19" vanteet e46:een

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bemu2000
    replied
    Originally posted by Ozzy #69# View Post
    Juu tämä oli tiedossa että tuossa setissä ylikoko gummit, mutta yleisesti kiinnostaisi että millaiselta tuo näyttäisi 19" rattailla ja M-sport alustalla? :think

    siis häh, hyvinhän 19" sopii E46:n alle. paremmalta ne näyttää mitä jotkin 17" pyörät. jossain E36:ssa asia sitten erikseen. 265/30 kumikin oikealla halkaisijalla. 235/35 vähän reilu, mutta eipä sekään paljoa haittaa, kun ei kumi mikään munkki ole niin kuin jossain 17 tuumaisissa.

    Leave a comment:


  • Ozzy #69#
    replied
    Originally posted by _nixu_ View Post
    Ja jos oli kyse noista edellisen sivun darwin awardseista niin niissähän on ylikokorenkaat E46seen. Voi olla että mahtuu mutta kuitenkin E39 kokoluokkaa.
    Juu tämä oli tiedossa että tuossa setissä ylikoko gummit, mutta yleisesti kiinnostaisi että millaiselta tuo näyttäisi 19" rattailla ja M-sport alustalla? :think

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by Ozzy #69# View Post
    Juu tiedetään, mutta onhan se huvittavamman näköistä niillä isoilla vanteilla.... Jos ymmärsit mitä meinasin...
    Ja jos oli kyse noista edellisen sivun darwin awardseista niin niissähän on ylikokorenkaat E46seen. Voi olla että mahtuu mutta kuitenkin E39 kokoluokkaa.

    Leave a comment:


  • Ozzy #69#
    replied
    Originally posted by Hemi View Post
    Traktorilta?
    Ne 19" "pallot" ovat ulkohalkaisijaltaan ihan saman kokoiset kuin 195/65-15" renkaatkin?
    Juu tiedetään, mutta onhan se huvittavamman näköistä niillä isoilla vanteilla.... Jos ymmärsit mitä meinasin...

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Ozzy #69# View Post
    Miltäs tuollainen E46:en näyttää tuollasilla 19" palloilla ja M-sportti alustalla? Onko aivan hirveä traktori vai voisiko tuollaista yhdistelmää jopa harkita? :think
    Traktorilta?
    Ne 19" "pallot" ovat ulkohalkaisijaltaan ihan saman kokoiset kuin 195/65-15" renkaatkin?

    Leave a comment:


  • Ozzy #69#
    replied
    Miltäs tuollainen E46:en näyttää tuollasilla 19" palloilla ja M-sportti alustalla? Onko aivan hirveä traktori vai voisiko tuollaista yhdistelmää jopa harkita? :think

    Leave a comment:


  • Dani
    replied
    Originally posted by JardoX View Post
    taitaa just ja just mahtua pyöriin tollanen setti raapimatta e46 coupen alla



    niin ja autossa on M-sportin alusta
    Helposti, ei tee edes tiukkaa

    Leave a comment:


  • JardoX
    replied
    taitaa just ja just mahtua pyöriin tollanen setti raapimatta e46 coupen alla



    niin ja autossa on M-sportin alusta

    Leave a comment:


  • BimmerM
    replied
    Originally posted by Driver22 View Post
    Onko mitään mahdollisuutta saada prefacelift e46 coupeen (vakio M-sport alustalla) menemään seuraavaa pakettia:

    - Vanteet 19x8.5 et20

    - Renkaat 235/35/19

    Eli meneekö pokkauksella/mankeloinmalla sisään? Siis ilman että kaaria joutuisi uudelleen maalaamaan.

    Tai vielä tyhmempi kysymys, onko kukaan kokeillut koneistaa vanteiden kiinnityslaippaa? Eli olisiko vanteiden kiinnityspinnasta mahdollista raapaista 10-20mm pois?
    kyllä nuo takarenkaat sinne menee ihan kivastikkin ihan kevyen makeloinin joutuu varmaan tekemään kummiskin. Itellä tulee omassa takarenkaat vielä 9mm ulommaksi ja hyvin pyörii nekin Mutta tuo eturengas on kyllä vähän jo tyhmän näköinen kun se tulee noin 5mm kaaresta ulos. Sorvaamalla saa normi vanteesta juurikin sen 3-5 mm ehkä pois, riippuu hyvin paljon myös vanteesta.

    Originally posted by Driver22 View Post
    Niin itsekkin laskeskelin että 225/35-19 olis olis oikea koko, mutta mutta... kävin Km-Däckissä kysymässä tarjousta rengassatsista, eivätkä suostuneet myymään 225/35-19 kokoa, sanoivat että on laiton koko e46:een, jotta vakuutukset olisi voimassa täytyisi käyttää kokoa 235/35-19 :think no en tiedä mikä on totuus näin myyjä kivenkovaan väitti.
    Voi jeesus mitä utameita nuissa rengasliikkeissä on joskus töissä monilla ei ole yhtään hajua vähänkään erikoisemmista koko hommista ja venytetyistä kumeista ne kitisevät aina että se on laiton, vaikka kyseessä olisi ihan kevyt venytyskin.

    Eihän tuo rengas homma nyt mitään rakettitiedettä ole syötä oman vanteen ja suunnitellun vanteen mitat tähän http://www.1010tires.com/WheelOffsetCalculator.asp ota mitta käteen ja mene ulos mittaamaan mahtuuko me sinne vai ei.

    Renkaille sitten paras laskuri missä niitä voi helposti vertailla on tämä http://www.1010tires.com/TireSizeCal...?action=submit kertoo myös mikä vanne sopii kyseiselle leveydelle

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by Driver22 View Post
    Niin itsekkin laskeskelin että 225/35-19 olis olis oikea koko, mutta mutta... kävin Km-Däckissä kysymässä tarjousta rengassatsista, eivätkä suostuneet myymään 225/35-19 kokoa, sanoivat että on laiton koko e46:een, jotta vakuutukset olisi voimassa täytyisi käyttää kokoa 235/35-19 :think no en tiedä mikä on totuus näin myyjä kivenkovaan väitti.

    Niin en oikeastaan ole koskaan sen tarkemmin tutkinut, siksi kysyinkin että onko kukaan koneistanut pintoja ja kuinka paljon... en nyt jaksanut alkaa ruuvaamaan renkaita irti ja katsomaan kuinka paksu se vanne kiinnityslaipan kohdalta on

    Mutta kyllä se olisi ensisijaisena vaihtoehtona etsiä oikeanlaiset vanteet... mutta suunnittelua ja suunnittelua tämä vaatii, että tietää sitten mitä on etsimässä.

    Osaatko sanoa voiko kaaria mankeloida riittävästi, ilman että tarvii uudelleen maalausta?
    225/35 on kyllä E46:en alkuperäinen oikea vakiokoko! ja laillinen 9" vanneleveyteen asti. ihme puheita "ammattilaisilta" ei tarvi maalata, kun lämmittää riittävästi kaarta. pokkauksen välistä pitää kaivaa tarkasti kaikki massat pois, että saa noin reilusti levitettyä.

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by Bouma View Post
    Sori mut pakko kysyä et minkä ihmeen takia tarvii tunkee väärällä ET:llä olevat vanteet ylipäänsä sinne alle?:think Eks nii et ku halvalla sais.
    Mutta jospa hintaero on peräti 50-100€....joka tietenkin kuluu x2 siihen mankelointiin ja sorvailuun...

    Leave a comment:


  • Bouma
    replied
    Originally posted by Driver22 View Post
    Onko mitään mahdollisuutta saada prefacelift e46 coupeen (vakio M-sport alustalla) menemään seuraavaa pakettia:

    - Vanteet 19x8.5 et20

    - Renkaat 235/35/19

    Eli meneekö pokkauksella/mankeloinmalla sisään? Siis ilman että kaaria joutuisi uudelleen maalaamaan.

    Tai vielä tyhmempi kysymys, onko kukaan kokeillut koneistaa vanteiden kiinnityslaippaa? Eli olisiko vanteiden kiinnityspinnasta mahdollista raapaista 10-20mm pois?
    Sori mut pakko kysyä et minkä ihmeen takia tarvii tunkee väärällä ET:llä olevat vanteet ylipäänsä sinne alle?:think Eks nii et ku halvalla sais.

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    225/35 kumi on oikean kokoinen ja menee kyllä aika helposti kaaret mankeloimalla. noin 3-5mm saa sorvattua vanteista, mutta se auttaa niin vähän, että tuskin kannattaa alkaa pelleillä... ootko koskaan edes katsonut sitä vanteen kiinnityspintaa? ei siellä monia millejä ole ylimääräistä...
    Niin itsekkin laskeskelin että 225/35-19 olis olis oikea koko, mutta mutta... kävin Km-Däckissä kysymässä tarjousta rengassatsista, eivätkä suostuneet myymään 225/35-19 kokoa, sanoivat että on laiton koko e46:een, jotta vakuutukset olisi voimassa täytyisi käyttää kokoa 235/35-19 :think no en tiedä mikä on totuus näin myyjä kivenkovaan väitti.

    Niin en oikeastaan ole koskaan sen tarkemmin tutkinut, siksi kysyinkin että onko kukaan koneistanut pintoja ja kuinka paljon... en nyt jaksanut alkaa ruuvaamaan renkaita irti ja katsomaan kuinka paksu se vanne kiinnityslaipan kohdalta on

    Mutta kyllä se olisi ensisijaisena vaihtoehtona etsiä oikeanlaiset vanteet... mutta suunnittelua ja suunnittelua tämä vaatii, että tietää sitten mitä on etsimässä.

    Osaatko sanoa voiko kaaria mankeloida riittävästi, ilman että tarvii uudelleen maalausta?

    Leave a comment:


  • Hemi
    replied
    Originally posted by jani View Post
    Väärä vastaus!

    On olemassa sellaisia vanteita missä koneistus on mahdollista. Tälläisiä mm. ovat Compomotiven kilpavanteet, joissa koneistus varaa voi olla jopa 40-50mm mallista riippuen!
    Väärä vastaus!
    Olikos nyt kyseessä Compomotiven kilpavanteet tms.?

    Leave a comment:


  • takatuuppari
    replied
    Yleensä laadukkaista perusvanteista voi ottaa 2-4mm pois.

    Leave a comment:

Working...
X