Originally posted by mikalkai
View Post
E46 330ci kabiinin lämpeäminen
Collapse
X
-
Joo siis se AUTO-napin valohan sammuu, kun valitset sieltä itse ne puhalluksen ohjaukset. Vaikka valitset ne puhalluksen ohjaukset itse, niin silti se automatiikka huolehtii, että siellä kabiinissa on se valittu lämpötila. Mulla siis yleisimmin talvella ylin ja keksimmäinen päällä niistä vasemman reunan napeista ja lämpötilaksi säädetty se 18 C. Jos varpaita palelee, niin painetaan sitte se alinkin nappi päälle. Toissapäivänä ajelin melkeen 20 asteen pakkasessa nuilla asetuksilla ja rupes vähän lasit huurtuun. Painoin vaan yhdesti isosta ropelista puhaltimeen yhen pykälän vauhtia lisää niin huurut hävis parissa minuutissa. Ja koko ajan siis kabiinissa kyllä tarkenee.
-
Originally posted by mikalkai View PostHetkinen.. siis automaatti puhallin päällä ja vielä erikseen niistä kolmesta vasemmalla sivulla olevista napeista voi säätää minne puhaltaa? Heh.. no eihän mulla ole niissä yksikään päällä! Ajattelin fiksusti, että jos on automaatilla niin ei tarvitse lainkaan käyttää noita kolmea namiskaa.
Ajattelit ihan oikein, tuo Auto korvaa nuo kolme sivulla olevat namiskat mutta jos vaikka sivulasit huurtuu niin sitä tää automaagi ei osaa poistaa vaan silloin pitää siirtyä manuaalin puolelle eli painaa ylin+keskinappula päälle.
Leave a comment:
-
Hetkinen.. siis automaatti puhallin päällä ja vielä erikseen niistä kolmesta vasemmalla sivulla olevista napeista voi säätää minne puhaltaa? Heh.. no eihän mulla ole niissä yksikään päällä! Ajattelin fiksusti, että jos on automaatilla niin ei tarvitse lainkaan käyttää noita kolmea namiskaa.
Itse asiassa tänään jälleen oli ihan lämmin auto. Eilen lisäsin jäähdytinnesteen loput eli n, 1d koneeseen mutta eihän tuo määrä nyt vielä vaikuta mihinkään?
OT: Tuli vain tässä mieleen kun lävin hakemassa uutta ilmanputsaria, raitisilmasuodatinta, tulppia ja pyyhkijän sulat. On varmaan saatana kullasta tehty nuo sulat kun lähtöhinta oli 90e!! No sain onneksi puoleen hintaan mutta kuitenkin
Leave a comment:
-
Ei se sitä pitäs olla. Mulla oli termarissa häikkää ja lömmöt jäi alas mutta termarin vaihdon jälkeen on lämpöä piisannut joka kelillä. Ajelen yleensä automaatti-ilmastoinnin puhallus ohjattuna naamaan ja laseilla ja lämpötila on asetettu lukemaan 18. Hyvin tarkenee. Jos haluaa äkkiä lämmintä niin se tuulilasimoodi päälle ja 5 minuutin päästä on ihan sauna.Originally posted by mikalkai View PostVai onko kyseessä vain normi saksan tuontiauto, että kovalla pakkasella on hieman "hyistä" olla kyydissä :think
-Mika K
Leave a comment:
-
Onko auto varmasti ilmattu kunnolla ? Eli keula ylämäkeen ja kokis pullon avulla vettä sisään, hemin ohjeiden mukaan (toimii varmaan myös e46, korjatkaa jollei toimi).
Last edited by Panu.K; 07-03-2008, 11:01.
Leave a comment:
-
Kiitoksia vastauksista. Pitääpä käydä vähän shoppailemassa. Ottas samalla uudet tulpat, ilmanputsarin ja tuon raitisilmasuodattimen. Eiköhän tuohon 330:een saa noitakin ihan tarvikeliikkeestä vai pitääkö ihan wetterin tiskillä käydä :think
Leave a comment:
-
Raitisilmasuodattimen löydät kun avaat konepellin, katsot keskelle tuulilasin alareunaa ja löydät mustan laatikon, avaat pari lukitusruuvia sormilla ja se on siinä.
Leave a comment:
-
Originally posted by mikalkai View PostJep kolme punaista täppää on päällä ja kyllä lämmintäkin tulee mutta luulisi nyt perkele jossakin välissä tulevan oikeasti kuumaakin
Jos pistää puhaltimet manuaalille niin silloin puhaltelee paremmin. Jos tuo automaatti ilmastointi tuossa sekoilee ja puhaltelee lehmän hönkäystä? Voi myös olla että raitisilmasuodatin kaipaa myös vaihtoa.
Onko muuten hajuakaan missä se on tuossa E46:ssa? Siellä hanskalokeron takana niinkui E36:ssa?
-Mika K
Leave a comment:
-
Jep kolme punaista täppää on päällä ja kyllä lämmintäkin tulee mutta luulisi nyt perkele jossakin välissä tulevan oikeasti kuumaakin
Jos pistää puhaltimet manuaalille niin silloin puhaltelee paremmin. Jos tuo automaatti ilmastointi tuossa sekoilee ja puhaltelee lehmän hönkäystä? Voi myös olla että raitisilmasuodatin kaipaa myös vaihtoa.
Onko muuten hajuakaan missä se on tuossa E46:ssa? Siellä hanskalokeron takana niinkui E36:ssa?
-Mika K
Leave a comment:
-
Siis jos lämpömittari tapittaa suoraan ylös kuten pitääkin niin lämmintä tulee ja paljon
Onko keskipuhaltimen rulla punaisella (3 punaista pistettä)?
Puhaltaako keskipuhaltimet lainkaan ilmaa?
Leave a comment:
-
Ei oo kyllä lorinaa kuulunut eikä sen jälkeen kun nestettä lisäsin termarin vaihdon jälkeen ole kyllä nesteet minnekään "kadonneet". Koneen lämmöt ei seilaa ja muutenkin mittari tapittaa niin keskellä kuin olla ja voi. Pitääpä seurailla tuota. Jos ei huomennakaan meinaa lämmetä, niin ens viikolla vien auton takaisin pajalle.
Matka ajoa tulee kyllä yhteen suuntaan sellainen 12km joten eiköhän sen tuossa ajassa pitäisi jo lämmetä? Ainakin aiemmin kyllä lämpesi hyvin, tosin silloin hieman vähemmän pakkasta. Autokaan kun ei ole aamulla roikassa lainkaan, kun ei viitsinyt tälle talvelle enään lämmitintä laittaa. Laittelen sitten ensi syksynä.
-Mika K
Leave a comment:
-
Jos kojelaudan kohdalla lorisee kun kierrättää konetta pumppaamalla niin ilmaa kennossa ja paljon.
Jos näin niin lisäät nestettä samaan aikaan kun kaverisi kierrättää konetta ~3000RPM samalla tarkkailen lämpötilamittaria, niin ja lämmöt kojelaudasta täysille (en tiedä vaikuttaako mihinkään?).
Jos ei lorise niin en suosittele tota ylempää neuvoa, saattaa olla pumppu joka vetää viimesiä ja tuo ei ainakaan paranna asiaa.
Leave a comment:
-
Kyllä siellä nestettä oli minun ymmärtääkseni ihan tarpeeksi. Siinä kohossa oleva punainen keppi oli melkein sen paisuntasäiliön korkinsuun tasolla.. pikkaisen sen alapuolella.
Mikä ihme tuossa nyt oikein sitten mättää? Villejä veikkauksia? Onneksi käytin kuitenkin autoa liikkeessä, niin vien sen sinne takaisin, ellei tuo tuosta ala tokenemaan.
-Mika K
Leave a comment:
-
Kato nesteet nyt ihan ekana ja ihmetellään sitten lisää. Ja kato tuleeko sinne miten kova paine, siis paisuntasäiliöön
Leave a comment:
-
Kyllä siellä on nyt jäänyt ilmaa reippaasti sinne jäähdytysjärjestelmään kun nesteet vaihdettu, ilmasitko kunnolla vaihdon jälkeen? Ei meinaan tee tosissaan hyvää tollaset ilmataskut pitkällä kutoskannelle..
Leave a comment:
Leave a comment: