Announcement

Collapse
No announcement yet.

FK angeleyes e46 vm. 03

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • miccou
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2005
    • 488
    • Iisalmi

    #16
    Originally posted by sassi View Post
    Tuossa alkuillasta tuunasin tuollaiset teholedeillä olevat rinkulat paikalleen, pelittää muuten hyvin ja kirkkauskin riittää. (E46 Facelift siis kyseessä)
    ......

    Pari kuvaa lopputuloksesta.

    [ATTACH]58376[/ATTACH] [ATTACH]58377[/ATTACH]
    Minkäkokoisia teillä on nuo rinkulat? Siis renkaan halkaisija(t)?

    Tilasin nimittäin ~kuukausi sitten ebaystä rinkulat non-facelift (vm. -01) ja ilman xenoneja olevaan sedaniin eikä ne oikein sopineet. Kaikki enkelirinkulat ovat samankokoisia, mutta autossa nuo ulommat heijastinpinnat ovat suuremmat (halkaisija siis) kuin sisemmät. Tai näin ainakin olin katsovinani, sisemmän heijastinpinnan kanssa rinkula oli sama, mutta ulomman kanssa jäi alareuna suoraan "valon eteen".

    Onkohan minulle nyt sitten lähetetty xenoneilla olevaan pirssiin rinkulat vai miten noi koot pitäisi mennä. Meni hermo viimeksi asennellessa ja annoin asian olla. Nyt hieman laannuttua ajattelin ottaa asiasta selvää

    Myyjä nimittäin vakuutteli että on laittanut minulle oikeat rinkulat, mutta en jaksa uskoa tätä...
    VW Passat 1.8t -04


    X1 20Da X-Drive -13
    E39 530Da Touring -01
    E39 525iA Touring -01
    E46 325iA Sedan -01
    E46 320D Touring -00
    Audi A3 1.9TDI -01
    VW Multivan 2.5 TDI -05

    Comment

    • sassi
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2008
      • 412
      • Nivala

      #17
      Originally posted by miccou View Post
      Minkäkokoisia teillä on nuo rinkulat? Siis renkaan halkaisija(t)?

      Tilasin nimittäin ~kuukausi sitten ebaystä rinkulat non-facelift (vm. -01) ja ilman xenoneja olevaan sedaniin eikä ne oikein sopineet. Kaikki enkelirinkulat ovat samankokoisia, mutta autossa nuo ulommat heijastinpinnat ovat suuremmat (halkaisija siis) kuin sisemmät. Tai näin ainakin olin katsovinani, sisemmän heijastinpinnan kanssa rinkula oli sama, mutta ulomman kanssa jäi alareuna suoraan "valon eteen".

      Onkohan minulle nyt sitten lähetetty xenoneilla olevaan pirssiin rinkulat vai miten noi koot pitäisi mennä. Meni hermo viimeksi asennellessa ja annoin asian olla. Nyt hieman laannuttua ajattelin ottaa asiasta selvää

      Myyjä nimittäin vakuutteli että on laittanut minulle oikeat rinkulat, mutta en jaksa uskoa tätä...
      Olikohan se 130mm, mutta samanlaiset ne on molempiin valoihin. Pitkiin istuu täydellisesti, lähivaloissa on tosiaan isompi tuo heijastuspinnan halkaisija, mutta minä laitoin ainakin niin, että alareuna on samalla tasalla heijastinpinnan kanssa, muuten olisi tökerön näköinen.

      Yläreunassa rinkula tulee valokuvion eteen parin sentin matkalta kummallakin puolella. Ennen lopullista asennusta testasin valokuviota irrallisen umpion kanssa, eikä rinkula heitä minkäänlaista varjoa tai tunnu muutenkaan heikentävän valotehoa, jätin sitten tuolle mallille.

      Ne mukana tulevat muoviklipsit oli kyllä yhtä tyhjän kanssa, niiden varaan en kiinnitystä luottaisi. Niitä klipsejä en saanut passaamaan yhtään niin kuin mukana tulleissa asennuskuvissa oli. Kuvien mukaan renkaat oli paikoillaan ainoastaan ledien johdoista noilla klipsuilla. Kysyin asiaa myös myyjältä, mutta eipä vaivautunut edes vastaamaan kun oli kerran saanut jo setin myytyä ja rahat pois...

      En jättänyt moisen virityksen varaan, vaan laitoin kiinni muutamalla tipalla aralditea, pysyy varmasti ja on myös helposti irrotettavissa jos tarvis tulee.
      --
      Sassi
      - F10 530d
      - KTM 690 Enduro
      Ex. E90 330d, E46 330d

      Comment

      • sassi
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2008
        • 412
        • Nivala

        #18
        Originally posted by Tupex83 View Post
        Laittelin tänää iltapäivällä kanssa autooni annelirinkulat ja kappas kappas...vilkut palavat parkit päällä ollessa ja myös koetaulussa "palaneet" polttimot valo. Millainen vastus väliin jos kyseessä superkirkas led valo? Auto on siis e46 vm01
        [ATTACH]58623[/ATTACH] [ATTACH]58622[/ATTACH]
        Olen kokeillut erään elektroniikkasepän ohjeiden mukaan laittaa 1Kohm vastukset lisäksi, mutta eivät poista ongelmaa. Ilmeisesti ongelma syntyy siitä, kun ledien kanssa virtapiiri on "poikki", ts. vastus on ääretön. Siinä ei silloin lisävastukset auta, kun johdinyhteyttä ei ole. Laitoin toistaiseksi noiden kanssa rinnalle 3W polttimot (äärivalot) jotka pistin umpeen ja piiloon umpioiden taakse.

        Ei mikään elegantti ratkaisu, mutta mieluummin ylimääräiset lamput piilossa, kuin palaneiden parkkien varoitusvalojen killotus mittaritaulussa

        Luulisi että jollakin on järkevämpi ratkaisu tuohon, sitä odotellessa...
        --
        Sassi
        - F10 530d
        - KTM 690 Enduro
        Ex. E90 330d, E46 330d

        Comment

        • Jiggo
          Newbiemmer
          • Aug 2007
          • 21

          #19
          Offtopikkia mutta mistä ootte ostanu tommosia ledrinkuloita mitkä oikeesti näkyy? Monesti led rinkulat ollut alhaalta aika himmeitä mitä olen nähnyt..

          Comment

          • sassi
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2008
            • 412
            • Nivala

            #20
            Originally posted by Jiggo View Post
            Offtopikkia mutta mistä ootte ostanu tommosia ledrinkuloita mitkä oikeesti näkyy? Monesti led rinkulat ollut alhaalta aika himmeitä mitä olen nähnyt..


            Himmeämmät nuokin on alaosasta kuin ylhäältä, mutta eroa ei huomaa kuin päivänvalolla, hämärässä ja pimeällä näyttää tasaiselta kun umpion heijastin heijastaa hajavaloa.

            Mutta kirkkaammat saisivat olla, hämärässä ja pimeällä näkyvät hyvin, mutta auringonvalossa ei kovinkaan selvästi.
            Pitää katsoa jos innostuisi jossain vaiheessa vaihtamaan kirkkaammat ledit vielä. Saunarempassa jäi yli noita superkirkkaita ledejä, ovat huomattavasti kirkkaammat kuin tämän sarjan mukana tulleet. Mutta ans kattoo ny...
            --
            Sassi
            - F10 530d
            - KTM 690 Enduro
            Ex. E90 330d, E46 330d

            Comment

            • Tupex83
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2005
              • 212
              • Salo

              #21
              Originally posted by sassi View Post
              http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=473696

              Himmeämmät nuokin on alaosasta kuin ylhäältä, mutta eroa ei huomaa kuin päivänvalolla, hämärässä ja pimeällä näyttää tasaiselta kun umpion heijastin heijastaa hajavaloa.

              Mutta kirkkaammat saisivat olla, hämärässä ja pimeällä näkyvät hyvin, mutta auringonvalossa ei kovinkaan selvästi.
              Pitää katsoa jos innostuisi jossain vaiheessa vaihtamaan kirkkaammat ledit vielä. Saunarempassa jäi yli noita superkirkkaita ledejä, ovat huomattavasti kirkkaammat kuin tämän sarjan mukana tulleet. Mutta ans kattoo ny...
              Itse hommasin superkirkkaat noihin mun rinkuloihin ja hyvin näkyy päivällä ja illalla varsinkin. Halkaisija on mun rinkuloissa noin 13cm. Vielä todellakin tarvis miettiä noiden vastusten kanssa koska vilkut palaa parkkien ollessa päällä. On kyllä täysin makuasia että tykkääkä kylmäkatodeista vai ledeistä. Mun mielestä tommonen super sininen väri sopii mustaan autoon kuin nyrkki naapurin silmään.

              Exät: E30 320 -86, E46 316 -01
              E60 525iA M-Sport -05, nykyinen E60 535d M-Sport

              Comment

              • Tupex83
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2005
                • 212
                • Salo

                #22
                Originally posted by sassi View Post
                Olen kokeillut erään elektroniikkasepän ohjeiden mukaan laittaa 1Kohm vastukset lisäksi, mutta eivät poista ongelmaa. Ilmeisesti ongelma syntyy siitä, kun ledien kanssa virtapiiri on "poikki", ts. vastus on ääretön. Siinä ei silloin lisävastukset auta, kun johdinyhteyttä ei ole. Laitoin toistaiseksi noiden kanssa rinnalle 3W polttimot (äärivalot) jotka pistin umpeen ja piiloon umpioiden taakse.

                Ei mikään elegantti ratkaisu, mutta mieluummin ylimääräiset lamput piilossa, kuin palaneiden parkkien varoitusvalojen killotus mittaritaulussa

                Luulisi että jollakin on järkevämpi ratkaisu tuohon, sitä odotellessa...


                NO joo kiitos Sassi ideasta! Kaipa nyt sit pitää laittaa org. parkit palamaan konehuoneeseen. Tarvii joku läpi löytää mihen ne voi tunkea ettei koko konehuone valaistu ja puskee joka välistä valo.:think

                Exät: E30 320 -86, E46 316 -01
                E60 525iA M-Sport -05, nykyinen E60 535d M-Sport

                Comment

                • Venatroniikka
                  Newbiemmer
                  • Jun 2008
                  • 16

                  #23
                  Originally posted by sassi View Post
                  Olen kokeillut erään elektroniikkasepän ohjeiden mukaan laittaa 1Kohm vastukset lisäksi, mutta eivät poista ongelmaa. Ilmeisesti ongelma syntyy siitä, kun ledien kanssa virtapiiri on "poikki", ts. vastus on ääretön. Siinä ei silloin lisävastukset auta, kun johdinyhteyttä ei ole. Laitoin toistaiseksi noiden kanssa rinnalle 3W polttimot (äärivalot) jotka pistin umpeen ja piiloon umpioiden taakse.

                  Ei mikään elegantti ratkaisu, mutta mieluummin ylimääräiset lamput piilossa, kuin palaneiden parkkien varoitusvalojen killotus mittaritaulussa

                  Luulisi että jollakin on järkevämpi ratkaisu tuohon, sitä odotellessa...

                  Asensithan sen vastukset rinnakkain ledin kanssa, etkä sarjaan? Mikäli sarjaan, ongelma vain pahenee, mutta jos asennetaan oikean kokoinen vastus rinnan, niinkuin ilmeisesti polttimo nyt, niin se ajaa saman asian ja on tosiaan elegantimpi ratkaisu.
                  Autos kommen aus München.

                  Comment

                  • sassi
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2008
                    • 412
                    • Nivala

                    #24
                    Originally posted by Venatroniikka View Post
                    Asensithan sen vastukset rinnakkain ledin kanssa, etkä sarjaan? Mikäli sarjaan, ongelma vain pahenee, mutta jos asennetaan oikean kokoinen vastus rinnan, niinkuin ilmeisesti polttimo nyt, niin se ajaa saman asian ja on tosiaan elegantimpi ratkaisu.
                    Hmm...:think Kärsiikö sen vastuksen tosiaan rinnankytkeä, siis suoraan parkin + ja - johtojen välille, eikö se kärähdä?

                    Sarjakytkentänähän se oli kun kokeilin, eli virtapiiri oli poikki ledien kohdalta...
                    --
                    Sassi
                    - F10 530d
                    - KTM 690 Enduro
                    Ex. E90 330d, E46 330d

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎