tarina alkoi kun moottori kadotti öljyä--->lisättiin, sit kokeiltiin tuleeko sinistä savua putkesta---> moottori lähti ryntäämään ja ei lopettanut vaikka avaimet otettiin pois--->*POKS* sit hyyty... auto ollut huollossa ja epäillään moottorin olevan tiensä päässä... mitä nyt? kumpaan viedä, BEMU oy vai Hupi-auto? auto on -03 aj.146000km onko pk-seudulla muita korjaamoja (kuin Laakkonen ja edellä mainitut) ? mistä sais moottorin sopuhintaan?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
320d E46 iso pamaus!
Collapse
X
-
Originally posted by hartge78 View Posttarina alkoi kun moottori kadotti öljyä--->lisättiin, sit kokeiltiin tuleeko sinistä savua putkesta---> moottori lähti ryntäämään ja ei lopettanut vaikka avaimet otettiin pois--->*POKS* sit hyyty... auto ollut huollossa ja epäillään moottorin olevan tiensä päässä... mitä nyt? kumpaan viedä, BEMU oy vai Hupi-auto? auto on -03 aj.146000km onko pk-seudulla muita korjaamoja (kuin Laakkonen ja edellä mainitut) ? mistä sais moottorin sopuhintaan?Maailma on erilainen nelikko kuskin silmin.
On todennäköistä, että epätodennäköinen toteutuu.
-
-
Mahtoiko öljy päästä palotilaan hajonneen turbon kautta....?
"öljykäynnissä" tekemiset on vähissä,kytkimen/vaihteen avulla ainoa mahdollisuus sammuttaa,mutta sekään ei aina onnistu....Tallin täytteet:
E70 3.0d -09
E34 540ia -94
E39 520d -00
E39 528i M-sport -00
E60 520i -04
E30 -86
E61 520da -09
Comment
-
-
Originally posted by jani1632 View PostMahtoiko öljy päästä palotilaan hajonneen turbon kautta....?
"öljykäynnissä" tekemiset on vähissä,kytkimen/vaihteen avulla ainoa mahdollisuus sammuttaa,mutta sekään ei aina onnistu....E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Meillä myös kävi muutama vuosi sitten noin, mutta autona oli Ford p100 1,8 td koneella. Tuo 1,8 td moottorihan on surullisen kuuluisa huonosta kestävyydestään, eikä noita autoja tuolla moottorilla ole enää edes missään myytävänä, vaan ne kaikki ovat ilmeisesti possahtaneet. Tilanne oli se, että yhtäkkiä ajossa kierrokset ryntäsivät tappiin, ja takana oli aivan musta savupilvi. Hetken huudettuaan kuului koneesta epämiellyttävä pamaus ja sen jälkeen kilinä, minkä jälkeen kone sammui. Jakohihnahan siellä oli poikki napsahtanut. Moottori teki vastaavaa ryntäilyä pari kertaa aiemminkin, mutta huomattavasti lyhyemmän aikaa, ja sen sen pystyi vielä pitämään jarruilla kurissa. Tällä viimeisellä kertaa jarruilla pysäyttäminen ei onnistunut. Perimmäistä syytä, minkä takia öljyä joutui palotilaan ei tutkittu, mutta jonnekin sitä keräänty, mistä se aika ajoin joutui palotilaan. Tuota voorttia ei enää korjattu, sillä siihen oli muttenkin mennyt liikaa rahaa.f22 220i
Comment
-
-
Originally posted by jani1632 View PostMahtoiko öljy päästä palotilaan hajonneen turbon kautta....?
"öljykäynnissä" tekemiset on vähissä,kytkimen/vaihteen avulla ainoa mahdollisuus sammuttaa,mutta sekään ei aina onnistu....
Oikeastaan ainoa mahdollisuus sammuttaa on tukahduttaa. Ilman putsari tukkoon. Mikään ei pala ilman happea.
Comment
-
-
Originally posted by Cojootti View PostOikeastaan ainoa mahdollisuus sammuttaa on tukahduttaa. Ilman putsari tukkoon. Mikään ei pala ilman happea....
Comment
-
-
Commorailissa syöttö on nolla, jos virrat katkaistaan (suuttimille ei ohjausta). Tukkeutuneen huohottimen tapauksessa paine purkautuu esim. mittatikun juuresta tai venttiilikopan tiivisteen välistä. Ei kai se palotilaan pääse mitenkään tällä huohotinkonstruktiolla. :thinkE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by hartge78 View Posthetken jo näytti hyvältä, mut onkin pelkkä lohko.... oli liian hyvää ollakseen tottaMaailma on erilainen nelikko kuskin silmin.
On todennäköistä, että epätodennäköinen toteutuu.
Comment
-
Comment