Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kulkee takapää kallellaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JorKsX
    Bimmer Rookie
    • Feb 2020
    • 56
    • Kokemäki

    #31
    Nostetaas vanha keskustelu takaisin ylös.
    Samaa ongelma mitä alotuksessa. oikea takapuoli 20-30mm alempana ku vasen.
    Mitattu minun ja katsurin toimesta. Katsuri ei muuta vikaa löytänyt kun erillainen jousi.
    Nyt viimeviikolla kokeilin kolmee vakiojousta josta yks täysin uus. ja myöskin mersun jotain jousta joka oli 2cm pidempi kun nelikutosen vakio.
    Ongelma pysy samana. kallellaan oikealle puolelle.

    Jouset ei ole poikki eikä ole painaumia ruosteen takia. Kaikki on minun silmaään ihan kunnossa mutta silti jokin vikana.

    Comment

    • Wespa
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2016
      • 1831
      • Karjaa

      #32
      Eli otitko sieltä "ehjältä" puoleltakin jousen pois ja vertasit että toiselle puolelle menee samanlainen? Ja sitten vaikka vaihtaa ristiin ja jos tilanne pysyy samana niin tietää että vika ei ole ainakaan jousessa.


      Tuolla taaksepäin kun threadia luki niin yksi ehdotus oli jumittava kallistuksenvakaaja joka vääntää toista puolta alaspäin, onko se jo suljettu pois?
      E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
      Porsche 944 -86 (DE)
      Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16418
        • Asikkala

        #33
        Originally posted by Wespa View Post

        Tuolla taaksepäin kun threadia luki niin yksi ehdotus oli jumittava kallistuksenvakaaja joka vääntää toista puolta alaspäin, onko se jo suljettu pois?
        Saa jumittaa melko paljon että näkyy auton asennossa :think

        Comment

        • Wespa
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2016
          • 1831
          • Karjaa

          #34
          Juu niin saa, mutta jotain outoa tässä nyt kaikkiaan on. Oma veikkaus on että vika on jousissa tai niihin kosketuksissa olevissa osissa.
          E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
          Porsche 944 -86 (DE)
          Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            #35
            Originally posted by Wespa View Post
            Juu niin saa, mutta jotain outoa tässä nyt kaikkiaan on. Oma veikkaus on että vika on jousissa tai niihin kosketuksissa olevissa osissa.
            Jousissa, pitäisi tallista käydä katsomassa oliko erillisjousen välissä kumitalla, muistaakseni oli, jos se on kadoksissa putoaa mittansa verran alaspäin.

            Comment

            • JorKsX
              Bimmer Rookie
              • Feb 2020
              • 56
              • Kokemäki

              #36
              Originally posted by Wespa View Post
              Eli otitko sieltä "ehjältä" puoleltakin jousen pois ja vertasit että toiselle puolelle menee samanlainen? Ja sitten vaikka vaihtaa ristiin ja jos tilanne pysyy samana niin tietää että vika ei ole ainakaan jousessa.

              Tuolla taaksepäin kun threadia luki niin yksi ehdotus oli jumittava kallistuksenvakaaja joka vääntää toista puolta alaspäin, onko se jo suljettu pois?
              Kallistuksen vakaajaa en tutkinu sen enempää ku et ei jumissa ainakaan ole. "Ehjältä" puolelta en jousta ottanut. Pitääkin kokeilla tämö homma tänään. Yhen tunkin kans vähän hankalaa vaan��


              Originally posted by BMW525Xda View Post
              Jousissa, pitäisi tallista käydä katsomassa oliko erillisjousen välissä kumitalla, muistaakseni oli, jos se on kadoksissa putoaa mittansa verran alaspäin.
              Molemmilla puolilla se jousen yläpääs oleva kumitatti hommeli on tallella ja täysin ehjä


              //Edit. Kysyn tässä samaassa myös sellasta hommaa et vasen etuvanne on aika komias camber kulmassa. Missä vika? Täysin vakio alusta. Onko näissä joku camber säätö vakiona vai onko iskari vino? Aurausta on oikealle päin pikkasen mutta raidetanko ei cambbeeriin vaikuta?
              Oikea puoli tikkusuora mutta vasen sen verra kallellaa et näkee silmällä et on vinossa
              Last edited by JorKsX; 04-11-2020, 11:05.

              Comment

              • BMW525Xda
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 8681
                • Xxxxxx

                #37
                Originally posted by JorKsX View Post
                Kallistuksen vakaajaa en tutkinu sen enempää ku et ei jumissa ainakaan ole. "Ehjältä" puolelta en jousta ottanut. Pitääkin kokeilla tämö homma tänään. Yhen tunkin kans vähän hankalaa vaan��




                Molemmilla puolilla se jousen yläpääs oleva kumitatti hommeli on tallella ja täysin ehjä


                //Edit. Kysyn tässä samaassa myös sellasta hommaa et vasen etuvanne on aika komias camber kulmassa. Missä vika? Täysin vakio alusta. Onko näissä joku camber säätö vakiona vai onko iskari vino? Aurausta on oikealle päin pikkasen mutta raidetanko ei cambbeeriin vaikuta?
                Oikea puoli tikkusuora mutta vasen sen verra kallellaa et näkee silmällä et on vinossa
                Jousen alapäästä pätkä poikki takana ?

                Etupään camper, voi johtua lerpahtaneesta pyöräkotelosta, eli koko pyöräkotelo liikkuu jos jostain väsähtänyt kiinnityksiltään.
                Tai voi olla alatukivarren takimmainen pusla kadonnut kokonaan.

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16418
                  • Asikkala

                  #38
                  Originally posted by BMW525Xda View Post
                  Tai voi olla alatukivarren takimmainen pusla kadonnut kokonaan.
                  Ei vaikuta camberiin niin paljon että silmällä näkee (?)

                  Comment

                  • JorKsX
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2020
                    • 56
                    • Kokemäki

                    #39
                    Originally posted by BMW525Xda View Post
                    Jousen alapäästä pätkä poikki takana ?

                    Etupään camper, voi johtua lerpahtaneesta pyöräkotelosta, eli koko pyöräkotelo liikkuu jos jostain väsähtänyt kiinnityksiltään.
                    Tai voi olla alatukivarren takimmainen pusla kadonnut kokonaan.
                    ei ole jousen alapäästä poikki mitään.

                    kuukaus sitten leimattu ja jos olis puslavika ni luulis et katsuri siit olis maininnut jos haihtunut kokonaan. Mutta tallella on mitä kattelin.
                    Eli vaihtoehtona on tohon vamber hommaa enää vääntynyt iskari?

                    kuin yleinen toi väsyny pyöränkotelo on ja miten se todetaan?

                    Comment

                    • 324td
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2005
                      • 82

                      #40
                      Nosta se sadankilon akku pois sieltä peräkontin oikelta puolen pois

                      Comment

                      • BMW525Xda
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 8681
                        • Xxxxxx

                        #41
                        Originally posted by JorKsX View Post
                        kuin yleinen toi väsyny pyöränkotelo on ja miten se todetaan?
                        Nää vanhat on aika lerppaa koriltaan jo. Helppo kokeilla niin että vedät kapean maalarinteipin iskaritornista toiseen ja laitata moottorin kohdalle alle muovipussin ettei teippi ota siihen kiinni. Sitten vaan moottorin alta nostokohdasta nostat auton ilmaan ja toteat teipin katkeamisen
                        Ei toimi autoissa joissa poikkituki

                        Comment

                        • Bullitt
                          BTCF Member
                          • Jul 2002
                          • 2786
                          • Turku

                          #42
                          Originally posted by Wespa View Post
                          Tuolla taaksepäin kun threadia luki niin yksi ehdotus oli jumittava kallistuksenvakaaja joka vääntää toista puolta alaspäin, onko se jo suljettu pois?
                          Kallistuksenvakaaja ei voi vääntää autoa vinoon. Jos näin on, niin vakaaja on viallinen tai väärin asennettu. Pelkkä jumittaminen ei riitä.


                          Comment

                          • JorKsX
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2020
                            • 56
                            • Kokemäki

                            #43
                            Elikkäs nyt tuli kokeiltua taas lisää. vasemmalta puolelta jousi oikealle. on silti vinossa oikealle puolelle.
                            oikealle puolelle 2cm pidempi jousi. silti auto vino.
                            sit rupesin patentoimaan ja ajattelin laittaa säädettävän kiekon sinne. samalla katkes kallistuksen vakaaja....

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16418
                              • Asikkala

                              #44
                              Onko vakaajassa jälkiä osumista tjs ? Onko takakelkka revennyt korista irti ?

                              Comment

                              • JorKsX
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2020
                                • 56
                                • Kokemäki

                                #45
                                Originally posted by jr66 View Post
                                Onko vakaajassa jälkiä osumista tjs ? Onko takakelkka revennyt korista irti ?
                                Mitä tossa kattelin ni ei mitään osumaa missään, verrattuna toiselle puolelle kaikki on samassa kulmassa ja saman pituset.

                                Tuo takakelkan repeytyminen vissii aika yleistä näis nelikutosis? Mistäkohtaa kannattaa tarkistaa tota hommaa?
                                Mielenkiintosta et katsuri ei sitä sit huomannut kun oikee käskin tarkistaa asian tarkemmin et miks kallellaan auto takapuolelta.

                                Nyt on tullut vähä ristiriitasta tietoa myös. Kyselin saksan foorumilta ni sanottiin et iskari vaikuttaa korkeuteen. Jollain oli iskarin yläpää menny takaa niin oli kallellaa, jollain taas iskari kuollut ni oli kallellaan.
                                Auto tosiaa pari kuukautta sit leimattu ja iskaritestit läpäsi. Jotain sanomista siel oli mutta en muista enää mitä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎