Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 320d -99 tehojen puutuminen..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heke68
    Bimmer Rookie
    • Feb 2008
    • 43
    • Porvoo

    #46
    Originally posted by MakeJ View Post
    Toiseen näistä johdoista tulee +12V ja toista narua ohjataan maihin PWM signaalilla. Näin se ainakin menee 530D:ssä. Yleismittari voi hyvinkin näytää 7V:n lukemia tässäkohtaa kun mitataan kanttiaaltoa. Mittaa siitä toisesta johdosto (muistaakseni puna/valkoinen) auton runkoon niin pitäisi näkyä noin +12V. Jos haluat toisen johdon PWM signaalia mitata niin siihen tarvitset skoopin.
    Tuli mitattua maata vasten ja 12 V:a tulee toisesta ja 5 V:a toisesta nastasta.
    E90 325d -07

    ex-bemut
    E21 316 -81
    E28 520i -82
    E46 320d touring -01

    Comment

    • CamoPappa
      Bimmer Rookie
      • Jul 2006
      • 77
      • Tampere

      #47
      Samoja vikoja

      Kertokaa sit ihmeessä miten hommat muilla etenee!!! Meikäläisellä ollu kans samoja ongelmia 320D:n 136 hp:n kanssa jo pidemmän aikaa. Kaikki mahdollinen paitsi turbo ja "tietokone" vaihdettu.

      Comment

      • Heke68
        Bimmer Rookie
        • Feb 2008
        • 43
        • Porvoo

        #48
        Ongelmat jatkuu

        Nyt myös EGR otettu pois käytöstä, otin alipaineletkun irti ja tukin sen ja myös varmuuden vuoksi tulppa pakokaasujen puolelle, ei vaikuttanut asiaan. Otin myös ahtoputken irti EGR:ltä ja katsoin sisälle, venttiili on kiinni. Ahtopaineanturin signaalit vielä tutkimatta, mitattu ainoastaan, että 5 V:a tulee.
        E90 325d -07

        ex-bemut
        E21 316 -81
        E28 520i -82
        E46 320d touring -01

        Comment

        • Heke68
          Bimmer Rookie
          • Feb 2008
          • 43
          • Porvoo

          #49
          Vianetsintää

          Tuli tuossa viime viikonloppuna putsattua contact cleanerin 6-68 avulla imm:a ja kiihtyvyys parani kolmella sekunnilla ja vetää hyvin jo tyhjäkäynniltä asti, ennen sammui helposti, jos kierroksia ei ollut väh. 1500. Eli imm lienee finaalissa, kun ei vielä kulutusmittari pohjaa 4. ja 5. vaihteella.
          E90 325d -07

          ex-bemut
          E21 316 -81
          E28 520i -82
          E46 320d touring -01

          Comment

          • seidltuning
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 1941
            • Vantaa

            #50
            huh katoin noita aikoja ja sain ajaksi joka kerta n. 12.5s 4-vaihteella
            mut onnekseni ite mittasin 60-120km/h rengastus 225/40-18 ja 136hp malli
            G30 530e Sedan
            E30 325i Cabriolet

            Comment

            • Sampza
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2006
              • 1398
              • Rovaniemi

              #51
              Originally posted by Rahu View Post
              Ei vaan vikaahan voi olla monentasoista tuossa maf:ssa eli AINA mittari kiinni ollessaan auton kuuluu toimia paremmin kuin että johto olisi irti, muutoinhan mittari olisi aivan turha!?
              Vaikka tässä nyt puhutaan 136hp mallista niin laitanpa oman kokemuksen tuosta MAFfin toimimattomuudesta:

              110kw:
              Oireet olivat että savutti mustaa ja kulutti kohtuuttoman paljon ja alaväännöt aivan hukassa. Piuha irti lähdin testilenkille ja tulokseksi sain älyttömän käryttämisen ja "transitmaisen käyntiäänen" kun kiihdytti kaasupohjassa, kiihtyvyys oli myös transitmaista.. Piuha kiinni auto pelasi paremmin mutta savutti edelleen poljettaessa ja oli väännötön.

              Vikakoodin luku paljasti kuitenkin MAFfin olleen viallinen ,joten vaihtoon meni. Ostin KL varaosista 200€ boschilaisen ja koodautin auton merkkiliikkeessä. Auto pelaa nyt paremmin ja ei savuta mutta kulutus on vieläkin liian korkeaa ,ajotietokone näyttää 5.2-5.5L/100 mutta tankatessa lasken kulutuksen aina 6.4-7.2 välille. Auto lähtee vetämään nyt 1500-1600 kierroksen väliltä aika tasaisesti.

              Jännä homma et viallisella MAFfilla tein noita sitkeystestejä ja niissä auto ei kulkenut lähellekkään edes noita 100kw arvoja. mutta 0-100kiihdytyksessä pääsin alle tehtaan lupaamaan 8.8sekunnin! Erikoista sanoisin..
              320d touring M-sport -09
              320d -02
              1250 Bandit S

              Comment

              • seidltuning
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 1941
                • Vantaa

                #52
                Originally posted by Sampza View Post
                Vaikka tässä nyt puhutaan 136hp mallista niin laitanpa oman kokemuksen tuosta MAFfin toimimattomuudesta:

                110kw:
                Oireet olivat että savutti mustaa ja kulutti kohtuuttoman paljon ja alaväännöt aivan hukassa. Piuha irti lähdin testilenkille ja tulokseksi sain älyttömän käryttämisen ja "transitmaisen käyntiäänen" kun kiihdytti kaasupohjassa, kiihtyvyys oli myös transitmaista.. Piuha kiinni auto pelasi paremmin mutta savutti edelleen poljettaessa ja oli väännötön.

                Vikakoodin luku paljasti kuitenkin MAFfin olleen viallinen ,joten vaihtoon meni. Ostin KL varaosista 200€ boschilaisen ja koodautin auton merkkiliikkeessä. Auto pelaa nyt paremmin ja ei savuta mutta kulutus on vieläkin liian korkeaa ,ajotietokone näyttää 5.2-5.5L/100 mutta tankatessa lasken kulutuksen aina 6.4-7.2 välille. Auto lähtee vetämään nyt 1500-1600 kierroksen väliltä aika tasaisesti.

                Jännä homma et viallisella MAFfilla tein noita sitkeystestejä ja niissä auto ei kulkenut lähellekkään edes noita 100kw arvoja. mutta 0-100kiihdytyksessä pääsin alle tehtaan lupaamaan 8.8sekunnin! Erikoista sanoisin..
                minkälaisia lukemia sitten olet saanut
                kokeilun just syyshappirikkaalla kelillä kolme vetoa 4-vaihteella 90-120km/h ~6,6-6,8s
                G30 530e Sedan
                E30 325i Cabriolet

                Comment

                • Sampza
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2006
                  • 1398
                  • Rovaniemi

                  #53
                  Originally posted by seidltuning View Post
                  minkälaisia lukemia sitten olet saanut
                  kokeilun just syyshappirikkaalla kelillä kolme vetoa 4-vaihteella 90-120km/h ~6,6-6,8s

                  Niitä aikoja en tarkoin muista kun viallisella MAFfilla kokeilin mutta muistikuvana oli et jotain reippaita 9sec aikoja... Nyt kävin vertailun vuoksi kokeilemassa sitkeyttä ja 90-120 4.vaihteella sain 6.4-6.6sec neljä vetoa tuohon haarukkaan.. Olis hauska tietää muiden 110kw moottoristen aikoja.

                  Tuossa on selvästi jotain häikkää kun aluksi kun tuolla lähtee poljettamaan niin tuntuu että se ei väännä puoliakaan siitä mitä kuuluis, jonkun aikaa kun on kenkinyt niin se piristyy kummasti.. mutta jotain on vielä vikana koska kulutus on tosiaan luokkaa posketon. ajotietokone näyttää 5.1L/100 ja katsokaapa trippimittarin lukemaa ja verratkaa polttoainemittarin näyttämään, sekin jo kertoo jotain. tankilla ajelee ehkä 750-800km.

                  videoa:
                  0-100km/h


                  90-120km/h 4. vaihteella (videolla kuuluva naksaus alussa on se kun kaasupoljin naksahtaa lattiaan..)
                  Last edited by Sampza; 31-08-2008, 16:10.
                  320d touring M-sport -09
                  320d -02
                  1250 Bandit S

                  Comment

                  • seidltuning
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 1941
                    • Vantaa

                    #54
                    Originally posted by Sampza View Post
                    Niitä aikoja en tarkoin muista kun viallisella MAFfilla kokeilin mutta muistikuvana oli et jotain reippaita 9sec aikoja... Nyt kävin vertailun vuoksi kokeilemassa sitkeyttä ja 90-120 4.vaihteella sain 6.4-6.6sec neljä vetoa tuohon haarukkaan.. Olis hauska tietää muiden 110kw moottoristen aikoja.

                    Tuossa on selvästi jotain häikkää kun aluksi kun tuolla lähtee poljettamaan niin tuntuu että se ei väännä puoliakaan siitä mitä kuuluis, jonkun aikaa kun on kenkinyt niin se piristyy kummasti.. mutta jotain on vielä vikana koska kulutus on tosiaan luokkaa posketon. ajotietokone näyttää 5.1L/100 ja katsokaapa trippimittarin lukemaa ja verratkaa polttoainemittarin näyttämään, sekin jo kertoo jotain. tankilla ajelee ehkä 750-800km.

                    videoa:
                    0-100km/h


                    90-120km/h 4. vaihteella (videolla kuuluva naksaus alussa on se kun kaasupoljin naksahtaa lattiaan..)
                    http://www.youtube.com/watch?v=7hB2m724J_k
                    oletko katsonut ettei vuoda mikään suuttimen paluu letkuista...selittäisi ton kulutuksen...
                    mikä rengastus sulla on kun luulisi nyt nopeammin menevän kun toi 100kw versio
                    G30 530e Sedan
                    E30 325i Cabriolet

                    Comment

                    • Sampza
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2006
                      • 1398
                      • Rovaniemi

                      #55
                      Originally posted by seidltuning View Post
                      oletko katsonut ettei vuoda mikään suuttimen paluu letkuista...selittäisi ton kulutuksen...
                      mikä rengastus sulla on kun luulisi nyt nopeammin menevän kun toi 100kw versio
                      Empä oo katsonu paluupuolta mutta luulis kait naftan haiskahtavan.. Auto ei jätä mitään lammikoita alleenkaan. ja rengastus on nopea eli 205/55-16.

                      noh tiistaina menee erääseem boschcenterin pisteeseen tutkittavaksi et mikä mättää. kerrotaan viat sitten tännekkin jos jotain löytyy.
                      320d touring M-sport -09
                      320d -02
                      1250 Bandit S

                      Comment

                      • Sampza
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2006
                        • 1398
                        • Rovaniemi

                        #56
                        Noniin siis käytin autoa testerissä bosch centerissä ja vikakoodeja ei ollut mutta käskin testata ahtopaineen joka oli tyhjäkäynnillä ohjearvoissa ja täyskaasulla vapaalla se kävi vain 0,3bar! kun sen olisi pitänyt piikkinä antaa 1,2bar!?
                        Tämän jälkeen testattiin turbon ohjaus joka oli ok. Tottakai voi olla et alipaine järjestelmässä on vuotoa mutta siihen en usko koska koska kaikki letkut ja painesäiliön olen katsonut läpi, turbo ei pelaa oikein --> siipien kulma ei muutu kunnolla tai ei lainkaan. Kaikkihan tota käskee katsoa et liikkuuko se tanko mut kyllähän sinne turbolle ei pääse näkemään "tuosta vain muutama muovi edestä jne"

                        Multa on totaalisesti ideat loppuneet, joten alan järjestelmällisesti uusimaan vaikka osa kerrallaan....

                        Sit kävin tänään ajamassa -03 vuosimallin 320d:n paikallisessa liikkeessä ja tein sille noita sitkeystestejä: tulos 80-120km/h 4.vaihteella 8sec!
                        Ja auton mittarissa oli komeasti vain 90tkm.. En tiedä mihin tässä uskoo mutta sen nyt päätin että käytän omastani ahtimen Pro-turbolla huollossa
                        kustantaa 420-600€ ja vuoden takuu.


                        turbo omassa autosa näyttää tältä:think ,huomatkaa siipien pään muoto..


                        320d touring M-sport -09
                        320d -02
                        1250 Bandit S

                        Comment

                        • Heke68
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2008
                          • 43
                          • Porvoo

                          #57
                          Teho-ongelma selvinnyt 320d -01!

                          Eli ilmamassamittaritesti tehtiin eilen Bosch-huollossa ja tuomio oli, että sökö on. Tänään asensin uuden Boschin IMM:n 0 928 400 527 (vanha 0 928 400 314) ja auto on kuin uudesti syntynyt, vaikka uutta mittaria ei ole vielä koodattu järjestelmään ja mukautumia nollattu.
                          Kiihtyvyys 4. vaihteella 90-120 km/h n. 8 s, kun ennen oli 11-12 s.
                          Ajelen tuolleen vielä pari viikkoa ja katson paraneeko kiihtyvyys, kun mukautumat muuttuvat uuden mittarin myötä. Sitten pitää viedä BMW-huoltoon koodattavaksi, jollei tuosta parane.
                          Varaosiksi jäi ahtopaineensäädin ja ahtopaineanturi, kun niissä ei vikaa sitten ollutkaan.
                          E90 325d -07

                          ex-bemut
                          E21 316 -81
                          E28 520i -82
                          E46 320d touring -01

                          Comment

                          • Rahu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 6464
                            • Tuusula

                            #58
                            Originally posted by Heke68 View Post
                            Eli ilmamassamittaritesti tehtiin eilen Bosch-huollossa ja tuomio oli, että sökö on. Tänään asensin uuden Boschin IMM:n 0 928 400 527 (vanha 0 928 400 314) ja auto on kuin uudesti syntynyt, vaikka uutta mittaria ei ole vielä koodattu järjestelmään ja mukautumia nollattu.
                            Kiihtyvyys 4. vaihteella 90-120 km/h n. 8 s, kun ennen oli 11-12 s.
                            Ajelen tuolleen vielä pari viikkoa ja katson paraneeko kiihtyvyys, kun mukautumat muuttuvat uuden mittarin myötä. Sitten pitää viedä BMW-huoltoon koodattavaksi, jollei tuosta parane.
                            Varaosiksi jäi ahtopaineensäädin ja ahtopaineanturi, kun niissä ei vikaa sitten ollutkaan.
                            Eli ymmärsinkö nyt oikein että sun vian arpomisessa meni nyt noin 2kk aikaa??

                            Nyt voit kysyä kyllä itseltäsi että olisko kannattanut ensimmäisenä lukasta vikakoodit parilla kympillä jossain ja saanut vian 5 minuutissa selville jolloinka olisit ehtinyt ajella toimivalla autolla jo sen 2kk, ja varmasti hermoja/vaivaakin/bensaa olisi säästynyt ainakin sen 20€ edestä??

                            Välillä vaan ihmetyttää täällä tämä halu opetella kiipeämään perse edellä puuhun..

                            Muut kun yleensä laittaa että "ei herneitä" niin mä voin sanoo että mun puolesta "voit vetää herneet"

                            ..Niin ja miksi et muuten koodannut sitä uutta MAFfia samalla, pelkäsitkö että auto saattais vielä vaikka alkaa toimimaan niin kuin pitää??
                            Last edited by Rahu; 11-09-2008, 22:58.
                            BMW Service
                            P.o4oo925441
                            [email protected]
                            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                            Comment

                            • Heke68
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2008
                              • 43
                              • Porvoo

                              #59
                              320d -01 100 kW, vihdoinkin kunnossa!

                              30.9 Rahu koodasi DDE:n, mutta hänellä ei ollut uudempaa softaa kuin autossa jo oli, vähäinen vaikutus tyhjäkäyntiin, mutta kiihtyvyys oli edelleen vaeltavaa.

                              21.10 autoa testattu Orimattilan autohuollossa ja todettu, että turbo "piikkaa", jolloin polttoaineensyöttö katkeaa hetkeksi. Testidataa tutkivat ja päätyivät siihen, että DDE ei ole ohjelmoitu oikealla softalla, jolloin IMM:n antamat arvot eivät ole ns. "kartalla". Heillä ei pystynyt koodaamaan BMW:tä.

                              4.11 Renkomäen Autoexpertillä DDE ohjelmoitu (60 €) oikella softalla ja auto toimii hyvin! Turbo ei enää "piikkaa" ja kiihtyvyys on tasaista aina tuhannesta kierroksesta alkaen!
                              Last edited by Heke68; 04-11-2008, 22:21.
                              E90 325d -07

                              ex-bemut
                              E21 316 -81
                              E28 520i -82
                              E46 320d touring -01

                              Comment

                              • Jukka_
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2009
                                • 156
                                • finland Keski-suomi

                                #60
                                7-8 sekunnin aikoja sain kun 4 vaihteella kiihdyttelin 90-120km/h.
                                Rengastus 225/45/17
                                Last edited by Jukka_; 21-10-2009, 14:21.
                                Bmw X5 3.0DA 2005

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎