Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kulkee takapää kallellaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ikuinen aloittelija
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2003
    • 336
    • maa

    E46 kulkee takapää kallellaan

    Eli tuohon 320d:n (-03 130tkm ajettu) on iskenyt sellainen vaiva, että se kulkee apukuskin puoleltaan takapää alempana. Jousi ei ole poikki, mutta voisiko olla väsyneempi? Paikallaan ollessakin tuo on 1-3cm alempana. Iskunvaimentimet on ehkä pikkuisen vuotaneet ja apparin puoleisesta on vaimentimen varsi aika ruosteessa. Se ei kuitenkaan tunnu jumittavan. Yhtenä epäiltiin tuota vakaajatankoa, josko jumittaisi pusliinsa. Huollossa, kun on menty joskus laittamaan jotain voidetta, kun vakaaja narisi.
    Mitäs uusia hiluja tuohon nyt kannattaa hakea ? Jouset ja iskarit?
    G30 520d Xdrive Sport -18
    F30 320i Xdrive Limited Ed. -15
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16418
    • Asikkala

    #2
    Jos kori ei ole kiero niin myös etupään pitäisi olla lintassa ?

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      #3
      Veikkaan kuitenkin että se jousi on poikki.
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • 328 e36
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2003
        • 488
        • pori

        #4
        katkennutta jousta epäilisin myös vahvasti,jos aivan juuresta on poikki niin ei sitä huomaa välttämättä ennenkuin ottaa renkaan irti ja tutkii tarkemmin..
        e36 320 cabrio.
        e36 328 coupe.

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          #5
          joo, iskarit ja jouset vaihtoon suosiolla, jos on jo iskarin varsikin ruosteessa...
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • humala
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 739
            • Kemi

            #6
            iskari jos vuotaa niin tottahan toki se puottaa perän alas.. Näin ainakin kävi omassa E36:ssa jossa iskari oli totaalisen sökö ja epäiltiin eka että jousi poikki kun perä ihan lintassa.
            E70 X5 3.0d -07
            E39 530da touring -99
            ex: E36 325i sedan -93

            Comment

            • Ikuinen aloittelija
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2003
              • 336
              • maa

              #7
              Kiitos ja kumarrus jo tässä vaiheessa, Eli iskari kauppaan mars. Varmaan nuo yläpään laakerit kannattaa uusia samalla.
              G30 520d Xdrive Sport -18
              F30 320i Xdrive Limited Ed. -15

              Comment

              • Lakeson
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2004
                • 649
                • Jyväskylä

                #8
                Originally posted by humala View Post
                iskari jos vuotaa niin tottahan toki se puottaa perän alas.. Näin ainakin kävi omassa E36:ssa jossa iskari oli totaalisen sökö ja epäiltiin eka että jousi poikki kun perä ihan lintassa.
                Nyt ei kyllä mene jakeluun miten vuotava iskari vaikuttaisi auton korkeuteen. Auton paino lepää jousien varassa. Ehjien iskareiden antama 'pänninki' ulospäin on niin marginaalinen, että ei luulis vaikuttavan silminnäkyvästi auton korkeuteen.
                Ei mopolla mahottomia..

                Comment

                • NokiLeka
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2341
                  • Eurajoki

                  #9
                  Originally posted by Lakeson View Post
                  Nyt ei kyllä mene jakeluun miten vuotava iskari vaikuttaisi auton korkeuteen. Auton paino lepää jousien varassa. Ehjien iskareiden antama 'pänninki' ulospäin on niin marginaalinen, että ei luulis vaikuttavan silminnäkyvästi auton korkeuteen.
                  Tämä on kyllä totta. Omassa autossa oli hantin etuiskari aivan tyhjä ja silti etupää oli kokoajan samalla korkeudella molemmilta puolilta. Voit vaikka koittaa sillä, että irroitat takaiskarit alapäistään niin auton ei pitäisi laskea juuri ollenkaan.

                  Veikkaisin kyllä että vika löytyy jousen yläpäästä, eli sieltä on kierroksen verran poikki. Sitä ei huomaa kuin ottamalla jousen pois. Selvittäminen onnistuu pihallakin tunkin ja parin hylsyn kanssa. Pyörä pois ja iskarin alapää irti, sen jälkeen painaa kelkkaa alas ja ottaa jousen pois välistä. Lähtee ihan käsin ilman jousipuristimia.
                  "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                  Comment

                  • Havis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1835
                    • Kotona/Poissa

                    #10
                    Originally posted by Lakeson View Post
                    Nyt ei kyllä mene jakeluun miten vuotava iskari vaikuttaisi auton korkeuteen. Auton paino lepää jousien varassa. Ehjien iskareiden antama 'pänninki' ulospäin on niin marginaalinen, että ei luulis vaikuttavan silminnäkyvästi auton korkeuteen.
                    Ainoa tapaus voisi olla jos iskariin on päässyt vettä, ja se on mennyt jäähän. Silloin voi joku kulma jäädä alas. Mutta tällöin se jäätynyt kulma ei kyllä jousta yhtään, ja ajokorkeus palautuu kelin tullessa plussan puolelle.

                    Muutoin iskarin ei pitäis vaikuttaa ajokorkeuteen, ei edes kaasuiskarin (kuin vähän).
                    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                    E60 523iA -08

                    Comment

                    • Juppe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 4541
                      • TURKU

                      #11
                      Itsellä oli sama vaiva ja jousi oli poikki. Kilsoja tosin vasta 80tkm tuossa kohtaa. 1/2 kierrosta oli lähtenyt pois ja ei sitä olis huomannut, ellei lattialla olis ollut jouset rinnakkain. Joskus uudet kaasuiskarit nostaa vähän koria, mutta ei tyhjien iskarien koria laskea pitäis....

                      Comment

                      • Ikuinen aloittelija
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2003
                        • 336
                        • maa

                        #12
                        Sekä jouset ja iskarit on tarkoitus uusia. Kaverilla olisi uudet prefacelift:iin ostetut jouset ylimääräisenä. Eikös nuo mene myös facelift malliinkin?
                        G30 520d Xdrive Sport -18
                        F30 320i Xdrive Limited Ed. -15

                        Comment

                        • unskelotti
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2007
                          • 92
                          • Espoo

                          #13
                          Kaivellaanpas tätä hieman ylöspäin. Mulla on samaa ongelmaa eli hantin puolen takakulma on ~15 mm alempana kuin kuskin puoli. M-Sport-alusta on, ja viime syksynä tuli laitettua Eibach Pro-Kit -jouset, kun orggisjousista oikea takajousi oli poikki. Pro-Kitin takajousetkin on just vaihdettu uusiin, kun hantin puolen jousi otti ja katkesi ~20 tkm ajon jälkeen.

                          Mistähän lähtis vikaa hakemaan?
                          E91 325d (04/2008)
                          Ex: E46 330iAT (10/2000)

                          Comment

                          • seidltuning
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 1941
                            • Vantaa

                            #14
                            et välttämättä huomaa jos jousi on poikki vasta kun otat vanhaa pois
                            eli epäilys silti jousesta puuttuu se supistettu kierteen osa
                            G30 530e Sedan
                            E30 325i Cabriolet

                            Comment

                            • unskelotti
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2007
                              • 92
                              • Espoo

                              #15
                              Originally posted by seidltuning View Post
                              et välttämättä huomaa jos jousi on poikki vasta kun otat vanhaa pois
                              eli epäilys silti jousesta puuttuu se supistettu kierteen osa

                              Maahantuojalta tuli siis uudet jouset, ja ne asennettiin pari viikkoa sitten. Vaikuttaisi vähän kummalliselta, että taas oikealta puolelta ois jousi katkennut näin lyhyen ajan sisällä.
                              E91 325d (04/2008)
                              Ex: E46 330iAT (10/2000)

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎