Lisäyksenä vielä viikonlopun testausten jälkeen (raskas kuorma, 500 km maantieajoa), että kyllä se kulutusmittari näyttää tuossa tehohäviötilanteessa putoavan. Eli on kiihdytettäessä tapissa (yli 20 l), kunnes tuntuu nykäisy, tehon lisääntyminen lakkaa ja kulutus putoaa alimmillaan jopa 13-14 litraan. Tämä tulee aina kun tarvitaan maksimaalista vääntöä kiihdytyksissä kaasu pohjassa tasamaalla tai ei edes ihan pohjassa ylämäessä 2000 ja 3000 kierroksen välillä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 320d -99 tehojen puutuminen..
Collapse
X
-
Nyt on live-data luettuna. MAF toimii täysin normaalisti. Samoin turbo sillloin kun toimii. Eli noissa kohdissa kun tuntuu tehon puute, pudottaa systeemi ahdot pois ja nostaa ne sen jälkeen takaisin normaaliksi. Vian syynä on mekaanikon mukaan erittäin todennäköisesti viallinen ahtopaineen magneettiventtiili. Osa maksaa 99 euroa, ja vaihdatan sen ensi viikolla. Mitään vikakoodeja ei siis ollut, ainut löydös tuo ahtojen putoaminen välillä pois. Saas nähdä korjaantuuko vika tuolla. Tuon osan osalta ei paljon vastaavaa ongelmaa searchella löytynyt...Last edited by vaviah; 19-05-2008, 09:08.X1 18d sDrive -18
320i GT xDrive -13
i3 BEV -13
X1 18dA xDrive -16
X5 3.0iA -00
320d Touring -00
528iA Touring -97
325 CiA -93
316i -94
316 -88
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostMutta...olikohan tuo ongelma loppujen lopuksikaan syntyisin massamittarista vai imusarjan paineanturista?
Comment
-
-
Itsellä myös ongelmia tehojen kanssa. Auto on 320d touring -01 100 kW:n koneella. Eilen vaihdoin ilmansuodattimen, joka oli tosi likainen, ja polttoainesuodattimen, niin alavääntö tuli takaisin eli kierrosalueella 1000-2000 vetää hyvin, ei jää jalkoihin enää liikennevaloissa. Aikaisemmin teho-ongelma oli koko kierrosalueella, varsinkin alavääntö oli surkea. Ongelma on maantienopeuksilla, kun painaa pedaalin pohjaan, mitään ei tapahdu vähään aikaan. Kulutusmittari nousee vain 10 litraan. Kiihtyminen 80 km/h nopeudesta 120 km/h kestää n. 20 s viitosella, kun painaa kaasun pohjaan. 0-60 km/h kiihtyy aika hyvin, mutta tasanopeudesta ei. Turbon kellon johdetanko liikkuu hyvin, vetää kiinni siivet käynnistäessä ja kaasuttaessa tanko liikkuu, joten se puoli on kunnossa. Alipainesäiliö näytti ehjältä ja myöskin letkut. Moottorilla ajettu 99 tkm ja ei syö öljyä kuin puoli litraa 13 tkm:n aikana ja ei savuta yhtään, kun kaveri on ajanut perässä ja katsonut. Myös pakokaasupäästöissä k-arvo oli 0,44 eli aika hyvä. Vikakoodit luettu BMW-liikkeessä (Autosalpa) ja ainoa vikakoodi korimodulista, koska keskuslukko ei pelitä. Pitäiskö kokeilla seuraavaksi vaihtaa ahtopaineanturi vai ahtopaineensäädin? Mikä on ahtopaineen magneettiventtiili, josta tällä foorumilla on juttua, onko sama kuin ahtopaineensäädin?
Vielä lisäksi moottorin lämmöt nousee lämpötilamittarin mukaan vain sinisen osan ja ensimmäisen viivan väliin, onko se normaalia, mites muilla?
EDIT: lämpömittarin viisari on muuten sinisen alueen alapuolella reilusti, kun virrat on pois päältä. Olisko viisari liikahtanut pois paikoiltaan?
EDIT: vielä kiihtyvyysaikoja 90-120 km/h 4. vaihteella n.12 s ja 5. vaihteella n.16 s ja 0-100 km/h n.17 sLast edited by Heke68; 03-07-2008, 14:43.E90 325d -07
ex-bemut
E21 316 -81
E28 520i -82
E46 320d touring -01
Comment
-
-
Teho-ongelmat jatkuvat 320d
Pari viikkoa sitten vaihdoin ahtopaineanturin, auton tehot ei muuttuneet miksikään eli vika ei ollut siinä. Sitten testasin kulkua sillain, että otin piuhan irti IMM:sta, jolloin kulku oli yhtä tahmeata, ei eroa onko piuha kiinni tai irti. Eli ilmeisesti vika ei ole ilmamassamittarissakaan.
Tänään vaihdoin ahtopainesäätimen, eikä silläkään ollut mitään vaikutusta eli kaksi turhaan vaihdettua osaa jo. Mittasin myös painesäätimelle tulevan jännitteen, kun piuha on irti ja virrat päällä, niin siihen tulee ainoastaan n. 7 volttia!!! Eikö pitäisi tulla 12 V!E90 325d -07
ex-bemut
E21 316 -81
E28 520i -82
E46 320d touring -01
Comment
-
-
Moi
Omassa E39 525d on ollut noita tehojen karkailuja myöskin -
otin vähän aikaa sitten konetta auki, ja vaihdoin kuluneet alipaineletkut, sekä putsasin asetonilla alkuperäisen ilmamassamittarin kuten aiemmin saiteilta huomasin jonkin tehneen - no vaikutus oli, että kylmänä auto meinas sammua tyhjäkäynnillä, eikä tehot parantuneet ollenkaan..
tilasin sitten Pierburgin ilmamassamittarin (sama mikä menee E46-koneeseen) - hinta alle 90 ekee - ja väännöt palasi takaisin, enkä ole konetta sen kummemmin missään koodannut uudestaan.
MENEEKÖS NUO KONEET JOHONKIN "VIKATILAAN" ELI PUDOTTAA TEHOT JOS MAFFIN PIUHOJA IRROTTELEE TMS ??:think Kaverilta kuulin että opel vectrassa jossa on sama kone, heittää tietokone jonkunsortin säästöohjelman peliin..
..mutta sitte toinen onkelma.. kun auto on tarpeeks kuuma, tuntuu kiihdytyksessä että vetopuolella on kuminauhaa ja kone huutaa mutta ei tuu tehoja - voisko egr-venttiili fuskata, kun tuntuu että meteli kiihdyttäeissä oli samanlaista paineen karkausta kun sattui vähän aikaa sitte turbon paineletkun pettäessä - muhkeaa vihellystä siis.??
KUINKA TUO EGR-VENTTIILI PITÄISI TOIMIA? Mikä on sen tarkoitus? toimiiko se "hukkaporttina" vai?
Comment
-
-
Originally posted by Heke68 View PostPari viikkoa sitten vaihdoin ahtopaineanturin, auton tehot ei muuttuneet miksikään eli vika ei ollut siinä. Sitten testasin kulkua sillain, että otin piuhan irti IMM:sta, jolloin kulku oli yhtä tahmeata, ei eroa onko piuha kiinni tai irti. Eli ilmeisesti vika ei ole ilmamassamittarissakaan.
Tänään vaihdoin ahtopainesäätimen, eikä silläkään ollut mitään vaikutusta eli kaksi turhaan vaihdettua osaa jo. Mittasin myös painesäätimelle tulevan jännitteen, kun piuha on irti ja virrat päällä, niin siihen tulee ainoastaan n. 7 volttia!!! Eikö pitäisi tulla 12 V!E60 535dA LCI -07 M-sport
E39 530dAT -99 "M-sport"
Comment
-
-
Originally posted by Heke68 View PostSitten testasin kulkua sillain, että otin piuhan irti IMM:sta, jolloin kulku oli yhtä tahmeata, ei eroa onko piuha kiinni tai irti. Eli ilmeisesti vika ei ole ilmamassamittarissakaan.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by Kari hoo View PostMENEEKÖS NUO KONEET JOHONKIN "VIKATILAAN" ELI PUDOTTAA TEHOT JOS MAFFIN PIUHOJA IRROTTELEE TMS ??:think Kaverilta kuulin että opel vectrassa jossa on sama kone, heittää tietokone jonkunsortin säästöohjelman peliin..
..mutta sitte toinen onkelma.. kun auto on tarpeeks kuuma, tuntuu kiihdytyksessä että vetopuolella on kuminauhaa ja kone huutaa mutta ei tuu tehoja - voisko egr-venttiili fuskata, kun tuntuu että meteli kiihdyttäeissä oli samanlaista paineen karkausta kun sattui vähän aikaa sitte turbon paineletkun pettäessä - muhkeaa vihellystä siis.??
KUINKA TUO EGR-VENTTIILI PITÄISI TOIMIA? Mikä on sen tarkoitus? toimiiko se "hukkaporttina" vai?
VOISKO SE SUN KAVERIS KERTOA SAMALLA ETTÄ MINÄ VUONNA VECRTAAN ON TULLUT BMW:N KONE??
Periaatteesta en anna mitään järkevää vastausta koska mun aivot alkaa kiehua kun jossain lukee edellä mainittu automerkkiBMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by Rahu View PostSiis voi Jeesus! piti ihan tarkistaa että millä foorumilla tässä oikeen ollaan kun alkaa ooppeleista jo olemaan juttua..
VOISKO SE SUN KAVERIS KERTOA SAMALLA ETTÄ MINÄ VUONNA VECRTAAN ON TULLUT BMW:N KONE??
Periaatteesta en anna mitään järkevää vastausta koska mun aivot alkaa kiehua kun jossain lukee edellä mainittu automerkki
Sorry vaan, unohdetaan nuo o-pelit, mallikin oli o-mega eikä aiemminmainittu... samalla turbolla varustettu rivikuutonen 2,5diesel kuitenkin.. ongelmat vaan tuntuu olevan samoja sielläkin puolella saksanmaan autoteollisuutta..
Comment
-
-
Originally posted by eddiew View Post
E46 320d -99 tehojen puutuminen..
Elikkäs ongelmana otsikon mukaisen kamppeen puutuminen kiihdytyksessä. Aiheesta on paljon keskustelua ollut, mutta ei selvää vastausta oikein missään mainittuun vikaan.
Tarkemmin asiasta, vika ilmenee kun kiihdyttää matalilta kierroksilta lähtien <2000, kun turbo herää tuntuu selvä nykäisy ja meno hyytyy kunnes kierrokset jotain 2400-2500 ja sen jälkeen tuntuu toimivan normaalisti. Oikeastaan joka vaihteella sama homma, mut isommilla vaihteilla huomaa selvemmin.
Autoon vaihdettiin turbo viime syksynä hartikaisessa saman asian takia, ja sen jälkeen tuntui että se ongelma poistui tai ainakin pieneni, tiiä sit tuntuko se vaan ku ei saanu ite paljoo ajella ku oli 4kk kortti hyllyllä..IMM on vaihdettu ja softa päivitetty edellisen omistajan aikana (ilman piuhaa muuttu meno ihan puuroks) joten vika tuskin siinä. tänään purin imuputkistoa ja alipainepuolta ja alipainepuolella ei tuntunut olevan vuotoja. Mutta imupuolella huomasin, että IMM:n runko oli jäänyt alaosasta jossain yhteydessä joltain irti ja imuputki pääsi liikkumaan aika lailla turbon päästä. Joten epäilin että ilmaa oli päässyt ohi IMM:n ja siitä myös vika, laitoin kiinni ja imuputki alkoi pysymään paikallaan mut ei vaikuttanut mitenkään kulkupuoleen..
Kunhan ei olis vetäny paskaa turboon sieltä kautta ja taas puhallin paskana...prkl.. Pientä välystä tuntui, mut en tiiä sit miten normaalia se on, FIN Turboon olin yhteyksissä ja seuraavaks suuntaan sinne, jos siellä oisivat viisaampia..
Apua kaivataan jos jollakii ois tietoo, alkaa sen verran tuo vika käymään jo hermoon...
Onko pääongelmassanne kyseessä tehojen puutuminen vai puuttuminen?Last edited by soldia; 28-07-2008, 23:55.
Comment
-
-
Originally posted by Rahu View PostTuon perusteella vika on juuri siinä!
Jotenkin olen ehkä käsittänyt väärin tän testihomman, kun näitä juttuja olen lukenut täältä foorumilta.E90 325d -07
ex-bemut
E21 316 -81
E28 520i -82
E46 320d touring -01
Comment
-
-
Originally posted by Heke68 View PostMut eikös auton pitäisi kulkea paremmin sitten, kun IMM:n piuha on irti, jos vika olisi siinä? Nyt auton kiihtyvyys on sama onko piuha kiinni vai irti. Ja vikakoodiakaan ei ollut siitä.
Jotenkin olen ehkä käsittänyt väärin tän testihomman, kun näitä juttuja olen lukenut täältä foorumilta.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
320d teho-ongelmien selvitystä
Tuli sitten viikonloppuna testailtua kiihtyvyyttä tarkemmin sekkarin kaa, IMM:n piuha kiinni ja irti ja seuraavat tulokset sain:
IMM piuha kiinni:
90-120 km/h 4. vaihteella n. 11 s
90-120 km/h 5. vaihteella n. 16,5 s
IMM piuha irti:
90-120 km/h 4. vaihteella n. 14 s
90-120 km/h 5. vaihteella n. 30 s
joten IMM lienee ehjä ja vika muualla!
Missä vaiheessa muuten syylärin kaihtimet pitäisi aueta, kun tossa huomasin, että itsellä koko ajan kiinni vaikka moottori täysin lämmin?!E90 325d -07
ex-bemut
E21 316 -81
E28 520i -82
E46 320d touring -01
Comment
-
Comment