Missä lienee vika? Ilmamäärämittari, lämpötilan anturi, polttoainesuodatin, ylivuotoletkut vaihdettu. Testeri näyttää ympäripyöreitä vikoja viittä kappaletta, joista ei ota selvää missä vika voisi olla. Kylmänä toimii erittäin hyvin, ei mitään ongelmia. Koneen lämmetessä veto häviää.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
330 D -vm 00 (E46) veto poissa lämpimänä?
Collapse
X
-
Originally posted by Cell View PostMitäs ne ympäripyöreät viat sitten on?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Tarkennukset
Tässäpä nämä tarkennukset:
Ohjainlaitediagnoosi BMW Diesel EDC 15C4 vikamuisti
- 7728 Ahtopaineensäädön paineenmuunnin säätöpoikkeama
- 565 Ahtopainetunnistin epälooginen signaali
- 1541 EDC- ohjainlaite, määränlaskenta toimintahäiriö
- 7717 Nokka-akselitunnistin toimintahäiriö
- 6660 ohj.laitt. pääteaste lisälämmitt. Katkos
Comment
-
-
Tuosta listasta voisi ensimmäisenä kokeilla vaihtaa asentotunnistimen sekä ahtopaineen säätimen.:thinkBMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Aika lailla Rahun linjoilla. Nokka-akselin asentotunnistin voisi olla sellainen, joka lämpötilan muuttuessa antaisi virheellistä signaalia. Puhdista ahtopaineanturi. Ahtopaineen (turbon johdesiipien) säädön solenoidi vaihtoon. Samalla tarkastaa sekä johdotuksen, että alipaineletkut ja se muovinen alipainesäiliö.
Tässä topikissa vinkkiä muutamaan edellä mainittuun. KLIK
Parhaiten ongelmaan pääsisi käsiksi, kun kävisi ajamassa lenkin ja live-datalla seuraisi ahtopaineen, PA-paineiden ja ilmamassan käyttäytymistä vian ilmaantuessa.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Huollossa käytetty...
Käytin autoa "kylän testerin" jälkeen merkkihuollossa. Tuolla vikailmoituksina tuli em viat joten vaihtoivat impulsgivar sekä press sensor anturit (mitä lie tarkemmin suomeksi :think). Vika edelleen sama koeajon jälkeen eli auto hyytyy lämpimänä. Koeajon jälkeen testeri näytti niin paljon vikoja, että merkkihuollossa sanoivat, että vika olisi oltava moottorin ohjainlaitteessa ja mittaristossa. Voisiko vika olla katkos boxiin tulevalla virralla? Vai meneekö boxi ja mittaristo uusiksi? Onko tietämystä asiaan?
Comment
-
-
Originally posted by Kahonen View PostKäytin autoa "kylän testerin" jälkeen merkkihuollossa. Tuolla vikailmoituksina tuli em viat joten vaihtoivat impulsgivar sekä press sensor anturit (mitä lie tarkemmin suomeksi :think). Vika edelleen sama koeajon jälkeen eli auto hyytyy lämpimänä. Koeajon jälkeen testeri näytti niin paljon vikoja, että merkkihuollossa sanoivat, että vika olisi oltava moottorin ohjainlaitteessa ja mittaristossa. Voisiko vika olla katkos boxiin tulevalla virralla? Vai meneekö boxi ja mittaristo uusiksi? Onko tietämystä asiaan?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by maneesi View Postitse ainakin kokeilisin noilla tiedoilla nokka-akselin asentotunnistinta...
mutta enhän mä mitään tiedäE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Mittaristoa en lähtisi kyllä ensimmäisenä vaihtamaan vaan kokeilisin vaikka ensiksi päivittää moottorinohjausta jonka vika saattaa paljastua jo päivityksessä mikäli siellä vika on. Toisaalta taas kaikkein tärkeintä olisi saada ne vikakoodit sen jälkeen uudestaan selvällä englannin kielellä, myös osat mitkä on vaihdettu, muuten tämä menee taas sokkona arvailemiseksi:think
Myös silloin kun vika on päällä niin olisi hyvä päästä tsekkaamaan livedataa mikä saattaisi myöskin paljastaa jotain mielenkiintoista.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Tuo vetojen katoaminen lämpimänä on ainakin se nokka-akselin asentotunnistin melko suurella todennäköisyydellä. Kylmänä kulkee niinkuin pitää mutta kun lämpenee niin ei mihinkään? Kun anturi lämpenee niin tehot katoaa. Sen kokeilisin vaihtaa ekana.E39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
-
-
Piti hieman kaivaa itsekin kertausta WDS:stä. Dieseleissä ei ole vanosta, joten nokka-akselin tunnistinta tarvitaan vain käynnistyksessä. Käynnin aikainen asennon tunnistus tapahtuu puhtaasti kammen asentotunnistimen avulla. Niinpä tuo nokka-akselin tunnistin ei tässä tapauksessa voi aiheuttaa ongelmaa ajossa.
Rahulla oli hyvä pointti tuosta DDE:n päivityksestä. Sitä kannattaisi ehdottomasti kokeilla nyt ensitoimenpiteenä. Jos päivitys ei onnistu, kinnas osoittaa vahvemmin uuden DDE:n suuntaan.
Camshaft Hall-Effect Sensor DDE 4.0
The camshaft Hall-effect sensor is mounted at the top front of the cylinder head cover. A rectangular lobe which moves past the Hall-effect sensor is located at the front of the camshaft. The DDE control unit evaluates the resulting voltage signal (one square-wave signal per camshaft revolution). This signal is used for synchronization purposes:
With the aid of the camshaft signal, when the engine is started, the DDE control unit determines whether there is an injection or a gas flow TDC and can thus activate the correct injector for fuel injection.
Engine start is not possible without synchronization!
Troubleshooting
The following faults are monitored:- Signal frequency too high
- Signal failure
In both cases, fault code 1E25 "rpm sensor monitoring" is stored each with different types of faults.
Consequences:- In case of failure during engine operation: No effect, however, the engine will not start during the next start attempt.
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
Comment