Originally posted by Hemi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
ET 35 ja 8" vanne E46:een
Collapse
X
-
Originally posted by VoDevil View PostAuto oli kylläkin vakio alustalla ja kyseisillä vanteilla melko hirvittävän näkönen, mut sielä ne pyöri
Comment
-
-
Tuo vakioalusta toki selittää jo aika paljon ko."mysteeriä"..
Nimittäin tokihan vakiojousituskin joustaa, mutta ei kyllä kuitenkaan niin syvälle kuin selkeästi madalletulla alustalla....ja vaikka joustaisikin niin pyörien cambermuutos lepotilasta pohjaanjoustoon on luonnollisesti suurempi kuin madalletussa alustassa. Eli jos=kun takaa katsoen renkaat ovat lepotilassa camberkulmiltaan lähempänä nollaa, eli renkaat ovat pystyssä= l-l ,
muuttuu camberkulmat maksimijoustossa suhteellisesti enemmän, eli pyörät ovat näin= /-\ , jolloin yläkantit väistävät samalla lokarin kaaret.
Usein näitä toki näkee sovitetun kaariin säätämällä pyöränkulmiin lisää negatiivista camberia (siis näin /-\ ... ) jotta pyörät ovat saatu mahtumaan nippa nappa alle. Ajo-ominaisuuksista/ajettavuudesta ei tosin sitten yhtään mitään.
Comment
-
-
Originally posted by VoDevil View Postauto oli kylläkin ihan jokapäiväses käytös ja vakio alustahan joustaa jos joku:think
Comment
-
-
Tuossa 235/35-18":ssa on yli 5mm pienempi kokonaishalkaisija kuin eteen tulevassa e46 speksihalkaisijan 225/40-18":ssa, joten se ei missään tapauksessa ole takarengaspari tuolle etuselle.
245/35-18":kin halkaisija on pari/kolmemilliä pienempi kuin etupäässä, mutta eiköhän se jo juuri ja juuri pariksi mene. Takapää kun kuluu huomattavasti nopeammin kuin etuset, niin ero kyllä tulee rajusti korostumaan kun takapää saavuttaa kulutuspinnan viimeiset millit.
Ihan oikea 35-profiilisuhteen takarengaskoot halkaisijan puolesta tuolle eturenkaalle on 255/35 ja 265/35-18":set.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostIhan oikea 35-profiilisuhteen takarengaskoot halkaisijan puolesta tuolle eturenkaalle on 255/35 ja 265/35-18":set."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Originally posted by NokiLeka View Poste46:ssahan on otteessa jo valmiiksi vaihtoehtoiset rengaskoot, joista löytyy tuo 225/40-18 eteen ja 255/35-18 taakse. Joten jos helpolla haluaa päästä, niin ostaa tuon koon renkaat eikä tarvitse käydä konttorilla rahastettavana muutoskatsastuksen nimikkeellä.
Noh laitoin kuitenkin ton 225/40 & 255/35 rengassatsin tilaukseen.
Comment
-
-
Lainataas tätä topikkia ja kysästään et miten menis alle semmoset vaihtoehdot kun, 8x17" ET15, 225/45R17 kumein. Autona BMW 320i sedan vm.11/1998, alustana tulee toimimaan 60/40 satsi. Toinen vaihtoehto ois sitten 8x18" ET38 ja kumeja ei oo vielä ostettuna ja viimenen vaihtoehdoista olis 8,5x18" ET20, kumit uupuu. Eli ilmeisesti noissa ET15 ja 20 paketeissa kaari hommia ois tiedossa mutta riittääkö pelkkä rullaus vai meneekö peltihommiks?
Comment
-
-
Originally posted by Lemon View PostLainataas tätä topikkia ja kysästään et miten menis alle semmoset vaihtoehdot kun, 8x17" ET15, 225/45R17 kumein. Autona BMW 320i sedan vm.11/1998, alustana tulee toimimaan 60/40 satsi. Toinen vaihtoehto ois sitten 8x18" ET38 ja kumeja ei oo vielä ostettuna ja viimenen vaihtoehdoista olis 8,5x18" ET20, kumit uupuu. Eli ilmeisesti noissa ET15 ja 20 paketeissa kaari hommia ois tiedossa mutta riittääkö pelkkä rullaus vai meneekö peltihommiks?
Eli ei todellakaan sovi edes 225-levyisellä renkaalla sedanin alle ilman reiluja kaaritöitä.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSiis taas kerran e46:n alle ollaan laittamassa e34/e39:n et:n vanteita.
Eli ei todellakaan sovi edes 225-levyisellä renkaalla sedanin alle ilman reiluja kaaritöitä.
Comment
-
-
Auto on siis e46 sedan, takavanteiksi tulee 9x18 ET30 ja eteen 8x18 ET35. Renkaat on 255/35 ja 225/40. Alusta on tällä hetkellä M-sport ja h&r:n se rankemmin pudottava sarja tulossa (muistaakseni 55/35mm).
Riittääkö pelkkä pokkauksen taitto takaa, vai vaatiiko rajumpaa muokkausta yllä oleva yhdistelmä? Edessä ei käsittääkseni ole suurempia ongelmia.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostAuto on siis e46 sedan, takavanteiksi tulee 9x18 ET30 ja eteen 8x18 ET35. Renkaat on 255/35 ja 225/40. Alusta on tällä hetkellä M-sport ja h&r:n se rankemmin pudottava sarja tulossa (muistaakseni 55/35mm).
Riittääkö pelkkä pokkauksen taitto takaa, vai vaatiiko rajumpaa muokkausta yllä oleva yhdistelmä? Edessä ei käsittääkseni ole suurempia ongelmia."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
Comment