Itse aloin epäillä tulppia mut mikä muu vois aiheuttaa tuota nykimistä tässä tilanteessa. Tarkistin imusarjaan menevät letkut enkä huomannut mitään murtumia tai vastaavaa.
e46 328i Nykii 1500- 2000 rpm (VIKA SELVINNYT!)
Collapse
X
-
e46 328i Nykii 1500- 2000 rpm (VIKA SELVINNYT!)
Eli tässä on iha lyhyen ajan sisällä tullu tämmönen ongelma et auto nykii vaihteilla 2,3 ja 4 kierrosvälillä 1500-2000 kiihdytyksessä. Ongelmaa ei ole kylmässä koneella vaan ainoastaan kun kone on lämmin. Nykäisyt eivät ole mitenkään voimakkaita mutta kuitenki rasittavia eivätkä ne mielestäni kuulu asiaan. Autohan on e46 -99 328i m52b28TU.
Itse aloin epäillä tulppia mut mikä muu vois aiheuttaa tuota nykimistä tässä tilanteessa. Tarkistin imusarjaan menevät letkut enkä huomannut mitään murtumia tai vastaavaa.Last edited by Martti.Kaij; 08-02-2008, 16:53.E46 328i
REDLINE OILS
UUC MotorwerksTags: None
-
Joo toki eli manuaali askilla.Originally posted by EsaE View PostKertoisitko vielä että onko tää auto manuaali vai automaatti lootalla?
Edit: Tuossa ku luin faq osiota löysin pari samantyyppistä tapausta.
E46 320i -02
Vika: Lämpimänä nykimistä kiihdytettäessä kierrosten ollessa alle 2200. Kylmänä ok.
Ratkaisu: Kaksi tulpista rikki, kipinä lyönyt läpi tulpan kylkeen. Vaihdettu tulpat sekä tulpanhatut.
Toinen:
bmw 328 e46 vm 00
eli autoni rupesi pikkuista nykimistä tekemään pintakaasulla kiihdyttäessä... ehkä koko ajan vähän paheni!
Kunnes salama kirkkaalta taivaalta ja autosta lähti tehot TÄYSIN kyllä nyt ajoi mutta niinkuin tonnisella mickralla!
Vika:
en täydellisesti muista antureiden nimiä enkä kuittiakaan löydä!
mutta jotku imu ja pako anturit... anturit liittyi jotenkin vielä kampiakseliin! että ei ollut iso eikä kallis vika vaikka aluksi säikähdin niin pirusti! kai toi nyt jotain auttaa jos jollain on moista ongelmaa kun ei pysty täydellisesti muistamaa...
muisti toimii jälleen Pakopuolen nokka-akselin asentotunnistin myös imu puolen! jesLast edited by Martti.Kaij; 16-01-2008, 20:48.E46 328i
REDLINE OILS
UUC Motorwerks
Comment
-
No joo. vaihdoin tulpat ja vika hävisi muutamaksi päiväksi, no tuumin et jos siel ois joku puola rikki ni ostin uuden puolan ja kävin joka sylinteri läpi uuden puolan kanssa, ei vaikutusta. Eilen kun ajoin autolla tarkoituksella juuri sillä "nykimisherkällä" kierrosalueella niin auto nyki ja moottorin vika valo syttyi. Nyt pitäis mennä lukee vika koodit et mikä siel mättää. Mitäs veikkaatte et mitä sieltä ilmenee?
E46 328i
REDLINE OILS
UUC Motorwerks
Comment
-
Comment
-
-
No pitää toivoa et ite löytäs siitä vikakoodien luvusta sen syyn et mix toi tekee noin. En kuitenkaa jaksa uskoa et ois kyse mistää vakavammastaOriginally posted by _temppa View PostItsellä ollu sama vika jo pari kuukautta, vaihdettu tulpat, ilmamassamittari, huohottimesta joku venttiili, oli myös imuilma vuotoa, mutta ei sekään... alkaa olee aika epätoivosta
E46 328i
REDLINE OILS
UUC Motorwerks
Comment
-
Joo mulla näytti vaan et käy liian laihalla, sit vaihdettiin se venttiili ja korjattiin toi imuilma vuoto. En kyllä mäkään usko. Ja musta tuntuu että toi toimii paremmin ku on kuivaa, sit ku tulee kostee ilma ni alkaa tekee tota.Originally posted by Martti.Kaij View PostNo pitää toivoa et ite löytäs siitä vikakoodien luvusta sen syyn et mix toi tekee noin. En kuitenkaa jaksa uskoa et ois kyse mistää vakavammastaE46 320d
Comment
-
Oisko puolia menny useampi kun yks? Itellä oli menny kaks puolaa ja ala kierroksilla nyki pahasti tyhjäkäynti heikkoa mut ylä kierroksilla suht normaalia. Vikakoodeissa tuki et sytyts häiriö 5 ja 6 pytyssä. Vaihdoin kaikki puolat ku joka varaosa ja merkkiliikkessä sanottiin että sinnä oli brem merkkiset puolat joissa on kuulemma ollu paljon vikoja että jos yks menee niin kohta menee kaikki. Vaihat yhen niin ens viikolla saa vaihtaa toisen. Kotosalla vaihdoin ja ei tarvinut kuitata vikakoodeja heti alko pelaamaan.
Comment
-
Oliko noi minkä hintasia?Originally posted by BimmerM View PostOisko puolia menny useampi kun yks? Itellä oli menny kaks puolaa ja ala kierroksilla nyki pahasti tyhjäkäynti heikkoa mut ylä kierroksilla suht normaalia. Vikakoodeissa tuki et sytyts häiriö 5 ja 6 pytyssä. Vaihdoin kaikki puolat ku joka varaosa ja merkkiliikkessä sanottiin että sinnä oli brem merkkiset puolat joissa on kuulemma ollu paljon vikoja että jos yks menee niin kohta menee kaikki. Vaihat yhen niin ens viikolla saa vaihtaa toisen. Kotosalla vaihdoin ja ei tarvinut kuitata vikakoodeja heti alko pelaamaan.E46 320d
Comment
-
-
Ei ollut. Ei sitten mitään, hieman oli huomattavissa "sytytysjohtojen" päissä hapettumaa, mutta ei mitään sen suurempaa. Kaikki kolot olivat puhtaat.Originally posted by jumbo View Posteikä ollut tulppien koloissa mitään ylimäärästä, öljyä/vettä kun vaihdoit tulppia?E46 328i
REDLINE OILS
UUC Motorwerks
Comment
-
nyt tais löytyä syy tähän omaan tapaukseen, elikkä vaihdoin ilmamassamittarin suunnilleen kuukaus sitte uuteen ku epäilin sitä tän syyks, no nyt yks tuttu sano
että kun sen 530D:hen vaihdettiin ilmamassamittari niin piti päivittää joku uus softa että alko toimimaan kunnolla. Niimpä kokeilin tota silleen että se ilmamassamittarin johto irti niin toimii just niinku pitää! Torstaina menee sen softan päivitykseen, toivotaan parasta!E46 320d
Comment

Comment