Announcement

Collapse
No announcement yet.

330 D -vm 00 (E46) veto poissa lämpimänä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kahonen
    Newbiemmer
    • Feb 2008
    • 7

    330 D -vm 00 (E46) veto poissa lämpimänä?

    Missä lienee vika? Ilmamäärämittari, lämpötilan anturi, polttoainesuodatin, ylivuotoletkut vaihdettu. Testeri näyttää ympäripyöreitä vikoja viittä kappaletta, joista ei ota selvää missä vika voisi olla. Kylmänä toimii erittäin hyvin, ei mitään ongelmia. Koneen lämmetessä veto häviää.
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Mitäs ne ympäripyöreät viat sitten on?
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9138
      • Oulu

      #3
      Originally posted by Cell View Post
      Mitäs ne ympäripyöreät viat sitten on?
      Jep! Ympäripyöreillä kysymyksillä tulee vähintään yhtä monihyväisiä vastauksia. Tarkempia tietoja!
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Kahonen
        Newbiemmer
        • Feb 2008
        • 7

        #4
        Tarkennukset

        Tässäpä nämä tarkennukset:
        Ohjainlaitediagnoosi BMW Diesel EDC 15C4 vikamuisti
        - 7728 Ahtopaineensäädön paineenmuunnin säätöpoikkeama
        - 565 Ahtopainetunnistin epälooginen signaali
        - 1541 EDC- ohjainlaite, määränlaskenta toimintahäiriö
        - 7717 Nokka-akselitunnistin toimintahäiriö
        - 6660 ohj.laitt. pääteaste lisälämmitt. Katkos

        Comment

        • Rahu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 6464
          • Tuusula

          #5
          Tuosta listasta voisi ensimmäisenä kokeilla vaihtaa asentotunnistimen sekä ahtopaineen säätimen.:think
          BMW Service
          P.o4oo925441
          [email protected]
          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9138
            • Oulu

            #6
            Aika lailla Rahun linjoilla. Nokka-akselin asentotunnistin voisi olla sellainen, joka lämpötilan muuttuessa antaisi virheellistä signaalia. Puhdista ahtopaineanturi. Ahtopaineen (turbon johdesiipien) säädön solenoidi vaihtoon. Samalla tarkastaa sekä johdotuksen, että alipaineletkut ja se muovinen alipainesäiliö.
            Tässä topikissa vinkkiä muutamaan edellä mainittuun. KLIK

            Parhaiten ongelmaan pääsisi käsiksi, kun kävisi ajamassa lenkin ja live-datalla seuraisi ahtopaineen, PA-paineiden ja ilmamassan käyttäytymistä vian ilmaantuessa.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Kahonen
              Newbiemmer
              • Feb 2008
              • 7

              #7
              Selvitellään!

              Selvitetäänpä nämä huomenna ja palataan asiaa!

              Comment

              • Kahonen
                Newbiemmer
                • Feb 2008
                • 7

                #8
                Huollossa käytetty...

                Käytin autoa "kylän testerin" jälkeen merkkihuollossa. Tuolla vikailmoituksina tuli em viat joten vaihtoivat impulsgivar sekä press sensor anturit (mitä lie tarkemmin suomeksi :think). Vika edelleen sama koeajon jälkeen eli auto hyytyy lämpimänä. Koeajon jälkeen testeri näytti niin paljon vikoja, että merkkihuollossa sanoivat, että vika olisi oltava moottorin ohjainlaitteessa ja mittaristossa. Voisiko vika olla katkos boxiin tulevalla virralla? Vai meneekö boxi ja mittaristo uusiksi? Onko tietämystä asiaan?

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9138
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by Kahonen View Post
                  Käytin autoa "kylän testerin" jälkeen merkkihuollossa. Tuolla vikailmoituksina tuli em viat joten vaihtoivat impulsgivar sekä press sensor anturit (mitä lie tarkemmin suomeksi :think). Vika edelleen sama koeajon jälkeen eli auto hyytyy lämpimänä. Koeajon jälkeen testeri näytti niin paljon vikoja, että merkkihuollossa sanoivat, että vika olisi oltava moottorin ohjainlaitteessa ja mittaristossa. Voisiko vika olla katkos boxiin tulevalla virralla? Vai meneekö boxi ja mittaristo uusiksi? Onko tietämystä asiaan?
                  Menipäs hankalaksi. Jälleen olisi tietysti mukava tietää, mitä vikakoodeja se näytti nollauksen ja koeajon jälkeen. Viallinen moottorinohjaus (DDE) voi olla hyvinkin mahdollinen, jos antaa useita, osin epäloogisiakin vikakoodeja. Mittaristo toimii toki väyläkeskusksena, mutta miksi myös sitä oltiin vaihtamassa? Jos noista koodeista olisi tarkempaa tietoa, veikkaan että esim. Jartsa02 saattaisi jotain tuumata asian tiimoilta.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • maneesi
                    Bimmer Rookie
                    • May 2006
                    • 185
                    • E-P

                    #10
                    itse ainakin kokeilisin noilla tiedoilla nokka-akselin asentotunnistinta...
                    mutta enhän mä mitään tiedä

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9138
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by maneesi View Post
                      itse ainakin kokeilisin noilla tiedoilla nokka-akselin asentotunnistinta...
                      mutta enhän mä mitään tiedä
                      Tuo jäi minullekin hieman epäselväksi, mutta veikkaisin vaihdettua "impulsgivar", juuri tuoksi nokka-akselin asentotunnistimeksi.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Rahu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 6464
                        • Tuusula

                        #12
                        Mittaristoa en lähtisi kyllä ensimmäisenä vaihtamaan vaan kokeilisin vaikka ensiksi päivittää moottorinohjausta jonka vika saattaa paljastua jo päivityksessä mikäli siellä vika on. Toisaalta taas kaikkein tärkeintä olisi saada ne vikakoodit sen jälkeen uudestaan selvällä englannin kielellä, myös osat mitkä on vaihdettu, muuten tämä menee taas sokkona arvailemiseksi:think

                        Myös silloin kun vika on päällä niin olisi hyvä päästä tsekkaamaan livedataa mikä saattaisi myöskin paljastaa jotain mielenkiintoista.
                        BMW Service
                        P.o4oo925441
                        [email protected]
                        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                        Comment

                        • 10+
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2006
                          • 2084
                          • Nivala

                          #13
                          Tuo vetojen katoaminen lämpimänä on ainakin se nokka-akselin asentotunnistin melko suurella todennäköisyydellä. Kylmänä kulkee niinkuin pitää mutta kun lämpenee niin ei mihinkään? Kun anturi lämpenee niin tehot katoaa. Sen kokeilisin vaihtaa ekana.
                          E39 M5 -00

                          Ex E60 530Da M-Sport -04
                          Ex E39 M5 -00
                          Ex E39 M5 -00 Individual
                          Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                          Ex E36 3.0 M3 -93
                          Ex E36 2.5 Cabrio -94
                          Ex E36 3.2 M3 -97
                          Ex E36 2.5 Coupe -93

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9138
                            • Oulu

                            #14
                            Piti hieman kaivaa itsekin kertausta WDS:stä. Dieseleissä ei ole vanosta, joten nokka-akselin tunnistinta tarvitaan vain käynnistyksessä. Käynnin aikainen asennon tunnistus tapahtuu puhtaasti kammen asentotunnistimen avulla. Niinpä tuo nokka-akselin tunnistin ei tässä tapauksessa voi aiheuttaa ongelmaa ajossa.

                            Rahulla oli hyvä pointti tuosta DDE:n päivityksestä. Sitä kannattaisi ehdottomasti kokeilla nyt ensitoimenpiteenä. Jos päivitys ei onnistu, kinnas osoittaa vahvemmin uuden DDE:n suuntaan.

                            Camshaft Hall-Effect Sensor DDE 4.0

                            The camshaft Hall-effect sensor is mounted at the top front of the cylinder head cover. A rectangular lobe which moves past the Hall-effect sensor is located at the front of the camshaft. The DDE control unit evaluates the resulting voltage signal (one square-wave signal per camshaft revolution). This signal is used for synchronization purposes:

                            With the aid of the camshaft signal, when the engine is started, the DDE control unit determines whether there is an injection or a gas flow TDC and can thus activate the correct injector for fuel injection.

                            Engine start is not possible without synchronization!

                            Troubleshooting

                            The following faults are monitored:
                            • Signal frequency too high
                            • Signal failure

                            In both cases, fault code 1E25 "rpm sensor monitoring" is stored each with different types of faults.

                            Consequences:
                            • In case of failure during engine operation: No effect, however, the engine will not start during the next start attempt.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • Kahonen
                              Newbiemmer
                              • Feb 2008
                              • 7

                              #15
                              Vika selvinnyt!

                              Kiitos kaikista avuista! Vika löytyi omassa autotallissa - boxin liittimen "pinni" oli painunut puolittain boxin sisään. Auto pelaa jälleen hyvin

                              Uusi ilmamassamittari jäi tarpeettomaksi tästä remontista, ken tarvitsee.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎