Announcement

Collapse
No announcement yet.

ET 35 ja 8" vanne E46:een

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VoDevil
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1046
    • Pohojam`maa

    #16
    Originally posted by Hemi View Post
    Voin ihan puhtaalla omallatunnolla sanoa että mikäli todellakin e46 sedanissa pyörii raapimatta em.rengaskoko e39:n et25:lla, niin silloin yhtälössä on jokin tuntematon tekijä. Ei ole nimittäin ihan ensimmäistä kertaa pappia kyydissä kun näitä on e46:een soviteltu ja joka kerran on ainakin jonkinlaisia mankelihommia ollut luvassa?
    Auto oli kylläkin vakio alustalla ja kyseisillä vanteilla melko hirvittävän näkönen, mut sielä ne pyöri
    -VaasaConnection-

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      #17
      Originally posted by VoDevil View Post
      Auto oli kylläkin vakio alustalla ja kyseisillä vanteilla melko hirvittävän näkönen, mut sielä ne pyöri
      no kerro lisää kai siellä pyörii vaikka metrin leveä vanne, jos ei joustaa tarvi yhtään...
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • VoDevil
        BTCF Member
        • Jul 2006
        • 1046
        • Pohojam`maa

        #18
        Originally posted by bemu2000 View Post
        no kerro lisää kai siellä pyörii vaikka metrin leveä vanne, jos ei joustaa tarvi yhtään...
        auto oli kylläkin ihan jokapäiväses käytös ja vakio alustahan joustaa jos joku:think
        -VaasaConnection-

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #19
          Tuo vakioalusta toki selittää jo aika paljon ko."mysteeriä"..
          Nimittäin tokihan vakiojousituskin joustaa, mutta ei kyllä kuitenkaan niin syvälle kuin selkeästi madalletulla alustalla....ja vaikka joustaisikin niin pyörien cambermuutos lepotilasta pohjaanjoustoon on luonnollisesti suurempi kuin madalletussa alustassa. Eli jos=kun takaa katsoen renkaat ovat lepotilassa camberkulmiltaan lähempänä nollaa, eli renkaat ovat pystyssä= l-l ,
          muuttuu camberkulmat maksimijoustossa suhteellisesti enemmän, eli pyörät ovat näin= /-\ , jolloin yläkantit väistävät samalla lokarin kaaret.
          Usein näitä toki näkee sovitetun kaariin säätämällä pyöränkulmiin lisää negatiivista camberia (siis näin /-\ ... ) jotta pyörät ovat saatu mahtumaan nippa nappa alle. Ajo-ominaisuuksista/ajettavuudesta ei tosin sitten yhtään mitään.

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            #20
            Originally posted by VoDevil View Post
            auto oli kylläkin ihan jokapäiväses käytös ja vakio alustahan joustaa jos joku:think
            tuon koon vanteet ja renkaat junttaa kaariin kiinni ja kunnolla, jos joustaa kaariin asti. sulla ei ollu kuormaa tai olet ajellu varovasti, tai sitten sulla on kaaret valmiiksi malkeloitu siitä autosta...
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • marsupilami
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2004
              • 263
              • savo

              #21
              Lainataan nyt tätä triidia kun en uutta kehtaa aloittaa.
              Eli mikäs olis e46 sedaniin sopiva rengaskoko taakse,kun vanteena 9x18? 235/35 vaiko 245/35? Tiedossa olisi yhdet 225/40 mutta taitaa tulla liian ruma yhdistelmä..
              Eteen tulossa näillänäkymin 225/40. Vanteen leveys edessä 8".

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #22
                Tuossa 235/35-18":ssa on yli 5mm pienempi kokonaishalkaisija kuin eteen tulevassa e46 speksihalkaisijan 225/40-18":ssa, joten se ei missään tapauksessa ole takarengaspari tuolle etuselle.
                245/35-18":kin halkaisija on pari/kolmemilliä pienempi kuin etupäässä, mutta eiköhän se jo juuri ja juuri pariksi mene. Takapää kun kuluu huomattavasti nopeammin kuin etuset, niin ero kyllä tulee rajusti korostumaan kun takapää saavuttaa kulutuspinnan viimeiset millit.
                Ihan oikea 35-profiilisuhteen takarengaskoot halkaisijan puolesta tuolle eturenkaalle on 255/35 ja 265/35-18":set.

                Comment

                • NokiLeka
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2341
                  • Eurajoki

                  #23
                  Originally posted by Hemi View Post
                  Ihan oikea 35-profiilisuhteen takarengaskoot halkaisijan puolesta tuolle eturenkaalle on 255/35 ja 265/35-18":set.
                  e46:ssahan on otteessa jo valmiiksi vaihtoehtoiset rengaskoot, joista löytyy tuo 225/40-18 eteen ja 255/35-18 taakse. Joten jos helpolla haluaa päästä, niin ostaa tuon koon renkaat eikä tarvitse käydä konttorilla rahastettavana muutoskatsastuksen nimikkeellä.
                  "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                  Comment

                  • marsupilami
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2004
                    • 263
                    • savo

                    #24
                    Originally posted by NokiLeka View Post
                    e46:ssahan on otteessa jo valmiiksi vaihtoehtoiset rengaskoot, joista löytyy tuo 225/40-18 eteen ja 255/35-18 taakse. Joten jos helpolla haluaa päästä, niin ostaa tuon koon renkaat eikä tarvitse käydä konttorilla rahastettavana muutoskatsastuksen nimikkeellä.
                    Omassa rekisteriotteessa tuota vaihtoehtorengasta ei lue mutta sitten taas siinä ovenaukon viereen stanssatussa kyltissä kyllä lukee toi rengasvaihtoehto..eli muutoskatsastus siis odotettavissa kuitenkin?
                    Noh laitoin kuitenkin ton 225/40 & 255/35 rengassatsin tilaukseen.

                    Comment

                    • Lemon
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2004
                      • 198
                      • Joensuu

                      #25
                      Lainataas tätä topikkia ja kysästään et miten menis alle semmoset vaihtoehdot kun, 8x17" ET15, 225/45R17 kumein. Autona BMW 320i sedan vm.11/1998, alustana tulee toimimaan 60/40 satsi. Toinen vaihtoehto ois sitten 8x18" ET38 ja kumeja ei oo vielä ostettuna ja viimenen vaihtoehdoista olis 8,5x18" ET20, kumit uupuu. Eli ilmeisesti noissa ET15 ja 20 paketeissa kaari hommia ois tiedossa mutta riittääkö pelkkä rullaus vai meneekö peltihommiks?

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #26
                        Originally posted by Lemon View Post
                        Lainataas tätä topikkia ja kysästään et miten menis alle semmoset vaihtoehdot kun, 8x17" ET15, 225/45R17 kumein. Autona BMW 320i sedan vm.11/1998, alustana tulee toimimaan 60/40 satsi. Toinen vaihtoehto ois sitten 8x18" ET38 ja kumeja ei oo vielä ostettuna ja viimenen vaihtoehdoista olis 8,5x18" ET20, kumit uupuu. Eli ilmeisesti noissa ET15 ja 20 paketeissa kaari hommia ois tiedossa mutta riittääkö pelkkä rullaus vai meneekö peltihommiks?
                        Siis taas kerran e46:n alle ollaan laittamassa e34/e39:n et:n vanteita.
                        Eli ei todellakaan sovi edes 225-levyisellä renkaalla sedanin alle ilman reiluja kaaritöitä.

                        Comment

                        • Lemon
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2004
                          • 198
                          • Joensuu

                          #27
                          Originally posted by Hemi View Post
                          Siis taas kerran e46:n alle ollaan laittamassa e34/e39:n et:n vanteita.
                          Eli ei todellakaan sovi edes 225-levyisellä renkaalla sedanin alle ilman reiluja kaaritöitä.
                          Entäs sitten vanteeksi 8x17" ET35 kumeina 225/45R17 joka nurkassa tai 215/45R17 eteen, 235/40R17" taakse? Meneekö heittämällä? Ja samalla jos on tietoo Hemi tai muut enemmän renkaitten kanssa pelanneet, että onko nankangin NS-2:t millaset uraimurit yms.
                          Last edited by Lemon; 21-04-2008, 13:09. Reason: pikkasta hienosäätöö..

                          Comment

                          • bemmeri
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4181

                            #28
                            Auto on siis e46 sedan, takavanteiksi tulee 9x18 ET30 ja eteen 8x18 ET35. Renkaat on 255/35 ja 225/40. Alusta on tällä hetkellä M-sport ja h&r:n se rankemmin pudottava sarja tulossa (muistaakseni 55/35mm).

                            Riittääkö pelkkä pokkauksen taitto takaa, vai vaatiiko rajumpaa muokkausta yllä oleva yhdistelmä? Edessä ei käsittääkseni ole suurempia ongelmia.
                            EVERYTHING | WORKS

                            Comment

                            • NokiLeka
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 2341
                              • Eurajoki

                              #29
                              Originally posted by bemmeri View Post
                              Auto on siis e46 sedan, takavanteiksi tulee 9x18 ET30 ja eteen 8x18 ET35. Renkaat on 255/35 ja 225/40. Alusta on tällä hetkellä M-sport ja h&r:n se rankemmin pudottava sarja tulossa (muistaakseni 55/35mm).

                              Riittääkö pelkkä pokkauksen taitto takaa, vai vaatiiko rajumpaa muokkausta yllä oleva yhdistelmä? Edessä ei käsittääkseni ole suurempia ongelmia.
                              Mulla on työn alla vähän samantyylinen prokkis, mutta takavanne 9,5" ja ET30. 255/35 kumit ottaa itellä vielä mankeloinninkin jälkeen kiinni, mutta niin vähän että sen pitäisi poistua vaihtamalla 245/35 kumeihin. Mutta madallus voi tuoda siihen vähän lisäongelmaa sulla, mulla nimittäin on edessä H&R:n 55mm:set jouset ja takana m-sportin jouset, joten joustovaraa on hiukan enemmän. Mutta kertoilen vaikka huomenna lisää kun saan nuo kapeammat kumit käärittyä vanteille. Tuolta mun projekti-ketjusta varmaan löytyy huomen illalla jotain juttua.
                              "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                              Comment

                              • Miquela
                                Newbiemmer
                                • Sep 2010
                                • 21
                                • Viiala

                                #30
                                Mistä tuohon e46:seen suunnitellun ET:n kullekin määritellylle vanne/rengaskoolle löytää? Vai onko semmoista tietoa olemassakaan? Pitäisikö käyttää suurta, pientä vai jotain siltä väliltä ET:tä, jotta ajoominaisuudet säilyy ???
                                BMW E46 330i -01 => Crashed

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎