Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 328i EML ja ASC valot palaa..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jusaba
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 613
    • Joensuu

    E46 328i EML ja ASC valot palaa..

    Eli oli tuossa venttiilikopan ja huohotusjärjestelmän vaihto.. Aika paljon joutui purkamaan ennen kuin osat sai vaihdettua, mutta onnistui kuitenkin.. Kaikki oli taas paikallaa ja öljyä ei enää valunut, mutta tyhjäkäynti on tasaista ja kierrokset ovat n.1000rpm.. Kaasua kun painaa niin ei kierrä kuin vähän päälle 2000rpm ja röpöttää.. Mikä kumma mättää? Johdot ei vissiin voi kovin pieleen mennä kun ovat mitoitettu silleen että ei yletä kuin yhteen kohtaan.. Nyt apuja tulemaan.. Vika ei varmasti ole iso, mutta sapettaa..
    MB


    EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82
  • Jusaba
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 613
    • Joensuu

    #2
    Eikö kenelläkään ole muka tietoa? Searchillakaan kun ei pahemmin mitään löydy..
    MB


    EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82

    Comment

    • mika68
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2004
      • 1966
      • ......

      #3
      Originally posted by Jusaba View Post
      Eikö kenelläkään ole muka tietoa? Searchillakaan kun ei pahemmin mitään löydy..
      Kyseessähän on jonkinlainen "vikatila"
      Miten vika selvis? Itselläni käväisi sama vika eilen sigun autossa.(Z3 2.8 -99)
      Tuli päälle kesken ajon, mutta poistui itsestään parin kilsan ajon jälkeen?

      Comment

      • Pasi_K
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2003
        • 680
        • Tyrnävä

        #4
        Kumpi on bank 1?
        Last edited by Pasi_K; 01-07-2009, 16:42.
        Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

        Tsekkaa myytävät osat tästä

        Comment

        • Jusaba
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2005
          • 613
          • Joensuu

          #5
          Ite hommasin sillon uuden kaasuläpän niin loppu valojen vilkkuminen ja auto toimi sen jälkeen normaalisti. Mulla ku ne valot sytty heti kun ajoi tasakaasulla, koko ajan piti kaasua pumpaten ajaa ja valot sammui vasta ku sammutti auton ja antoi olla hetken virtojen pois päältä..
          MB


          EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4582
            • Tampere

            #6
            Originally posted by Pasi_K View Post
            Kumpi on bank 1?
            pytyt 1-3
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • Stink
              Newbiemmer
              • Mar 2009
              • 3
              • Rovaniemi

              #7
              Mulla sytty asc+eml valot kanssa ja tyhjäkäynti seilaili eikä käynyt kunnolla. Oli muutenkin tota kierrosten seilailua.

              Vikakoodit oli imunokan asentotunnistimen epälooginen signaali ja tyhjäkäynnin mekaaninen vika.

              Molemmat korjaantu ton asentotunnistimen vaihdolla.

              Comment

              • Pasi_K
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2003
                • 680
                • Tyrnävä

                #8
                ......
                Last edited by Pasi_K; 01-07-2009, 16:42.
                Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

                Tsekkaa myytävät osat tästä

                Comment

                • Jesse93
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2012
                  • 932
                  • Mustio

                  #9
                  Upataas tämä threadi, mulla samanlaista ongelmaa kun ekalla kirjottajalla. Vaihdoin huohotinjärjestelmän, oli kaasuläppäkin irti ja kun sain kaiken kasattua niin kokeilin käyntiin ja ei mitään ogelmaa. Kaikki toimi normaalisti, ei vikakoodeja mut sitten kun painaa kaasua niin syttyy EML ja ASC ja alkaa meno tökkiä, toimii auto tosi tahmeesti ja pätkii eikä taho kulkea. kakkosvaihteella kaasu pohjassa eikä jaksa kiihtyä. Vikakoodiksi anto P0505 Idle Control System ja mitä nyt googlettanut niin viittaa kaasuläppään ainakin useesti toi eml valo. Voiko tommonen johtua imuvuodosta esimerkiksi? samalla muuten kun paikallaan autoa polkee niin tuntuu et moottori täristää jotenki oudosti varmaan kun ei käy kunnolla

                  Edit. autona "sigun auto" vm-99
                  E46 320D & E30 325iX & E61 525D

                  Comment

                  • Juhnukka
                    BTCF Member
                    • Mar 2014
                    • 604
                    • Lohja

                    #10
                    Irrotitko akun navan

                    Ennenkö otit kaasuläpän irti? Jotkin autot voivat ottaa kipeetä kun irrottaa kaasuläpän liittimen jos akku ei ole irti. Siitä johtuen menee vikatilaan ja yleensä vikatila lähtee vasta kun nollaa koodit. En tiedä onko bemareissa samaa ominaisuutta mutta ei tuokaan mahdotonta ole
                    Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

                    Comment

                    • Jesse93
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2012
                      • 932
                      • Mustio

                      #11
                      Joo oli akusta miinusnapa irti koko projektin ajan, ja nollasin koodit kun sain kasattua ja sen jälkeen kokeilin viel irrottaa plussanavan jos vaikuttais mitenkään mut ei
                      E46 320D & E30 325iX & E61 525D

                      Comment

                      • WSE1
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 3242
                        • Suomusjärvi

                        #12
                        Originally posted by Jesse93 View Post
                        Joo oli akusta miinusnapa irti koko projektin ajan, ja nollasin koodit kun sain kasattua ja sen jälkeen kokeilin viel irrottaa plussanavan jos vaikuttais mitenkään mut ei
                        Johtoliitin pätkii, puhdista, tarkasta myös littimen selkäpuolelta että piuhat on kiinni pinneissä, ja kokeile uudelleen.

                        Comment

                        • Jesse93
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2012
                          • 932
                          • Mustio

                          #13
                          Jos jotakuta kiinnostaa niin sain vian korjattua, katoin et kaasuläppä ei ollut ihan kohdallaan, näky jäljistä/liasta et millin alempana kun ennen niin löysäsin pultit ja siirsin pikkasen ylemmäs ja kiristin pultit ja samalla huomasin et maffin jälkeinen ilmaputkessa halkeamaa niin väliaikasesti paikkasin jesarilla niin ei pala enään ne eml ja asc valot. Ainoo et nyt herjaa vikakoodia muistaakseni Idle control valve mut ei silti mitään oireita. Mistä saattais johtua?
                          Edit. Ja saattoi johtua vika siitäkin mitä WSE1 sanoi että johtoliitin pätkii, senkin käytin irti ja laitoin uusiksi kiinni
                          E46 320D & E30 325iX & E61 525D

                          Comment

                          • H&K
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2012
                            • 33
                            • Kuusamo

                            #14
                            Elikkä samanlaista ongelmaa ollut myös täällä.

                            Oireet: EML ja ASC valot syttyvät mittaritauluun ja auto menee vikatilaan, ei ota kunnolla kierroksia ja röpisee. (tyhjäkäynti aina kuitenkin normaali).

                            Yleensä pystyy normaali ajoa pienillä kierroksilla ajamaan mutta välillä tekee niin pahasti ettei meinaa eteenpäin päästä. Kaasuläpän ympärillä oli selvästi kertynyt mustaa karstaa. Kaasuläpän olen nyt 2kertaa puhdistanut liqui mollyn siihen tarkoitetulla aineella. Puhdistuksen jälkeen toimii jonkin aikaa n. 50-100km ilman mitään ongelmia ja aivan yhtäkkiä laittaa taas vikatilan päälle. Kunnes esim aamulla auton käynnistäessä kaikki taas pelaa moitteitta. Välillä myös kaasupolkimessa tuntuu pykälä ja yleensä silloin vikatilan saa kaasua pumppaamalla pois mutta ei aina. Myös imuvuodot tarkistettu ja yks haitariputki uusittu.

                            Vikakoodeja antoi juurikin kaasuläpälle. Kysymys nyt kuuluukin että pitäiskö tuosta nyt vain nollata muistissa olevat vikakoodit että alkaisi toimimaan vai onko siellä edelleen joku pysyvä mekaaninen vika päällä (kaasuläppä jotenkin kulunut ja vaatisi kokonaan uusimisen)??? Kummallista tässä on se että auto tosiaan pelaa läpän puhdistuksen jälkeen täysin normaalisti ja tuntuu että aina hieman pidemmän ajon jälkeen iskee vikatilan takaisin päälle.

                            Auto e46 328
                            Last edited by H&K; 25-11-2015, 19:50.

                            Comment

                            • WSE1
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 3242
                              • Suomusjärvi

                              #15
                              Originally posted by H&K View Post
                              Elikkä samanlaista ongelmaa ollut myös täällä.

                              Oireet: EML ja ASC valot syttyvät mittaritauluun ja auto menee vikatilaan, ei ota kunnolla kierroksia ja röpisee. (tyhjäkäynti aina kuitenkin normaali).

                              Yleensä pystyy normaali ajoa pienillä kierroksilla ajamaan mutta välillä tekee niin pahasti ettei meinaa eteenpäin päästä. Kaasuläpän ympärillä oli selvästi kertynyt mustaa karstaa. Kaasuläpän olen nyt 2kertaa puhdistanut liqui mollyn siihen tarkoitetulla aineella. Puhdistuksen jälkeen toimii jonkin aikaa n. 50-100km ilman mitään ongelmia ja aivan yhtäkkiä laittaa taas vikatilan päälle. Kunnes esim aamulla auton käynnistäessä kaikki taas pelaa moitteitta. Välillä myös kaasupolkimessa tuntuu pykälä ja yleensä silloin vikatilan saa kaasua pumppaamalla pois mutta ei aina. Myös imuvuodot tarkistettu ja yks haitariputki uusittu.

                              Vikakoodeja antoi juurikin kaasuläpälle. Kysymys nyt kuuluukin että pitäiskö tuosta nyt vain nollata muistissa olevat vikakoodit että alkaisi toimimaan vai onko siellä edelleen joku pysyvä mekaaninen vika päällä (kaasuläppä jotenkin kulunut ja vaatisi kokonaan uusimisen)??? Kummallista tässä on se että auto tosiaan pelaa läpän puhdistuksen jälkeen täysin normaalisti ja tuntuu että aina hieman pidemmän ajon jälkeen iskee vikatilan takaisin päälle.

                              Auto e46 328
                              Onko tuossa vaijerikaasu vai sähköinen läppä? Jos jälkimmäinen on todennäköisesti läpän potikka mennyt eli läppärunko vaihtoon käytetty osakin käy kun näiden viat harvinaisia. Toimii kun puhdistusainetta menee potikalle... jos mekaaninen kaasu niin sitten todennäköisesti kaasuasennontunnistin läppäakselin päässä on kulunut liikaa ja tarvitsee uusia.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎