Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d luotettavuus vm 2002-4?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Olsberg
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 349
    • Jyväskylä

    #16
    Originally posted by arska84 View Post
    En vaan jaksa uskoa että vähän yli 100tkm ajetussa on käsijarrukengät kuluneet. Oliskohan sun säädöissä mennyt joku pieleen? Meidän porukoitten nissanissa on orkkis kengät takana ja ajettu 345tkm
    Rankkaa offtopicia tulee, mutta otinpa tuossa äsken levyt irti ja ei siellä kulumaa ollut nimeksikään. Ruostetta kyllä sitäkin enemmän. Levytkin piti vetää hermeettisen ulosvetäjän ja kumivasaran avulla pois. Levyt menee vaihtoon joka tapauksessa, joten sen puoleen ei haitannut ronskit otteet. Eli käsijarrun säädöt oli pielessä ja varmaan ruoste oli jumittanut osia, sillä se säätörulla ei oikein pyörinyt kunnolla mihinkään suuntaan. Pitää jatkaa huomenna projektia.
    Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97

    Comment

    • wexfly
      Newbiemmer
      • Feb 2008
      • 19

      #17
      Originally posted by Olsberg View Post
      Rankkaa offtopicia tulee, mutta otinpa tuossa äsken levyt irti ja ei siellä kulumaa ollut nimeksikään. Ruostetta kyllä sitäkin enemmän. Levytkin piti vetää hermeettisen ulosvetäjän ja kumivasaran avulla pois. Levyt menee vaihtoon joka tapauksessa, joten sen puoleen ei haitannut ronskit otteet. Eli käsijarrun säädöt oli pielessä ja varmaan ruoste oli jumittanut osia, sillä se säätörulla ei oikein pyörinyt kunnolla mihinkään suuntaan. Pitää jatkaa huomenna projektia.
      Moi. Varsinainen syy käsijarrujen toimintaan on käyttö. Bimmereissä (E46) käsijarru on ns. Erillinen rumpu kuten volvossa ja mersussa, jne.. käytännössä (yleensä) automaattivaihteisen ja manuaalin kuljettajat eivät käytä edes seisontajarrua, joka altistaa ne juuri liikkumattomana ruosteelle ja suola-pöly pinttymälle. Mutta toinen seikka on japanilaisautot joissa on pää käyttöjarru takana.(Yleisesti rumpujarrut) toimivat moitteetta. Etuvetomalleissa käytetään heikkotehoisia jarrutustehoja taka-akselilla, joten kestävyys on tosiaan suuri. Tämän tapaista tekniikkaa taas ei voida käyttää bimmer autoissa koska autot vetää taka-akselilta, joten tässä vuosien oma kokemus näistä. Mielestäni bmw on hyvin laadukas auto. E46 on pieni sisätiloiltaan, ja toinen miinus tulee takapään melusta. Muuta kritikkiä en löydä. Ps. ei kokemusta diesel mallista.
      Ex:bemarit

      E46 316i
      E30 320i
      E30 316i
      E28 518i
      E34 520i

      Nyt: E39 523ia touring

      Comment

      • Kukkoshka
        Bimmer Rookie
        • Jan 2008
        • 37
        • Joensuu

        #18
        Itsellä vm. -02, 110 kw, 190 tkm. Minulla ollut 70 tkm. Suurimmat ongelmat olleet turbon hajoaminen (veto hävisi alakierroksilta) ja käsijarrua saa säädellä n. vuoden välein.

        Ja sitten jos/kun turbo laukeaa (itsellä n. 185 tkm kohdalla), niin esim. tuolta saa "hiukan" Suomi-hintoja edullisemmin: http://en.turbolader.net/

        Sähköpostilla kysyin tarjouksen ja sen jälkeen sain laskun pdf-muodossa sähköpostiin. Maksun jälkeen paketti tuli viidessä päivässä.

        Ja hintaa oli kaikkineen 824,67 euroa.
        - Turbo, 750431-5012S...........644,00 €
        - Tiivistesarja 7001-0027..........11,00 €
        - UPS -postikulut.....................38,00 €
        - 19 % MwSt (varmaan alv?)....131,67 €
        BMW 320D E91 LCI Touring -09
        Subaru Forester 2.0X -06

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎