Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 takaiskarit, pohdintaa mitä tilalle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tabasco
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2007
    • 851
    • fin

    e46 takaiskarit, pohdintaa mitä tilalle

    Eli auto (330d) on nyt varustettu seuraavanlaisella ja hyvin toimivalla (siis oli, kun kaikki palikat vielä ehjiä) konfiguraatiolla: edessä K&W Variante coiloverit ja takana keltaiset Konit (Sport) sekä jotkut jouset, ei tietoa mitkä, mutta ilmeisesti Konin madaltavat tai vastaavat.

    Nyt näyttäisi että takaa menee iskarit uusiksi, kun pakkaskeleillä alkaa vaimennus (tai välillä jousto) takaa hävitä ja jotain ylimääräistä klopinaa kuuluu silloin myös. Plussakelillä toimii ok, mutta ei varmaan kovin kauaa enää.

    Auto on nyt aika hyvässä balanssissa keulan ja perän suhteen ja alustakorkeus on hyvä kompromissi ajettavuutta, ulkonäköä ja käytännöllisyyttä, mistä mielellään pitäisi kiinni.

    Alusta on nyt aika jämäkkä, vaan mitähän käy perän tanakuudelle ja korkeudelle jos istutan autoon vakioiskarit (m-sport)? Nehän kaiketi ovat kaasuiskarit, jotka nostavat perää ylös (en tiedä vaikka olisi kaasut noissa Koneissakin). Ja toimiiko m-sportin iskarit madallusjousten kanssa?

    Auton korkeus näkyy tuosta alla olevasta kuvasta.

    Toinen vaihtoehto olisi keksiä jostain väliaikaiset pumput taakse ja huollattaa nuo Konit, kun se kuulemma on mahdollista. Tosin ei hajuakaan, kuka moista tekee ja joutuuko huollosta pulittamaan saman verran kuin uusista. Paljonko tuollaisista kannattaa edes maksaa?

  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    #2
    Originally posted by tabasco View Post
    Eli auto (330d) on nyt varustettu seuraavanlaisella ja hyvin toimivalla (siis oli, kun kaikki palikat vielä ehjiä) konfiguraatiolla: edessä K&W Variante coiloverit ja takana keltaiset Konit (Sport) sekä jotkut jouset, ei tietoa mitkä, mutta ilmeisesti Konin madaltavat tai vastaavat.

    Nyt näyttäisi että takaa menee iskarit uusiksi, kun pakkaskeleillä alkaa vaimennus (tai välillä jousto) takaa hävitä ja jotain ylimääräistä klopinaa kuuluu silloin myös. Plussakelillä toimii ok, mutta ei varmaan kovin kauaa enää.

    Auto on nyt aika hyvässä balanssissa keulan ja perän suhteen ja alustakorkeus on hyvä kompromissi ajettavuutta, ulkonäköä ja käytännöllisyyttä, mistä mielellään pitäisi kiinni.

    Alusta on nyt aika jämäkkä, vaan mitähän käy perän tanakuudelle ja korkeudelle jos istutan autoon vakioiskarit (m-sport)? Nehän kaiketi ovat kaasuiskarit, jotka nostavat perää ylös (en tiedä vaikka olisi kaasut noissa Koneissakin). Ja toimiiko m-sportin iskarit madallusjousten kanssa?

    Auton korkeus näkyy tuosta alla olevasta kuvasta.

    Toinen vaihtoehto olisi keksiä jostain väliaikaiset pumput taakse ja huollattaa nuo Konit, kun se kuulemma on mahdollista. Tosin ei hajuakaan, kuka moista tekee ja joutuuko huollosta pulittamaan saman verran kuin uusista. Paljonko tuollaisista kannattaa edes maksaa?

    rallracelta saa säädettäviä spaxin iskareita kohtuulliseen hintaan... olisko ollu jopa alle 100e kappale e46 takaiskarit. konit varmaan tuplasti kalliimmat. toinen hyvä on bilstein sprint esim. kl-varaosasta.
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • tabasco
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2007
      • 851
      • fin

      #3
      Käykös e46 ja e36 takaiskarit ristiin? Ainakin periaatteessa, jos laittaa säädettävät, niin eikö silloin ole vaan oleellista, että vaimennin on oikean mittainen ja liikerata riittävä?

      Comment

      • j328
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 310
        • Vantaa

        #4
        Onko noissa Konin takaiskareissa jäykkyys säätöä? Omassa E36 bemarissa oli Variant 2 sarja ja siitä meni takapää löysän oloiseksi. Otin iskarit irti ja kiristin säätöä puoli kierrosta niin taas toimi. Se kolina voi tulla jostain muualtakin kuin iskareista...

        Comment

        • tabasco
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2007
          • 851
          • fin

          #5
          Originally posted by j328 View Post
          Onko noissa Konin takaiskareissa jäykkyys säätöä? Omassa E36 bemarissa oli Variant 2 sarja ja siitä meni takapää löysän oloiseksi. Otin iskarit irti ja kiristin säätöä puoli kierrosta niin taas toimi.
          Juu, kyllä niissä säätö on. Mutta se, että takapään alusta toimii lämpimällä kelillä, ja silloin ei jos on ollut pidempään pakkasessa, ei kuulosta säätämällä korjaantuvalta... plus että toinen pumppu näkyy vuotaneen tavaraa pihalle.

          Originally posted by j328 View Post
          Se kolina voi tulla jostain muualtakin kuin iskareista...
          Tämäkin tuli mieleen... Tosin ei kolise silloin, kun iskarit toimii ok. Eli lämpimällä.

          Comment

          • tabasco
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2007
            • 851
            • fin

            #6
            Originally posted by tabasco View Post
            Käykös e46 ja e36 takaiskarit ristiin? Ainakin periaatteessa, jos laittaa säädettävät, niin eikö silloin ole vaan oleellista, että vaimennin on oikean mittainen ja liikerata riittävä?
            Osaisikos joku tietävä kertoa tähän vastauksen?

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

              #7
              Originally posted by tabasco View Post
              Osaisikos joku tietävä kertoa tähän vastauksen?
              Miks pitäisi laittaa e36 iskarit? Voin kyllä vilkaista huomenna onko eroa...
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • tabasco
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2007
                • 851
                • fin

                #8
                Originally posted by bemu2000 View Post
                Miks pitäisi laittaa e36 iskarit? Voin kyllä vilkaista huomenna onko eroa...
                Ei pitäisikään, mutta kun esimerkiksi SPAXin mallistosta ei löydy iskareita e46:een.

                No, tilasin sitten Konin Sportit niin eipä tarvitse miettiä, käykö ne tuohon...

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  #9
                  Originally posted by tabasco View Post
                  Ei pitäisikään, mutta kun esimerkiksi SPAXin mallistosta ei löydy iskareita e46:een.

                  No, tilasin sitten Konin Sportit niin eipä tarvitse miettiä, käykö ne tuohon...
                  mistäs tilasit ja mitä makso?
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • tabasco
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2007
                    • 851
                    • fin

                    #10
                    Originally posted by bemu2000 View Post
                    mistäs tilasit ja mitä makso?
                    Jyväskylän varaosamaailmasta ja oliko jotain 170e kipale Jostain pitäisi keksiä vähän tukevammat kumit (rear shock mounts) tuonne pumppujen yläpäähän, orggisosa kun vaikuttaa aika heiveröiseltä. M3:n kumit voisi tietenkin olla yksi ratkaisu. Jenkkilän foorumeita kun on selaillut, löytyisi mm. Rogue Engineeringiltä em. palikkaa hieman kestävämpänä painoksena.

                    Vaikka kaipa tuossakin ideana on se, että jos iskari jumittaakin yhtäkkiä kunnolla jostain syystä, hajoaa tuo ylätuki auton kiinnityspisteen sijaan...

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16493
                      • Asikkala

                      #11
                      Olisko nuo mitään http://www.meyle.com/html/uploads/te...W_09.02_EN.pdf

                      Comment

                      • takatalvi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 1019
                        • Jokela

                        #12
                        Tai nämä: http://www.turnermotorsport.com/html...ODUCT_ID=JRDRP
                        Last edited by takatalvi; 12-04-2008, 10:14.
                        BMW i3

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16493
                          • Asikkala

                          #13
                          Originally posted by takatalvi View Post
                          Paremmathan nuo taitaa olla.

                          Comment

                          • tabasco
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2007
                            • 851
                            • fin

                            #14
                            Kiitoksia noista linkeistä!

                            Suomesta ei taida vastaavia löytyä? Toisaalta ei olisi kyllä vaikea tuollaisia tehdä itsekään. Mietin, että jos tekisikin sellaisen, ettei pääsisi pomppaamaan tuo kumi tuolta ulos, kuten vakio-osan kanssa kävi? Tarkoitan, että tekisi laippaan niin pienen reiän, ettei tuo iskarin varsi siitä mahtuisi tulemaan läpi.

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16493
                              • Asikkala

                              #15
                              Tarkoitat ns. rauta-rautaa vasten kiinnitystä ?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎