Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mistäs e46 lasinpesuneste yleensä vuotaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MazterI
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 312
    • Jyväskylä

    Mistäs e46 lasinpesuneste yleensä vuotaa

    Moro,

    huomasin tuossa about kuukausi sitten että vaikka lasinpesunestettä täyttää kuinka, niin aina säiliö on tyhjä. Tarkemmat tutkimukset osoitti, että nestettä valuu jonnekin jostakin, mutta minne ja mistä. Eli jos täyttelee sen 5 litraa nestettä, niin kestää useemman päivän että valo alkaa palaa.

    Onkos kellään kokemuksia mikä yleensä näissä prakaa? Valojen pesimet oli ittellä eka mielessä, mutta ne teleskooppihärpättimet ei ainakaan tunnu valskaavan.

    t.Pekka
  • maukka86
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 488
    • Pirkanmaa

    #2
    Itsellä vuoti pesurin pumppu, mutta sen vuodon kyllä huomas selvästi, sillä vuosi niin runsaasti. Uudella pumpulla vuoto loppui. Mulla ei kyllä edes ole noita valonpesureita, että en osaa kuinka vuotoherkkiä nuo ovat. En sitten tiedä, että päästääkö pumppu nestettä läpi, kun sitä ei käytä. Mielestäni ei pitäis päästää?
    f22 220i

    Comment

    • PFloyd
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 517

      #3
      Itellä fuskas se ajovalojen pumpun alla oleva tiiviste periksi.

      Olin jo aiemmin ottanut pesurit pois käytöstä, joten vetäsin silikoonilla reiän umpeen. Ei vuotanu enää.

      EDIT: mitä vittua mä oon kirjottanu tonne ekaks lauseeks
      siinä on vissiin ollu lauseen muunnos ja jäänny viiminen sana pyyhkimätä
      Last edited by PFloyd; 14-01-2008, 22:06.

      Comment

      • Tomppa123
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 1980
        • Salo

        #4
        Originally posted by PFloyd View Post
        Itellä fuskas se ajovalojen pumpun alla oleva tiiviste periksi.

        Olin jo aiemmin ottanut pesurit pois käytöstä, joten vetäsin silikoonilla reiän umpeen. Ei vuotanu enää.
        Myös itsellä alkoi vuotaa siitä kun joutusin ne kerran repimään "väkisin" irti!

        Comment

        • ElectricGlide
          Newbiemmer
          • Jun 2014
          • 7
          • North

          #5
          lasinpesunesteen säiliö vuotaa

          Ongelma on sama, eli lasinpesunesteen säiliö vuotaa. Täyttää säiliön niin 1-2 tuntia niin tyhjänä. Onko ideoita miten lähteä paikallistamaan vuotoa? Ja jos ei muuta niin huoltoon? vai mitä?

          Comment

          • Kissvesala
            Moderator
            • Jun 2010
            • 3110
            • Liminka

            #6
            Originally posted by ElectricGlide View Post
            Ongelma on sama, eli lasinpesunesteen säiliö vuotaa. Täyttää säiliön niin 1-2 tuntia niin tyhjänä. Onko ideoita miten lähteä paikallistamaan vuotoa? Ja jos ei muuta niin huoltoon? vai mitä?
            Kaks vaihtoehtoa. Joko pumppu tai pumpun tiiviste. Pumppu maksaa motonetistä alle kympin ja sen vaihtaa nopeammin mitä mokka Master ehtii sumpin pihauttaa!
            Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
            Kissvesala.fi
            Priva tai o443424479

            Comment

            • Antti O
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6925
              • N/A

              #7
              Minulla auttoi kun purin säiliön irti, puhdistin nuo tiivistepinnat ja työnsin kunnolla molemmat pumput paikalleen. Vuoto loppui. Kyseessä oli 2004 cabrio.

              Comment

              • MNi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2008
                • 3142
                • Tampere

                #8
                Mulla on vuotanut:

                - etuvalopesurin ensimmäinen liitos heti pumpulta
                - molemmat teleskoopit
                - tuulilasin pumpun rungosta

                Pumpussa on nelikulmainen pikku reikä, siitä vuoti yön aikana tyhjäksi. Vaihdoin kyllä nestesäiliöön molemmat pumppujen tiivisteet.

                Jos nestelätäkkö parkkiksella on selvästi puskurin kohdalla jommalla kummalla puolella --> teleskooppi.

                Jos lätäkkö on hanttarin puolella säiliön kohdalla eli taaempana kuin teleskooppi --> pumppu tai pumpun tiiviste.

                Pumppu ei paljoa todellakaan maksa.

                Comment

                • Spedemasta
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2013
                  • 23
                  • Helsinki

                  #9
                  Itsellä vuoti päivässä tyhjäksi, kun oli teleskoopin letkusta se pidike muoviklipsi lentänyt johonkin. O-rengas oli kunossa, riitti kun laitto uuden klipsin.

                  Comment

                  • ElectricGlide
                    Newbiemmer
                    • Jun 2014
                    • 7
                    • North

                    #10
                    mitä tapahtui?

                    ihmeellinen homma juuri kun olin aikeissa alkaa poistamaan pesunestesäiötä, niin huomasin että se ei enään vuotanutkaan, joten lisäsin pesunestettä ja tarkkailin tilannetta, kävin ajolla, ja huomasin että se ei enään vuotanut... merkkivalokin poistui koelaudasta! ihmettelen vain että miten se kuitenkin kahteen kertaan oli vuotanut tyhjiin?:think

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎