Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 320d e46 kokemuksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • maneesi
    Bimmer Rookie
    • May 2006
    • 185
    • E-P

    #16
    ei mersssua nämä on vain näitä pikkupojan haaveita.
    pitänee tyytyä tuohon dkw:n

    Comment

    • himonussija
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2005
      • 392
      • Finland

      #17
      Minäkin olen harkinnut dieseliin siirtymistä ja 320d / 330d tuntuisivat oikeilta vaihtoehdoilta tarpeita ajatellen. Tuo pienempi olisi hintansa puolesta ehkä houkuttelevampi, toisaalta 330d kulkisi riittävämmin. 320d olen katsellut faceliftinä ja 330d on siinä rajoilla että riittääkö lompakko faceliftin hankintaan. Kuitenkin joku 150tkm ajettu yksilö olisi kiikarissa.

      Onko tuota vaihteisto-ongelmaa vain tietyissä vuosimalleissa, vai kaikissa 320d:issä? Onko automaattivaihteiston toiminta näissä miten luotettavaa? Onko 320d ja 330d eri vaihteistot sekä manuaalissa että automaatissa? Onko 2 litran koneessa minkälaista virityspotentiaalia kestävyyden kärsimättä lastulla?

      Tuollaiset jakopumppujutut on kyllä tosi perseestä, voiko ne ennakoida jotenkin? Mites jos turbo laukeaa niin meneekö siinä muuta kuin ahdin uusiksi? Siinähän olisi hyvä sauma laittaa isompaa puhallinta, mutta mites katsastus onnistuu?

      Comment

      • Sampza
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2006
        • 1398
        • Rovaniemi

        #18
        Originally posted by maneesi View Post
        uskoisin että tuota turbo-ongelmaa on ollut myös uudemmissa kuin -02 vuosimallissa myös.
        autokohtaisia eroja toki löytyy.
        nimim. turbo kajahti 160tkm

        moottorin ominaisuuksista sen verran että OMA mielipiteeni bmw dieseleistä on purukumimainen veto eli varsinaista teho/vääntöpiikkiä ei ole. esim vw 2,0tdi tuntui kyllä omasta mielestäni paljon miellyttävämmältä kuin oma 150hv versio.
        moottori on kylläkin todella paljon äänettömämpi kuin vag-konsernin vehkeet
        Tähän kohtaan oma kommentti. Itsellä -02 facelift 320d ja turbo kajahtanut jo takuuaikana edellisellä omistajalla kun mittarissa oli 90tkm. Sain sellaisen käsityksen edelliseltä omistajalta että turbo oli vaihdettu maahantuojan toimesta johonkin korvaavaan, kuitenkin muuttuvasiipiseen niinkuin vakionakin näissä. Nyt on mittarissa 248tkm ja ilman ongelmia.

        Sitten tuo purukumimainen veto:think? Läppä lattiassa kun lähtee kiihdyttämään paikaltaan 1.vaihteella menee ilman mitään repimistä aina punarajalle. 2vaihteelle kun pykältää heti kytkimen noston jälkeen alkaa meno maistua paljon paremmin verrattuna 1."kiihtyvyyteen". 3,4. ja 5. vaihteella kun kierrokset on jossain 2500-2700 niin tuntuu selkeä "tehopiikki" ja tuosta piikistä vetää tasaisen hyvin 4000rpm paikkeille. säälittävän lyhyt tuo tehoalue?

        Jotenkin tuntuu kuitenkin kummalle että missä tämän dieselin alavääntö on? verrattuna tuohon +2500rpm alueeseen. Taas jotain kuvauksen tynkää:
        Kun ajelee vaikka 2. vaihteella tasaisesti 1500rpm-kierroksilla ja siitä painaa kaasun pohjaan niin vauhti lähtee toki ihanhyvin kiihtymään mutta tuon 2500-2700rpm alueelta lähtee vetämään tosissaan, jonkinlaista penkkiin painumistakin huomattavissa ja jälleen tuttu ujellus kuuluu konehuoneesta..

        Tiedä sitten onko eri ahtimen ominaisuuksia tuo käytös...


        Mites teillä muilla onko purukumia vai tehopiikkiä??
        Last edited by Sampza; 15-02-2008, 14:43.
        320d touring M-sport -09
        320d -02
        1250 Bandit S

        Comment

        • Olsberg
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2006
          • 349
          • Jyväskylä

          #19
          Kyllä mie kuvailisin omassa autossa kiihtyvyyttä purukumimaiseksi. Kakkosella ja kolmosella tulee kyllä tehopiikki vähän ennen 2500rpm, mutta nelosella ja vitosella terävin piikki hukkuu ilmeisesti välityksiin. Kaverilla on Jetta 2,0l tdi koneella ja siinä tuntuisi tuo tehopiikki olevan isommillakin vaihteilla. Tosin vääntö loppuu ehkä vähän aiemmin.

          Näkisin myös, että omassa autossa alakierrosten kunnollinen vääntö alkaa kyllä vähän aiemmin, kuin 2500-2700rpm. Kumma kyllä mie en ole onnistunut kabiinissa oikein minkäänlaista turbon ujellusta kuulemaan.
          Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97

          Comment

          • maneesi
            Bimmer Rookie
            • May 2006
            • 185
            • E-P

            #20
            ainakin omassani on vielä tuo 5.vaihteinen loota ja kyllä tuo 5. on oikein aavikkovälitys...
            6.vaihteinen varmasti olisi miellyttävämpi,koska uskoisin eri vaihteiden välit lyhyempiä.

            Comment

            • seidltuning
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 1941
              • Vantaa

              #21
              edelleen mennään ilman vikoja no okei paloi ajovalopoltin...hyvä vehe
              G30 530e Sedan
              E30 325i Cabriolet

              Comment

              • teropa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 3855
                • Oulu

                #22
                Milloin tuli facelift tuohon E46:een dieseleiden yms tärkeän tekniikan tiimoilta? Loppuvuosi 2001, vai?

                Onko olemassa jotain selviä ennusmerkkejä, joilla voi havaita tiensä päähän tulossa olevan jakajapumpun?

                Tero
                E60 520dA M-sport
                ---Ex
                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                E90 330iA, 325iA, 320dA
                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                PPL(A)

                Comment

                • maneesi
                  Bimmer Rookie
                  • May 2006
                  • 185
                  • E-P

                  #23
                  2001 olisiko puolessavälissä vuotta.
                  autostahan sen parhaiten tietää
                  facelift etuvilkut ylöspäin
                  ei facelift etuvilkut alaspäin

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17508
                    • Turku

                    #24
                    Mielestäni vielä helpommin tunnistaa sumuvaloista. Faceliftissä huomattavasti pienemmät pyöreät, pre-faceliftissä suuremmat ja suorakaiteen muotoiset.
                    Tosin m-sport puskuri sekoittaa pakkaa .
                    Näillä mennään:
                    - BMW E81 118i since 2017
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • huppe
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2004
                      • 371
                      • Suomi

                      #25
                      Mitäs jos katsoo "uudempaa", 2004-2005 mallia, automaattilootalla? Onko jotain erityistä huomioitavaa, edellämainittujen ongelmien lisäksi? Saksasta olisi tarkoitus autoa katsella.
                      Kukkaron sisältö ei riitä e91:seen :(
                      330tda himottaisi mutta vakuutukset ja kulutus puoltavat pienempää konetta...
                      ex E61 530da 2004

                      Comment

                      • dieselisti
                        Newbiemmer
                        • Jan 2009
                        • 2

                        #26
                        Joo, hanki 320d vaan!
                        Itselläni alla 320d manuaali 2002. Ostin käytettynä ja ajanut sen jälkeen vajaat 60tkm. Auto myytiin minulle "vakiokuntoisena", mutta jo koeajolla kävi ilmi että potkua löytyy kyllä vähän enemmän. Sen mitä nyt kadulla on kokeillut (eli kisaillut), niin 204 hv 330d menee aika tasoissa. Ja pers-dyno kertoi 330cd 2004 koeajolla aikalailla samaa.
                        En edelleenkään tiedä, mitä edellinen omistaja / edelliset omistajat on autolle tehnyt (huoltokirjassa lukee jotain turbon vaihdosta), mutta mikään voimansiirtoon liittyvä partsi ei ole kuitenkaan prakannut ja auto kulkee "kuin isompi". Eli tosiaan: kutosen suoritusarvot nelosen kuluilla..!!!!!
                        Last edited by dieselisti; 01-03-2009, 23:11.

                        Comment

                        • japikoo
                          Newbiemmer
                          • Feb 2011
                          • 8
                          • Puolanka

                          #27
                          itellä reilu puol vuotta ollu e46 320d -99 ja kilometrejä yli 50tkm. Yhteensä 340tkm. Öljyt vaihdellu ja dieseliä laittanu, ei oikeestaan muuta oo tarvinu tehä.. Paitsi että talvisaikaan tuntuu nuo abs-anturit olevan herkkiä särkymään

                          Comment

                          • Kimm133
                            Newbiemmer
                            • Jul 2014
                            • 5
                            • Småbömders

                            #28
                            Päivä että pätkähti

                            Tietääkö kukaan miten kytketään tuo evry mod näihin bmw e46 320d m47d20 ??

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎