Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330i virittely?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • P10neer1
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 114

    E46 330i virittely?

    Juu eli mistä olisi hyvä (mistä te olette) aloittaa kyseisen mallin moottorin virittelyn. Voisihan siihen jonkun laadukkaan putkiston laittaa mutta onko siitä muuta hyötyä kuin ääni, mielestäni ei ole kovin järkevää laitaa tuhansia euroja pelkään ääneen, mutta jos sen putkiston laittaa mitä muuta sen kanssa? Mitä maksaa noin mikäkin osa ja mikä onnistuu kotiautotallissa? Niin ja tekeekö Tampereella joku paikka esim putkiston asennuksia tai muuta virittelyyn liittyvää?
  • Martti.Kaij
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 356
    • Oulu

    #2
    Originally posted by P10neer1 View Post
    Juu eli mistä olisi hyvä (mistä te olette) aloittaa kyseisen mallin moottorin virittelyn. Voisihan siihen jonkun laadukkaan putkiston laittaa mutta onko siitä muuta hyötyä kuin ääni, mielestäni ei ole kovin järkevää laitaa tuhansia euroja pelkään ääneen, mutta jos sen putkiston laittaa mitä muuta sen kanssa? Mitä maksaa noin mikäkin osa ja mikä onnistuu kotiautotallissa? Niin ja tekeekö Tampereella joku paikka esim putkiston asennuksia tai muuta virittelyyn liittyvää?

    No jos tehoja oikeesti haet ni laita remmiahdin, hamanilta ja mk motorsportsilta saa iha oikeita remmiahdin kittejä tuoho autoo! Mut toisaalta voit vaihtaa uuden imusarjan ja muokata putkistoa, muokata softaa. Mut toi mite haluut virittää riippuu iha siitä mihi sulla riittää rahat. Vaparina viritys ei oo koskaa halpaa siihe nähe mitä saat tehoja lisää ja mitä tulee sit ajettavuutee on ihan eri tarina.
    E46 328i

    REDLINE OILS
    UUC Motorwerks

    Comment

    • P10neer1
      Bimmer Rookie
      • Feb 2007
      • 114

      #3
      Originally posted by Martti.Kaij View Post
      No jos tehoja oikeesti haet ni laita remmiahdin, hamanilta ja mk motorsportsilta saa iha oikeita remmiahdin kittejä tuoho autoo! Mut toisaalta voit vaihtaa uuden imusarjan ja muokata putkistoa, muokata softaa. Mut toi mite haluut virittää riippuu iha siitä mihi sulla riittää rahat. Vaparina viritys ei oo koskaa halpaa siihe nähe mitä saat tehoja lisää ja mitä tulee sit ajettavuutee on ihan eri tarina.
      Olen täällä foorumin lueskellut tuosta remmiahtimesta, mutta eikös sen saaminen tieliikennekäyttöön päästöjen takia ole hankalaa. Mitenkäs tuo imusarja ja putkisto minkä verran tehoa käytännössä saadaan enemmän ja mitä maksaa. Voimaa.com tarjoaa 500€ 10kw ja 20nm tehon lisäystä onko tuosta varsinaista hyötyä vai sijoittaako rahat muuhun järkevämpään.

      Comment

      • Tonton
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 9101
        • Raisio

        #4
        Originally posted by P10neer1 View Post
        sijoittaako rahat muuhun järkevämpään.
        sigpic
        M-B Vito -22
        Transit Custom -18
        Yamaha vx ho cruiser -22
        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
        [email protected]

        Comment

        • bandit
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2002
          • 489
          • oulu

          #5
          eikö siihen saa tarvittavat dokumentit siltä ahtimen valmistajalta joita voi käyttää sitten hyväksi autoa katsastaessa! jos se kitti nimen omaan on siihen autoon tarkoitettu! ei muuta ku kyselyä kehiin vaan!
          NHF- Nerd Home Function

          Comment

          • tomippa
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 656
            • pk-seutu

            #6
            Originally posted by bandit View Post
            eikö siihen saa tarvittavat dokumentit siltä ahtimen valmistajalta joita voi käyttää sitten hyväksi autoa katsastaessa! jos se kitti nimen omaan on siihen autoon tarkoitettu! ei muuta ku kyselyä kehiin vaan!
            Eipä ihan niin helposti saa, eikä läheskään kaikki dokumentit kelpaa. Monia koukeroita silti pitää tehdä, vaikka olisi hyväksytty paketti.

            Comment

            • Martti.Kaij
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 356
              • Oulu

              #7
              Originally posted by P10neer1 View Post
              Olen täällä foorumin lueskellut tuosta remmiahtimesta, mutta eikös sen saaminen tieliikennekäyttöön päästöjen takia ole hankalaa. Mitenkäs tuo imusarja ja putkisto minkä verran tehoa käytännössä saadaan enemmän ja mitä maksaa. Voimaa.com tarjoaa 500€ 10kw ja 20nm tehon lisäystä onko tuosta varsinaista hyötyä vai sijoittaako rahat muuhun järkevämpään.
              No jos imusarja maksaa n: 300- 800€ ja putkisto alusta loppuun : 1000€ riippuen valmistajasta. Tehoja saat 30 - 50 hp. Mut ootko ajatellu et mite noi vaikuttaa kulutuksee? vai onko yhentekevää. Mut ite laittasin tuolta -->



              Jonku paketin. Tuol o vähä laidasta laitaa eri hintasia settejä tohon sunki autoon. Ja tuolta näät paljonko tulee suurinpiirtein tehoja Ja on varmasti laatukamaa.
              E46 328i

              REDLINE OILS
              UUC Motorwerks

              Comment

              • Juhaska
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2007
                • 3983
                • Suomi

                #8
                Jos putkiston vaihdolla tehoa hakee niin putkisto menee kyllä vaihtoon pakosarjasta asti.
                Topicin aloittaja ei maininnut tarkemmin mikä e46 330i hänellä on mutta tuossa nyt esimerkkinnä supersprint sedaniin ja touringiin:



                Hintoja ei tuossa valmistajan sivulla tietenkään ole mutta edustajia löytyy Suomesta muutama, mutta sen verran, kuitenkin voin veikata että pelkästään tuo pakosarja maksaa varmasti sen 1000€ jo pelkästään...

                Mutta jos raha ei ole este niin ei muutako putkisto tilaukseen.
                ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                Comment

                • P10neer1
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2007
                  • 114

                  #9
                  Originally posted by Martti.Kaij View Post
                  No jos imusarja maksaa n: 300- 800€ ja putkisto alusta loppuun : 1000€ riippuen valmistajasta. Tehoja saat 30 - 50 hp. Mut ootko ajatellu et mite noi vaikuttaa kulutuksee? vai onko yhentekevää. Mut ite laittasin tuolta -->



                  Jonku paketin. Tuol o vähä laidasta laitaa eri hintasia settejä tohon sunki autoon. Ja tuolta näät paljonko tulee suurinpiirtein tehoja Ja on varmasti laatukamaa.
                  Onko noita imusarjoja netissä nähtävillä ja mikä niitä valmistaa. Kulutusta en ole ajatellut, osaako joku sanoa suuntaa antavaa paljonko se kasvaa imusarjan ja putkiston+pakosarjan kanssa.

                  Ymmärsinkö oikein ettei kannata ruveta sitä remmiahdinta laittamaan kun sen lailliseksi saaminen on hankalaa.

                  Niin ja auto on sedan vm.01
                  Last edited by P10neer1; 05-01-2008, 21:52.

                  Comment

                  • datzka
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2005
                    • 778
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Jos ei ahtamaan ruveta, niin kaippa noihin jotain viripaketteja löytyy saksanmaalta missä tulis nokat yms. hilppeet.

                    Eli nokat, imusarja, putkisto, ecun ohjelmointi noilla jo luulis jotain tapahtuvan. Menee kyllä rahaakin ei sen puoleen.
                    ///M3 97-

                    Comment

                    • P10neer1
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2007
                      • 114

                      #11
                      Originally posted by datzka View Post
                      Jos ei ahtamaan ruveta, niin kaippa noihin jotain viripaketteja löytyy saksanmaalta missä tulis nokat yms. hilppeet.

                      Eli nokat, imusarja, putkisto, ecun ohjelmointi noilla jo luulis jotain tapahtuvan. Menee kyllä rahaakin ei sen puoleen.
                      Tiedätkö joitan sivuja mistä noita paketteja voisi katsella.

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #12
                        Mitäs imusarjoja ihmiset on vaihtamassa tuon muuttuvapituuksisen M54 vehjeksen tilalle? DME on sitten sen jälkeen sen verran sekaisin että saattaa tehot laskea jopa yli sen kuuluisan 10%

                        Nokat vaihtoon ja sen jälkeen säädöt kohdalleen. Putkiston voi vaihtaa mutta hyödyt on enemmän korvien välissä, eikä vaadi chippausta. Pitkälle vietyjä koneita, ei sieltä ilmaisia hevosia enää saa oikein millekään alueelle, vanhoissa sentään sai lastuilla jotain kikkailtua.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • goldenm
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2005
                          • 544

                          #13
                          Mitäs imusarjoja ihmiset on vaihtamassa tuon muuttuvapituuksisen M54 vehjeksen tilalle? DME on sitten sen jälkeen sen verran sekaisin että saattaa tehot laskea jopa yli sen kuuluisan 10%

                          Nokat vaihtoon ja sen jälkeen säädöt kohdalleen. Putkiston voi vaihtaa mutta hyödyt on enemmän korvien välissä, eikä vaadi chippausta. Pitkälle vietyjä koneita, ei sieltä ilmaisia hevosia enää saa oikein millekään alueelle, vanhoissa sentään sai lastuilla jotain kikkailtua.
                          Tässähän se oli kiteytettynä. Noista putkistoista ja lastuista hyötyy vain kauppias. Ja apinaa koijataan
                          Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

                          Comment

                          • Martti.Kaij
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 356
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by P10neer1 View Post
                            Tiedätkö joitan sivuja mistä noita paketteja voisi katsella.
                            Kelleners -sport
                            Mk motorsports
                            Hartge
                            Ac schnitzer
                            Hamann

                            Tommosia sanoja ku kirjottelet googlee ni löytyy. Sielt käy valitsee oman.

                            Itse suosittelen Kellenerssin, mk motorsports ja Hamanin viri paketteja. Ja tiedoksi et kellenerssin viripaketeilla haetaan myös tehojen lisäksi parempaa ajettavuutta
                            E46 328i

                            REDLINE OILS
                            UUC Motorwerks

                            Comment

                            • bemu2000
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 17799
                              • Jämsä

                              #15
                              Originally posted by Martti.Kaij View Post
                              No jos imusarja maksaa n: 300- 800€ ja putkisto alusta loppuun : 1000€ riippuen valmistajasta. Tehoja saat 30 - 50 hp. Mut ootko ajatellu et mite noi vaikuttaa kulutuksee? vai onko yhentekevää. Mut ite laittasin tuolta -->



                              Jonku paketin. Tuol o vähä laidasta laitaa eri hintasia settejä tohon sunki autoon. Ja tuolta näät paljonko tulee suurinpiirtein tehoja Ja on varmasti laatukamaa.
                              eipä taida imusarjaa saada siihen...:think tässä olisi siihen käyvä kellenersin paketti +25hv sisältää nokat, takavaimentimen, suodattimen ja uuden ohjelman. tuo varmaan ainut järkevä modi ko. koneeseen.

                              sport Motorkit KS 3/46
                              for 330i, performance approx. 18 kW (25 HP); conversion: two K.sport camshaft, K.sport rear silencer, modified ECU ( max. 6900 rpm), special airfilter; 0-100 kph in 6,5 sec., top speed 260 kph; fitting incl.
                              1100046330 E€ 3.250,-

                              remmiahdin paketti tietysti on mukava, mutta taitaisi joutua laittomana ajeleen ja remmi irti katsastukseen.
                              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                              Vanteet edullisesti
                              Nostureita ja rengaskoneita

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎