Eli oli tuossa venttiilikopan ja huohotusjärjestelmän vaihto.. Aika paljon joutui purkamaan ennen kuin osat sai vaihdettua, mutta onnistui kuitenkin.. Kaikki oli taas paikallaa ja öljyä ei enää valunut, mutta tyhjäkäynti on tasaista ja kierrokset ovat n.1000rpm.. Kaasua kun painaa niin ei kierrä kuin vähän päälle 2000rpm ja röpöttää.. Mikä kumma mättää? Johdot ei vissiin voi kovin pieleen mennä kun ovat mitoitettu silleen että ei yletä kuin yhteen kohtaan.. Nyt apuja tulemaan.. Vika ei varmasti ole iso, mutta sapettaa..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 328i EML ja ASC valot palaa..
Collapse
X
-
Originally posted by Jusaba View PostEikö kenelläkään ole muka tietoa? Searchillakaan kun ei pahemmin mitään löydy..
Miten vika selvis? Itselläni käväisi sama vika eilen sigun autossa.(Z3 2.8 -99)
Tuli päälle kesken ajon, mutta poistui itsestään parin kilsan ajon jälkeen?
Comment
-
-
-
Ite hommasin sillon uuden kaasuläpän niin loppu valojen vilkkuminen ja auto toimi sen jälkeen normaalisti. Mulla ku ne valot sytty heti kun ajoi tasakaasulla, koko ajan piti kaasua pumpaten ajaa ja valot sammui vasta ku sammutti auton ja antoi olla hetken virtojen pois päältä..MB
EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82
Comment
-
-
-
Upataas tämä threadi, mulla samanlaista ongelmaa kun ekalla kirjottajalla. Vaihdoin huohotinjärjestelmän, oli kaasuläppäkin irti ja kun sain kaiken kasattua niin kokeilin käyntiin ja ei mitään ogelmaa. Kaikki toimi normaalisti, ei vikakoodeja mut sitten kun painaa kaasua niin syttyy EML ja ASC ja alkaa meno tökkiä, toimii auto tosi tahmeesti ja pätkii eikä taho kulkea. kakkosvaihteella kaasu pohjassa eikä jaksa kiihtyä. Vikakoodiksi anto P0505 Idle Control System ja mitä nyt googlettanut niin viittaa kaasuläppään ainakin useesti toi eml valo. Voiko tommonen johtua imuvuodosta esimerkiksi? samalla muuten kun paikallaan autoa polkee niin tuntuu et moottori täristää jotenki oudosti varmaan kun ei käy kunnolla
Edit. autona "sigun auto" vm-99E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D
Comment
-
-
Irrotitko akun navan
Ennenkö otit kaasuläpän irti? Jotkin autot voivat ottaa kipeetä kun irrottaa kaasuläpän liittimen jos akku ei ole irti. Siitä johtuen menee vikatilaan ja yleensä vikatila lähtee vasta kun nollaa koodit. En tiedä onko bemareissa samaa ominaisuutta mutta ei tuokaan mahdotonta oleVikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366
Comment
-
-
Originally posted by Jesse93 View PostJoo oli akusta miinusnapa irti koko projektin ajan, ja nollasin koodit kun sain kasattua ja sen jälkeen kokeilin viel irrottaa plussanavan jos vaikuttais mitenkään mut ei
Comment
-
-
Jos jotakuta kiinnostaa niin sain vian korjattua, katoin et kaasuläppä ei ollut ihan kohdallaan, näky jäljistä/liasta et millin alempana kun ennen niin löysäsin pultit ja siirsin pikkasen ylemmäs ja kiristin pultit ja samalla huomasin et maffin jälkeinen ilmaputkessa halkeamaa niin väliaikasesti paikkasin jesarilla niin ei pala enään ne eml ja asc valot. Ainoo et nyt herjaa vikakoodia muistaakseni Idle control valve mut ei silti mitään oireita. Mistä saattais johtua?
Edit. Ja saattoi johtua vika siitäkin mitä WSE1 sanoi että johtoliitin pätkii, senkin käytin irti ja laitoin uusiksi kiinniE91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D
Comment
-
-
Elikkä samanlaista ongelmaa ollut myös täällä.
Oireet: EML ja ASC valot syttyvät mittaritauluun ja auto menee vikatilaan, ei ota kunnolla kierroksia ja röpisee. (tyhjäkäynti aina kuitenkin normaali).
Yleensä pystyy normaali ajoa pienillä kierroksilla ajamaan mutta välillä tekee niin pahasti ettei meinaa eteenpäin päästä. Kaasuläpän ympärillä oli selvästi kertynyt mustaa karstaa. Kaasuläpän olen nyt 2kertaa puhdistanut liqui mollyn siihen tarkoitetulla aineella. Puhdistuksen jälkeen toimii jonkin aikaa n. 50-100km ilman mitään ongelmia ja aivan yhtäkkiä laittaa taas vikatilan päälle. Kunnes esim aamulla auton käynnistäessä kaikki taas pelaa moitteitta. Välillä myös kaasupolkimessa tuntuu pykälä ja yleensä silloin vikatilan saa kaasua pumppaamalla pois mutta ei aina. Myös imuvuodot tarkistettu ja yks haitariputki uusittu.
Vikakoodeja antoi juurikin kaasuläpälle. Kysymys nyt kuuluukin että pitäiskö tuosta nyt vain nollata muistissa olevat vikakoodit että alkaisi toimimaan vai onko siellä edelleen joku pysyvä mekaaninen vika päällä (kaasuläppä jotenkin kulunut ja vaatisi kokonaan uusimisen)??? Kummallista tässä on se että auto tosiaan pelaa läpän puhdistuksen jälkeen täysin normaalisti ja tuntuu että aina hieman pidemmän ajon jälkeen iskee vikatilan takaisin päälle.
Auto e46 328Last edited by H&K; 25-11-2015, 20:50.
Comment
-
-
Originally posted by H&K View PostElikkä samanlaista ongelmaa ollut myös täällä.
Oireet: EML ja ASC valot syttyvät mittaritauluun ja auto menee vikatilaan, ei ota kunnolla kierroksia ja röpisee. (tyhjäkäynti aina kuitenkin normaali).
Yleensä pystyy normaali ajoa pienillä kierroksilla ajamaan mutta välillä tekee niin pahasti ettei meinaa eteenpäin päästä. Kaasuläpän ympärillä oli selvästi kertynyt mustaa karstaa. Kaasuläpän olen nyt 2kertaa puhdistanut liqui mollyn siihen tarkoitetulla aineella. Puhdistuksen jälkeen toimii jonkin aikaa n. 50-100km ilman mitään ongelmia ja aivan yhtäkkiä laittaa taas vikatilan päälle. Kunnes esim aamulla auton käynnistäessä kaikki taas pelaa moitteitta. Välillä myös kaasupolkimessa tuntuu pykälä ja yleensä silloin vikatilan saa kaasua pumppaamalla pois mutta ei aina. Myös imuvuodot tarkistettu ja yks haitariputki uusittu.
Vikakoodeja antoi juurikin kaasuläpälle. Kysymys nyt kuuluukin että pitäiskö tuosta nyt vain nollata muistissa olevat vikakoodit että alkaisi toimimaan vai onko siellä edelleen joku pysyvä mekaaninen vika päällä (kaasuläppä jotenkin kulunut ja vaatisi kokonaan uusimisen)??? Kummallista tässä on se että auto tosiaan pelaa läpän puhdistuksen jälkeen täysin normaalisti ja tuntuu että aina hieman pidemmän ajon jälkeen iskee vikatilan takaisin päälle.
Auto e46 328
Comment
-
Comment