Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Dieselin Turbo, mistä halvimmalla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 320riisseli A
    Newbiemmer
    • Dec 2007
    • 15

    E46 Dieselin Turbo, mistä halvimmalla

    Terve

    320 DA E46 -02 110kw

    Elikkäs ongelma on että uskoakseni turbo sökö, koska vedot loppu ja öljyt tuli vaihdettua pakoputken kautta..
    Ja kysymys kuuluukin että mistäs olette suomesta halvimmalla löytäneet uuden puhaltimen ja milllä toimituajalla?
    Mikä alkuperäisen puhaltimen tarkka tyyppi/ mahdolliset alkuperäistä vastaavat vaihtoehto turbot olisivat?

    -TJ
  • maneesi
    Bimmer Rookie
    • May 2006
    • 185
    • E-P

    #2
    juuri sama ongelma oli kesällä eli
    malli on garrett gt1749vnt
    itse tilasin olli jaloselta -04vm 320d puolen vuoden takuulla olevan turbon 660e
    uusi olisi kustantanut 1200e

    Comment

    • Kurre
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2003
      • 384
      • Veteli

      #3
      http://www.gikturbo.se
      Ebay.de:stä


      siinä nyt muutama mitä mieleen tuli, muitakin varmasti löytyy.
      Itselläkin on luultavasti turbon vaihto edessä tässä keväällä jos ei porsi sitä ennen..
      sigpic
      Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
      ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89

      Comment

      • 320riisseli A
        Newbiemmer
        • Dec 2007
        • 15

        #4
        Terve

        Kiitos tyypistä ja hintaluokasta!

        Purin panssarit ym. ja ihmettelin tossa pari tuntia että aika ahtaalta näyttää paikat. Kuinka vaihto kannattais tehdä? Päältäpäin ainakin näyttäs että joutuu purkaan lähes kaikki irti jos mielii saada ilmanpuhdistajan kotelon pois edestä.. Eli pannaanko ottaen edestäpäin, päältä vai meneekö alla makaamiseksi? Joku kikka kolmonen ois nyt paikallaan..

        -TJ

        Comment

        • 320riisseli A
          Newbiemmer
          • Dec 2007
          • 15

          #5
          Terve

          Kiitos tyypistä ja hintaluokasta!

          Purin panssarit ym. ja ihmettelin tossa pari tuntia että aika ahtaalta näyttää paikat. Kuinka vaihto kannattais tehdä? Päältäpäin ainakin näyttäs että joutuu purkaan lähes kaikki irti jos mielii saada ilmanpuhdistajan kotelon pois edestä.. Eli pannaanko ottaen edestäpäin, päältä vai meneekö alla makaamiseksi? Joku kikka kolmonen ois nyt paikallaan..

          -TJ

          Comment

          • maneesi
            Bimmer Rookie
            • May 2006
            • 185
            • E-P

            #6
            tila on todellakin vähissä
            alakautta itse ainakin vaihdoin.yläkautta olisi joutunut purkamaan puoli moottoria.
            itsekin noviisina vähän jännitti ryhtyä moiseen,mutta kyllä sen saa itsekin vaihdettua
            alakautta vaihtaessa öljymonttu oli poikaa

            Comment

            • MYM5
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2005
              • 1141
              • Joensuu

              #7
              Itselläkin on luultavasti turbon vaihto edessä tässä keväällä jos ei porsi sitä ennen..[/QUOTE]

              Mitenkä tuo turbon vaihdon ajankohta ilmenee? Vihellyksellä? Itse olen ostamassa melko reilusti ajettua 320d -98, joten voinko koeajolla/kuuntelemalla saada selville turbon kunnon? Millaisilla kilsoilla on porukoilta turbot näistä hajonnu? Aika vieraita vehkeitä nää turbodieselit mulle..
              Ajamisen iloa vuoden jokaisena päivänä.

              Comment

              • 320riisseli A
                Newbiemmer
                • Dec 2007
                • 15

                #8
                Terve

                Mulla ainakin öljynsyöntinä ja vakkarilla ajetattaessa kierrokset seilasi ja viimmeiset 30 tkm oljyä alko meneen 0,5 l /10000... n. 50 tkm kesti turbo sen jälkeen kun huomasin pitkittäisvälyksen. Turbon vaihto, coolerin pesu, huohottimen suodattimen vaihto ja surullisen kuuluisat ylimääräiset tavarat imusarjasta pois. Huomioitavaa olisi mielestäni myös 320 d omistajien syylärin/coolerin putsaus... näyttävät keräävän uskomattoman paljon tavaraa syylärin/ilmastoinnin/coolerin väliin.
                Ajettu 200tkm ja kaikki matka-ajoa

                Comment

                • Sampza
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2006
                  • 1398
                  • Rovaniemi

                  #9
                  Onko tää nyt joku tyyppivika tämä turbojen kestämättömyys näissä 320dieseleissä?? Omasta pelistä on turbo vaihdettu tehtaan takuuseen 90tkm kohdalla. Eli edellisen omistajan aikana.. Nyt on taulussa 244tkm ja hyvin pelaa, mutta kuinka kauan?:think. ja commonrail 110kw-koneella...

                  Käyttäjissä vika? vai autoissa? Jälkikäytättekö pitkien/rasittavien ajojen jälkeen?

                  itsellä aina tapana jälkikäyttää ainakin 20-30 sec joka kerta jos matkaa ajettu vähänkään.. ,joskus oppinut tuon käyttämisen kun velipojalla oli vanha Land Cruiser HJ61 turbo ,,siinä jokapuolella luki jälkikäynnin tärkeydestä jne..
                  .
                  320d touring M-sport -09
                  320d -02
                  1250 Bandit S

                  Comment

                  • Kurre
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2003
                    • 384
                    • Veteli

                    #10
                    Originally posted by MYM5 View Post
                    Mitenkä tuo turbon vaihdon ajankohta ilmenee? Vihellyksellä? Itse olen ostamassa melko reilusti ajettua 320d -98, joten voinko koeajolla/kuuntelemalla saada selville turbon kunnon? Millaisilla kilsoilla on porukoilta turbot näistä hajonnu? Aika vieraita vehkeitä nää turbodieselit mulle..
                    No itsellänihän ei turbo vielä vihellä sen kummemmin tai syö öljyä, joten onneksi vielä ei olla niin huonossa tilanteessa (kopkop ).
                    Mutta kun olen välillä purkaillut konetilassa kaikkea, niin on tullut otettua turbon imuputki samalla irti ja samalla on voinut ihmetellä turbon välyksiä, jotka rupeavat olemaan melko reilut, (voisihan ne ihan heittokellollakin katsoa, mutta ei ole nyt jaksanut ruveta värkkäämään sen kanssa..)
                    Mutta tosiaan, jos sisälle asti kuuluu turbon vihellys niin voisi olettaa, että ahdin rupeaa olemaan elämänsä ehtoopuolella...

                    Omalla kotterolla ajettu nyt n. 275tkm, eikä tietoa onko aikaisemmat omistajat joutuneet turboa vaihtamaan.
                    sigpic
                    Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
                    ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89

                    Comment

                    • jani1632
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 2243
                      • Etelä-pohjanmaa

                      #11
                      Taitaapa tällä foorumilla olevalla herralla olla yli 400tkm ajettu 320d -98 ja perimätiedon mukaan alkuperäinen ahdin...
                      Kommentoikoot itse mikäli tähän eksyy....
                      Tallin täytteet:
                      E70 3.0d -09
                      E34 540ia -94
                      E39 520d -00
                      E39 528i M-sport -00
                      E60 520i -04
                      E30 -86
                      E61 520da -09

                      Comment

                      • jani1632
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 2243
                        • Etelä-pohjanmaa

                        #12
                        Originally posted by Sampza View Post
                        Onko tää nyt joku tyyppivika tämä turbojen kestämättömyys näissä 320dieseleissä?? Omasta pelistä on turbo vaihdettu tehtaan takuuseen 90tkm kohdalla. Eli edellisen omistajan aikana.. Nyt on taulussa 244tkm ja hyvin pelaa, mutta kuinka kauan?:think. ja commonrail 110kw-koneella...

                        Käyttäjissä vika? vai autoissa? Jälkikäytättekö pitkien/rasittavien ajojen jälkeen?

                        itsellä aina tapana jälkikäyttää ainakin 20-30 sec joka kerta jos matkaa ajettu vähänkään.. ,joskus oppinut tuon käyttämisen kun velipojalla oli vanha Land Cruiser HJ61 turbo ,,siinä jokapuolella luki jälkikäynnin tärkeydestä jne..
                        .
                        Enemmänkin taitaa olla noiden 110kw koneiden ongelma kuin 100kw koneiden....
                        Tallin täytteet:
                        E70 3.0d -09
                        E34 540ia -94
                        E39 520d -00
                        E39 528i M-sport -00
                        E60 520i -04
                        E30 -86
                        E61 520da -09

                        Comment

                        • maneesi
                          Bimmer Rookie
                          • May 2006
                          • 185
                          • E-P

                          #13
                          juurikin 110kw version ongelma.
                          itsellä suomiauto. noin 160tkm kajahti tuo ahdin ja alustan öljyäminen putkiston kautta.

                          Comment

                          • M57D
                            Bimmer Rookie
                            • May 2006
                            • 46

                            #14
                            Originally posted by maneesi View Post
                            juuri sama ongelma oli kesällä eli
                            malli on garrett gt1749vnt
                            itse tilasin olli jaloselta -04vm 320d puolen vuoden takuulla olevan turbon 660e
                            uusi olisi kustantanut 1200e
                            Melkein samaan hintaan olisi saanut uuden esim:
                            www.turbolader.net tulee sitten ovelle kannettuna 2-3pv:ssä ja halvalla.

                            OJ:llä on tapana panna asiakkaitaan pers.. ei kun alta lipan.

                            Comment

                            • maneesi
                              Bimmer Rookie
                              • May 2006
                              • 185
                              • E-P

                              #15
                              joo tiedostin kyllä tämän asian.
                              itsellä silloin ei vaan ollut sitä 2-3päivää aikaa,oli saatava heti,koska reissu tulossa...

                              paskan myivät,mutta vielä toimii

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎