. Lohkolämppärillä saat kyllä itse lohkon lämpimämmäksi, mutta öljyt makaavat edelleen siellä öljypohjassa kylminä. Kyllä se lohkon lämmittäminen omastakin mielestä paras vaihtoehto olisi, mutta nuo öljynlämmittimetkään ei ole lainkaan huonoja. Se ero niissä kyllä on, että niitä öljyjä on ihan turha grillata siellä 5 tuntia, ei se muuta konetta lämmitä juurikaan.

        Letkulämmittimellä et saa lämpimäksi muuta kuin lämpöanturin, mutta monille se tuntuu olevan tärkein juttu.

        Kun kone on kylmä, dieselissä lyödään ruiskutusennakkoa aivan eri tavalla ja se kuulostaa käyvän todella kamalasti. Mitään pahaa ei kuitenkaan siellä tapahdu, kunhan voitelu pelaa kaikki on ok ja lämpimillä öljyillähän se pelaakin.

        Jos autosi ei lähde -30 lämpötilassa käymään, olisiko syytä korjata se? Lämppäriä siitä on turha syyttää, sen sijaan vaikka hehkujen tarkistus voisi olla asiaa. Kyllä taas haukutaan väärää puuta
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #19
          Niin joo ja niistä lämmitettävistä jutuista, konehuoneessa ei ole mitään "suomi-varustetta" joka löytyisi "suomi-autoista" vakiona. Ei edes lämmitettävää huohotinta.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • ruikki
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 585

            #20
            mulla ainaki on säteilylämmitin toiminu. ite ku asenti nii tuli puhisteltua paikat kunnolla ja laitettua huolella mönjät väliin.
            on kyllä nii nätti asentaa ettei kannate pajalle viiä.
            eikä löytyny muuta lämmitinvaihtoehtoa ku säteilymallinen.
            !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

            Comment

            • hh..rom
              Bimmer Rookie
              • Jun 2007
              • 101

              #21
              330d

              Itellä on 6kk sitten hommattu vm-01 330D ja siinä on peilien ja penkkien lämmittimet (penkin lämmittimet on kaikissa originaaleissa nahkapenkeissä)

              -millään sisälistoilla yms. ei oo mitään väliä sillon ku autoa meinaat valita ku kaikki on helposti vaihdettavissa just sellasiks ku ite haluut myöhemmin.

              -Saksan maalla ainakin tunnetaan tuo winter paket nimellä kun just tutulle serkulle siitä soitin niin samantien ties mistä on kyse.auto menee sinne asennukseen kk päästä ja sillon siihen laitetaan just tuo winter paket(huoharin lämppäri siihen ainakin sisältyy).Serkku lupas vielä tarkistaa mitä kaikkee siihen pakettiin sisältyy niin voin myöhemmin ilmottaa tarkempaa infoo.

              - saksan maalla tuntuu olevan tosi harvassa 3 sarjan bemussa mitään ebereitä tai webastoja (poikkeuksii tietenkin löytyy)

              -Osta parhaalta tuntuva auto ja jätä toi varustelu puoli vähän vähemmälle huomiolle niin saat parhaan ratkasun pitemmällä tähtäimellä.

              Comment

              • parviainenp
                Bimmer Rookie
                • Nov 2007
                • 57
                • espoo

                #22
                Originally posted by hh..rom View Post
                Itellä on 6kk sitten hommattu vm-01 330D ja siinä on peilien ja penkkien lämmittimet (penkin lämmittimet on kaikissa originaaleissa nahkapenkeissä)

                -millään sisälistoilla yms. ei oo mitään väliä sillon ku autoa meinaat valita ku kaikki on helposti vaihdettavissa just sellasiks ku ite haluut myöhemmin.

                -Saksan maalla ainakin tunnetaan tuo winter paket nimellä kun just tutulle serkulle siitä soitin niin samantien ties mistä on kyse.auto menee sinne asennukseen kk päästä ja sillon siihen laitetaan just tuo winter paket(huoharin lämppäri siihen ainakin sisältyy).Serkku lupas vielä tarkistaa mitä kaikkee siihen pakettiin sisältyy niin voin myöhemmin ilmottaa tarkempaa infoo.

                - saksan maalla tuntuu olevan tosi harvassa 3 sarjan bemussa mitään ebereitä tai webastoja (poikkeuksii tietenkin löytyy)

                -Osta parhaalta tuntuva auto ja jätä toi varustelu puoli vähän vähemmälle huomiolle niin saat parhaan ratkasun pitemmällä tähtäimellä.

                Jeps. Kuulostaa ihan fiksulta ... varusteita tosiaan voi kiinnitellä myöhemminkin... ainakin melkein. En nyt muista mitä tohon 330d:hen tulee vakiona, mutta ainakin sais olla ajotietokone, automaatti ilmastointi, ajonvakaus, xenonit, rattinäppäimet, peilinlämmittimet ja tietty m-sport varusteltu olis aika mukava ei kuitenkaan pakollinen kunhan jonkinnäköset sporttiset penkit löytyis vähintään.

                Wintterpaketista tosiaan haluisin tietää sen verran, että jos jälkiasennus ei oo mitenkään älyttömän tyyristä niin voin sen sitten jättää jälkiasennuksen piikkiin. Muuten kai kannattaa hankkia melkein sellanen missä se on jo valmiina.

                Pohdin tossa sitä esilämmitin/ajonaikainenlämmitin hommaan ja:
                Jos siihen täytyy joku sähkövastus-lisälämmitin asentaa niin eikös eberi/webasto ajais tota asiaa ihan hyvin? esilämmittimeks sit vaikka säteilylämmitin tai lohko jos saa?
                BMW e46 330D Touring -03

                Comment

                • Lallevihtinen
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2006
                  • 690
                  • Tampere

                  #23
                  Originally posted by parviainenp View Post
                  Jeps. Kuulostaa ihan fiksulta ... varusteita tosiaan voi kiinnitellä myöhemminkin... ainakin melkein. En nyt muista mitä tohon 330d:hen tulee vakiona, mutta ainakin sais olla ajotietokone, automaatti ilmastointi, ajonvakaus, xenonit, rattinäppäimet, peilinlämmittimet ja tietty m-sport varusteltu olis aika mukava ei kuitenkaan pakollinen kunhan jonkinnäköset sporttiset penkit löytyis vähintään.

                  Wintterpaketista tosiaan haluisin tietää sen verran, että jos jälkiasennus ei oo mitenkään älyttömän tyyristä niin voin sen sitten jättää jälkiasennuksen piikkiin. Muuten kai kannattaa hankkia melkein sellanen missä se on jo valmiina.

                  Pohdin tossa sitä esilämmitin/ajonaikainenlämmitin hommaan ja:
                  Jos siihen täytyy joku sähkövastus-lisälämmitin asentaa niin eikös eberi/webasto ajais tota asiaa ihan hyvin? esilämmittimeks sit vaikka säteilylämmitin tai lohko jos saa?
                  Siinä on jo valmiiksi sähkö vastus joka lämmittää auton käydessä, eli mikään pakollinen ei webasto ole. "Talvi paketti" on loppupeleissä niin pieni että sillä en päätä vaivaisi yhtään osto hetkellä. Muutaman satasen ku sille laskee arvoo niin selviää.
                  sigpic
                  BMW E93 335i & BMW M550Dx
                  EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                  XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                  Comment

                  • teamwerner
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2008
                    • 175
                    • Tampere/Kangasala

                    #24
                    Itse toin juuri 330d:n Saksasta vm 2001. Nahkapenkkeihin löytyy penkinlämmittimet etuistuimille ja lisäksi myös peilinlämmittimet.
                    En tiedä onko kaikissa vakiona.

                    Lohkolämppäri puuttuu, sellainen täytyy asentaa. Missähän hinnoissa liikkuu? Näitä ei taida Keski- Euroopan autoissa olla missään, ainakaan omissani ei ole koskaan ollut.

                    Comment

                    • NokiLeka
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 2341
                      • Eurajoki

                      #25
                      Originally posted by teamwerner View Post
                      Lohkolämppäri puuttuu, sellainen täytyy asentaa. Missähän hinnoissa liikkuu? Näitä ei taida Keski- Euroopan autoissa olla missään, ainakaan omissani ei ole koskaan ollut.
                      Eikä sellaista saa tähän. Säteilylämmittimiä saa, mutta kuuleman mukaan niiden teho on luokiteltavissa siihen että kusisi lohkon kylkeen.. Eli säteilylämmitin tai webasto/eberi.
                      "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                      Comment

                      • Alweissi
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2006
                        • 106
                        • Etelä-Pohjanmaa

                        #26
                        Originally posted by teamwerner View Post
                        Lohkolämppäri puuttuu, sellainen täytyy asentaa. Missähän hinnoissa liikkuu? Näitä ei taida Keski- Euroopan autoissa olla missään, ainakaan omissani ei ole koskaan ollut.
                        Originally posted by Alweissi View Post
                        vastus 183,80
                        kytkentäsarja 60
                        defa kytkentäsarja (haarotus) 72
                        ja työtä tuli reilu 100 euroa
                        Itsekkin tuon voisi varmasti laittaa ja säästää satasia. Eikä se nyt niin tehoton ole, toki sitä pitäis pitää vähän kauemmin kuin perinteistä vastusta. Hukka % tuossa on valtaisa...
                        F10 525D M-sport sedan -10, e46 330d sedan -00
                        "think wise, think geek, be a engineer"

                        Comment

                        • maXmauku
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2006
                          • 847
                          • hki

                          #27
                          laitetaampa tähän kun ei viitti uutta(kymmenettä samanlaista) threadia avata =)

                          Eli 330DXA Touring vm.02-04 mahdollinen seuraava auto.

                          Ja mielellään M-sporttina. Budjetti on ollut max 25K€, mutta vaikuttaa että sillä rahalla ei mieleistä kovin helposti tahdo löytyä. Tuon M-sportin kun pudottaa pois niin alkaa löytymään. Mut mä haluu'un

                          noniin. suomesta ei noita kovin paljoa löydy. Vaihto+:ssa tuusulassa on yksi ylihintainen italian tuonti, jonka voisi ajaa paaluun samantien.

                          Autofestissä oli tosi siisti peli, mutta m-sporttisuus puuttui. ja oli manuaali, joka ei nyt niin tiukkaa ole. Mutta ajattelin että kun haluan sen M-sportin ja jos en nyt sitä osta niin myöhemmin kaduttaa.

                          Saksanmaalle:

                          Sieltä löytyi himpun budjetin ylittävä, todellinen helmi omaan makuun. Jos tuo olisi tuota mitä ilmoitus ja kuvat antavat ymmärtää niin tuohon voisi rakastua.

                          Teropa, Juhis ja ketä muita saksaauto experttejä täällä nyt onkaan(ja kaikki muutkin), niin kommentteja tuosta em. berliinin pelistä. Ja onko ylihintainen teidän mielestä.

                          Onko muuten miten paljon tinkivaraa noissa hinnoissa yleensä? Suomessa kun saat sen 1000-1500€ heti kun ei ole vaihdokkia.

                          Edit:
                          Näyttääkin ylittävän budjetin jo aika rankasti.
                          Auto 17880€
                          autovero 7074€ + 1556€ = 8630€
                          => 26510€ ja tuohon kun lisää muut kustannukset ja vielä talvivarustelun niin =(


                          Onko minulla nyt liika kovat kriteerit budjettiin nähden?
                          Last edited by maXmauku; 18-09-2008, 09:47.
                          sigpic
                          Flickr
                          MatiasJurvanenPhotography Facebook page

                          Kesä >E30 Cab 320i -89
                          Talvi >Jeep Cherokee -03
                          ex:E36 Taxi 328i -97, E46 325Ci M-SportII -02, E30 318i Touring -89, E30 316i 2D -89

                          Comment

                          • Vana
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2006
                            • 49
                            • Vantaa

                            #28
                            Originally posted by maXmauku View Post
                            laitetaampa tähän kun ei viitti uutta(kymmenettä samanlaista) threadia avata =)

                            Eli 330DXA Touring vm.02-04 mahdollinen seuraava auto.
                            Oletko katsellut sillä vanhemmalla koneella, 135 kilowattisella?
                            Hyppäys 135 kW -> 150 kW tuntuu tuovan heti jopa tuhansia euroja hintaa lisää.

                            135 kW versioitakin saa faceliftinä.

                            Comment

                            • Zeta
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7510
                              • Kotona

                              #29
                              Lainataan vähän tätä ketjua.

                              Eli kumpi olisi järkevämpi ostoskohde 330d -00/01 vai 320d -02? Hinnat, kilsat yms suurinpiirtein samat molemmissa vaihtoehdoissa.

                              Toki 330d on tehoja toisella tapaa kuin 320d mutta onko autoissa muuten suuria eroja tekniikassa/varusteissa? Mulla ei ole kokemusta BMW-dieseleistä mutta näillä nykyisillä polttoainehinnoilla sekin voisi olla jopa järkevä vaihtoehto...
                              -
                              Käyttöautona: F20
                              Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
                              Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                              -

                              Comment

                              • O.K.
                                Moderator
                                • Nov 2003
                                • 4853
                                • Espoo

                                #30
                                Originally posted by Vana View Post
                                Oletko katsellut sillä vanhemmalla koneella, 135 kilowattisella?
                                Hyppäys 135 kW -> 150 kW tuntuu tuovan heti jopa tuhansia euroja hintaa lisää.

                                135 kW versioitakin saa faceliftinä.
                                2-litraisessa vaihtuu kone faceliftin yhteydessä 100kW-> 110kW. Samalla tulee moderni yhteispaineruiskutus (common rail).

                                Onko 3-litraisessa tuo tekniikan muutos vasta 2004 tienoilla ja sitä ennen jakajapumppu? Vai mistä ero tulee? Itselläni yksi vaihtoehto voisi olla alkupään facelift 330d (2001-2002), mutta tuosta koneesta olisi kiva löytää lisätietoa.

                                Edit: olihan tuossa vm 1999 painetussa esitteessä mainittu 330d:n olevan common rail.
                                Last edited by O.K.; 11-10-2008, 23:28.
                                Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                                Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                                E34 525i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎