Taitaapa tällä foorumilla olevalla herralla olla yli 400tkm ajettu 320d -98 ja perimätiedon mukaan alkuperäinen ahdin...
Kommentoikoot itse mikäli tähän eksyy....
Näissä vanhemmissa 136-heppaisissa on Ranskassa valmistettu Garret joka kestää oikeilla öljyillä lähes isältä pojalle, kun taas noissa uudemmissa commonrail myllyissä on samanlainen mutta Italovalmiste, joka harvoin näkee edes 200tkm:n rajapyykkiä. Nämä ItaloGarretit korkkaa jo nopeimmillaan
50-60tkm:n ajosuoritteella.
Nyt uus urpo 1300e tiiviteineen ja cooleri/imusarja pesty ja poistettu turhat läpät..
Kuinka olette turbon vaidon yhteydessä putsanneet öljyt pois sylintereistä? Saako ne kampiakselista käsin pyörittämällä tarpeeks tyhjäksi vai oisko suositeltavaa koittaa imeä hehkujen tai suihkujen kautta letkulla? Hehkut käsittääkseni vain ovat herkkiä katkeamaan?
Vanhoissa koneissahan jos esim. kannentiivistekin holvaa tarpeeks tavaraa männän päälle se menee jumiin kun ei pääse pois sylinteristä mutta kuinka se näissä nykykoneissa kun startit on eritehokkaita niin särkeekö se jotain koneesta jos öljyä on sylinteri täynnä tmv. muuta vaaraa olemassa?
Mulla tuo 320d turbo ujeltaa matalilla kierroksilla melko kuuluvasti ja vedot alkaa vasta 2200rpm jälkeen. Nyt tuolla on ajettu 144tkm ja turbo on alkuperäinen. Mikäkähän tuohon olisi sopiva korvausahdin jos viritysmielessä päivittäisi tuon isompaan? Sopiikohan 330d ahtimet suoraan ilman isompia muutoksia?
Tesla Model 3 Performance
EX: BMW F36 420d Gran Coupé x-drive M-Sport
EX: VW Touran 2.0 TDI
EX: VW R6 Polo GTI
EX: Audi 4F A6 Avant 3.0Tdi Quattro
EX: BMW E91 325dA M-sport
EX: BMW E46 320d touring M-sport
EX: VW Golf IV Variant 1.9 Tdi PD
EX: Seat Leon 1.9 Tdi PD
EX: Peugeot 605 3.0 v6 sr
EX: Ford Sierra 4D 2.0i DOCH
kuinka se näissä nykykoneissa kun startit on eritehokkaita niin särkeekö se jotain koneesta jos öljyä on sylinteri täynnä tmv. muuta vaaraa olemassa?
Jos pytyssä on öljyä, voi kannentiiviste tai kiertokanki ottaa itseensä, mutta todennäköisesti öljy on jo valunut alakertaan remonttisi aikana. Varmuudeksi on hyvä pyörittää konetta ainakin kierros läpi kampuran päästä (vaatii vaan M57:ssa vähän hankalan työkalun käyttöä kun ei ole pulttia mistä pyörittää).
Tos mun e34 525tds turbo ujeltaa ja tuntuu päästävän öljyä läpi jonku verran.. Ahdot näyttää olevan kumminki 0.9 eli se mitäs pitäiski?
Kysymys kuuluukin, että mitä turboa tohon suosittelette ja mistä se kannattaa hankkia? Ja että odotanko että turbo korkkaa vai kannattaisko alkaa tilaamaan nyt jo uutta?
Nyt BMW 330e g21 M-Sport Ennen
BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i
No nyt käyty vanha 320d pihaan ja ainakin kotimatkan pelas loistavasti. Mittarissa 360tkm ja ei turboa ole vielä vaihdettu huoltohistorian mukaan. Paljon paremmin tää menee, kun mun vanha passatti. Ainoastaan hihnan/rullan vikinä tyhjäkäynnillä vaivaa ja takapyörän laakeri jurisee jossakin vauhdissa. Jotenkin myös koko auto jurisee, jos koitat ajaa 80-90 välillä vitos vaihteella..nelos vaihteella ongelma tietysti häviää.
Mulla tuo 320d turbo ujeltaa matalilla kierroksilla melko kuuluvasti ja vedot alkaa vasta 2200rpm jälkeen. Nyt tuolla on ajettu 144tkm ja turbo on alkuperäinen. Mikäkähän tuohon olisi sopiva korvausahdin jos viritysmielessä päivittäisi tuon isompaan? Sopiikohan 330d ahtimet suoraan ilman isompia muutoksia?
Tesla Model 3 Performance
EX: BMW F36 420d Gran Coupé x-drive M-Sport
EX: VW Touran 2.0 TDI
EX: VW R6 Polo GTI
EX: Audi 4F A6 Avant 3.0Tdi Quattro
EX: BMW E91 325dA M-sport
EX: BMW E46 320d touring M-sport
EX: VW Golf IV Variant 1.9 Tdi PD
EX: Seat Leon 1.9 Tdi PD
EX: Peugeot 605 3.0 v6 sr
EX: Ford Sierra 4D 2.0i DOCH
Vanha topic mutta kysytäänpä tässä kun en parempaakaan löytänyt.
Mistäs nykyään kannattaa turbo ostaa, 110kw 320D. Tehdasuusi Garret vai kannattaako muita vaihtoehtoja harkita? Kestääkö/toimiiko korjatut, ebayn halppikset saa varmaan ainakin unohtaa.
Vanha topic mutta kysytäänpä tässä kun en parempaakaan löytänyt.
Mistäs nykyään kannattaa turbo ostaa, 110kw 320D. Tehdasuusi Garret vai kannattaako muita vaihtoehtoja harkita? Kestääkö/toimiiko korjatut, ebayn halppikset saa varmaan ainakin unohtaa.
Ite tilasin pari vuotta sitten täältä orggisturbon http://www.turbolader.net, ebayn kautta muistaakseni. Palvelu pelas hyvin ja mailiinkin vastattiin sähäkästi ja englanniksi. Näitä 110kw mallin turbojahan ei sais valmistajan mukaan korjata, tosin jotku korjaa. Joten ei kannattane säästää satkua paria sillä riskillä että tulee ongelmia. Muistaakseni maksoin 800e ja tismalleen sama turbo ois ollu turbohuollossa 1400e ja Wetteriltä sitten 1800e
Comment