Jees, eilikkäs eilen ku pydähdyin autollani huoltoaseman pihaan ja sammutin sen niin konepellin alta nousi hirveät höyryt ja jäähdytin nesteet näemmä tuli pihalle. Aikani konehuonetta tutkittuani havaitsin että kun kaadoin paisuntasäiliöön lisää nestettä niin vesi tuli samantien pihalle. Sitten huomasinkin että paisuntasäiliö oli mennyt halki ja vedet tuli suoraan siitä ulos. Mistä tämä halkeaminen voi johtua ? Onko kenelläkään käynyt vastaavalla tavalla ? Ajossa lämmöt kyllä pysyivät aivan kohdallaan. Hitusen meinaa sapettaa kun torstaina ostin auton ja nyt käy näin...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e46 318 vm. 98 jäähdytinnesteet pihalle
Collapse
X
-
Mulla myös edellispäivänä tuli E46 nesteet pihalle. Paisuntasäiliö oli päästä päähän halki. Mitäs BMW takuu tästä sanoo?? Syy on oltava sama kuin edeltävissä korimalleissa jossa se korkin paineventtiili jumppaa, tai ei toimi. Tuossa 15 Vuotta sitten mun vanhaan E28 (silloin 10vuotta) Vaihtoivat tehdastakuuna noita korkkeja.. Mitenköhän nykyään takuu.Ex:bemarit
E46 316i
E30 320i
E30 316i
E28 518i
E34 520i
Nyt: E39 523ia touring
Comment
-
-
Pari viikkoa sitten 316iA -00 päästi myös vedet pihalle paisariin tulleen reiän kautta. Metroautossa oli hyllyllä iso pino paisareita, koska niitä kuulemma menee kaikista e46:sista.
Tyypillinen esimerkki viasta, jonka luulin olleen ainutkertainen maailmassa, mutta joka onkin tapahtunut kaikille...Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Originally posted by touring39 View PostPari viikkoa sitten 316iA -00 päästi myös vedet pihalle paisariin tulleen reiän kautta. Metroautossa oli hyllyllä iso pino paisareita, koska niitä kuulemma menee kaikista e46:sista.
Tyypillinen esimerkki viasta, jonka luulin olleen ainutkertainen maailmassa, mutta joka onkin tapahtunut kaikille...
Comment
-
-
Tarkistakaa..
Mahtaisiko vaikuttaa tuo mieletön järjestelmäpaine 1,8-2,2 bar paisuntasäiliön korkissa. Syy ilmeisesti hyvin kuumaksi rakennettu käyntilämpötila 97- 105 astetta. Jos mallissa olis 85-90 asteen termostaatti, niin alle 1bar paine riittäis järjestelmässä. Ja viellä se miksi korkin paineventtiili jumittuu. puran nyt sen ja tarkistan, miten se on toteutettu. merkkiliikkeen mielipide on bmw tehtaalla.. ettei tehdas ota kantaa tähän seikkaan, vaikka niitä muutamiavuosia sitten koko bmw kantaan uusittiinkin. Tuo lastentauti sais loppua... Kyllä sitä lämpöä saadaan muutenkin, ettei tarvii kiehuntarajan yläpuolella pitää..
Ps. 4 sylinteriset! Kuutosissa tämä on eri järjestelmäpaine.Ex:bemarit
E46 316i
E30 320i
E30 316i
E28 518i
E34 520i
Nyt: E39 523ia touring
Comment
-
Comment