Originally posted by MakeJ
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 320d -99 tehojen puutuminen..
Collapse
X
-
Ongelmat jatkuu
Nyt myös EGR otettu pois käytöstä, otin alipaineletkun irti ja tukin sen ja myös varmuuden vuoksi tulppa pakokaasujen puolelle, ei vaikuttanut asiaan. Otin myös ahtoputken irti EGR:ltä ja katsoin sisälle, venttiili on kiinni. Ahtopaineanturin signaalit vielä tutkimatta, mitattu ainoastaan, että 5 V:a tulee.E90 325d -07
ex-bemut
E21 316 -81
E28 520i -82
E46 320d touring -01
Comment
-
-
Vianetsintää
Tuli tuossa viime viikonloppuna putsattua contact cleanerin 6-68 avulla imm:a ja kiihtyvyys parani kolmella sekunnilla ja vetää hyvin jo tyhjäkäynniltä asti, ennen sammui helposti, jos kierroksia ei ollut väh. 1500. Eli imm lienee finaalissa, kun ei vielä kulutusmittari pohjaa 4. ja 5. vaihteella.E90 325d -07
ex-bemut
E21 316 -81
E28 520i -82
E46 320d touring -01
Comment
-
-
Originally posted by Rahu View PostEi vaan vikaahan voi olla monentasoista tuossa maf:ssa eli AINA mittari kiinni ollessaan auton kuuluu toimia paremmin kuin että johto olisi irti, muutoinhan mittari olisi aivan turha!?
110kw:
Oireet olivat että savutti mustaa ja kulutti kohtuuttoman paljon ja alaväännöt aivan hukassa. Piuha irti lähdin testilenkille ja tulokseksi sain älyttömän käryttämisen ja "transitmaisen käyntiäänen" kun kiihdytti kaasupohjassa, kiihtyvyys oli myös transitmaista.. Piuha kiinni auto pelasi paremmin mutta savutti edelleen poljettaessa ja oli väännötön.
Vikakoodin luku paljasti kuitenkin MAFfin olleen viallinen ,joten vaihtoon meni. Ostin KL varaosista 200€ boschilaisen ja koodautin auton merkkiliikkeessä. Auto pelaa nyt paremmin ja ei savuta mutta kulutus on vieläkin liian korkeaa ,ajotietokone näyttää 5.2-5.5L/100 mutta tankatessa lasken kulutuksen aina 6.4-7.2 välille. Auto lähtee vetämään nyt 1500-1600 kierroksen väliltä aika tasaisesti.
Jännä homma et viallisella MAFfilla tein noita sitkeystestejä ja niissä auto ei kulkenut lähellekkään edes noita 100kw arvoja. mutta 0-100kiihdytyksessä pääsin alle tehtaan lupaamaan 8.8sekunnin! Erikoista sanoisin..
Comment
-
-
Originally posted by Sampza View PostVaikka tässä nyt puhutaan 136hp mallista niin laitanpa oman kokemuksen tuosta MAFfin toimimattomuudesta:
110kw:
Oireet olivat että savutti mustaa ja kulutti kohtuuttoman paljon ja alaväännöt aivan hukassa. Piuha irti lähdin testilenkille ja tulokseksi sain älyttömän käryttämisen ja "transitmaisen käyntiäänen" kun kiihdytti kaasupohjassa, kiihtyvyys oli myös transitmaista.. Piuha kiinni auto pelasi paremmin mutta savutti edelleen poljettaessa ja oli väännötön.
Vikakoodin luku paljasti kuitenkin MAFfin olleen viallinen ,joten vaihtoon meni. Ostin KL varaosista 200€ boschilaisen ja koodautin auton merkkiliikkeessä. Auto pelaa nyt paremmin ja ei savuta mutta kulutus on vieläkin liian korkeaa ,ajotietokone näyttää 5.2-5.5L/100 mutta tankatessa lasken kulutuksen aina 6.4-7.2 välille. Auto lähtee vetämään nyt 1500-1600 kierroksen väliltä aika tasaisesti.
Jännä homma et viallisella MAFfilla tein noita sitkeystestejä ja niissä auto ei kulkenut lähellekkään edes noita 100kw arvoja. mutta 0-100kiihdytyksessä pääsin alle tehtaan lupaamaan 8.8sekunnin! Erikoista sanoisin..
kokeilun just syyshappirikkaalla kelillä kolme vetoa 4-vaihteella 90-120km/h ~6,6-6,8sG30 530e Sedan
E30 325i Cabriolet
Comment
-
-
Originally posted by seidltuning View Postminkälaisia lukemia sitten olet saanut
kokeilun just syyshappirikkaalla kelillä kolme vetoa 4-vaihteella 90-120km/h ~6,6-6,8s
Niitä aikoja en tarkoin muista kun viallisella MAFfilla kokeilin mutta muistikuvana oli et jotain reippaita 9sec aikoja... Nyt kävin vertailun vuoksi kokeilemassa sitkeyttä ja 90-120 4.vaihteella sain 6.4-6.6sec neljä vetoa tuohon haarukkaan.. Olis hauska tietää muiden 110kw moottoristen aikoja.
Tuossa on selvästi jotain häikkää kun aluksi kun tuolla lähtee poljettamaan niin tuntuu että se ei väännä puoliakaan siitä mitä kuuluis, jonkun aikaa kun on kenkinyt niin se piristyy kummasti.. mutta jotain on vielä vikana koska kulutus on tosiaan luokkaa posketon. ajotietokone näyttää 5.1L/100 ja katsokaapa trippimittarin lukemaa ja verratkaa polttoainemittarin näyttämään, sekin jo kertoo jotain. tankilla ajelee ehkä 750-800km.
videoa:
0-100km/h
90-120km/h 4. vaihteella (videolla kuuluva naksaus alussa on se kun kaasupoljin naksahtaa lattiaan..)
Last edited by Sampza; 31-08-2008, 16:10.
Comment
-
-
Originally posted by Sampza View PostNiitä aikoja en tarkoin muista kun viallisella MAFfilla kokeilin mutta muistikuvana oli et jotain reippaita 9sec aikoja... Nyt kävin vertailun vuoksi kokeilemassa sitkeyttä ja 90-120 4.vaihteella sain 6.4-6.6sec neljä vetoa tuohon haarukkaan.. Olis hauska tietää muiden 110kw moottoristen aikoja.
Tuossa on selvästi jotain häikkää kun aluksi kun tuolla lähtee poljettamaan niin tuntuu että se ei väännä puoliakaan siitä mitä kuuluis, jonkun aikaa kun on kenkinyt niin se piristyy kummasti.. mutta jotain on vielä vikana koska kulutus on tosiaan luokkaa posketon. ajotietokone näyttää 5.1L/100 ja katsokaapa trippimittarin lukemaa ja verratkaa polttoainemittarin näyttämään, sekin jo kertoo jotain. tankilla ajelee ehkä 750-800km.
videoa:
0-100km/h
90-120km/h 4. vaihteella (videolla kuuluva naksaus alussa on se kun kaasupoljin naksahtaa lattiaan..)
http://www.youtube.com/watch?v=7hB2m724J_k
mikä rengastus sulla on kun luulisi nyt nopeammin menevän kun toi 100kw versioG30 530e Sedan
E30 325i Cabriolet
Comment
-
-
Originally posted by seidltuning View Postoletko katsonut ettei vuoda mikään suuttimen paluu letkuista...selittäisi ton kulutuksen...
mikä rengastus sulla on kun luulisi nyt nopeammin menevän kun toi 100kw versio
noh tiistaina menee erääseem boschcenterin pisteeseen tutkittavaksi et mikä mättää. kerrotaan viat sitten tännekkin jos jotain löytyy.
Comment
-
-
Noniin siis käytin autoa testerissä bosch centerissä ja vikakoodeja ei ollut mutta käskin testata ahtopaineen joka oli tyhjäkäynnillä ohjearvoissa ja täyskaasulla vapaalla se kävi vain 0,3bar! kun sen olisi pitänyt piikkinä antaa 1,2bar!?
Tämän jälkeen testattiin turbon ohjaus joka oli ok. Tottakai voi olla et alipaine järjestelmässä on vuotoa mutta siihen en usko koska koska kaikki letkut ja painesäiliön olen katsonut läpi, turbo ei pelaa oikein --> siipien kulma ei muutu kunnolla tai ei lainkaan. Kaikkihan tota käskee katsoa et liikkuuko se tanko mut kyllähän sinne turbolle ei pääse näkemään "tuosta vain muutama muovi edestä jne"
Multa on totaalisesti ideat loppuneet, joten alan järjestelmällisesti uusimaan vaikka osa kerrallaan....
Sit kävin tänään ajamassa -03 vuosimallin 320d:n paikallisessa liikkeessä ja tein sille noita sitkeystestejä: tulos 80-120km/h 4.vaihteella 8sec!
Ja auton mittarissa oli komeasti vain 90tkm.. En tiedä mihin tässä uskoo mutta sen nyt päätin että käytän omastani ahtimen Pro-turbolla huollossa
kustantaa 420-600€ ja vuoden takuu.
turbo omassa autosa näyttää tältä:think ,huomatkaa siipien pään muoto..
Comment
-
-
Teho-ongelma selvinnyt 320d -01!
Eli ilmamassamittaritesti tehtiin eilen Bosch-huollossa ja tuomio oli, että sökö on. Tänään asensin uuden Boschin IMM:n 0 928 400 527 (vanha 0 928 400 314) ja auto on kuin uudesti syntynyt, vaikka uutta mittaria ei ole vielä koodattu järjestelmään ja mukautumia nollattu.
Kiihtyvyys 4. vaihteella 90-120 km/h n. 8 s, kun ennen oli 11-12 s.
Ajelen tuolleen vielä pari viikkoa ja katson paraneeko kiihtyvyys, kun mukautumat muuttuvat uuden mittarin myötä. Sitten pitää viedä BMW-huoltoon koodattavaksi, jollei tuosta parane.
Varaosiksi jäi ahtopaineensäädin ja ahtopaineanturi, kun niissä ei vikaa sitten ollutkaan.E90 325d -07
ex-bemut
E21 316 -81
E28 520i -82
E46 320d touring -01
Comment
-
-
Originally posted by Heke68 View PostEli ilmamassamittaritesti tehtiin eilen Bosch-huollossa ja tuomio oli, että sökö on. Tänään asensin uuden Boschin IMM:n 0 928 400 527 (vanha 0 928 400 314) ja auto on kuin uudesti syntynyt, vaikka uutta mittaria ei ole vielä koodattu järjestelmään ja mukautumia nollattu.
Kiihtyvyys 4. vaihteella 90-120 km/h n. 8 s, kun ennen oli 11-12 s.
Ajelen tuolleen vielä pari viikkoa ja katson paraneeko kiihtyvyys, kun mukautumat muuttuvat uuden mittarin myötä. Sitten pitää viedä BMW-huoltoon koodattavaksi, jollei tuosta parane.
Varaosiksi jäi ahtopaineensäädin ja ahtopaineanturi, kun niissä ei vikaa sitten ollutkaan.
Nyt voit kysyä kyllä itseltäsi että olisko kannattanut ensimmäisenä lukasta vikakoodit parilla kympillä jossain ja saanut vian 5 minuutissa selville jolloinka olisit ehtinyt ajella toimivalla autolla jo sen 2kk, ja varmasti hermoja/vaivaakin/bensaa olisi säästynyt ainakin sen 20€ edestä??
Välillä vaan ihmetyttää täällä tämä halu opetella kiipeämään perse edellä puuhun..
Muut kun yleensä laittaa että "ei herneitä" niin mä voin sanoo että mun puolesta "voit vetää herneet"
..Niin ja miksi et muuten koodannut sitä uutta MAFfia samalla, pelkäsitkö että auto saattais vielä vaikka alkaa toimimaan niin kuin pitää??Last edited by Rahu; 11-09-2008, 22:58.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
320d -01 100 kW, vihdoinkin kunnossa!
30.9 Rahu koodasi DDE:n, mutta hänellä ei ollut uudempaa softaa kuin autossa jo oli, vähäinen vaikutus tyhjäkäyntiin, mutta kiihtyvyys oli edelleen vaeltavaa.
21.10 autoa testattu Orimattilan autohuollossa ja todettu, että turbo "piikkaa", jolloin polttoaineensyöttö katkeaa hetkeksi. Testidataa tutkivat ja päätyivät siihen, että DDE ei ole ohjelmoitu oikealla softalla, jolloin IMM:n antamat arvot eivät ole ns. "kartalla". Heillä ei pystynyt koodaamaan BMW:tä.
4.11 Renkomäen Autoexpertillä DDE ohjelmoitu (60 €) oikella softalla ja auto toimii hyvin! Turbo ei enää "piikkaa" ja kiihtyvyys on tasaista aina tuhannesta kierroksesta alkaen!Last edited by Heke68; 04-11-2008, 22:21.E90 325d -07
ex-bemut
E21 316 -81
E28 520i -82
E46 320d touring -01
Comment
-
Comment